Starbucks'ın büyüme sırrı ne?

Starbucks"ın dünya çapında 37 ülkede, 12 binden fazla mağazası bulunuyor. Rakam her geçen gün artıyor. Peki sırrı ne?
Starbucks"ın dünya çapında 37 ülkede, 12 binden fazla mağazası bulunuyor. Rakam her geçen gün artıyor. Hatta Amerika"da geçen yıl açılan mağaza sayısı, 20 yılda açılanlarla eşdeğer. Markanın Türkiye pazarına giriş tarihi ise Nisan 2003. Pazara Kuveytli Shaya Grubu ile giren Starbucks, Türkiye"de de hızlı bir yayılma politikası izliyor. Starbucks Türkiye Genel Müdürü Can İkinci"nin verdiği bilgilere göre şu anda 59 noktada Starbucks var. 1 ay içinde Mecidiyeköy, Taksim ve Yeşilköy"de açılacak mağazalarla rakam 62 olacak. İkinci, her yıl katlanarak büyüdüklerini belirterek, "2007"de daha da hızlanacağız" diyor.
ŞEYTAN PRADA GİYER
Birkaç yıl öncesine kadar hayatımızda olmayan Starbucks"ın, yaşamımıza süratle girişinin sırrını İkinci şöyle anlatıyor: "O kadar enteresan bir marka olduk ki filmlerde gündelik hayatın parçası olarak gösteriliyoruz. Bu, Amerika"da "üçüncü adres" hedefimizin ne kadar oturduğunun göstergesi." The Devil Wears Prada filmi için herhangi bir ücret ödenmediğini vurgulayan İkinci, "Bu konuyu özellikle araştırdım. Starbucks olarak reklam vermeme politikamız var. The Devil Wears Prada için de para ödenmediğinin bilgisini aldım."

BİKİNİYLE GELEN VAR
İkinci, Starbucks"ın sırrını "müşterilere, kendilerini evlerinde hissettirmek" olarak açıklıyor ve şöyle devam ediyor: "Hafta sonu pijamalarıyla gelip, koltukları birleştirip uyuyan var. Bebek mağazamıza tekneyle, bikini, şortla gelip kahve alan var. Burası ev gibi bir yer. Bu duygunun azalmaya başladığını hissettiğimiz anda büyümeyi durdururuz."

TÜRKİYE UCUZ
Starbucks, Türkiye"de bulunduğu lokasyonlar itibariyle üst gelir grubunun markası imajına sahip. İkinci ise tamamen bu imajın karşısında olduklarını belirtiyor: "Dikkatleri Bebek, Etiler çekmiş olabilir ama biz Maltepe"de, Ümraniye"de de varız. Kesinlikle belli bir kitleyi hedeflemiyoruz. Her gelir düzeyinden insan mağazamızda kahve içsin istiyoruz. A-B Grubu markası değiliz." Konu müşteri profilinden açılınca, söz fiyat politikasına geliyor. İkinci, Türkiye Starbucks"ın diğer mağazalara oranla ucuz olduğunu ifade ediyor. Ve ekliyor: "Merkez ofis bize "niye bu kadar ucuzsunuz" diyor. Fiyatlarımızı yükseltmemizi tavsiye ediyor. Fakat biz değişiklik düşünmüyoruz."

TÜRK KAHVESİNİ PAZARLAMAYA ÇALIŞIYORUZ
Yerel kültüre saygı duymak ve buna göre kendimizi değiştirmek bizim için çok önemli. Bunun yansımalarını hem yiyecek içeceklerde hem de serviste görebilirsiniz. İçeceklerden başlarsak Türkiye"de Starbucks"larda Türk kahvesi var. Bütün yiyecekleri buradaki yerel tatlara göre kendimiz yaratıyoruz. Ayrıca buradaki misafirperverliğimizin de çok farklı. Kültürümüzde eve gelen misafir nasıl ağırlanıyorsa biz de müşterilerimizi öyle ağırlıyoruz.

Türk kahvesini Starbucks"ın menüsüne sokmak en çok istediğimiz şey. Bunun için görüşüyoruz ama Starbucks"ın ana ürünü kahve olduğu için orada yeni bir şeyi piyasaya sunmak müthiş zor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar