Tahliye Taahhütnamesine Uymayan Kiracı Gayrimenkul kiralama işlemlerinde kiralayan ve kiracı arasında sözleşme ile hazırlanan tahliye taahhütnamesi, kiralayan kişinin ihtiyacı olması takdirinde kiracı adına tahliye işlemlerinin gerçekleştirilebilmesini sağlıyor. Tahliye Taahhütnamesi Nedir? Gayrimenkul kiralamalarında, kiralayan kişinin kiracıdan evi tahliye etmesini isteyebilmesi için bazı koşulların oluşması gerekiyor. Söz konusu koşullar 6570 sayılı kanuna ve Borçlar Kanununa göre belirleniyor. Ev sahibinin tahliye isteminde bulunabilmesi için gösterilecek sebeplerden birisi de tahliye taahhütnamesi olarak karşımıza çıkıyor. Tahliye taahhütnamesinde kiracı, evi beli bir tarihte tahliye edeceğini taahhüt etmiş oluyor. Belirtilen tarihte kiracı evden ayrılmaz ise kiralayan kişi, kiracıdan evi tahliye etmesini talep edebiliyor. Taahhütnamenin Özellikleri 1- Tahliye taahhütnamesi, kiracının kendi el yazısı ile yazılıp veriliyor. Ayrıca taahhütname, noter aracılığında da hazırlanabiliyor. 2- Tahliye taahhüdünde, evin tahliye edileceği kesin tarihin belirtilmesi gerekiyor. 3- Taahhütname ve kira başlangıç tarihinin birbirinden farklı tarihlerde olması gerekiyor. Kira sözleşmesinin üzerinden belirli bir süre geçmesi takdirinde taahhütname hazırlanabiliyor. 4- Boş tarihli taahhütnamenin imzalanmaması, kiracının sonradan eklenen tarihte evi tahliye etmek zorunda olmaması adına gerekiyor. 5- Taahhütnamenin geçerliliğini koruyabilmesi adına yazılı bir şekilde hazırlanmış olması gerekiyor. Kiracı Taahhütnameye Rağmen Evden Çıkmazsa Tahliye taahhütnamesine rağmen belirlenen tarihte evden çıkmayan kiracılar için, mal sahibi dava açabiliyor. Fakat davanın açılabilmesi adına ya da icra takibi yapılabilmesi adına taahhüt tarihinin otuz gün öncesinden kiracıya ihtar çekilmiş olması gerekiyor.
Emlak dünyası, tapu mevzuatı ve tapu da yapılan işlemler hakkında bilgi, kişisel gelişim makale ve yazılarınız içerir.
8 Haziran 2017 Perşembe
Haciz Şerh ve İpotekli Gayrimenkuller Satılabilir mi ?
Haciz Şerh ve İpotekli Gayrimenkuller Satılabilir mi? İpotek; bir borca karşı alacaklıya verilen teminatı ifade eder. Bankalardan kredi kullanırken genelde ipotekli krediler daha düşük faiz oranlarına sahip olduğu için kredi çekenler tarafından tercih edilmektedir. Haciz ise alacağını tahsil edemeyen kurumların borçlusunun gayrimenkulüne hukuki yaptırımlar ile icra daireleri aracılığı ile koyduğu şerhtir. Bir mala tapuda hacz şerhi konulduğunda artık onun haczi caiz olur. İcra müdürlüğü tarafından bu mala el konulmakta ve alacağın tahsil edilebilmesi için mal satışa çıkarılmaktadır. İpotekli veya hacizli tapuları satabilmek için; • Borcu kapatarak ipoteği kaldırabilir böylece tapuyu devredebilirsiniz. • Bankayı devre dışı bırakarak alıcı ve satıcı arasında bir anlaşmada bulunabilir ve borcu gayrimenkulün yeni sahibine devredebilirsiniz. • İpoteğin devrini sağlamak için banka ile görüşerek eski krediyi kapatıp gayrimenkulün yeni sahibi üzerine yeni bir kredi açarak yeni tapuya ipotek koydurabilirsiniz. Alım satım işlemi sırasında tapuda yer alan herhangi bir haciz veya ipoteği gayrimenkulün alıcısı durumundaki kişi kabul etmeden