GERÇEK-KORSAN VE YARIM PORSİYON EMLAKÇILAR ÜZERİNE

Azgelişmiş ülkelerde yaşanan bütün sıkıntıları biz emlakçılar her dönem birebir canlı olarak yaşıyoruz.Devlet güçlerinin birbirleriyle olan kısır çekişmeleri,Dünyada patlak veren kriz, Deprem, Mesleğimizde yasasızlıktan doğan sorunlar,Standartta denetim mekanizmasının çalışmaması maalesef tüm emlakçıların bir kaygı içersinde yaşamasına sebep oluyor.
Bir yandan da gece gündüz anlamsız bir suni gündem terörünün saldırısını bekleyerek işimizi yapmak durumundayız.
Tabi bu yaşananlar korsan emlakçılara yarıyor.Dağ Taş Korsan emlakçı ile dolu ve bunlara ne maliye ne yetkili olan sanayi ve ticaret bakanlığı hiçbir denetim uygulamıyor.
Aslında beni rahatsız eden yitirilen devletin ve namusuyla çalışan emlakçıların kazançlarının yanı sıra, Mesleğimizin itibarına uygulanan kaba ,özensiz,kirli ve planlı cinayetlere kadar giden olaylardır.
Mesleğimi seviyorum kazandığım para kadar Kanunu, Noter yetkileriyle donatılmış, lisanslı ,sicilli emlak müşavirleri olmasını da istiyorum. Ne var ki maalesef birinin yaptığını diğerinin bozduğu bir emlak dünyasında bu istekleri dile getirmek bir hayli güç


Denetimsizliğin ve Korsan emlakçılar kadar mesleğimizin durumunu ağırlaştıran bir cephede yarım porsiyon emlakçılardır ve bunların mesleğimize uyguladığı saldırı kampanyalarıdır.Bu okuyanlara tuhaf ve yeni gelebilir ama 25 senedir içinde bulunduğum emlakçılık dünyasında bu insanlar hep vardı. Bu yarım porsiyon aptal emlakçılar kesimi en zor piyasa koşullarında bile birbirleriyle uğraşmayı ve kıskançlık krizlerinin sebep olduğu dedikodu alışkanlıklarını ben bu mesleği yaptığım süredir bırakmadıklarını görüyorum.
Genellikle orda burada bir araya geliyor onu bunu ve aralarından biri ayrıldığı zaman en dost ve samimi gördükleri arkadaşlarını çekiştirerek vakit öldürüyorlar.Bu kişilerin elle tutulur hiçbir yaratıları olmadığı gibi çoğunun emlakçılığı bile tartışılır.
Bunlar bir meslektaşlarının ufak tefek başarılarını hoş görebilir,sırayı bozmadığı ve kategoriyi değiştirmediği sürece bağışlayabilirler.Ama iki şeyi bağışlamazlar Emlakçılık mesleğine getireceğiniz Yasal düzenleme ve emlakçılarla sağlıklı ilişki.
Bundan da kötüsü değişik yeni şeyler yapmak eski düzeni değiştirmek ve adını duyurmak. Böyle bir başarı, bizim yarım porsiyon emlakçıların içine en zehirli yılanı çöreklendirir.
Bu yüzden yıllarca Ceyhan Uras’a yapmadıklarını söylemediklerini bırakmadılar.Bu yüzden Sabri Ateş’in mahrem ve alay etmedikleri hiçbir yanı kalmadı. Bunlar bir arkadaşlarının sıra dışı emlak müşavirliği mesleğine faydalı çalışmalarının ses getirmesi onları çileden çıkarmaya yetiyor.
Şimdi düşünebilirsiniz durduk yerde bu yazı da ne demek oluyor, nerden çıktı.Çok basit benimde Emlak Müşavirleri Federasyonu Yön.Kur.Başkanı olmam ve Federasyon olarak ele aldığımız başarıyla başlattığımız Kanun, Eğitim ,Panel, Bayilik ve bölge emlakçıların birbirine yakınlaşması
ve başlatmayı planladığımız
Standartla ilgili değişiklik önerileri
Seminerler
Bağımsız Emlakçılar odasının kurulması
Emlakçıları denetleme yetkisi alınması
Değerleme uzmanılığı yapma ve eğitme yetkisini asıl sahibi olan emlakçılara geri alınması.
Emlakçılara tüm tapu-kadastro maliye-belediye gibi resmi dairelerde iş takibi yapma yetkisinin alınması
sportif faaliyetlere başlanması gibi konuların meslektaşlarımız tarafından olumlu karşılanması ve ilgi görmesi .
Bu tarif ettiğim Yarım Porsiyon emlakçılar kesiminin kıskançlık krizlerinin önce şantaj sonra dedikodu ve iftira kampanyasına dönüştüğünü maalesef üzülerek izliyorum.
Bağımsız bir insan olarak ve temsil ettiğim grup adına da hiçbir ince hesap uygulamadığımdan ve meslek yararına ne gerekiyorsa yaptığımdan bu saldırıların dozunun giderek artacağını da geçmişteki tecrübelerimden biliyorum Karalama kampanyası emlakcılıkla hiç ilgisi olmayan kişilerce yapılacağını geçmişte başka örneklerde gördüm.İşin komik yanı bu kişilerle karşılaştığım zaman seslerinin kesiliyor yalakalıklarının başladığını ama bakışlarındaki düşmanlığı görüyor olmamdır.Doğrusu benim bu Yarım Porsiyon emlakçı kesiminden midem bulanıyor ama gerçek Emlakçıları ve Emlakçılık mesleğini seviyorum.
Her şeyin en güzelini,en faydalısını,en yeni ve Cağdaş olanını emlakçıların hizmetine sunmak amacıyla kurduğumuz,Tacir,Esnaf, Bayilik veren şirketler ,Bölge emlakçıları,yeni ve eski ayrımı yapmadan İstanbul’daki tüm emlakçıları Emlak Müşavirleri Federasyonu çatısı altında görmek ümidiyle saygılarımı sunarım.




Emlak Müşavirleri Federasyonu
Yönetim Kurulu Başkanı
Rıza Kaymakcı

Yorumlar

Popüler Yayınlar