17 Şubat 2013 Pazar

KADASTRO SIRASINDA VEYA SONRASINDA YAPILAN İŞLEMLERLE GEOMETRİK DURUMLARI KESİNLEŞMİŞ OLAN TAŞINMAZLARDA ÖLÇÜ, SINIRLANDIRMA, TERSİMAT VE HESAPLAMALARDAN DOĞAN HATALARIN DÜZELTİLMESİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK

KADASTRO SIRASINDA VEYA SONRASINDA YAPILAN İŞLEMLERLE GEOMETRİK DURUMLARI KESİNLEŞMİŞ OLAN TAŞINMAZLARDA ÖLÇÜ, SINIRLANDIRMA, TERSİMAT VE HESAPLAMALARDAN DOĞAN HATALARIN DÜZELTİLMESİNE İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam ve Dayanak
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı; 21/6/1987 tarihli ve 3402 sayılı Kadastro Kanununun 41 inci maddesi uyarınca hataların düzeltilmesine ilişkin usul ve esasları düzenlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, kadastro sırasında veya sonrasında yapılan işlemlerle geometrik durumları kesinleşmiş olan taşınmazlarda ölçü, sınırlandırma, tersimat ve hesaplamalardan doğan hataların düzeltilmesini kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 3402 sayılı Kanunun 47 nci maddesinin (N) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
İKİNCİ BÖLÜM
Hataların Belirlenmesi ve Belirtme Yapılması
Hataların belirlenmesi
MADDE 4 – (1) Kadastro sırasında veya sonrasında yapılan işlemlerle geometrik durumları kesinleşmiş olan taşınmazlardaki ölçü, sınırlandırma, tersimat veya hesaplama hataları, ilgilisinin başvurusu üzerine veya kadastro müdürlüklerince resen düzeltilir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında düzeltilmesi gereken bir hata bulunup bulunmadığı ve hatanın nedeni, kadastro müdürlüğünce kontrol mühendisi, kontrol memuru veya kadastro üyesi ile kadastro teknisyeninden oluşturulan en az üç kişilik bir ekip tarafından büroda ve gerektiğinde arazide yapılacak inceleme sonunda belirlenir. Oluşturulan ekipçe, inceleme sonuçlarının ayrıntılı olarak açıklandığı bir rapor ile mevcut durum ve düzeltme durumunu gösteren kroki düzenlenerek imzalanır.
Tapu sicil kaydında belirtme yapılması
MADDE 5 – (1) Kadastro müdürlüğünün bildirimi üzerine, tapu sicil müdürlüğünce, hatadan etkilenecek taşınmazların tapu sicilindeki kayıtlarının beyanlar hanesine, kadastro müdürlüğünce de fen klasörünün düşünceler sütununa, "3402 sayılı Kanunun 41 inci maddesine göre düzeltmeye tâbidir" şeklinde belirtme yapılır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Ölçü, Tersimat, Hesaplama ve Sınırlandırma Hataları
Ölçü, tersimat ve hesaplama hataları
MADDE 6 – (1) Hatanın ölçü, tersimat veya hesaplamadan meydana geldiği, taşınmazın sınırlarında eylemli değişiklik olmadığı, hatanın nedeni ve düzeltme şekli kadastro müdürünce görevlendirilen ekip tarafından düzenlenecek rapor ve eki krokide gösterilmek suretiyle belirlenir.
Yanılma sınırı içerisinde kalan hatalar
MADDE 7 – (1) Kadastro sırasında veya sonrasında yapılan işlemlerle kesinleşmiş olan taşınmazlarda, talebe bağlı işlemler ile değişiklik işlemleri sırasında ortaya çıkan yüzölçüm farklılıklarından, kadastronun dayandığı teknik kurallarla belirlenen hata sınırları içerisinde kalanların resen düzeltilmesine kadastro müdürlüğü yetkilidir.
(2) Bu tür hatalar, resen düzeltilerek, ilgili belgelerinde gösterilir ve tapu sicilinde gerekli düzeltme işlemleri yapılır.
Sınırlandırma hataları
MADDE 8 – (1) Kadastro sırasında veya sonrasında yapılan işlemlerle geometrik durumu kesinleşmiş olan taşınmazlarda ölçü, tersimat ve hesaplama hataları dışında kalan;
a) Taşınmaza kadastro sırasında uygulanan kayıt sınırlarının sabit sınır niteliğinde olması ve halen zeminde mevcut olmasına karşın buna aykırı sınırlandırma yapılmış olduğunun,
b) Arazide değişmeyen sınır olduğunu gösteren demiryolu, kanalet, yol ve benzeri gibi değişmeyen ve sabit sınır niteliğinde olduğunu kesin olarak gösteren yapı ve tesisler bulunduğu ve bu yapı ve tesisler krokisinde gösterilmiş olduğu halde, ölçü yapılırken bu sınırlara uyulmamış olduğunun,
c) Kadastro öncesine ait tapu krokisine aykırı olarak ya da hatalı kroki ve plân esas alınarak, sınırlandırma hatası yapılmış olduğunun,
ç) Parsel cephe hattında kırıklar bulunduğu halde düz geçirilmiş ya da düz olduğu halde kırık noktalı geçirilmiş olduğunun,
d) Birbirine sınır olması gereken taşınmazlar arasında binmeler ya da boşluklar olduğunun,
e) Fotogrametrik haritalara dayalı kadastro çalışmalarında, parsel sınırı teşkil etmeyen çizgiler esas alınarak sınırlandırma yapılmış olduğunun,
anlaşılması halinde sınırlandırma hataları düzeltilir.
(2) Sınırlandırmadan kaynaklanan bir hata bulunup bulunmadığı; tescilli belgeleri, varsa tespit tarihinden önce üretilmiş hava fotoğrafı, fotogrametrik harita gibi haritalar ile yararlanılabilecek diğer bilgi ve belgeler üzerinde zeminde ve büroda gerekli inceleme ve araştırmalar yapılmak suretiyle belirlenir.
(3) Gerektiğinde kadastrodan sonra sınır değişikliği olup olmadığı hususu, geçerli bir belge, muhtar ve mahalli bilirkişi beyanları ile tespit edilir.
(4) Sınırlandırma hatalarına yönelik yapılacak düzeltmelerde, yeni bir parsel oluşturulmaz.
(5) Yapılacak inceleme sonucu düzenlenecek rapor doğrultusunda, sınırlandırma hatası tespit edilememesi halinde, düzeltme yapılamayacağına dair talepte bulunan taşınmaz maliklerine bilgi verilir.
Tapu kaydı miktarına göre veya zilyetlik esaslarınca edinilen taşınmazlardaki yüzölçümü hataları ve miktar fazlalıkları
MADDE 9 – (1) Tapu kaydı miktarına göre veya iktisap tarihindeki zilyetlik esaslarınca miktar üzerinden edinilerek sınırlandırılmış taşınmazlarda tescilli duruma göre yüzölçüm hataları ve miktar fazlalıkları tespit edilmesi halinde, beyanlar hanesinde belirtme yapılır ve hükmen çözüm yoluna gidebilecekleri hususunda ilgili taşınmaz maliki ve maliye kuruluşuna duyuruda bulunulur.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Düzeltmenin Tebliği, Dava Açılması, Kesinleştirme, Tescil ve Arşiv
Düzeltmenin tebliği
MADDE 10 – (1) Yapılacak düzeltmeye ilişkin düzenlenen rapor ve kroki kadastro müdürünce onaylanır ve kadastro müdürlüğünce bir yazıya eklenerek düzeltmeden etkilenen parsellerin kayıt malikleri ile düzeltmeden etkilenen hak sahiplerine 11/2/1959 tarihli ve 7201 sayılı Tebligat Kanunu hükümlerine göre tebliğ edilir. Bu Yönetmeliğin 7 nci maddesine göre resen düzeltme yapılan parseller ve düzeltmeden etkilenmeyen komşu parseller ile parselin önceki malikleri ve diğer hak sahiplerine tebligat yapılmaz.
(2) Tebligatta, tebliğ tarihinden başlayan otuz gün içinde düzeltmenin kaldırılması için ilgili sulh hukuk mahkemesinde dava açılmadığı takdirde düzeltmenin kesinleşeceği belirtilir.
Dava açılması
MADDE 11 – (1) İlgililer, tebliğ tarihinden başlayan otuz gün içinde düzeltmenin kaldırılması için taşınmazın bulunduğu mahalli sulh hukuk mahkemesinde dava açabilirler.
(2) Süresi içerisinde dava açıldığı takdirde, dava sonucuna göre işlem yapılır.
Kesinleştirme ve tescil
MADDE 12 – (1) Otuz günlük süre içerisinde dava açılmadığı takdirde, yapılan düzeltme işlemi kesinleşir.
(2) Hataların düzeltilmesi amacıyla yapılan değişiklikler için belediye encümeni veya il idare kurulu kararı aranmaz.
(3) Hataların düzeltilmesine yönelik taşınmaza ait kayıtlar üzerinde yapılması gereken değişiklikler için, üç nüsha tescil bildirimi düzenlenir. Kesinleşen düzeltmeye dair tescil bildirimleri ile rapor, kroki ve ekleri ilgili tapu sicil müdürlüğüne gönderilir.
(4) Tapu sicil müdürlüğünce, kadastro müdürlüğünün kesinleştirilmiş düzeltmeye dair yazısı yevmiye defterine kaydedilerek tapu sicilinde düzeltmeler yapılır ve beyanlar hanesindeki belirtmeler kaldırılır. Bu düzeltmeden dolayı harç tahsil edilmez.