satış işlemi gerçekleşmez. Eğer bu durumda bir malı satın almayı planlıyorsanız borcun güncel durumunu öğrenmeden işleme girişmemeli ve toplam borç miktarını satış bedelinden düşürmelisiniz. Yaşanacak herhangi bir olumsuzlukta bu konuda tek sorumlu malın yeni sahibi olmaktadır. Eğer gayrimenkul üzerinde kamu haczi var ise bu haciz kaldırılmadığı müddetçe tapuda işlem yapılamaz. Mal alınamaz, satılamaz, üzerinde yeni haklar tesis edilemez. Öncelikle devlete olan borç ödenmelidir. Sorununuz Daha farklı ise lütfen konu altından yorumlayın size yardımcı olmaya çalışacağız
İzale-i Şuyu Davalarında KDV, Harç ve Vergi Masrafları
İzale-i Şuyu Davası hakkında bilinmesi gerekenleri konumuz altında bulabilirsiniz. İzale-i Şuyu davası ile satış aşamasına hüküm verilmiş gayrimenkul için ödenmesi gereken kdv, harç,matrah vb gibi vergiler bulunuyor. İzale-i Şuyu davası ile satın alınan gayrşmenkul için ödenmesi gereken vergiler neredeyse gayrimenkul için ihale edilen satış fiyatı üzerinden %23-24 ü kadar bir vergi ödemeniz gerekiyor. Bu vergilerden kurtuluş yolu yok ! Araştırmalarımız sonucu İzale-i şuyu davası ile satışı yapılan bir gayrimenkul için alıcının ve satıcının ödemesi gereken vergileri aşağıda açıklamaya çalışacağız. İzale-i şuyu davasında ihaleyi alanın ödeyeceği vergiler; Satış Ücreti üzerinden : Eğer alıcı hissedarsa diğer hissedarların hisselerinin karşılığı ; Alıcı 3. şahıs kişi ise satış bedelinin tamamını ödemekle yükümlüdür. İlam Harç Masrafları : Alıcı hissedarsa, kendi hissesi oranından Binde 9.9u. Şayet alan kişi 3. şahıs ise bu bedeli ödemiyor. Tellaliye Masrafları : Alıcı hissedarsa, kendi hissesinin değerinin %1’i kadar bir ücret ödüyor. Şayet alan kişi 3. şahıs ise bu bedeli ödemiyor. Alım Harç Masrafları : Satın alınan hisse üstünden %1,65’i oranındadır. Yani mülkü satın alan hissedarsa öteki hissedarların payı üzerinde; satın alan 3. kişi ise tüm satış bedeli üzerinden Alım harç masraflarını öder. Kdv Oranı ( %18 ) : Satın alınan hisse üstünden %18 oranında KDV ödemek zorundadır. Alan kişi hissedarsa diğer hissedarların hissesi üzerinden %18 KDV öder. Şayet alan kişi 3. kişi ise Tüm satış bedelinin %18 KDVsini ödemek zorundadır. Damga Vergisi : Mülkü kim satın alırsa alsın tamamiyle ihale bedeli üzerinden binde 4.95 oranında damga vergisi kesilir. Not : Konutlarda Net kullanım alanı 150m² altındaki meskenlerde kdv oranı %1 kdv ödenir. Net kullanım alanu 150m² ve üzerinde ise yine KDV %18 olarak kesilir. Arsalarda değişen birşey yoktur. Tüm arsalarda İzale-i şuyu ile satın almalarda %18 KDV öderiniz. Satış ve Dava Masrafları : Mülkü satın alan hissedar olduğu durumda bu giderlerden sadece kendi hissesi nazarında ödeme yapıyor. Şayet davayı hissedar takip etmiş, bu masrafları daha önceden ödemiş ise( arada eksik kalanları ödemek kaydı ile ) başka bir ödeme yapmaya gerek yoktur. Şayet ödediği ücret fazla gelirse fazla ödediği creti geri alabiliyor. Yanlız Mülkü satın alan hissedar değilse yani 3. kişi ise bu masrafları ödemiyor. İzale-i şuyu davasında mülkü satanın kesinti ve ödemeleri; İlam Harç Masrafları : Satıcının ilam harcı hissesi üzerinden Binde 9.9 Tellaliye Masrafları : Satıcının