YÖNETİM PLANI EKLENMESİ (VEYA DEĞİŞİKLİĞİ)

a) Açıklama ve İstenen Belgeler
Eskiden kurulmuş kat irtifakı ve kat mülkiyetine konu apartmanlarda yönetim planı bulunmayabilir. Yönetim planı yoksa kat maliklerince bir yönetim planı hazırlanarak anagayrimenkulün dosyasına konması ve bağımsız bölümlerin kat mülkiyeti kütük sayfalarının beyanlar sütununda gösterilmesi talep edilebilir. Bu belirtme yöneticinin istemi ile de yapılabilir.
Yönetim planı ve onda bütün kat maliklerinin beşte dördünün oyu ile yapılan değişikliklerin tarihi, kat mülkiyeti kütüğünün beyanlar sütununda gösterilir ve bu değişiklikler yönetim planına bağlanarak kat mülkiyetinin kuruluş belgeleri arasında saklanır. Yönetim planı değişikliği için tapu sicil müdürlüğünce aranacak hususlar şunlardır.
1) Yeni yönetim planında bütün kat maliklerinin beşte dördünün imzası var mı?
2) İstemde bulunan kişinin apartmanın yöneticisi olduğuna dair belge getirilmiş mi?
3) İstemde bulunanın nüfus cüzdanı veya pasaportu getirilmiş mi?
b) Tescil İstem Belgesinin Yazımı
1) Yukarıda niteliği gösterilen kargir apartmanın yönetim planı bulunma¬maktadır. Bu kez ben yönetici Recep ŞAHİN ibraz ettiğim bağımsız bölümlerin, kimlikleri tarafımca marufum olan (bilinen) maliklerince imzalanan ve Ankara 15. Noterince 30/04/1998 tarih 5324 yevmiye numarası ile tasdik edilen yönetim planından doğacak sorumluluk tarafımıza ait olmak üzere, iş bu tarihli yönetim planının ilgili gayrimenkulün dosyasına eklenmesini, iş bu yönetim planında ayni veya şahsi hak doğurucu hüküm bulunmadığını kabul ederek tapu kayıtlarında gerekli belirtmenin yapılmasını arz ve talep ederim.
2) Yukarıda niteliği gösterilen ve üzerinde kat mülkiyeti kurulmuş kargir apartmanın 02.02.1970 tarihli yönetim planı, kimlikleri tarafımca bilinen kat maliklerince imzalanan 12.12.1999 tarihli yönetim planı ile değiştirilmiş olup, yeni yönetim planındaki imzalar .... noterliğince ... tarih .... yevmiye ile tasdik edilmiştir. Bu kez, ekte sunduğum noterden tasdikli karar defterinden de anlaşılacağı üzere yönetici sıfatıyla ben .... .... bu yönetim planının dosyasına eklenerek bağımsız bölümlere ait kütük sayfalarının beyanlar sütununda gösterilmesini arz ve talep ederim.
c) Beyanlar Sütununa Yazımı
-Yönetim planı:10.10.1999
-Yönetim planı değişikliği:1.1.2000
d) İşlemin Mali Yönü
Kat irtifakı ve kat mülkiyetinin kurulması hiçbir vergi ve harca tabi olmadığından mevcut olmayan yönetim planının sonradan tamamlanması da herhangi bir harç ve vergiye tabi değildir. Çünkü, Kat Mülkiyeti Kanununun uygulanması amacıyla, gerek anagayrimenkulün ve gerekse bağımsız bölüm¬lerin beyanlar hanesine yazılacak hususlar ve bunların terkini harç ve vergiden muaf tutulmuştur (TKGM. Gn.1392).
Yine, mevcut yönetim planının sonradan değişikliğinin beyanlar sütu¬nunda gösterilmesi de harç ve vergiden muaftır.
Ancak, Döner Sermaye İşletmesince belirlenen tarifeye göre ücret tahsil edilir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar