1 Mart 2017 Çarşamba

Kentsel Dönüşüm Harç Muafiyeti Kalktı mı?

Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliği gereğince kentsel dönüşümde tapu ve noter harçlarında muafiyet uygulaması bulunuyordu. Peki, yeni düzenleme ile kentsel dönüşüm harç muafiyeti kalktı mı?
Kentsel dönüşümde, Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliği gereğince bazı harç ve vergilerde muafiyet uygulanıyor. Buna göre, kentsel dönüşüm kapsamında vatandaşlardan tapu ve noter gibi harçlar alınmıyor. 
Ancak geçtiğimiz Ekim ayında yapılan düzenlemeler dahilinde "b) Uygulama alanında gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişilerince, İlgili kurum adına değil de kendi adlarına uygulamada bulunulması halinde, yapıların mevcut alanları için daha önce belediyelerce alınan harç ve ücretlere ilave olarak, sadece kullanım maksadı değişiklikleri ile yapı alanındaki artışlar için hesaplanan harç ve ücret farkları alınır.” dendi. Peki, bu hükme göre, kentsel dönüşüm harç muafiyeti kalktı mı?
Yukarıdaki madde, riskli alan üzerinde inşaat yapacak müteahhitleri için olup, vatandaşların tapu ve noter gibi harçlarını etkilememektedir. Bu doğrultuda kentsel dönüşüm harç muafiyeti devam ediyor.
Kentsel dönüşüm harç muafiyetleri
6306 Sayılı Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanun’un 7’nci maddesinin (9) uncu ve (10) uncu fıkraları uyarınca,
15.12.2012 tarihli 28498 Sayılı Resmi Gazetede yayımlanan Afet Riski Altındaki Alanların Dönüştürülmesi Hakkında Kanunun Uygulama Yönetmeliğinin 16 ncı maddesinin 9 uncu fıkrasında yer aldığı şekliyle;
a) İlgili kurum veya gerçek veya özel hukuk tüzel kişilerince yapılacak olan işlem, sözleşme, devir ve tesciller ile uygulamalar, noter harcı, tapu harcı, belediyelerce alman harçlar, damga vergisi, veraset ve intikal vergisi, döner sermaye ücreti ve diğer ücretlerden; kullandırılan krediler sebebiyle lehe alınacak paralar ise banka ve sigorta muameleleri vergisinden muaftır.
 b) Riskli alanlarda gerçek kişiler veya özel hukuk tüzel kişilerince, İlgili kurum adına değil de kendi adlarına uygulamada bulunulması halinde, riskli alanlardaki yapıların mevcut alanları için daha önce belediyelerce alman harç ve ücretlere ilave olarak, sadece kullanım maksadı değişiklikleri ile yapı alanındaki artışlar için hesaplanan harç ve ücret farkları alınır.
c) Uygulama alanındaki mevcut yapıların İmar Mevzuatına uygun olup olmadığına bakılmaksızın,
(a) ve (b) bentlerinde belirtilen vergi, harç ve ücret muafiyetleri uygulanır.
ç) Alınmaması gereken harç, vergi ve ücretler şunlardır.
1) 2/7/1964 tarihli ve 492 sayılı Harçlar Kanununun 38 inci maddesi uyarınca alınan noter harçları.  
2) Harçlar Kanununun 57 nci maddesi (4 sayılı tarife) uyarınca alınan tapu ve kadastro harçları.     
3) 26/5/1981 tarihli ve 2464 sayılı Belediye Gelirleri Kanununun 79 uncu, 80 inci, 84 üncü ve Ek 1 inci maddesi uyarınca belediyelerce alınan harçlar.  
4) 1/7/1964 tarihli ve 488 sayılı Damga Vergisi Kanunu uyarınca damga vergisine tâbi kâğıtlar sebebiyle alınan damga vergisi.   
5) 8/6/1959 tarihli ve 7338 sayılı Veraset ve İntikal Vergisi Kanunu uyarınca alınan veraset ve intikal vergisi.
6) Kurum ve kuruluşlarca döner sermaye ücreti adı altında alınan bütün ücretler; Belediye Gelirleri Kanununun 86 ncı, 87 nci, 88 inci ve 97 nci maddeleri ile 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanununun 21 inci ve 23 üncü maddeleri uyarınca alınan her türlü ücret ve riskli olarak tespit edilen binaya ilişkin olarak 1/7/1993 tarihli ve 21624 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Otopark Yönetmeliği uyarınca alınanlar da dahil olmak üzere, belediye meclisi kararı ile belirlenen ve alınan her türlü ücret.
7) Kullandırılacak kredilerden dolayı lehe alınacak paralar sebebiyle 13/7/1956 tarihli ve 6802 sayılı Gider Vergileri Kanunu uyarınca alınması gereken banka ve sigorta muameleleri vergisi.”

Zemin Etüdü Nedir ? Zemin Etüdü Nasıl Yapılır ?

Zemin Etüdü, yeraltı katmanlarının lokasyonlarını, ne durumda olduklarını, ne tür jeolojik yapılardan oluştuklarını, katmanların hangi derinlikte olduğu ve kalınlıkları, kayaçların yoğunluğu, elektriğe karşı özdirençlerini, katmanların sismik hızlarını ve ortamlar arası ivmeleri, yeraltı suyu derinliği ve tabakaların devimsel parametrelerini, deprem esnasında sergiledikleri duruşları tespit amacıyla yapılan analize zemin etüdü denir.
Zemin Etüdü yapmanın amacı, ilgili arsanın / alanın yapı öncesinde gerekli analizlerini yapmaktır. Bu analizler ile o bölgenin kayaç yapısına, bu kayaçların deprem karşısında gösterdiği duruşa, bahse konu bölgenin fay hattında olup olmadığını veya fay ile olan mesafesininin belirlenmesi gibi etkenler nedeniyle önemlidir. O bölgede yapılan sondajlar ile çeşitli derinliklerden örnekler alınarak kayaç tipleri tespit edilerek, zeminin sertliği, sui le etkileşime girildiğinde verdikleri tepkiler, yeraltı suyu bulunup bulunmadığı gibi veriler de öğrenilmektedir. Bu veriler ışığında alanın inşaata elverişli olup olmadığı belirlenmektedir.
ZEMİN ETÜDÜ NASIL YAPILIR ?
Zemin etüdü, yapılacağı amaca göre farklı yöntemler ile yapılmaktadır. Bu yöntemlere istenen veriler yön vermektedir. En önemli yöntemlerin başını ise “ Sismik, Elektrik, Manyetik, Elektromanyetik, Gravite ve Radyoaktivite gibi uygulamalar çekmektedir.  
*İlk once zemin etüdü gereken / istenen arazi incelenerek jeolojik ve jeoteknik bakımdan zeminin özellikleri belirlenir.
*İlgili alana sondaj çalışmaları yapılarak numuneler alınır ve analiz için üniversitelerin Jeoloji Müh. Bölümlerine veya laboratuvarı bulunup analiz yeteneği olan firmalara numuneler gönderilir.
*Yeraltı radarları sayesinde mevcut yapılar belirlenir.
ZEMİN ETÜDÜ ESNASINDA HANGİ BİLGİLERE ULAŞILIR ?
*Sismik kayma dalgaları P ve S dalgaları; Bu dalgaların periyodu ve gerçekleştiği katmanlar zeminin deprem konusundaki duyarlılığı ölçmek,
*Zeminin ivme spectrum katsayıları; (Tb-Ta) Deprem yükü azaltma katsayısı saptanmasında,
*Zemin Hakim periyodu; Bu değer ile bina öz periyodunun rezonansa girmemesi,
*Olması mühtemel bir depremde inşaat zemininde meydana gelebilecek olan deprem ivmesi,
*Zemin emniyet gerilemesi; Zeminde meydana gelen deformasyonu engellemek ve depremin yatay yükünün optimum seviyede tutulmasını sağlamak,
*Yeraltı suyu seviyesi; Depremin şiddetini arttırır, zemin emniyet gerilemesi indirgemesi ve sıvılaşma potansiyelinin irdelenmesi ,
*Dinamik ve Elastik parametreler; Zeminde meydana gelen makaslanma, katılık, gözeneklilik, zeminin suya doygunluğu ve dinamik deformasyona olan direnç tespiti,
*Yerel zemin sınıflaması; İlgili zeminin karakteristik özelliğininin belirlenmesi ve bu özelliklere gore oto kontrol mekanizması oluşturulması gibi bilgilere ulaşılır.
Bu bilgiler ışığında, zemin ile alakalı değerler gözönünde bulundurularak yapılması düşünülen bina hakkında, ilgili alanın zemininin uygunluğu açısından ayrıntılı bir raporlama gerekmektir. Bina yapımında kullanılacak temel tipine gore her derinlik için taşıma gücü ve oturma oranı hesaplanarak, temelin projesinde kullanılmak üzere gereken rakamsal parametrelerin çıkarılması gerekir. İnşaat yapılacak olan zeminde, temel tipi ve bunun yanında boyut-derinlik gibi bilgiler de biliniyorsa hesaplamalar bu ihtiyaçlara gore hesaplanmalıdır.