tellaliye harcı hissesi üzerinden %1 Tapu Satım Harçları : Satıcının tapu harcı hissesi üzerinden %1.65 Damga Vergisi : Satış ücreti paylaştırılırken ödeme zamanında bankadaki payı üstünden Binde 0,75 oranında Tüm bu vergileri ortalamaya aldığınızda yazımızın başında da söylediğimiz gibi tellaliye,kdv,yargı gideri, tapu harcı, damga vergisi gibi masraflar yaklaşık satış bedelinin %24’üne tekabul etmektedir. Örnek verecek olursak ; İzale-i şuyu davasına satış bedeli 100.000 TL olduğunu düşünürsek. Bedel 100.000 TL iken bunun üzerinde %24 de diğer masraf ve vergiler olduğunu düşünürsek. Devlete ödenecek vergi 100.000 TL üzerinde 24.000 Bin TL olacaktır. Bu kadarda olur mu? dediğinizi duyar gibiyim. Maalesef bunun herhangi bir çıkar yolu yok. İzale-i şuyu davasına kadar giden bir satışta %24 oranlarında bir masraf çıkacağını unutmayın.. İzale-İ Şuyu Davasına Nasıl İtiraz Edilir
Senetler Ne Kadar Sağlıklı
Senet Almadan önce lütfen konuyu okuyun Senetler insanlar için oldukça önemlidir. Çünkü Kredi kartlarının dışında, bazı kurum ve kuruluşlardan herhangi bir şey satın aldığımız veya adımıza düzenlenecek olan senetlerin altına imzamızı atarız. Senet Borç demektir. Belli bir kuralları ve belli bir geçerlilik süresi vardır. Bütün bunlar göz önüne alındığı zaman,eğer birine karşı senet imzalamış yada size karşı senet kullanmış iseler, bunun geçerlilik süresini kesinlikle bilmeniz gerekir. Senet Ne Kadar Geçerlidir? Gelelim sorumuza. İmzalanan ve adınıza göre düzenlenmiş olan bir senet’i, kanunlara göre işlemezseniz eğer “3 Yıl Geçerlilik Süresi” vardır. 3 Yıl içinde Senette yazan borcu ve diğer şartları alma hakkınız vardır. Eğer 3 yılı geçerse Senet süresi, bu sefer geçerliliğini kaybetmiş olur. Böyle bir durumda ise “ İcra Müdürlüklerine” başvuru yapılması gerekir. İcra müdürlüğü de aslında bu konuda pek bir şey yapamaz. Çünkü düzenlenen ve kesilen Senetlerin belli bir süresi olur. 3 Yıl büyük bir zaman dilimidir. Bunun içinde 3 yıl içinde Senetleri iyi bir biçimde işlemeniz ve takip etmeniz gerekiyor. Senet ve Geçerlilik Şartları Nelerdir? Senetlerin belir bir süresi vardır. Bu süreleri aştığınız zaman işlenmesi geçersiz olur. Geçerlilik şartlarına baktığımız zaman; Senet İsminin yer alması Senet düzenlemeleri yapılırken, bunun içinde kesinlikle Senet isminin geçmesi gerekiyor. Belirli bir bedel olmalı Düzenlenen senetlerde belirli bir bedelin olması şarttır. Yani adınıza senet düzenleniyorsa, orada zamanlara bağlı olarak ödenecek tutar “ TL” bazında yazması gerekiyor. Kayıtsız ve Şartsız Ödeme Ödenecek rakamların havale yada direk elden ödemelerde “ Kayıtsız-Şartsı” olması ilkesi yer alır. Kural olarak bu gereklidir. Şartsız bir biçimde, yani ödeyememe, gecikme gibi durumlarda ,paranın eksik yatması gibi ilkelerde bahane aranmaz. Lehdarın Adı ve Soyadı Yapılan senette, paranın kime ve ne şekilde ödeneceğine dair kesin bilgiler. Keşidecinin İmzası Muhatabın adı ve soyadı Kambiyo senetlerde özellikler, borcu ödeyecek kişinin adı ve unvanı gibi bilgilere kesinlikle yer verilmeli.
Tarla Bağ Bahçeye Konut Yapılma Şartları
Köye Ev Yapılma Şartları Nelerdir ?
Tarla Bağ Bahçeye Konut Yapılma Şartları ?