(5) Düzeltmeler yapıldıktan sonra tescil bildirimlerinin iki nüshası kadastro müdürlüğüne gönderilir. Kadastro müdürlüğünce fen klasöründe ve paftasında düzeltmeler yapılır.
(6) Bu Yönetmeliğin uygulamasında 3402 sayılı Kanunun 12 nci maddesinde belirtilen hak düşürücü süre aranmaz.
Arşiv
MADDE 13 – (1) Düzeltme ile ilgili evraklar, düzeltme işlemi kesinleşinceye kadar kadastro müdürlüğü arşivindeki düzeltmeler klasöründe muhafaza edilir.
(2) Düzeltmeler yapıldıktan sonra tescil bildirimleri ve eklerinin bir nüshası tapu sicil müdürlüğünce, bir nüshası kadastro müdürlüğünce arşivlenir ve diğer nüshası da kadastro müdürlüğünce ilgili Bölge Müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe gönderilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Diğer kamu kurum ve kuruluşlarınca üretilen tescile konu haritalardan kaynaklanan hatalar
MADDE 14 – (1) Diğer kamu kurum ve kuruluşlarının sorumluluğunda yapılan ya da yaptırılan ve kadastro müdürlüğünün kontrolü sonucu teknik mevzuata uygunluğu onaylanarak tapuya tescil edilmiş olan tescile konu haritalardaki hata nedeniyle hatalı tescil yapıldığının tespit edilmesi halinde;
a) Haritanın düzenleme esaslarını değiştirici nitelikte olmayan teknik hatalardan kaynaklanan hataların düzeltme ve tebligat işlemleri, ilgili kadastro ve tapu sicil müdürlüğünce bu Yönetmelik hükümlerine göre yapılır. Sonucundan ilgili idaresine bilgi verilir.
b) Haritayı esastan etkileyen ve yapımından kaynaklanan hatalar ise yapım sorumlusu idarece, mevzuatına göre düzeltilir. İdaresince düzeltilmesi istenen hatanın mahiyeti, kadastro müdürlüğünce ilgili idareye bir raporla bildirilir.
Genişletmeye elverişli sınırı olan taşınmazlar ve hükmen tescilli parseller
MADDE 15 – (1) Orman, mera, kamu taşınmazları, Devletin hüküm ve tasarrufu altındaki genişletmeye elverişli yerlere sınırı olan taşınmazlar ile kadastrosu ya da kadastro sonrası sınırları hükmen belirlenerek kesinleşmiş olan parsellerdeki sınırlandırma hatası düzeltilemez.
(2) Mahkeme hükmü kapsamı dışında kalan hatalar bu Yönetmelik hükümlerince ve ilgili mevzuatına göre düzeltilir.
Kısmî kamulaştırma, irtifak hakkı tesisi veya parselasyona tâbi parseller
MADDE 16 – (1) Kısmî kamulaştırmaya, irtifak hakkı tesisine veya ayırma çapıyla parselasyona tâbi parsellerde bu işlemler sırasında, bu Yönetmelik kapsamındaki hataların tespiti halinde, tespit edilen hata; kamulaştırılan, irtifak hakkı tesis edilen veya düzenlemeye tâbi tutulan kısmı etkilemiyorsa, işlemlerin tescili ile birlikte tespit edilen hatanın niteliğine göre ilgili parsellerin tapu sicilindeki kayıtlarına gerekli belirtmeler yapılır ve düzeltmeler bu işlemlerin tescilinden sonra da sonuçlandırılabilir.
Yürürlük
MADDE 17 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 18 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bağlı bulunduğu Bakan yürütür.

KADASTRO HARİTALARININ YENİDEN DÜZENLENMESİ VE TAPU SİCİLİNDE GEREKLİ DÜZELTMELERİN YAPILMASINDA UYULACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK

KADASTRO HARİTALARININ YENİDEN DÜZENLENMESİ VE TAPU SİCİLİNDE GEREKLİ DÜZELTMELERİN YAPILMASINDA UYULACAK USUL VE ESASLARA İLİŞKİN YÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, kadastrosu veya tapulaması yapılmış yerlerde 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendinin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, tapulama, kadastro veya değişiklik işlemlerine ilişkin; sınırlandırma, ölçü, çizim ve hesaplamalardan kaynaklanan hataları gidermek üzere uygulama niteliğini kaybeden, teknik nedenlerle yetersiz kalan, eksikliği görülen veya zemindeki sınırları gerçeğe uygun göstermediği tespit edilen kadastro haritalarının tekrar düzenlenmesi ve tapu sicilinde gerekli düzeltmelerin yapılmasında uyulacak usul ve esasları kapsar.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 21/6/1987 tarihli ve 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi ile 47 nci maddesinin (M) bendine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Belirsiz sınır: Dengeleme plânına göre oluşturulan sınırı,
b) Bölge Müdürlüğü: Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğünü,
c) Çalışma alanı: Kadastro bölgesindeki her köy ile belediye sınırları içinde bulunan mahallelerin her birini,
ç) Çekişmeli sınır: Taraflar arasında uyuşmazlık konusu olan sınırı,
d) Değişebilir sınır: Sabit olmayan ve genişletilmeye elverişli nitelikteki sınırı,
e) Dengeleme plânı: Zeminde bulunmayan ve teknik belgelerine göre de oluşturulamayan parsel sınırlarını belirlemek üzere uygulama sonucu oluşacak harita üzerinden yapılan düzenlemeyi,
f) Deprem sonrası oluşan sınır: Depremin taşınmazların geometrik şekil ve konumlarında meydana getirdiği değişiklik sebebiyle zeminde oluşan ve taşınmazların deprem öncesi ilgilileri tarafından çekişmesiz kullanılan, bilirkişi beyanları ve teknik belgeleri yardımı ile belirlenen sınırı,
g) Eksikliği görülme: Paftadaki bilgilerin okunamaz durumda olması ve bu bilgilerin orijinal belgelerinden de elde edilememesini veya bilgilerin yetersiz olmasını,
ğ) Geçerli sayılabilecek sınır: Dış sınırları çekişmesiz olarak belirlenen bir alan içindeki taşınmaz malikleri ile diğer ilgililerin uyuşmazlık çıkarmadan kullanma biçimine göre oluşturdukları sınırı,
h) Geçerli sınır: Paftası ile teknik belgelerinde hata bulunmaması halinde bu belgelere göre oluşturulan sınırı,
ı) Genel Müdürlük: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü,
i) Kadastro bölgesi: İlin merkez ilçesi ile diğer ilçelerinden her birini,
j) Kadastro teknik mevzuatı: Genel Müdürlükçe, teknik konularda uygulanmakta olan mevzuatı,
k) Pafta: Tapulama, kadastro veya değişiklik işlemleri sonucu oluşturulan haritaların her birini,
l) Sabit sınır: Zeminde mevcut olup kadastro, tapulama, değişiklik belgeleri veya bilirkişi beyanlarına göre değişmediği belirlenen çekişmesiz sınırı,
m) Teknik nedenlerle yetersiz kalma: Paftanın yapım tekniğinin, teknik yönetmelikte öngörülen hassasiyeti sağlamamasını,
n) Teknik yönetmelik: 15.07.2005 tarihli ve 25876 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Büyük Ölçekli Harita ve Harita Bilgileri Üretim Yönetmeliğini ile 31.01.1988 tarihli ve 19711 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Büyük Ölçekli Harita Yapım Yönetmeliğini,
o) Uygulama alanı: Paftaların, bu Yönetmelik kapsamında uygulamaya tâbi tutulacak olan en az bir mevki veya ada bazındaki bölümünü,
ö) Uygulama ekibi: 3402 sayılı Kadastro Kanununun 3 üncü maddesine göre oluşturulan ekibi,
p) Uygulama niteliğini kaybetme: Paftanın veya dayanağı olan bilgi ve belgelerin zemine uygulama kabiliyetinin bulunmamasını,
r) Uygulama raporu: Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak uygulamayı gerekli kılan sebeplerin ayrıntılı olarak açıklandığı raporu,
s) Zemindeki sınırları gerçeğe uygun göstermeme: Yapım tekniği ve uygulama niteliği yeterli olan paftalarda; hatalı sınırlandırma, ölçü, çizim ve hesaplamalardan kaynaklanan sebeplerle paftalardaki sınırlar ile kadastro sırasında belirlenen ve zeminde değişmemiş sınırlar arasında yanılma sınırını aşan farkların bulunmasını,
ifade eder.
İKİNCİ BÖLÜM
Hazırlık Çalışmaları
Uygulama alanının belirlenmesi ve uygulama raporunun hazırlanması
MADDE 5 – (1) Bu Yönetmeliğin 2 nci maddesinde sayılan hususlardan birinin varlığı halinde, uygulama alanı; kadastro müdürlüğünce resen veya talep üzerine belirlenir, kontrol mühendisi, mühendis veya kontrol memuru ile yeteri kadar teknisyenden oluşan bir ekip tarafından üç nüsha Uygulama Raporu (Ek–1) düzenlenir.
(2) Uygulama raporunda uygulamayı gerekli kılan sebepler ayrıntılı olarak açıklanır ve uygulama alanını gösterir belli bir ölçekte sınır krokisi eklenir.
(3) Tapulama veya kadastrodan sonra idari sınırlarda meydana gelen değişiklikler uygulama raporunun hazırlanması sırasında dikkate alınır ve sicillerin bunlara göre oluşturulması sağlanır.