2017 ‘de SGK Ödenecek Prim Tutarları ? Kim Ne Kadar Ödeyecek ? SGK , SSK , Emekli Sandığı , Bağkur

5510 sayılı Kanunun 4-1 (a) bendine tabi sigortalıların sigorta primi ve işsizlik sigortası primlerine esas günlük ve aylık kazançlarının alt ve üst sınırları
Bir işverene bağlı olarak çalışan sigortalılar için;
Özel sektörde:
01 Ocak  2017 ila 31 Aralık 2017 tarihleri arasında sigorta primine esas;
Günlük kazanç alt sınırı          :      59,25 TL
Aylık kazanç alt sınırı              :      1.777,50 TL
Günlük kazanç üst sınırı         :       444,38 TL
Aylık kazanç üst sınırı             :     13.331,40 TL

Kamu sektöründe:
15 Aralık  2016 – 14 Ocak 2017 döneminde sigorta primine esas kazanç alt sınırı;
2016 yılı Aralık ayının ikinci yarısı için       :    54,90 TL x 16 gün = 878,40 TL 
2017 yılı Ocak ayının ilk yarısı için            :    59,25 TL x 14 gün = 829,50 TL 
15.12.2016-14.1.2017 devresi için            :    878,40 TL + 829,50 TL = 1.707,90 TL
15 Aralık 2016 – 14 Ocak 2017 döneminde sigorta primine esas kazanç üst sınırı;
2016 yılı Aralık ayının ikinci yarısı için       :    356,85 TL x 16 gün = 5.709,60 TL
2017 yılı Ocak ayının ilk yarısı için            :    444,38 TL x 14 gün = 6.221,32 TL
15.12.2016-14.1.2017 devresi için            :    5.709,60 TL + 6.221,32 TL = 11.930,92 TL
15 Ocak 2017 ila 14 Aralık 2017 tarihleri arasında sigorta primine esas;
Aylık kazanç alt sınırı              :      1.777,50 TL
Aylık kazanç üst sınırı             :     13.331,40 TL

Çırak ve öğrenciler için;
3308 sayılı Mesleki Eğitim Kanununun 25. maddesinin dördüncü fıkrası uyarınca; aday çırak, çırak ve işletmelerde meslek eğitimi gören öğrencilerin, yaş durumlarına göre asgari ücretlerinin % 50’si sigorta primlerinin hesabına esas tutulmaktadır.
Buna göre, aday çırak, çırak ve işletmelerde meslek eğitimi gören öğrencilerin prime esas kazançları;
Aylık prim ve hizmet belgelerini ayın 1’i ila 30’u arasında düzenleyenler için;
01 Ocak 2017 ila 31 Aralık 2017 tarihleri arasında;
Günlük kazanç tutarı              :           29,63 TL
Aylık kazanç tutarı                  :          888,90 TL

Aylık prim ve hizmet belgelerini ayın 15’i ila takip eden ayın 14’ü arasında düzenleyenler için;
15 Aralık 2016 ila 14 Ocak 2017 dönemi için;
2016 yılı Aralık ayı günlük kazanç tutarı   :    54,90 TL x % 50 = 27,45 TL
2017 yılı Ocak ayı günlük kazanç tutarı    :    59,25 TL x % 50 = 29,63 TL
2016 yılı Aralık ayının ikinci yarısı için       :    27,45 TL x 16 gün = 439,20 TL
2017 yılı Ocak ayının ilk yarısı için            :    29,63 TL x 14 gün = 414,82 TL
15.12.2016-14.1.2017 devresi için aylık kazanç : 439,20 TL + 414,82 TL = 854,02 TL
15 Ocak 2017 ila 14 Aralık 2017 tarihleri arasında sigorta primine esas;
Günlük kazanç tutarı              :          29,63 TL
Aylık kazanç tutarı                  :          888,90 TL

Prime esas kazançlardan istisna tutulacak yemek parası, çocuk zammı ve aile zammı (yardımı) tutarları;
5510 Sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendine tabi sigortalıların;
– Yemek parası:
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında;                59,25 TL x % 6 = 3,56 TL (*)(Günlük),
– Çocuk zammı:
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında;               1.777,50 TL x % 2 = 35,55 TL (Aylık),
– Aile zammı (yardımı):
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında;             1.777,50 TL x %10 = 177,75 TL (Aylık)
tutarındaki kazançları, prime esas kazanca dahil edilmeyecektir.