Bir köye ev yapma koşulları arsanın “Köy Yerleşik Alanı” içerisinde veya dışarısında olması ile farklılaşmaktadır. Her iki alanda da 3194 sayılı İmar Yasası’na bağlı olarak çıkartılan “Belediye ve Mücavir Alan Sınırları İçinde ve Dışında Planı Bulunmayan Alanlarda Uygulanacak İmar Yönetmeliği” hükümleri geçerlidir. Söz konusu yönetmeliğe göre; Eğer arsa, “Köy Yerleşik Alanı” içerisindeyse; Köy yerleşik alanlarında sadece köy nüfusuna kayıtlı ve köyde sürekli oturanlarca yapılacak konut, tarım ve hayvancılık amaçlı yapılar ile köy odası, köy camii ve benzeri köy ortak yapıları inşaat ve yapı kullanma iznine tabi değildir. Ancak, yapının fen ve sağlık kurallarına uygun olması ve Köy ihtiyar heyetinden izin alınması şarttır. Yukarıdaki sayılan yapılar dışındaki ruhsata tabi yapılara inşaat ve yapı kullanma izni, Valiliklerce verilir. Köy ve mezarlıkların yerleşik alanları içinde yapılacak ifraz işlemlerinde, parsel genişlikleri (10.00)m ‘den parsel derinlikleri de (20.00)m. den az olamaz. İfraz suretiyle meydana gelecek yol, otopark, yeşil alan gibi yerle düzenleme ortaklık payı köy tüzel kişiliği adına bedelsiz terkedilir. Bu oran parselin %35 inden fazla olamaz. Bina cephe ve istikametlerinin, köy mevcut teşekkülü esas alınarak tayin ve tesbitine Köy İhtiyar Heyeti yetkilidir. İfraz edilmedikçe bir parsel üzerine lüzumlu müştemilat binaları dışında birden fazla yapı yapılamaz. Köy ve mezarların yerleşik alanlarında taban alanı kat sayısı (müştemilat da dahil) % 50’yi geçemez. Eğer arsa Köy yerleşim alanı içerisinde değilse; · TAKS: %5 (Taban Alanı Katsayısı-Bir yapının parsel tabanında kapsadığı inşaat alanın parsel alanına oranı.) · Maksimum inşaat alanı 250 m2. · H: 6.50 m. (Yükseklik) · Parselin Kadastral yola cephesi olması gerekir. · Eğer parsel çok büyük olduğunda çeşitli nedenlerden dolayı ifraz söz konusu ise, ifrazlardan (bölünme) sonra elde edilecek her parsel 5000 m2’den küçük olamaz. Bu parsellerin tapu kadastro veya tapulama haritasında bulunan veya var olan bir yola, yapılan ifrazdan sonra en az 25 m. cephesi bulunması zorunludur. · İmar durumu almak için, Tapu veya tapu yerine geçecek belge ve Röperli kroki ile Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü’ne başvurmak gerekmektedir. Alınacak imar durumu doğrultusunda hazırlanacak proje ile yine Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü’ne başvurularak ruhsat almak mümkündür. Arsa, köy yerleşik alanı dışında olduğunda muhtardan izin almak söz konusu değildir.
Tarla Bağ Bahçeye Konut Yapılma Şartları ?