Uygulama raporunun değerlendirilmesi ve uygulama alanının programa alınması
MADDE 6 – (1) Kadastro müdürü, uygulama raporu ve eklerini kendi görüşü ile birlikte bağlı olduğu bölge müdürlüğüne gönderir.
(2) Bölge müdürü, uygulama raporu ve eklerini, kontrol mühendisi sorumluluğunda oluşturulacak bir ekibe inceletir ve varsa eksikliklerini tamamlattırdıktan sonra kendi görüşü ile birlikte Genel Müdürlüğe gönderir.
(3) Uygulama raporu ve ekleri; Genel Müdürlükçe incelenir, uygun görülmesi halinde onaylanır.
(4) Onaylanan uygulama raporu kapsamındaki uygulama alanı, müdürlükçe yıllık iş programına alınır.
Uygulama alanının ilânı ve belirtme yapılması
MADDE 7 – (1) Uygulama alanı, kadastro müdürlüğünce çalışmalara başlanmadan en az onbeş gün önceden çalışma alanında, kadastro bölgesi merkezinde ve bölgenin bağlı olduğu il merkezinde alışılmış vasıtalarla duyurulur, varsa yerel gazete ile ilân edilir.
(2) Kadastro müdürlüğünce, çalışmalara başlanılacağı hususu; mahallin mülki amirine, mahalli hukuk ve kadastro mahkemelerine, ilgisi bulunması halinde Maliye Bakanlığının ve Orman Genel Müdürlüğünün mahalli birimleri ile diğer ilgili kamu kurum ve kuruluşlarına bildirilir. Ayrıca, çalışmalara başlanacağı bilgisi ile uygulama alanı kapsamında kalan taşınmazların listesi tapu sicil müdürlüğüne gönderilir.
(3) Kadastro müdürlüğünce fen klasörüne, tapu sicil müdürlüğünce de ilgili taşınmazların kayıtlarına, "3402 sayılı Kanunun 22 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi uygulamasına tâbidir." şeklinde belirtme yapılır.
(4) Belirtme yapılan taşınmazlarda, belirtme tarihinden sonra meydana gelecek değişiklikler, tapu sicil müdürlüğünce derhal kadastro müdürlüğüne yazılı olarak bildirilir.
Tapu kayıt örneklerinin çıkarılması
MADDE 8 – (1) Kadastro müdürü, uygulama alanında çalışmalara başlamadan önce, uygulama yapılacak taşınmazlara ait tapu kayıtlarının çıkarılması için personel görevlendirir.
(2) Uygulama alanındaki taşınmazların, tapu ve kat mülkiyeti kütüğü ile özel sicilindeki ili, ilçesi, mahallesi, köyü, mevki, pafta, ada ve parsel numarası, maliki ve payı, niteliği, yüzölçümü, edinme sebebi ve varsa muhdesat ile irtifak haklarını da içerecek şekilde kayıtları çıkarılır veya elektronik ortamda çıktısı alınır.
(3) Ayrıca kadastro müdürlüğünce, çıkarılan bu kayıtların fen klasörü ve paftasıyla karşılaştırması yapılarak birbirine uygunluğu sağlanır.
(4) Bu kayıt örneklerinin aslına uygunluğu ve başkaca çıkarılması gereken kayıt bulunmadığı hususu belirtilerek, kaydı çıkaran, kontrol eden, fen klasörü ve paftasıyla karşılaştırmayı yapan görevliler tarafından imzalanır.
Mahkemelerden dava listesinin istenmesi
MADDE 9 – (1) Uygulama alanında işe başlamadan önce;
a) Bu alan içerisinde kalan taşınmazlar hakkında mahalli hukuk mahkemelerinde, sınır veya yüzölçümüne yönelik devam eden davalarla hükme bağlanmış olup da henüz kesinleşmeyen davaların listesi,
b) Yine bu alan içerisinde kalan taşınmazlar hakkında mahalli kadastro mahkemelerinde görülmekte olan tüm davalı taşınmazların listesi,
Kadastro müdürü tarafından yazıyla istenerek temin edilir.
Yararlanılabilecek teknik belgeler
MADDE 10 – (1) Kadastro müdürlüğünde mevcut teknik belgelere ek olarak varsa; uygulama alanına ait üretilmiş standart topoğrafik fotogrametrik haritalar, orman kadastro haritası ve tutanakları, başka amaçlarla değişik yöntemlerle üretilmiş haritalar, hava fotoğrafları ile diğer belgeler temin edilerek çalışmalarda değerlendirmeye alınır.
Bilirkişiler
MADDE 11 – (1) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak çalışmalarda görev alacak bilirkişiler hakkında 28/10/1987 tarihli ve 19618 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kadastro Bilirkişileri Hakkında Yönetmelik hükümleri uygulanır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Uygulama Esasları
Uygulama alanı kapsamındaki tescil edilmiş haritalar
MADDE 12 – (1) Uygulama alanı kapsamında kalan tapu sicilinde tescilli; imar, ıslah imar, arazi toplulaştırması, sulama alanlarında arsa ve arazi düzenlemesi, köy yerleşim haritaları, orman ve mera haritaları ile diğer kamu kurum ve kuruluşları tarafından yapılan haritalardaki yapımdan kaynaklanan hataların düzeltilmesi, yapım sorumlusu idarece veya ilgili haritayı yapan idare temsilcisinin katılımı ile uygulama alanı kapsamında hatanın mahiyeti dikkate alınarak ilgili mevzuata göre değerlendirilir ve düzeltilir.
(2) Ancak, parselasyon niteliğinde olmayan ayırma, birleştirme, yola terk ve diğer değişiklik işlemleri sonucu oluşan sınırlar ile 24/2/1984 tarihli ve 2981 sayılı İmar Affı Kanununun birinci fıkrasının 10 uncu maddesinin (b) bendinin uygulaması ve tesis kadastrosu sonucu oluşturulan sınırlarda, bu Yönetmelikteki usul ve esaslara göre işlem yapılır.
Ada ve mevki ilânı
MADDE 13 – (1) Kadastro teknisyenleri, uygulama alanını mevki veya ada durumlarına göre kısımlara ayırarak bir iş programı düzenler. Hangi mevki veya adada çalışmaya başlanacağını en az yedi gün önceden alışılmış vasıtalarla ilgili köy veya mahallede Ada/Mevki İlanı (Ek–2) düzenlenmek suretiyle ilân ettirir.
(2) İlânda; uygulama yapılacak mevki ve ada açık olarak gösterilir. Ayrıca, taşınmaz maliklerinin ilânda belirtilen günde taşınmazlarının başında hazır bulunarak, sınırlarını göstermeleri, gelmemeleri veya temsilci göndermemeleri halinde sınırlandırmanın gıyaplarında yapılacağı, itirazların uygulama alanındaki faaliyetler sırasında yapılabileceği ve benzeri hususlar belirtilir. İlânın yapıldığına dair Ada/Mevki İlan Tutanağı (Ek–3) düzenlenir.
(3) İlânı yapılan mevki veya adada uygulama işlemleri ilân edilen günde ikmal edilmediği takdirde, ayrıca bir ilâna gerek kalmaksızın bunu takip eden günlerde de çalışmalara devam edilir. Uygulama çalışmalarına üç aydan fazla ara verilmesi halinde bu ilân yenilenir.
Ada ve parsel numaralarının verilmesi
MADDE 14 – (1) Uygulama alanındaki haritalarda ada bölümlemesi yapılmışsa, ada ve parsel numaraları aynen kullanılır. Uygulama sırasında yeni oluşan ada ve parsellere takip eden numaralar verilir.
(2) Ada bölümlemesi yapılmamışsa, ada taksimatları kadastro teknik mevzuatına göre yapılarak yeni ada ve parsel numaraları verilir.
Sınırlandırma
MADDE 15 – (1) Uygulama ekibi, ilân edilen gün ve saatte, belirtilen adaya gider. Uygulama alanına ait kayıt ve belgeler, zeminde mevcut olan sınırlar, kadastro haritaları, ilgililerince ibraz edilecek belgeler, ilgili hak sahipleri ile muhtar ve bilirkişilerin beyanları dikkate alınmak suretiyle mahalline uygulanır ve kadastro teknik mevzuatına göre taşınmazın sınırlandırması yapılır. Sınırlandırma çalışmalarında, bu Yönetmeliğin 8, 9 ve 10 uncu maddelerinde belirtilen harita ve belgelerden de yararlanılır.
(2) Taşınmazların; sabit, geçerli sayılabilecek ve deprem sonucu oluşan sınırları uygulama ekibince zeminde belirlenerek sınırlandırmaları yapılır. Bu sınırlar esas alınarak diğer sınırlar mevcut bilgi ve belgelerine göre oluşturulur.
(3) Uygulama alanı içerisinde; 31/8/1956 tarihli ve 6831 sayılı Orman Kanunu ile 25/2/1998 tarihli ve 4342 sayılı Mera Kanunu kapsamındaki yerler dışında kalan, kamu kurum ve kuruluşlarına ait tespit dışı bırakılmış olan yerler sınırlandırılarak ayrı parsel numarası altında tespiti yapılır.
(4) Tapulama/kadastro sırasında fiilen zeminde mevcut olmasına rağmen sınırlandırması yapılmamış olan, kamuya ait yol, ark, ve benzeri yerler kamu lehine terk edilerek sınırlandırılır ve oluşan bu yeni duruma göre ada ve parseller oluşturulur.