ÖZEL SAĞLIK SİGORTASI VE BES KATKI YAPAN İŞVERENLER İÇİN
1.777,50x%30=533,25 TL. kazançları, prime esas kazanca dahil edilmeyecektir.

Sosyal Güvenlik Sözleşmesi Olmayan Ülkelerde İş Üstlenen İşverenlerce Yurt Dışındaki İşyerlerinde Çalıştırılmak Üzere Götürülen Sigortalılar için;
5510 sayılı Kanunun 82. maddesinin birinci fıkrası gereğince sigorta primine esas kazanç üst sınırı sosyal güvenlik sözleşmesi olmayan ülkelerde iş üstlenen işverenlerce yurt dışındaki işyerlerinde çalıştırılmak üzere götürülen Türk işçileri için 3 katı olup söz konusu hüküm gereğince sosyal güvenlik sözleşmesi olmayan ülkelerde iş üstlenen işverenlerce yurt dışındaki işyerlerinde çalıştırılmak üzere götürülen sigortalıların;
01 Ocak 2017 ila 31 Aralık 2017 tarihleri arasında;
Günlük kazanç alt sınırı               :                   59,25 TL,
Aylık kazanç alt sınırı                  :              1.777,50 TL,
Günlük kazanç üst sınırı              :                  177,75 TL
Aylık kazanç üst sınırı                 :              5.332,50 TL,
olarak uygulanacaktır.

5510 sayılı Kanunun ek 9. maddesi kapsamında ev hizmetlerinde ayda 10 gün ve üzerinde sigortalı çalıştıran işverenlerin ödeyecekleri aylık kazançların alt ve üst sınırları ile 10 günden az sigortalı çalıştıranların ödeyeceği iş kazası ve meslek hastalığı primleri ve sigortalılarca yapılacak ödemeler
a) 10 gün ve üzerinde sigortalı çalıştıran işverenler
a.1) Ev hizmetlerinde sigortalı çalıştıran işverenin sigortalı ve işveren hissesi ile işsizlik sigortası primi dahil (5510 sayılı Kanunun 81. maddesinin (ı) bendi, 4447 sayılı Kanunun 50. ve geçici 10. maddeleri teşviklerinden yararlananlar için yapılan indirimler hesaplamaya dahil edilmemiştir.),
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında günlük kazanç alt sınırına göre ödeyecekleri tutar;
Ayda 10 gün sigortalı çalıştıran için 59,25 TL x 10 x % 37,5 = 222,19 TL (*)
Ayda 30 gün sigortalı çalıştıran için 59,25 TL x 30 x % 37,5 = 666,56 TL
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında günlük kazanç üst sınırına göre ödeyecekleri tutar;
Ayda 10 gün sigortalı çalıştıran için 444,38 TL x 10 x % 37,5 = 1.666,43 TL (*)
Ayda 30 gün sigortalı çalıştıran için 444,38 TL x 30 x % 37,5 = 4.999,28 TL (*)
a.2) Ev hizmetlerinde sosyal güvenlik destek primine tabi sigortalı çalıştıran işverenin sigortalı ve işveren hissesi dahil
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında günlük kazanç alt sınırına göre ödeyecekleri tutar;
Ayda 10 gün sigortalı çalıştıran için 59,25 TL x 10 x % 32 = 189,60 TL
Ayda 30 gün sigortalı çalıştıran için 59,25 TL x 30 x % 32 = 568,80 TL
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında günlük kazanç üst sınırına göre ödeyecekleri tutar;
Ayda 10 gün sigortalı çalıştıran için 444,38 TL x 10 x % 32 = 1.422,02(*) TL
Ayda 30 gün sigortalı çalıştıran için 444,38 TL x 30 x % 32 = 4.266,05(*) TL
b) 10 günden az sigortalı çalıştıranlar ile sigortalılar yönünden yapılacak ödemeler
b.1) Ev hizmetlerinde ayda 10 günden az sigortalı çalıştıranların ödeyecekleri iş kazası ve meslek hastalığı primi
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında günlük kazanç alt sınırına göre ödeyecekleri tutar;
Ayda 1 gün sigortalı çalıştıranlar için 59,25 TL x % 2 = 1,19 TL (*)
b.2) Ev hizmetlerinde aynı işveren yanında ayda 10 günden az sigortalı çalışanların ödeyecekleri malullük, yaşlılık ve ölüm sigortası ile genel sağlık sigortası primi
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında günlük kazanç alt sınırına göre ödeyecekleri tutar;
59,25 TL x 30 x % 32,5 = 577,69 TL (*) olacaktır.