Bir köye ev yapma koşulları arsanın “Köy Yerleşik Alanı” içerisinde veya dışarısında olması ile farklılaşmaktadır. Her iki alanda da 3194 sayılı İmar Yasası’na bağlı olarak çıkartılan “Belediye ve Mücavir Alan Sınırları İçinde ve Dışında Planı Bulunmayan Alanlarda Uygulanacak İmar Yönetmeliği” hükümleri geçerlidir. Söz konusu yönetmeliğe göre; Eğer arsa, “Köy Yerleşik Alanı” içerisindeyse; Köy yerleşik alanlarında sadece köy nüfusuna kayıtlı ve köyde sürekli oturanlarca yapılacak konut, tarım ve hayvancılık amaçlı yapılar ile köy odası, köy camii ve benzeri köy ortak yapıları inşaat ve yapı kullanma iznine tabi değildir. Ancak, yapının fen ve sağlık kurallarına uygun olması ve Köy ihtiyar heyetinden izin alınması şarttır. Yukarıdaki sayılan yapılar dışındaki ruhsata tabi yapılara inşaat ve yapı kullanma izni, Valiliklerce verilir. Köy ve mezarlıkların yerleşik alanları içinde yapılacak ifraz işlemlerinde, parsel genişlikleri (10.00)m ‘den parsel derinlikleri de (20.00)m. den az olamaz. İfraz suretiyle meydana gelecek yol, otopark, yeşil alan gibi yerle düzenleme ortaklık payı köy tüzel kişiliği adına bedelsiz terkedilir. Bu oran parselin %35 inden fazla olamaz. Bina cephe ve istikametlerinin, köy mevcut teşekkülü esas alınarak tayin ve tesbitine Köy İhtiyar Heyeti yetkilidir. İfraz edilmedikçe bir parsel üzerine lüzumlu müştemilat binaları dışında birden fazla yapı yapılamaz. Köy ve mezarların yerleşik alanlarında taban alanı kat sayısı (müştemilat da dahil) % 50’yi geçemez. Eğer arsa Köy yerleşim alanı içerisinde değilse; · TAKS: %5 (Taban Alanı Katsayısı-Bir yapının parsel tabanında kapsadığı inşaat alanın parsel alanına oranı.) · Maksimum inşaat alanı 250 m2. · H: 6.50 m. (Yükseklik) · Parselin Kadastral yola cephesi olması gerekir. · Eğer parsel çok büyük olduğunda çeşitli nedenlerden dolayı ifraz söz konusu ise, ifrazlardan (bölünme) sonra elde edilecek her parsel 5000 m2’den küçük olamaz. Bu parsellerin tapu kadastro veya tapulama haritasında bulunan veya var olan bir yola, yapılan ifrazdan sonra en az 25 m. cephesi bulunması zorunludur. · İmar durumu almak için, Tapu veya tapu yerine geçecek belge ve Röperli kroki ile Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü’ne başvurmak gerekmektedir. Alınacak imar durumu doğrultusunda hazırlanacak proje ile yine Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü’ne başvurularak ruhsat almak mümkündür. Arsa, köy yerleşik alanı dışında olduğunda muhtardan izin almak söz konusu değildir.
2017de 1 Milyon Konut El Değiştirdi
GYODER Gösterge Türkiye Gayrimenkul Sektörü 2017 1. Çeyrek Gayrimenkul ve Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı Derneği (GYODER) tarafından, gayrimenkul sektörünün alt segmentlerin üçer aylık dönemler şeklinde incelediği rapor, “GYODER Gösterge Türkiye Gayrimenkul Sektörü 2017 1. Çeyrek Raporu” yayımlandı. 1 Milyon Konut El Değiştirdi Raporda, ülkemizin küresel inşaat pazarındaki yükselişi git gide çoğalan, pazar payının en hızlı artan ülkeler arasında yer aldığı bilgisine de yer verilmesinin yanı sıra, bir yıl içerisinde 1 milyon konutun el değiştirdiğini, son beş yıl içerisinde de konut fiyatlarında yüzde 43,09 oranında bir artış gözlemlendiği belirtiliyor. Rapordaki veriler şu şekilde yer alıyor; "Türkiye genelinde son verilere göre yapılan analizlerde fiyat artışı halen makul bir eğilimde devam ediyor. Türkiye'de ortalama konut fiyatları 2012 Ocak ile 2017 Ocak arasında, reel olarak yüzde 43,09 arttı. Yeni konut fiyat endeksinde de aynı dönemde yüzde 35,72'lik reel fiyat artışı sağlandı. Ayrıca her iki endekste kabul edilir bir artış oranı yaşandı ve endekslerin artışı, sektörün canlılığını ve talebin sürekliliğini işaret etti. Türkiye'de konut arzı ile talep yavaş yavaş oturmaya başladı. Yıllık ortalama 1 milyon adet konut el değiştirdi ve 650 bin adet yeni konut ihtiyacı sürdü. Köyden kente göçün devam ettiği Türkiye'de, kentleşme oranı yüzde 78 ve buna bağlı nüfus 60 milyon civarında. 