TÜRKİYE’DE FRANCHISING

Türkiye’de 1985 yılından bu yana franchise veren firmalar faaliyettedirler.
2004 yılı başı itibarıyla, franchise sektörünün rakamları aşağıdaki gibidir. (Kaynak F&M)

500 civarında perakende zincir markası bulunmaktadır. Ürün gruplarına göre dağılım ve yerli-yabancı dağılımı aşağıdaki gibidir.
Giyim ve aksesuar 167 (1/3 yabancı)
Ev mobilya ve eşyası 71 (1/5 yabancı)
Kişisel bakım ve ürün 37 (1/5 yabancı)
Fast food 98 (1/5 yabancı)
Hizmetler 93 (1/2 yabancı)
FMCG 32 (1/3 yabancı)
Araç ve yakıt 37 (3/4 yabancı)

Toplam 170 civarındaki yabancı kökenli franchise zincirin bir kısmı Türkiye’de franchise verirken, bir kısmının master franchise alanları sadece kendileri işletme açmaktadırlar.
Yerli markaların arasından özellikle ürün satanlar, franchise sistemini kullanmalarına ve hemen tüm gereklerini yerine getirmelerine karşın, henüz tam anlaşılmadığı gerekçesiyle franchise tanımını kullanmamaktadır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar