forklift belgesi ve sürücü belgesi ikilemi

forklift belgesi ve sürücü belgesi ikilemi
Bugün, forklift operatör sertifikası almış birçok operatörün sürücü belgesi bulunmamaktadır ancak bu mevzuata aykırı değildir. Sadece sertifikaya sahip bir operatörün trafiğe çıkması ise kesinlikle yasaktır.

İş makinası türünden motorlu araçları kullanacaklara G sınıfı Sürücü Belgesi verilmektedir. 5.Kısmın sürücülerin sınavları ve src belgelerinin verilmesi esaslarına ilişkin 42.maddenin a bendinde sürücülerin sınavlarında İş makinalarına ilişkin olarak;

**iş makinalarının (forklift, loder, greyder, dozer,vinç, v.b.) sürücülerinin eğitimleri ve eğitimde başarılı olanların sertifikaları Milli Eğitim Bakanlığı, Karayolları Genel Müdürlüğü veya Makina Mühendisleri Odasınca,

**Tarım sektöründe kullanılan iş makinelarının (biçerdöver v.b.) eğitimleri ve eğitimde başarılı olanların sertifikaları ise Milli Eğitim Bakanlığı ve Tarım Bakanlığınca

verilmektedir. Kursların eğitim ve staj süreleri Milli Eğitim Bakanlığınca saptanmaktadır. Buradan da görüldüğü gibi, iş makinası türünden motorlu araçları kullanacakların öncelikle eğitimlere katılmaları, eğitim sonunda başarılı olmaları ve SERTİFİKA almaları gerekmektedir. G sınıfı sürücü belgeleri ile de trafiğe çıkabilmelerini sağlayabilmektedirler.

Yorumlar

Popüler Yayınlar