(5) Tapulama veya kadastrodan sonra açılan ve tapu sicilinde terk işlemi yapılmamış olan kamuya ait yol, dere, ark ve benzeri yerler, sınırlandırma ve tespitler sırasında ilgililerinin muvafakatleri sağlandığı takdirde kamuya terki yapılır.
(6) Sınırlandırması yapılan her ada için Ada Raporu (Ek–6) düzenlenir, kadastro teknisyenleri, ada raporuna bağlı olarak kanaatlerini her parsel için düzenleyecekleri Uygulama Tutanağında (Ek–7) belirtirler.
(7) Düzenlenen tutanaklar, muhtar ve bilirkişilerle varsa düşünce ve tanıklığına başvurulan kimselerle birlikte teknisyenlerce imzalanır. Ayrıca, açıklamanın bittiği yere muhtar ve bilirkişilerce kendi el yazıları ile "Okudum" ibaresi yazdırıldıktan sonra imza ettirilir.
(8) İlgililerince ibraz edilen belgeler, uygulama tutanağına eklenir ve ilgilisine alındı belgesi verilir.
Uygulama başladıktan sonraki akit ve tescil işlemleri
MADDE 16 – (1) Uygulamaya başladıktan sonra, uygulama alanındaki her türlü akit ve tescil işlemleri taşınmaz malların o andaki tespit durumu, kadastro müdürlüğünden sorularak alınacak cevaba göre tapu sicil müdürlükleri tarafından yapılır ve kayıt örnekleri derhal kadastro müdürlüğüne gönderilir.
(2) İhtiyati tedbir, ihtiyati haciz ve benzeri kararlarla ilgili talepler tapu sicil müdürlüğünce derhal tapu siciline işlenmekle birlikte kadastro tutanağına da geçirilmek üzere resen kadastro müdürlüğüne veya dava açılmış ise kadastro mahkemesine bildirilir.
Sınırlandırma krokisi
MADDE 17 – (1) Uygulama alanında kalan parsellerin sınırlandırma krokileri ada bazında düzenlenir.
(2) Sınırlandırma çalışmalarında yararlanılmak maksadıyla kadastro paftasının kopyası üzerine malik isimleri yazılır. Çok malikli parsellerde bir malikin adı ile "müşterekleri" ibaresi yazılmak suretiyle belirtilir.
(3) Bu krokide, zeminde mevcut tüm tesis ve yapılar özel işaretlerine uygun olarak gösterilir, bunlardan tapuda tescilli olmayanlar, sınırlandırma krokisinin düşünceler sütununda ilgili olduğu parsel numaraları ile belirtilir.
(4) Tapulama veya kadastrodan sonra açılan ancak, tapu sicilinde terk işlemi yapılmamış ve ilgililerince muvafakat verilmemiş olan kamuya ait yol, dere, ark ve benzeri yerler ölçülerek, sınırları sınırlandırma ve ölçü krokisi ile yeni paftasında kesik çizgilerle gösterilir.
Muhdesat
MADDE 18 – (1) Bu çalışmalar sırasında yeni muhdesat tespiti yapılmaz. Ancak, tapu kütüğünde tescilli muhdesatın zeminde mevcut olmaması halinde fiili durum göz önüne alınarak bu durum uygulama tutanağında açıklanarak beyanlar hanesinde belirtme yapılır.
Yapı ve tesisler
MADDE 19 – (1) Tapu kütüğünde tescilli bina ve tesislerin zeminde mevcut olmaması halinde, bu durum uygulama tutanağında açıklanarak fiili duruma göre nitelik tespiti yapılır.
(2) Taşınmazlar üzerinde fiilen mevcut olup da cins değişikliği yapılmamış olan yapı ve tesisler ölçülerek, yalnızca ölçü krokisinde gösterilir, sınırlandırma krokisi ve paftasında gösterilmez. Ayrıca imar mevzuatına göre yapı kullanma izni alınmamış binaların tapu sicilinde cins değişikliği yapılamaz. Bu durum uygulama tutanağında açıklanarak beyanlar hanesinde belirtilir ve cins değişikliği yapılması gereken taşınmazların listesi parsel maliklerini de gösterecek şekilde ilgili kuruluşlara bildirilir. Ayrıca, Fen klasörünün düşünceler sütununda da kurşun kalemle belirtilir.
(3) Tapuda tescilli olmayan yapı ve tesislerin bulunduğu parsellere ilişkin verilecek pafta örneği ve diğer teknik belgelerde yapı ve tesislerin tapuda tescilli olmadığı belirtilir.
Ölçü ve geçici çizimler
MADDE 20 – (1) Sınırlandırma krokisinde gösterilen sınırlar ile yapı ve tesisler ölçülerek ölçü krokisi düzenlenir ve elde edilen bu değerlere göre pafta zemin incelemesi için geçici çizimler yapılır.
(2) Yapılan ölçü sonucu elde edilen nokta koordinatları, kadastro teknik mevzuatına göre üretilir.
(3) Sınırlandırma krokisinde gösterilen sabit, geçerli sayılabilecek ve deprem sonucu oluşan sınırlar esas alınarak;
a) Geçerli sınırlarda; paftası ile teknik belgelerinde hata bulunmaması halinde bu belgelere göre,
b) Belirsiz sınırlarda; dengeleme plânına göre,
c) Çekişmeli sınırlarda; kadastro teknik belgeleri veya dengeleme plânına göre,
d) Değişebilir sınırlarda; sabit veya geçerli ya da dengeleme plânı ile oluşturulan sınırlara dayandırılarak, bu taşınmaz, kadastro sırasında kayıt miktarı veya iktisap miktarı esas alınarak tespit yapılmış ise tapuda kayıtlı yüzölçümüne göre; yoksa pafta ile teknik belgelerine göre,
sınır belirlemesi yapılır.
(4) Uygulama çalışmaları sırasında, sınırları tapuda kayıtlı yüzölçümlerine göre oluşturulacak parsellerin öncelikle pafta tersimatı kontrol edilir. Kontrol sonucu, tersimat hatası varsa olması gereken duruma göre, tersimat hatası yoksa mevcut duruma göre yeni yüzölçümleri hesaplanır ve kayıtlı yüzölçümleri ile karşılaştırılır.
(5) Bu karşılaştırma sonucu, yeni hesaplanan yüzölçümleri esas alınır, genişletilmeye elverişli sınırı bulunan parsellerde ise önceki kayıt miktarına veya zilyetlik esaslarına göre tespit edildiğinin anlaşılması halinde, bu husus uygulama tutanağında açıklanarak, miktar fazlası kısım için ilgili maliye kuruluşuna bilgi verilir.
Dengeleme plânı
MADDE 21 – (1) Sabit, geçerli, geçerli sayılabilecek ve/veya deprem sonrası oluşan sınırlarla çevrili bir alan içinde kalıpta sınırları belirlenemeyen parseller topluluğu, bir bütün olarak ele alınarak yüzölçümü hesaplanır. Hesaplanan yüzölçümü ile bu alandaki parsellerin tapuda kayıtlı veya kontrol sonucu bulunan yüzölçümleri toplamı karşılaştırılır. Aradaki fark, parsellerin yüzölçümleri ile orantılı olarak dağıtılır. Bu konuda, Yüzölçümü Dengeleme Cetveli (Ek–4) düzenlenir. Dağıtım sonucu bulunan yüzölçümlerine göre yeni sınırlar; parsellerin kullanım şekli, yapı ve tesislerin durumları da dikkate alınarak oluşturulur.
Plân aplikasyonu ve ada ölçü krokisi
MADDE 22 – (1) Bu Yönetmeliğin 20 nci maddesinin üçüncü fıkrasının (a), (b), (c) ve (d) bentlerine göre paftası üzerinde yeni oluşturulan parsel sınırları zemine aplike edilerek, parsel köşelerine teknik yönetmelikte belirtilen zemin işaretleri konur. Aplikasyon kusurları giderildikten sonra röleve ölçüleri yapılır. Röleve ölçüleri ile daha önce yapılan ölçüler birleştirilerek ada ölçü krokisi bütünlenir. Ada ölçü krokisi, uygulama ekibi tarafından imzalanır.
Yeni paftaların çizimi
MADDE 23 – (1) Paftaların çizimi, kadastro teknik mevzuatında belirtilen usul ve esaslara göre yapılır.
Yüzölçümü hesapları ve karşılaştırma
MADDE 24 – (1) Pafta çizimleri tamamlanan parsellerin yeni yüzölçümleri sayısal olarak hesaplanır. Tescilli yüzölçümleriyle karşılaştırmak için Değişim ve Karşılaştırma Cetveli (Ek–5) tanzim edilir.
Ayrıca, bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin (3), (4) ve (5) numaralı fıkraları kapsamında oluşan yeni parseller ana parsel esas alınarak bu cetvelde gösterilir.
Ada raporunun düzenlenmesi
MADDE 25 – (1) Uygulama ekibi tarafından, sınırlandırma ve ölçü krokilerinden faydalanılarak her ada için Ada Raporu (Ek–6) düzenlenir ve uygulamaya tâbi tutulan ada ve parsel sınırlarının hangi esaslara göre belirlendiği açıklanır ve imzalanır. Ada raporu kontrol elemanlarınca kontrol edildikten sonra imzalanır.