5510 sayılı Kanunun ek 5. maddesine tabi sigortalılar;
Kanunun ek 5. maddesine tabi olarak tarım veya orman işlerinde hizmet akdiyle süreksiz olarak çalışanlar,
1.1.2017-31.12.2017 tarihleri arasında;
Günlük kazanç alt sınırına göre:           59,25 TL x 24 x % 34,5         =          490,59 TL,
Günlük kazanç üst sınırına göre:       444,38 TL x 24 x % 34,5        =       3.679,47 TL(*),
ödeyeceklerdir.

5510 sayılı Kanunun ek 6. maddesine tabi sigortalılar;
Kanunun ek 6. maddesine tabi olarak ticari taksi, dolmuş ve benzeri nitelikteki şehir içi toplu taşıma araçlarında çalışanlar ile Kültür ve Turizm Bakanlığınca belirlenecek alanlarda kısmi süreli iş sözleşmesiyle bir veya birden fazla kişi tarafından çalıştırılanlar,
1.1.2017-31.12.2017 tarihleri arasında işsizlik sigortası primi ödemek istemeyenler;
Günlük kazanç alt sınırına göre:           59,25 TL x 24 x % 32,5          =          462,15 TL,
Günlük kazanç üst sınırına göre:          444,38 TL x 24 x % 32,5        =       3.466,16 TL,
1.1.2017-31.12.2017 tarihleri arasında işsizlik sigortası primi dahil ödemek isteyenler;
Günlük kazanç alt sınırına göre:           59,25 TL x 24 x % 35,5          =          504,81 TL,
Günlük kazanç üst sınırına göre:          444,38 TL x 24 x % 35,5        =       3.786,12 TL(*),
ödeyeceklerdir.

5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) bendi kapsamında isteğe bağlı sigortalılar;
a) 5510 sayılı Kanunun 5. maddesinin (g) bendine göre sadece malullük, yaşlılık ve ölüm sigortası primi ödeyenler;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödenebilecek isteğe bağlı sigorta primi aylık alt sınırı, 59,25 TL x 30 x % 20 = 355,50 TL,
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödenebilecek isteğe bağlı sigorta primi aylık üst sınırı, 444,38 TL x 30 x % 20 = 2.666,28 TL,

Ay içinde 30 günden az çalışan veya tam gün çalışmayanlardan kalan sürelerinde isteğe bağlı sigortaya prim ödeyenler;
İşsizlik sigortası primi ödemek istemeyenler;
1.1.2017-31.12.2017 tarihleri arasında,
Aylık kazanç alt sınırına göre: 59,25 x 30 x % 32 = 568,80 TL (/ 30 x gün sayısı),
Aylık kazanç üst sınırına göre: 444,38 x 30 x % 32 = 4.266,05 TL(*) (/ 30 x gün sayısı),
İşsizlik sigortası primi dahil ödeyecekler;
1.1.2017-31.12.2017 tarihleri arasında,
Aylık kazanç alt sınırına göre: 59,25 x 30 x % 35 = 622,13 TL(*) (/ 30 x gün sayısı),
Aylık kazanç üst sınırına göre: 444,38 x 30 x % 35 = 4.665,99 TL(*) (/ 30 x gün sayısı),
ödeyeceklerdir.

2925 sayılı Kanuna tabi sigortaların prime esas kazanç ve ödeyecekleri prim tutarı;
2925 sayılı Kanuna tabi sigortalıların prime esas günlük kazançları, 5510 sayılı Kanunun 82. maddesine göre belirlenen prime esas kazancın günlük alt sınırı, prim ödeme gün sayısı ise her ay için 15 gündür. Prim oranı ise; %12,5’i genel sağlık sigortası primi, % 20’si malullük yaşlılık ve ölüm sigortası primi olmak üzere toplam % 32,5’dir.
Buna göre, 2925 sayılı Kanuna tabi sigortalıların, prime esas kazanç tutarı ve ödeyecekleri prim tutarı:
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında;
59,25 TL x 15 x % 32,5 = 288,84 TL(*),
olacaktır.

