Kamyoncu yol kenarında şey yapınca

Kamyoncu yol kenarında şey yapınca OLAY 13 Ocak 2010 günü saat 10.00’da, Adana-Tarsus istikametinde, Tarsus’a 5 kilometre kala yaşanmış. Trafik polisleri, Tarsus’a giden kamyoncuyu çevirip durduruyorlar. İLGİNÇ BİR SUÇ Kamyoncu soruyor; - Abey, suçum ne? - Otobandan çıkış yapmadan önce, yol kenarına işemişsin! - Abey, çok sıkışmıştım. Vallah çime işedim. Kimse görmedi. - Neyse... Demek ki görmüşüz ki ceza kesiyoruz. 130 lira ceza ödeyeceksin! DAHA ÖTESİ DE VAR Olay, 130 lira ceza ile bitmiyor. Radara yakalanma cezası bile 10 puan olmasına rağmen, yola işemenin cezası 20 puan! Kamyoncu kendi kendine; - Bu ülkede yol kenarına işemek de suç!.. diye söylenirken, trafik polisi müdahale eder; - Birikmiş ceza puanın 80’miş. Bununla birlikte 100 oldu. Ceza puanı sınırını doldurdun. Ehliyetine el koyuyorum. Ehliyeti olan biri gelmezse, aracı da hareket ettiremezsin! Kamyoncu hâlâ olayın etkisinde, “Abey, çok sıkışsan sen ne yapardın?” diye sorduğunda, şu yanıtı alıyor: - Bana ne kardeşim. Ben kanunu uygularım. İstersen altını bezle, beni bağlamaz! Gerdek vergisi OSMANLI’da alınan ilginç vergilerden biri de gerdek vergisiydi. Bu vergiyi, nikahı kıyan kadı efendi tahsil ediyordu. Vergi ise; zenginden bir altın, fakirden 12 akçe, orta halli olanlardan da bu ikisinin arasında belirlenen tutarda alınırdı. Toprak sahibinin arazisinde yaşayanların evlenmesi durumunda, vergi alma hakkı da vardı. Verginin tutarı, evlenecek olanın bakire olması halinde 60, dul olması halinde 30 akçe idi!.. ŞÜKRÜ KIZILOT

Yorumlar

Popüler Yayınlar