Diğer kişilerin bilgilerine başvurma
MADDE 26 – (1) Kadastro teknisyenleri, muhtar ve bilirkişilerin bilgi ve beyanları ile kanaate varamadıkları takdirde, nedeni tutanakta açıkça gösterilmek şartı ile diğer kimselerin de bilgi ve tanıklığına başvurabilirler. Muhtar ve bilirkişilerin bilgi ve beyanları ile sınırlandırma yapılamaması halinde, sınırlandırmaların kayıt ve belgelere dayandırılması, sebeplerinin uygulama tutanağında açıklanması gerekir. Muhtar ve bilirkişilerin muhalif olmaları durumunda muhalefet şerhi yazılarak imzaları alınır. Uygulama tutanağını imzalamaktan kaçınmaları durumunda ise bu husus tutanağın uygun bir yerinde belirtilerek diğer hazır bulunanlarca imzalanır.
Uygulama tutanakları ve kapsamı
MADDE 27 – (1) Ada raporundaki bilgilerden faydalanılarak her parsel için uygulama tutanağı düzenlenir ve uygulama ekibi tarafından imzalanır. Ada raporunun aslı, adanın bir numaralı parselinin uygulama tutanağına eklenir.
(2) Bu Yönetmelik kapsamında yapılacak çalışmalarda Uygulama Tutanağı (Ek–7) kullanılır.
(3) Bu Yönetmeliğin 15 inci maddesinin (3), (4) ve (5) numaralı fıkraları kapsamında yeni oluşan parsellerin dışında kalan parsellerin uygulama tutanaklarının mülkiyet sütununa "Tapu kütüğünde olduğu gibidir." ibaresi yazılır. Yeni mülkiyet tespiti yapılamaz ancak, yeni oluşan parsellerin uygulama tutanaklarının mülkiyet sütununa ana parselin tapuda kayıtlı malikleri intikal ve ifraz işlemine tabi tutulmaksızın aynen aktarılır.
(4) Aynı ibare, cins değişikliği yapılmayan parseller için de uygulanır.
Davalı taşınmazlar
MADDE 28 – (1) Uygulama öncesi davalı olup da davaları devam eden taşınmazlardan;
a) Mahalli hukuk mahkemelerinde davalı olan taşınmazlardaki uyuşmazlık konusu, sınıra ve yüzölçümüne yönelikse bu davalara konu sınırlar, paftasında itirazlı mülkiyet sınırı olarak teknik yönetmelikteki özel işareti ile gösterilir ve yüzölçümü kesinleştirilmez.
Hukuk mahkemelerinde görülmekte olan dava dosyalarının ilgili kadastro mahkemesine devri hususunda mahalli hukuk mahkemesine bilgi verilir.
b) Kadastro mahkemelerinde davalı olan taşınmazlardaki uyuşmazlık konusu;
1) Sınır ve yüzölçümü dışında mülkiyet ve mülkiyetten gayri ayni haklara yönelikse taşınmazın sınırları belirlenir, paftasında çizimi yapılır ve yüzölçümü hesaplanır.
2) Sınır ve yüzölçümüne yönelikse bu davalara konu sınırlar, paftasında itirazlı mülkiyet sınırı olarak teknik yönetmelikteki özel işareti ile gösterilir ve yüzölçümü kesinleştirilmez.
(2) Uygulama öncesi davalı olup da davaları devam eden bu taşınmazların tutanakları davalı olarak düzenlenir ve tutanaklarda, mahkemenin adı ve dosya numarası belirtilir. Kadastro müdürünce davalı taşınmazlara ait tutanaklar ve eklerinin tasdikli birer örneği müdürlükte bırakılmak suretiyle asılları ile pafta örnekleri en geç 7 gün içinde ilgili kadastro mahkemesine gönderilir.
Kadastro komisyonunun oluşturulması, görevi, itirazların süresi ve incelenmesi ile komisyona intikal ettirilecek işler
MADDE 29 – (1) Kadastro komisyonu, 3402 sayılı Kadastro Kanununun 3 üncü maddesine göre oluşturulur.
(2) Komisyonca; uygulamaya konu parselin tutanağının tanzim edildiği tarihten uygulama çalışmalarının bitirildiğine ilişkin tutanak düzenleninceye kadar, ilgilisi, vekili veya kanuni temsilcisi tarafından yapılacak itirazlara konu tutanaklar ile teknisyenler arasında ya da teknisyenler ile kontrol elemanları arasında görüş ayrılığına konu edilen tutanaklar veya kadastro müdürlüğünce yapılacak denetimler sırasında hatalı uygulama yapıldığı tespit edilen parsellere ait tutanaklar, intikal tarihinden itibaren en geç bir ay içinde veya gerekçe gösterilmek suretiyle uygulama ekibinin uygulama alanındaki faaliyetleri sona erinceye kadar incelenerek sonuçlandırılır. Bu konuda Komisyon Tutanağı (Ek–13) düzenlenir. Sonuçları askı ilânında gösterilir.
Tutanakların imzalanması
MADDE 30 – (1) Uygulama alanındaki çalışmaların bitiminden evvel, tutanakların bütün sütunlarının eksiksiz doldurulup doldurulmadığı kadastro üyesi tarafından incelenip, varsa görülen noksanlıklar ilgili teknisyenlere tamamlattırılır ve bu incelemenin yapıldığı tutanağın ilgili sütununda belirtilerek imzalanır.
(2) Bu işlemin yerine getirilmesinden, kadastro üyesi ve kadastro müdürü birlikte sorumludur.
Kontrol
MADDE 31 – (1) Uygulama çalışmaları, görevli kontrol elemanları tarafından çalışmaların her aşamasında kontrol edilir, tespit edilecek hata ve eksikliklerin giderilmesi sağlanır.
(2) Ayrıca, uygulama sonucu oluşan paftalar ve dayanağı teknik belgeler ile tutanaklar, askı ilânına alınmadan önce müdür veya görevlendireceği müdür yardımcısı ve kontrol mühendisi, kadastro üyesi ile uygulamada görevli diğer kontrol elemanları tarafından kontrol edilerek, ilâna alınmasında hukuki ve teknik yönden bir sakınca bulunmadığına dair Kontrol Sonuç Raporu (Ek–12) düzenlenir.
İş bitim tutanağının düzenlenmesi
MADDE 32 – (1) Uygulama alanı içinde uygulamaya tâbi tutulacak taşınmaz kalmadığına, sınırlandırma, ölçü ve tutanak tanzimi işlemlerinin tamamlandığına ilişkin bir tutanak düzenlenerek, uygulama ekibince imzalanır.
Askı cetvellerinin kapsamı
MADDE 33 – (1) Askı İlan Cetvelinde (Ek–8), taşınmazın; ili, ilçesi, mahallesi veya köyü, sokak veya mevkii, beyanlar hanesi ile pafta, ada, parsel numarası, malik ismi, baba adı ve hissesi ile vasfı, yüzölçümü, irtifak hakkı alanı ve ilândan önceki itirazların sonucu yer alır. Askı ilan cetvelleri pafta, ada, parsel numaraları, vasfı ve yüzölçümlerin eski ve yeni bilgileri gösterir şekilde düzenlenir.
Askı ilânı
MADDE 34 – (1) Uygulama sonucu düzenlenen tutanaklara göre askı cetvelleri düzenlenir. Bu cetveller ve pafta örnekleri; kadastro müdürlüğünde, köy veya mahalle muhtarının çalışma yerinde ve ayrıca, belediye teşkilatı varsa sadece ilân cetvelinin bir örneği belediye başkanının göstereceği yerde 30 gün süre ile ilân edilir. İlânın yapıldığına dair Askı Cetveli İlanı Tutanağı (Ek–9) düzenlenir.
(2) İlânlar aynı günde yapılmadığı takdirde son ilân tarihi esas alınır. Askı cetvelinin bir örneği mahalli maliye kuruluşuna ve orman idaresine gönderilir. Ayrıca, mahalli kadastro ve hukuk mahkemeleri ile ilgisi olan kamu kurum ve kuruluşlarına ilâna alındığı hususu bir yazı ile bildirilir.
(3) Kadastro müdürü, bu ilânla ilgili işlemleri, uygulama ekibinin çalışma alanındaki işini bitirdiği tarihten itibaren en geç üç ay içinde yapmak zorundadır.
(4) Genel Müdürlükten izin alınmak suretiyle, bir adadan az olmamak üzere aynı esaslara göre kısmî ilân yapılabilir.
Askı ilânı süresinde açılan davalar
MADDE 35 – (1) Uygulamalara karşı, askı ilânı süresi içerisinde kadastro mahkemesinde dava açmak suretiyle itiraz edilebilir. Dava açılan taşınmazların tutanakları kesinleştirilmez. Bu parsellere ait tutanakların tasdikli örnekleri müdürlükte bırakılmak suretiyle asılları ile pafta ve ada raporunun tasdikli birer örnekleri kadastro mahkemesine gönderilir.
Uygulamaların kesinleşmesi
MADDE 36 – (1) Uygulama öncesi davalı olmayan taşınmazlar ile askı ilân süresi içinde dava açılmayan taşınmazların tutanakları, ilânın bitimini takip eden gün itibariyle, kadastro müdürü tarafından onaylanarak kesinleştirilir.
(2) Tutanakları kesinleşen taşınmazlar ile davalı olan taşınmazlar için ayrı ayrı Kesinleştirilen Parsellere Ait Liste (Ek–10) ve Davalı Parsellere Ait Liste (Ek–11) düzenlenir.