 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendine tabi sigortalıların prime esas günlük kazançlarının alt ve üst sınırlarına göre ödeyecekleri aylık prim tutarları
5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendinin;
– (1), (2) ve (3) numaralı alt bentlerine tabi sigortalıların,
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında;
Günlük kazanç alt sınırına göre: 59,25 TL x 30 x % 34,5 = 613,24 TL(*),
**%5 indirim:524,36 TL.
Günlük kazanç üst sınırına göre: 444,38 TL x 30 x % 34,5 = 4.599,33 TL,
**%5 indirim:3.932,76 TL.
 (4) numaralı alt bendi kapsamındaki sigortalılar ile köy muhtarlarının,
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında;
Günlük kazanç alt sınırına göre: 59,25 TL x 24 x % 34,5 = 490,59 TL,
**%5 indirim:419,49 TL.
Günlük kazanç üst sınırına göre: 444,38 TL x 24 x % 34,5 = 3.679,47 TL(*),
**%5 indirim:3.146,21 TL.
prim ödeyeceklerdir.

5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (b) bendi kapsamında isteğe bağlı sigortalılardan;
a) Malullük, yaşlılık ve ölüm sigortası ile genel sağlık sigortası primi ödeyenler;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödenebilecek isteğe bağlı sigorta primi aylık alt sınırı, 59,25 TL x 30 x % 32 = 568,80 TL,
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödenebilecek isteğe bağlı sigorta primi aylık üst sınırı, 444,38 TL x 30 x % 32 = 4.266,05(*) TL,
b) Kanunun geçici 16. maddesine göre sigortalı olan isteğe bağlı kadın sigortalılar;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında; 59,25 TL x 24 x % 32 = 455,04 TL,
prim ödeyeceklerdir.

5510 sayılı Kanunun 60. maddesinin birinci fıkrasının (g) bendi kapsamında olanların ödeyecekleri genel sağlık sigortası primi;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödeyecekleri genel sağlık sigortası aylık prim tutarı;
– Aylık geliri, asgari ücretin üçte birinden asgari ücrete kadar (60 g1) olduğu tespit edilenler için, 1.777,50 TL / 3 = 592,50 TL x % 12 = 71,10 TL,
– Aylık geliri, asgari ücretten asgari ücretin iki katına kadar (60 g2) olduğu tespit edilenler için, 1.777,50 TL x % 12 = 213,30 TL,
– Aylık geliri, asgari ücretin iki katından fazla (60 g3) olduğu tespit edilenler için, 1.777,50 TL x 2 = 3.555,00 TL x % 12 = 426,60 TL,
olacaktır.

5510 sayılı Kanunun 60. maddesinin birinci fıkrasının (d) bendi kapsamında olanların ödeyecekleri genel sağlık sigortası primi;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödeyecekleri genel sağlık sigortası aylık prim tutarı;
1.777,50 TL x 2 = 3.555,00 TL x % 12 = 426,60 TL,
olacaktır.
***
5510 sayılı Kanunun 60. maddesinin yedinci fıkrası kapsamındaki yabancı uyruklu öğrencilerin ödeyecekleri genel sağlık sigortası primi;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödeyecekleri genel sağlık sigortası aylık prim tutarı;
1.777,50 TL / 3 = 592,50 TL x % 12 = 71,10 TL,
olacaktır.

5510 sayılı Kanunun 60. maddesinin sekizinci fıkrası kapsamında 19.3.1969 tarihli ve 1136 sayılı Avukatlık Kanunu uyarınca avukatlık stajı yapmakta olup bakmakla yükümlü olunan kişi durumunda olmayanların ödeyecekleri genel sağlık sigortası primi;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında ödeyecekleri genel sağlık sigortası aylık prim tutarı;
1.777,50 x % 6 = 106,65 TL
olacaktır.

