Müteahit Tapuyu vermiyor ne yapmalıyım?

Tamer Heper, Posta Gazetesi’ndeki bugünkü yazısında ” Kar dağıtıyor mu? ” başlıklı yazıyı kaleme aldı. Heper köşe yazısında müteahhit arsa sahibine borçların yerine getirmeyince konut sahibi olarak ne yapılması gerektiği ile ilgili soruyu yanıtladı Soru: Bir müteahhitten taksitle daire aldım. Ancak müteahhit bana tapuyu veremedi çünkü arsa sahibine borçlarını yerine getirmemiş. Sonra benim daire başkasına satıldı. Ben de müteahhidi dava ettim, tazminat davasını kazandım. Ancak kendisinin bir şirketi bulunduğu halde paramı tahsil edemiyorum. Bu şirketten alacağımı nasıl alırım? C.C. Cevap: Sizin davanız müteahhidin şahsı aleyhine açılmış. Dolayısı ile alacağınızı müteahhitten alacaksınız. Ortağı olduğu şirket ayrı bir kişilik gibi. Dolayısı ile bu parayı şirketten talep edemeyeceksiniz. Ancak tatbikatta pek uygulanamayan bir husus var. O da şu: Şayet müteahhidin ortağı olduğu şirket kar dağıtıyor ise ve bu dağıtımdan müteahhide bir pay düşüyor ise işte buna haciz koyabilirsiniz. Ancak bilin ki şirketler de ortakları tarafından yönetildiği için, çoğunlukla kr dağıtmama yolunu tercih etmektedirler. Ayrıca ortaklarının böyle borçlu olduğu hallerde şirketlerinin de pek malvarlığı bulunmamaktadır. Yani şirketi de sizin paranızı ödeyecek kadar varlıklı sanmayın. Posta/Tamer Heper

Yorumlar

Popüler Yayınlar