Eski paftaların geçersiz sayılması
MADDE 37 – (1) Paftanın uygulamaya alınan bölümü özel mürekkeple tarandıktan sonra taralı kısmın içine, "Bu bölüm yerine, 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22 nci maddesinin (a) bendi gereği ...... no’lu pafta veya paftalar açılmıştır.", tamamı uygulama gören paftaya ise, "Bu pafta, 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22 nci maddesinin (a) bendi gereği .......... no’lu paftanın veya paftaların düzenlenmesi nedeniyle geçersizdir." şeklinde belirtme yapılarak kontrol mühendisince imzalanır ve kadastro müdürü tarafından onaylanır.
(2) Fen klasörü yeniden düzenlenir veya mevcut fen klasörü üzerinde gerekli düzeltmeler yapılır.
(3) Geçersiz kalan paftalar ve teknik belgeler ayrıca muhafaza edilir.
Yeni paftaların geçerlilik kazanması
MADDE 38 – (1) Uygulama sonucu oluşturulan paftaların altına, "Bu pafta, 3402 sayılı Kadastro Kanununun 22 nci maddesinin (a) bendi gereği .......no’lu paftanın veya paftaların veya bu paftaların işaretli bölümünün yerine geçerli olmak üzere düzenlenmiştir." şeklinde belirtme yapılır ve bu haritalar, kontrol mühendisince imzalanır, kadastro müdürü tarafından tarih yazılarak onaylanır.
Tescil ve devir işleri
MADDE 39 – (1) Kesinleşen ve mahkemesine gönderilmesi nedeniyle suretleri alıkonulan davalı taşınmazlara ait tutanaklar ve ekleri, ada ve parsel sırasına göre bir klasör dosya içerisine konulmak suretiyle bu klasör ile birlikte, kesinleşen ve davalı olan parseller için düzenlenen listeler ve yeni tapu kütükleri kadastro müdürlüğünce ilgili tapu sicil müdürlüğüne devir ve teslim edilir.
(2) Köy veya mahallenin tamamında uygulama yapılması halinde, varsa idari taksimatta yapılmış olan değişiklikler de dikkate alınarak kadastro müdürlüğünce yeni tapu kütüklerine tescilleri yapılır. Yeni tapu kütüğü düzenlenen yerlerde, kadastro müdürlüğünce gönderilen yazı tapu sicil müdürlüğünce yevmiyeye alınmak suretiyle, eki listelere göre eski kütük sayfaları irtibat sağlanarak kapatılır.
(3) Yeni tapu kütüğü düzenlenmeyen yerlerde; kadastro müdürlüğünün yazısı, tapu sicil müdürlüğünce yevmiye defterine kaydedilerek, tapu sicilinde gerekli düzeltmeler yapılır. Daha önce ilgili parselin tapu kütüğü sayfasının beyanlar sütununda yapılan "3402 sayılı Kadastro Kanununun 22 nci maddesinin (a) bendi uygulamasına tâbidir." belirtmesi aynı yevmiye numarasıyla terkin edilir.
(4) Uygulama öncesi davalı olan taşınmazlar ile askı ilânı süresi içinde dava açılan taşınmazların tapu kütük sayfalarının beyanlar hanesine, davanın görülmekte olduğu mahkemenin adı ve dosya numarası yazılır.
(5) Tescil işlemi tamamlandıktan sonra, taşınmaz maliklerinin talebi halinde yeni durumu gösteren tapu senedi bir defaya mahsus olmak üzere harç tahsil ettirilmeden imza karşılığı verilir.
(6) Pafta ve fenni belgelerin asılları, kadastro müdürlüğünde muhafaza edilir.
Arşiv
MADDE 40 – (1) Sayısal bilgiler; Genel Müdürlük bilgi sistemi standartlarına uygun olarak veya bu bilgi sistemine dönüştürülebilecek formatta olmak üzere il, ilçe, köy veya mahalle esasına göre bilgisayar kayıtları, ada rapor çıktıları, paftaları ile ikinci nüsha tapu kütükleri kadastro müdürlüğünce, uygulamaya giren parsellerin tapu sicilindeki düzeltmelerini gösteren listeler ise tapu sicil müdürlüğünce, arşiv ve devir işlerine dair ilgili mevzuat hükümlerine göre Bölge Müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe gönderilir.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Harç
MADDE 41 – (1) Uygulama nedeniyle harç tahakkuk ettirilmez.
Tutanak ve matbu belgelerin düzenlenmesi ve değiştirilmesi
MADDE 42 – (1) Uygulama çalışmalarında, bu Yönetmelikte belirtilen tutanak ve matbu belgeler kullanılır. Ancak, bu tutanak ve belgelerin şekil ve içeriğinde Genel Müdürlükçe değişiklik yapılabilir. İzin verilmedikçe, belgeler diğer gerçek ve tüzel kişilerce basılamaz ve kullanılamaz.
(2) Tapu kütüğü, tutanak ve matbu belgeler, kalıcı siyah veya mavi mürekkeple ya da şekil ve içeriğinde değişiklik yapılmamak kaydıyla elektronik ortamda nokta vuruşlu yazıcılarla oluşturulabilir.
Uygulama sırasında talebe bağlı hizmetlerin karşılanması
MADDE 43 – (1) Uygulamaya tâbi parsellerle ilgili talebe bağlı hizmetler, teknik yönden bir sakınca bulunmaması halinde kadastro teknik mevzuatınca karşılanır ve ilgilisine verilecek belgelerde "3402 sayılı Kadastro Kanunun 22 nci maddesinin ikinci fıkrasının (a) bendi uygulamasına tâbi olduğu" hususu belirtilir.
Hüküm bulunmayan haller
MADDE 44 – (1) Bu Yönetmelikte yer almayan hususlarda; 3402 sayılı Kadastro Kanunu ile bu Kanunun uygulanmasına dair çıkarılan yönetmeliklerin bu Yönetmeliğe aykırı olmayan hükümleri uygulanır.
Yürürlük
MADDE 45 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
MADDE 46 – (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakan yürütür.

KADASTRO HARİTALARININ SAYISALLAŞTIRILMASI HAKKINDAYÖNETMELİK

KADASTRO HARİTALARININ SAYISALLAŞTIRILMASI HAKKINDAYÖNETMELİK
BİRİNCİ BÖLÜM
Amaç, Kapsam, Dayanak ve Tanımlar
Amaç
MADDE 1 – (1) Bu Yönetmeliğin amacı, 3402 sayılı Kadastro Kanununun Ek 1 inci maddesinin birinci fıkrasına göre, kadastro veya tapulama haritalarının sayısallaştırılmasında uyulması gereken usul ve esasları belirlemektir.
Kapsam
MADDE 2 – (1) Bu Yönetmelik, tapulama veya kadastro sonucu üretilen sayısal nitelikte olmayan haritalar ile bunlar üzerinde yapılan değişiklik işlemleri sonucu oluşan haritaların sayısallaştırma işlemlerini kapsar. Çalışma alanı ile ada veya mevkiin bir kısmı sayısal harita niteliğinde ise, veri bütünlüğü açısından bunlar da sayısallaştırma çalışmaları kapsamında değerlendirilir.
Dayanak
MADDE 3 – (1) Bu Yönetmelik, 21/6/1987 tarihli ve 3402 sayılı Kadastro Kanununun 47 nci maddesinin birinci fıkrasının (O) bendi ile Ek 1 inci maddesine dayanılarak hazırlanmıştır.
Tanımlar
MADDE 4 – (1) Bu Yönetmelikte yer alan;
a) Foto plânlar: Fotogrametrik harita yapımı amacı ile resim ölçeğinde elde edilen hava fotoğraflarının, fotogrametrik olarak kısmen hataları giderilerek ya da doğrudan hiçbir değerlendirmeye tâbi tutulmaksızın fotoğrafik çizgisel kadastral harita olarak kullanılmış şeklini,
b) Genel Müdürlük: Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünü,
c) Geçici koordinatlar: Yer kontrol noktaları ve detay noktalarının koordinatları kullanılarak, ölçü değerlerinden hesaplanan ya da haritasından herhangi bir yöntem ile elde edilen koordinat değerlerini,
ç) Grafik haritalar: Üzerinde bir koordinat bilgisi ve karelaj ağı mevcut olmayan, yersel ölçme yöntemiyle üretilmiş çizgisel kadastral haritaları,
d) İyileştirilmiş koordinatlar: Zemin kontrolleri ile zemine uyumlu olduğu belirlenen noktaların geçici koordinatlarının zemin ölçülerine dayalı olarak dönüştürülmüş koordinatlarını,
e) Kadastro teknik mevzuatı: Genel Müdürlükçe, teknik konularda uygulanmakta olan mevzuatı,
f) Lokal koordinat sisteminde üretilmiş çizgisel haritalar: Ülke koordinat sisteminden bağımsız olarak oluşturulan bölgesel koordinat sisteminde üretilmiş çizgisel haritaları,
g) Sabit sınır noktası: Zeminde mevcut olup kadastro, tapulama veya sonrasında yapılan değişiklik işlemlerine ilişkin bilgi ve belgelerine göre zeminde değişmediği belirlenen sınır noktasını,
ğ) Sayısal harita: Yer kontrol noktaları ve detay noktalarının koordinatları kullanılarak çizimi yapılmış haritaları,
h) Ülke koordinat sisteminde üretilmiş çizgisel haritalar: Fotogrametrik veya yersel yöntemle Ülke koordinat sisteminde üretilen çizgisel haritaları,
ifade eder.
Yetki ve sorumluluk
MADDE 5 – (1) Sayısallaştırma çalışmaları, Genel Müdürlükçe yapılır veya 3402 sayılı Kanunun 39 uncu maddesinin üçüncü fıkrası hükümlerince yaptırılabilir.