3201 sayılı Kanuna göre yurtdışında geçen sürelerin ve 5510 sayılı Kanunun 41. maddesine göre yapılacak hizmet borçlandırılmasına esas tutar
3201 sayılı Kanunun 4. maddesi borçlanılacak her bir gün için tahakkuk ettirilecek borç tutarı ile 5510 sayılı Kanunun 41. maddesine göre yapılacak hizmet borçlanması taleplerinde borçlanılacak günlük tutar, başvuru tarihindeki, 5510 sayılı Kanunun 82. maddesine göre belirlenen prime esas günlük kazanç alt ve üst sınırları arasında olmak üzere, kendilerince belirlenecek günlük kazancın % 32’sidir.
Buna göre, 2016 yılı için belirlenen asgari ücret tutarı karşısında, yurtdışında geçen süreler ile 41. maddede belirtilen hallere ilişkin sürelerin borçlanılmasında;
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında,
– Borçlanılacak her bir gün için tahakkuk ettirilecek borç tutarının
Alt sınırı; 59,25 TL x % 32 = 18,96 TL,
Üst sınırı; 444,38 TL x % 32 = 142,20 TL,
esas alınacaktır.

4857 sayılı İş Kanununa göre kısmi süreli iş sözleşmesi ile çalışan sigortalıların 5510 sayılı Kanunun 41. maddesinin (i) bendi kapsamında kısmi süreli çalıştıkları aylara ait eksik kalan sürelerinin borçlandırılmasında 1.1.2012 tarihinden itibaren kalan sürelerinde genel sağlık sigortalısı sayıldıklarından bu kişilerin genel sağlık sigortası prim borcu olması halinde % 32 oranı üzerinden, borç bulunmaması halinde % 20 oranı üzerinden hesaplama yapılacaktır.
1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında,
– Borçlanılacak her bir gün için tahakkuk ettirilecek borç tutarının;
Alt sınırı; 59,25 TL x % 20 = 11,85 TL,
Üst sınırı; 444,38 TL x % 20 = 88,88(*) TL,
esas alınacaktır.

Geçici iş göremezlik ödeneklerinin alt sınıra tamamlanması
5510 sayılı Kanunun 18. maddesinin 4. fıkrası uyarınca; iş kazaları ile meslek hastalıkları, hastalık ve analık sigortalarından, yeniden tespit edilen alt sınırların altında bir günlük kazanç üzerinden ödenek almakta bulunanların veya almaya hak kazanmış yahut kazanacak olanların bu ödeneklerinin, günlük kazancın alt sınırındaki değişikliklerin yürürlüğe girdiği tarihten başlanılarak, değiştirilmiş günlük kazançların alt sınırına göre ödenmesi gerekmektedir.

Buna göre, 5510 sayılı Kanunun 4. maddesinin birinci fıkrasının (a) ve (b) bentleri ile 5. maddesinde sayılan sigortalıların geçici iş göremezlik ödeneklerinin değiştirilmiş günlük kazanç alt sınırı;
– 1.1.2017 tarihinden önce geçici iş göremezliğe uğrayan ve geçici iş göremezlik durumları bu tarihten sonra da devam eden ve geçici iş göremezlik ödeneği hesabına esas günlük kazançları 59,25 TL altında hesaplanmış olanların, 1.1.2017 tarihinden 31.12.2017 tarihine kadar istirahatli bulundukları günlere ait geçici iş göremezlik ödenekleri 59,25 TL asgari günlük kazanç üzerinden,
Çırak ve öğrencilerin geçici iş göremezlik ödeneklerinin değiştirilmiş günlük kazanç alt sınırı;
– 1.1.2017 tarihinden önce geçici iş göremezliğe uğrayan ve geçici iş göremezlik durumları bu tarihten sonra da devam eden ve geçici iş göremezlik ödeneği hesabına esas günlük kazançları 29,63 TL altında hesaplanmış olanların, 1.1.2017 tarihinden 31.12.2017 tarihine kadar istirahatli bulundukları günlere ait geçici iş göremezlik ödenekleri 29,63 TL asgari günlük kazanç üzerinden,
hesaplanacaktır.

İdari para cezaları
5510 sayılı Kanunda öngörülen yükümlülüklerini yerine getirmeyenlere, aynı Kanunun 102. maddesi gereğince, fiil tarihinde geçerli olan ve 16 yaşından büyük işçiler için tespit edilen aylık asgari ücret dikkate alınarak idari para cezası uygulanması gerekmektedir.

Buna göre, 1.1.2017 ila 31.12.2017 tarihleri arasında işlenen fiiller için 1.777,50 TL esas alınarak idari para cezası uygulanacaktır.