10 yılda 11 ev değiştirdim kendi avizemi kendim yarattım

10 yılda 11 ev değiştirdim kendi avizemi kendim yarattım
Güncel
15.05.2009, Cuma

Geçtiğimiz aylarda iki Türk tasarımcı Zeynep Sönmez ve Lale İlkova, Uluslararası Tasarım Ödülleri yarışmsında ’Onur Ödülü’ne layık görüldü. 52 farklı ülkeden 1000’den fazla tasarımcının dekorasyon, moda, ürün ve grafik alanından katıldığı ’IDA 2008, Uluslararası Tasarım Ödülleri’nde, Zeynep Sönmez ve Lale İlkova, ’Merlan’ ve ’Echinus’ adlı aydınlatma tasarımları ile onur ödülü kazandı.

Her iki tasarımcı da gerçekleştirdikleri tasarımları önce kendi evlerinde kullanmak üzere hobi amaçlı başlamış. Zamanla bu hobi koleksiyona dönüşmüş ve iki arkadaş birlikte yeni aydınlatma tasarımları yaratmış.

BAĞDAT CADDESİ’Nİ SEVİYORUZ
Tasarımcı Lale İlkova, Anadolu Yakası’nda Erenköy’de, Zeynep Sönmez de Caddebostan’da yaşıyor. Her ikisi de Anadolu Yakası’na, özellikle Bağdat Caddesi’ne aşık olduklarını söylüyor.

Tasarımları Atina ve New York gibi dünyanın büyük şehirlerinde sergilenen iki tasarımcımızla Lale İlkova’nın evinde biraraya geldik. İlkova, iş idaresi eğitimi almasına rağmen 1999 yılında hobi olarak şamdanlarla başladığı avize tasarımları ile tasarım dünyasına adım atmış.

BURADA HAYATIN İÇİNDEYİZ
4 yıldır bugünkü evinde yaşıyor. Ama öncesinde de uzun yıllar bugünkü evinin bir yan sokağında oturmuş. Zaten çocukluğu da Erenköy’de geçmiş. Lale İlkova, "Kapıdan adım atar atmaz caddede, hayatın içinde olmak çok hoş" diyor. 10 yılda 11 ev değiştiren Lale İlkova, en sonunda çocukluğunun geçtiği Erenköy’de karar kılmış. Lale Hanım, "Nişantaşı’nda, Sarıyer’de, Rumeli Hisarı’nda, Maçka’da, Zekeriyaköy’de, Kalamış’ta çeşitli aralıklarla yaşadım. Bazı mahallelerde iki farklı evde oturdum. Sonunda Erenköy’e döndüm" diye konuşuyor.

EVDE BOŞ OTURMAYI SEVMİYORUZ
Lale Hanım’ın Erenköy’deki evindeki bütün aydınlatma tasarımları kendisine ait. Evini kendi tasarladığı avize ve lambalarla aydınlatıyor. Lale Hanım evde kaldığı zamanlarda yeni tasarımlar yapmıyorsa televizyon seyredip kitap okumayı tercih ettiğini belirtiyor. Lale Hanım, "Evde bile yeni tasarımlara odaklanıyorum. Zeynep’le haberleşiyoruz, online düşünüyoruz. Birbirimize fikirlerimizi gönderiyoruz" diyor.

Zeynep Hanım da aynı şekilde evde boş oturmaya alışkın olmadığını belirtiyor. Zeynep Hanım, "32 yıl aralıksız yoğun bir tempoyla çalıştıktan sonra evde boş oturmak olmuyor" diye konuşuyor.

BİRBİRİMİZİ FRENLİYORUZ
Birlikte tasarımlar geliştiren Lale İlkova ve Zeynep Sönmez, evlerinin yakın olmasının da kendiler için avantaj olduğunu belirtiyor. Akıllarına bir fikir geldiğinde hemen paylaşıp, hayata geçirmek için bir an önce buluşabiliyor. İkili birlikte çalışmaktan son derece memnun: "Eksiklerimizi tamamlıyoruz, heyecanlarımızı paylaşıyoruz. Eskiden gelen bir arkadaşlığımız olduğu için işi ve hobilerimizi birleştirmemiz zor olmadı. Tasarımlarımızda, hayallerimizde uçtuğumuzda da birbirimizi frenliyoruz."

Bankta tuğradan esinlendi, tasarım ödülünü kazandı
ZEYNEP Sönmez, Paris’te moda tasarımı eğitimi alarak başladığı tasarım hayatına tam 32 yıl Vakko ile devam etmiş. İç mimariye olan ilgisi onu hobi olarak başlayan ve zamanla koleksiyona dönüşen ışık ve duvar aynası tasarımlarına sürüklemiş. Sönmez’in Fatih Sultan Mehmet’in tuğrasından esinlenerek tasarladığı ’Sultans Signature Sofa’ adlı bank tasarımı da, Sönmez’e 2008 Uluslararası Tasarım Ödülleri’nde onur ödülü kazandırmış.

Krizden korktuk, krediyle ev almayı rafa kaldırdık
ERENKÖY’de kendine ait dairede yaşayan Lale İlkova, gayrimenkulü iyi bir yatırım aracı olarak gördüğünü söylüyor. İlkova, "Kira ödemek zorunda olma fikri bile bana uzak geliyor" diyor. Halen Caddebostan’da kirada oturan Zeynep Sönmez’e göre de gayrimenkul iyi bir yatırım aracı. Fiyatların düştüğü dönemde krediyle ev almayı düşünen Zeynep Sönmez, "Ama kriz bizi korkuttu. Krediyle ev almayı bir süre rafa kaldırdık" diye konuşuyor.



Kaynak : Hürriyet Emlak Yasam Eki

Yorumlar

Popüler Yayınlar