(2) Sayısallaştırma çalışmalarında yapım, kontrol ve onaylama işlerinde görev alanlar, yetki ve görevleri kapsamında sorumludurlar.
İKİNCİ BÖLÜM
Sayısallaştırma Öncesi Yapılacak İşler
Sayısallaştırmanın programa alınması ve duyuru yapılması
MADDE 6 – (1) Sayısallaştırılması yapılacak birimler, bir ada veya mevkiden az olmamak üzere, köy veya mahalle bazında yıllık iş programlarına alınır.
(2) Kadastro müdürlüğü; sayısallaştırma çalışmalarına başlanacağını, çalışmalara başlamadan önce, ilgili köy veya mahalle muhtarlığı ile belediyeye ve Orman Genel Müdürlüğü ile Maliye Bakanlığının mahalli birimlerine bir yazı ile duyurur.
Sayısallaştırma ekibi ve görevlendirilmesi
MADDE 7 – (1) Kadastro Müdürü; sayısallaştırma çalışmaları için, kontrol mühendisi sorumluluğunda mühendis veya kontrol memuru ile en az bir kadastro teknisyeninden oluşan ekibi görevlendirir.
(2) Görevlendirmelerde, 28/10/1987 tarihli ve 19618 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kadastro Çalışmalarındaki Taşınmaz Mallara Girebilecek Görevliler Hakkında Yönetmelik hükümlerine uyulur.
Sayısallaştırmaya konu olan haritalar
MADDE 8 – (1) Sayısallaştırmaya konu olan haritalar; foto plânlar, grafik haritalar, lokal koordinat sisteminde üretilmiş çizgisel haritalar, ülke koordinat sisteminde üretilmiş çizgisel haritalar ve benzeri kadastro haritalarıdır.
ÜÇÜNCÜ BÖLÜM
Sayısallaştırmanın Adımları
Ada ve parsel numaraları
MADDE 9 – (1) Sayısallaştırma işlemlerinde, mevcut ada ve parsel numaraları aynen kullanılır.
Geçici koordinatların elde edilmesi
MADDE 10 – (1) Parsel köşe noktaları ve diğer detay noktalarının koordinat değerleri, haritasının yapım yöntemine göre, ölçü değerleri, ölçü ve sınırlandırma krokisi, haritası ve diğer teknik belgeleri hep birlikte değerlendirilerek, öncelikle ölçü değerlerinden faydalanılarak elde edilir.
(2) Haritasında eğri çizgi ile gösterilen parsel sınırları, çoklu doğru parçalarına dönüştürülerek sayısallaştırılır. Çoklu doğru parça kenarları, 0,2 mm’ lik çizim duyarlılığı göz önüne alınarak oluşturulur.
(3) Değişiklik işlemi görmüş ve tescil olmuş parsellerin değişiklikleri, haritasına işlenmiş olmalıdır. Sayısallaştırma sırasında, tescil edilmiş değişiklik işlemleri ile aplikasyon ölçü ve belgeleri dikkate alınır.
Geçici koordinatların kontrolü
MADDE 11 – (1) Elde edilen koordinat değerlerine göre haritası ölçeğinde çizim yapılarak, haritası ile ada veya mevki bazında çakıştırılır. Çakıştırmalarda muhtemel farklılıkların, harita ölçeğinin gerektirdiği doğruluk değerleri içerisinde olup olmadığı kontrol edilir.
(2) Geçici koordinatların elde edilmesinde parsellerin cephe, diklik, paralellik, doğrultuda olma ve benzeri geometrik şartları varsa bunlar dikkate alınarak geçici sayısallaştırma kusurları giderilir.
(3) Hata tespiti halinde, sebebi sayısallaştırma işleminden kaynaklanmış ise yapılan sayısallaştırmalar gözden geçirilerek bu tür hatalar giderilir.
(4) Haritaların kenarlaştırılmasıyla ortaya çıkan parseller arasında binmeli veya açıklık durumları ile çizim hataları gibi tescilli durumdan tespit edilecek hatalar, ada veya mevki bazında raporlanarak sayısallaştırma sürecinde, hatanın niteliğine göre kadastro teknik mevzuatınca düzeltilir.
(5) Kontrol edilmiş geçici koordinat değerleri arşivlenir.
Yer kontrol noktalarının koordinat dönüşümü
MADDE 12 – (1) Köy veya mahalle birimindeki yer kontrol noktalarının koordinat dönüşümünde; en az kendi nokta konum doğruluğunda ortak noktalar kullanılacaktır. Koordinat sistemi ve dönüşümün esasları konusunda kadastro teknik mevzuatındaki hükümler uygulanır.
Arazi kontrolü, koordinatların iyileştirilmesi ve dönüşüm
MADDE 13 – (1) Kontrol edilmiş geçici koordinat değerlerinin ada veya mevki bazında arazi kontrolü yapılır. Kontrol işleminde; bu değerlerin zemine aplikasyonu yapılarak veya geçici değerlerle elde edilen çizim ile uygun ölçekteki güncel zemin alımına ilişkin haritanın, ayrı altlıklarda ve gerektiğinde bilgisayar ortamında birlikte değerlendirilmesi sureti ile zemindeki sabit sınırlara göre karşılaştırması yapılır.
(2) İyileştirilmiş koordinatların elde edilmesinde, parsellerin cephe, diklik, paralellik, doğrultuda olma ve benzeri geometrik şartları varsa bunlar dikkate alınarak gerekli düzeltmeler yapılır.
(3) Geçici koordinat değerlerinin arazideki konumlarıyla sabit sınır noktaları arasındaki farkın, haritanın yapım yöntemine göre kadastro teknik mevzuatının öngördüğü yanılma sınırları içerisinde kalıp kalmadığı kontrol edilir.
(4) Karşılaştırma sonucunda, aradaki fark yanılma sınırı dahilindeyse, zeminde mevcut olan noktanın, öngörülen koordinat sisteminde koordinatları elde edilir. Elde edilen koordinatlar iyileştirilmiş koordinatlar olarak esas alınır.
(5) Zeminde belirgin olmakla birlikte uyumsuz olan noktaların uyumsuzluk sebebi ölçü ve sınırlandırma hatasından kaynaklanıyorsa, sayısallaştırma sürecinde kadastro teknik mevzuatınca giderilir.
(6) Zeminde yanılma sınırı dışında olmakla birlikte, herhangi bir hatası tespit edilemeyen plândaki sınırlarının esas alınması gereken durumlar ile sınırları belirsiz olduğu için zemin karşılaştırması yapılamayan noktalar, zeminde uyumluluğu sağlanmış uygun dağılımdaki noktalara göre dönüştürülmek suretiyle koordinatları elde edilerek veri bütünlüğü sağlanır.
(7) Grafik yöntemle üretilmiş kadastro haritalarında ada veya mevkii dış sınırlarının zemine uygunluğu ölçülerden veya güncel zemin durumunu gösteren haritadan anlaşılması halinde, bu sınırlar içerisindeki parseller münferit olarak karşılaştırılarak sayısallaştırma işlemine tâbi tutulur.
(8) Çalışma alanı ile ada veya mevkiin bir kısmı sayısal harita niteliğindeyse, gerektiğinde zeminde çalışma yapılarak veri bütünlüğü açısından bunlar da sayısallaştırma çalışmaları kapsamında değerlendirilir, gerektiğinde koordinat dönüşümleri yapılır.
(9) Bir adada yeterli sayıda zemine uyumlu ve uygun dağılımda ortak nokta sağlanamadığı durumda diğer ada ile birlikte değerlendirilir.
(10) Sayısallaştırma işlemlerinin aşamalarını açıklayan, pafta veya ada bazında Sayısallaştırma Raporu (EK–1) tanzim edilerek düzenleyen ve kontrol edenlerce imzalanır.
Sayısallaştırılan noktaların konum doğrulukları
MADDE 14 – (1) Sayısallaştırma neticesinde elde edilen nokta koordinatlarının konum doğrulukları teknik belgelerinde gösterilir.
(2) Nokta konum doğrulukları; iyileştirilerek veya 13 üncü maddenin beşinci fıkrası gereğince düzeltilen noktaların konum doğrulukları sayısallaştırma sürecinde yapılan ölçü yöntemlerine göre, veri bütünlüğü bakımından dönüşüme tâbi tutularak elde edilen noktaların konum doğrulukları ise kendi üretim yöntemlerine göre belirtilir.
Yüzölçümü hesapları, karşılaştırma ve hataların düzeltilmesi
MADDE 15 – (1) Parsellerin yeni yüzölçümleri, iyileştirilmiş ve dönüştürülmüş koordinat değerlerleriyle hesaplanır. Tescilli yüzölçümleriyle karşılaştırmak için Sayısallaştırma Yüzölçümü Karşılaştırma Cetveli (EK–2) tanzim edilir.
(2) Davalı olması nedeniyle yüzölçümü hanesi boş bırakılan parsellerin yüzölçümleri ilgili cetvellerinde gösterilmeyip düşünceler sütununda davalı olduğu belirtilir.
(3) Parsellerin, kadastro teknik mevzuatında öngörülen yanılma sınırı içindeki yüzölçümü farklılıklarında, yeni hesaplanan yüzölçümleri esas alınır. Yanılma sınırı dışındaki hatalı yüzölçümleri ise ada veya mevki bazında rapor tanzim edilmek suretiyle ilgili parsellerin tapu sicilindeki kayıtlarına ve fen klasörüne gerekli belirtme yapılarak kadastro teknik mevzuatınca düzeltilir.
(4) Yüzölçümü hesaplamaları ve değerlendirme sonucunda, ada veya mevki bazında kadastro teknik mevzuatında öngörülen ada rapor çıktıları tanzim edilerek düzenleyen ve kontrol edenlerce imzalanır.
Kontrol işlemleri
MADDE 16 – (1) Sayısallaştırmanın kontrol işlemi, kontrol mühendisi sorumluluğunda kadastro teknik elemanlarınca, bu Yönetmelik ve kadastro teknik mevzuatı hükümlerine göre yapılır.
(2) Kontrol sonuçları, birim bazında kadastro müdürünce onaylanmış kontrol defterine kontrol edenlerce yazılır ve izlenir. Yeniden düzenlenen haritalar ve dayanağı teknik bilgilerin bulunduğu belgeler kontrol edilir, varsa hata ve eksiklikleri giderilir.
(3) Sayısallaştırma çalışmaları sırasında tespit edilen hatalar kadastro teknik mevzuatına göre düzeltilir.
Haritaların çizimi ve onayı
MADDE 17 – (1) Sayısal haritaların, iyileştirilmiş ve dönüştürülmüş koordinatlara göre çizimi yapılır, bu haritalar kontrol mühendisince imzalanarak kadastro müdürü tarafından onaylanır.
DÖRDÜNCÜ BÖLÜM
İlân ve Diğer İşlemler
Bilgilendirme
MADDE 18 – (1) Kadastro Müdürlüğü; sayısallaştırma sonuçlarını, bu Yönetmeliğin 19 uncu maddesinde belirtilen rapor düzenlenmeden önce, onbeş günlük süre ile ilgililerinin bilgisine sunulmak üzere, ilgili köy veya mahalle muhtarlığı ile belediyeye bir yazıyla duyurur.
(2) Bu süre içerisinde; sayısallaştırma işlemlerine ilgililerce yapılacak itirazlar kadastro müdürlüğünce değerlendirilir ve sonuçları askı ilân cetvelinde gösterilir.
Askı ilân cetvellerinin düzenlenmesi ve ilânı
MADDE 19 – (1) Sayısallaştırma çalışmaları, itirazlar ve düzeltmeler sonucu, Sayısallaştırma Askı İlân Cetveli (EK–3) tanzim edilir.
(2) Kontrol işlemi sonucu askı ilânına alınmasında teknik yönden sakınca bulunmadığına dair rapor düzenlendikten sonra, köy veya mahallenin Sayısallaştırma Yüzölçümü Karşılaştırma Cetveli (EK–2), ada rapor çıktıları ile yeni çizilen haritalarına göre tanzim edilmiş ve onaylanmış Sayısallaştırma Askı İlân Cetveli (EK–3) ve harita örnekleri, 3402 sayılı Kadastro Kanununun 11 inci maddesi ve 28/10/1987 tarih ve 19618 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Kadastro İlanları Hakkında Yönetmelik hükümlerine göre ilân edilir. Bu ilanlarla ilgili olarak Sayısallaştırma Askı Cetveli İlanı (EK–5) ve Sayısallaştırma Askı Cetveli İlân Tutanağı (EK–6) düzenlenir.
(3) Hatalı olmayan ve kenarlaşma sorunu bulunmayan ada veya mevkilerin sayısallaştırma işlemleri Genel Müdürlükten izin alınarak kısmî askı ilânına alınabilir.
(4) Sayısallaştırma işlemleri için harç tahakkuk ettirilmez.
Askı ilânı süresinde açılan davalar
MADDE 20 – (1) Sayısallaştırma çalışmalarına, askı ilânı süresi içerisinde kadastro mahkemesinde dava açılabilir. Süresi içerisinde dava açılıp açılmadığı, dava açılmış ise hangi parsellere yönelik olduğu, kadastro mahkemesine bir yazı ile sorulur.
Sayısallaştırmanın kesinleşmesi
MADDE 21 – (1) Askı ilânı süresi içinde dava açılmayan taşınmazların sayısallaştırma işlemleri kesinleşir. Sayısallaştırılması kesinleşen parseller için askı ilânına alınmış bilgilere göre Sayısallaştırma Kesinleşme Cetveli (EK–4) düzenlenir. Düzenleyen ve kontrol edenlerce imzalanır. Kadastro müdürünce kesinleşme tarihi yazılıp onaylanır.
Dava açılan taşınmazlarla ilgili işlemler
MADDE 22 – (1) Askı ilânı süresinde dava açılan taşınmazlar, teknik evraklarıyla sayısallaştırmaya ilişkin evraklarının tasdikli bir örneği kadastro mahkemesine gönderilir.
(2) Dava açılan taşınmazlar için davalı taşınmazlar listesi düzenlenir.
(3) Davalı parsellerde, dava sonucuna göre işlem yapılır.
Tapu sicilinde düzeltme
MADDE 23 – (1) Kadastro müdürlüğü tarafından düzenlenen Sayısallaştırma Kesinleşme Cetveli ve davalı taşınmazlar listesi tapu sicil müdürlüğüne gönderilir. Tapu sicil müdürlüğünce, kadastro müdürlüğünün yazısı yevmiye defterine kaydedilir. Sayısallaştırma Kesinleşme Cetveline göre tapu sicilinde gerekli düzeltmeler yapılır.
(2) Davalı parsellerin tapu sicilindeki kaydının beyanlar sütununa, "Sayısallaştırma işlemi, ............ Mahkemesinin ……. esas sayılı dosyasında davalıdır." belirtmesi yapılır.
Paftalara belirtme yapılması
MADDE 24 – (1) Askı ilânı sonrasında, sayısallaştırılmış haritanın alt kısmına, "Bu harita veya haritadaki taralı bölüm, 3402 sayılı Kanunun Ek 1 inci maddesine göre sayısallaştırılarak yerine, .......... numaralı harita veya haritalar düzenlenmiştir." ibaresi yazılarak kontrol mühendisince imzalanır ve kadastro müdürü tarafından onaylanır.
(2) Sayısallaştırma sonucu düzenlenen haritaların alt kısmına, "Bu harita, 3402 sayılı Kanunun Ek 1 inci maddesine göre yapılan sayısallaştırma sonucunda ....... nolu haritanın/ haritaların veya haritadaki taralı bölümün yerine düzenlenmiştir." ibaresi yazılarak kontrol mühendisince imzalanır ve kadastro müdürü tarafından onaylanır.
(3) Sayısallaştırmanın kesinleşmiş durumuna göre, fen klasörü yeniden düzenlenir. Sayısallaştırılmış haritalar ve teknik belgeleri ayrıca muhafaza edilir.
Arşiv
MADDE 25 – (1) Sayısallaştırma sonucu üretilen haritaların sayısal bilgileri, ada rapor çıktıları ve fen klasörü örneği kadastro müdürlüğünce, sayısallaştırılması yapılan parsellerin tapu sicilindeki düzeltmelerini gösteren listeler de tapu sicil müdürlüğünce arşiv ve devir işlerine dair ilgili mevzuata göre Tapu ve Kadastro Bölge Müdürlüğüne veya Genel Müdürlüğe gönderilir.
(2) Parsel maliklerinin talebi halinde, yeni durumu gösteren tapu senedi bir defaya mahsus olmak üzere harç tahsil ettirilmeden imza karşılığı verilir.
BEŞİNCİ BÖLÜM
Çeşitli ve Son Hükümler
Matbu belgeler
MADDE 26 – (1) Bu Yönetmeliğin ekinde yer alan Sayısallaştırma Raporu (EK–1), Sayısallaştırma Yüzölçümü Karşılaştırma Cetveli (EK–2), Sayısallaştırma Askı İlân Cetveli (EK–3), Sayısallaştırma Kesinleşme Cetveli (EK–4), Sayısallaştırma Askı Cetveli İlânı (EK–5) ve Sayısallaştırma Askı Cetveli İlân Tutanağı (EK–6) belgeleri ekteki şekilde düzenlenmiştir. Bu belgeler, içeriğine uygun olarak bilgisayar ortamında hazırlanabilir. Gerektiğinde bu belgelerin şekli ve içeriği Genel Müdürlükçe değiştirilebilir.
Bilgi ve belgelerin standartları
MADDE 27 – (1) Sayısallaştırma işlemlerine dair bilgi ve belgeler, Genel Müdürlük bilgi sistemi standartlarına uygun olarak veya bilgi sistemine dönüştürülebilecek nitelikte üretilir.
Sayısallaştırma sırasında talebe bağlı işlemlerin karşılanması
MADDE 28 – (1) Sayısallaştırma yapılmakta olan birimde, talebe bağlı işlemler sayısallaştırma sürecinin tamamlanması beklenmeden kadastro teknik mevzuatına göre yapılır.
(2) Sayısallaştırma sürecinde kadastral bilgi ve belge talep edilmesi halinde talep karşılanarak, verilen bilgilerin sayısallaştırmaya tâbi olduğu, talebe ilişkin verilen belge üzerinde belirtilir.
Sayısallaştırmanın kesinleşmesinden sonra tespit edilebilecek hatalar
MADDE 29 – (1) Sayısallaştırma sonucu kesinleşen parsellerde herhangi bir hata tespit edilmesi halinde, bu hatalar kadastro teknik mevzuatına göre düzeltilir.
Yürürlük
MADDE 30 – (1) Bu Yönetmelik yayımı tarihinde yürürlüğe girer.
Yürütme
Madde 31 - (1) Bu Yönetmelik hükümlerini Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğünün bağlı olduğu Bakan yürütür.