2023 yılına kadar kente göçün devam etmesi ve kentleşme oranının yüzde 84'lerin üzerine çıkması bekleniyor. Buna göre kentleşen nüfusun 2023 yılında 71 milyon olması öngörülüyor. Bu göç kaynaklı kentleşme nedeniyle 2025’e kadar göç alan şehirlerde konut talebinin devam etmesi bekleniyor. Demografik ve ekonomik gelişmeler göz önüne alınıp dünya ile kıyaslandığında sektörün daha çok potansiyel içerdiği görülüyor. Türk inşaat ve konut sektörü, büyüyen Türkiye'nin lokomotif sektörlerinden olmaya devam edecek. Dolayısıyla gerek Türkiye, gerekse sektörle ilgili istikrar ve dinamik yapı devam ettikçe, orta vadede eğilim büyüme yolunda olacaktır." Yabancılara Yapılan Satışlar Yüzde 8 Azaldı Türkiye’de yabancılara yapılan konut satışlarında yüzde 8 oranında bir düşüş yaşandığına da yer verilen rapor, "Doğrudan yabancı yatırımlar ve yabancılara gayrimenkul satış rakamlarında yaşanan düşüş 2016 yılından bu yana devam etti. Yabancılara yapılan konut satışları bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 8 azaldı. Yabancıların Türkiye'de yaptıkları yatırımlar; alan bazında 2017'nin ilk üç ayında, 2016'nın aynı dönemine göre yüzde 17,1 artış, işlem sayısında ise yüzde 13,4 azalış gösterdi. Türkiye genelinde toplam AVM sayısı 390'a, toplam kiralanabilir alan stoku ise yaklaşık yüzde 5’lik artış ile 11 milyon 600 bin metrekareye ulaştı. Bu rakam, İstanbul'un toplam kiralanabilir alan stokunun yaklaşık yüzde 38'ini oluşturdu." ifadelerini de içerdi.
Konut projelerini Sanal Gerçeklik Gözlükleri İle İncelenebilecek
3 Boyutlu Ev Dekorasyonu Yaşar Üniversitesi Grafik Tasarım Öğrencileri Yağız Türk ve Ulaş Coşkun tarafından oyun, spor ve eğitim gibi alanlarda kullanılma amacı ile geliştirilen VR gözlüğünün, emlak sektöründe de kullanılması planlanıyor. Ev Almak İsteyenler 3 Boyutlu İnceleme Yapacak Ev sahibi olmak isteyenler, satın almak istedikleri evi maketlerden bakıp, incelemek yerine VR gözlüğü ile üç boyutlu bir şekilde inceleme yapabilecek. Ev sahibi olmak isteyenler, gözlüğün kumandasını kullanarak, evin mutfağından banyosuna kadar tüm dekorasyonu yapabilecek ve dekorasyon tasarımını sanal boyut ile inceleyebilecek. Fiziksel Dünyanın Kurallarını Simüle Eden Yazılım Hazırlayıp, geliştirdikleri projeyi anlayan Yağız Türk ve Ulaş Coşkun, “Konut almayı düşünen bir kişi, inşaat aşamasında ya maket üzerinden ya da satışı yapan firmaların tamamladığı örnek daireyi fiziksel olarak gezerek karar vermek zorunda kalıyor. Biz de yaptığımız sanal gerçeklik projesinde, dijital görselleştirme tekniklerinden biri olan oyun motoru yazılımlarını ve 3 boyutlu modelleme teknolojilerini kullanıp kendi içinde gerçek fiziksel dünyanın kurallarını simüle eden bir yazılım geliştirdik. Yazılımımızı kullananlar, konut almayı hedeflediği projenin sanal gerçeklik uygulaması ile projenin dışını ve istediği daire tipinin içerisini gezebildiği gibi dışarıdan isteği katın manzarasını da gözlemleyebilecek. Basit bir VR gözlüğünü takıp kumandasını kullanarak, satın almak istedikleri evi gezmenin yanı sıra istedikleri gibi dekore edebilecek, daire içindeki dolaplar, çekmeceler, kapılar, duvarlar, yer döşemeleri gibi birçok detaya da anında müdahale ederek kendileri karar verebilecek" şeklinde açıklamada bulundu. Sadece Konut Projesinde Kullanılmıyor Projeyi geliştiren öğrenciler, yazılımın yalnızca konut projelerinde kullanılmaya yönelik tasarlanmadığını, ev dekorasyonlarında da çok yardımcı olabileceğini şu sözleri ile belirtti; "Bu yazılım sadece konut projelerinde değil, evini yenilemek veya dekore etmek isteyenler için de tasarlandı. Bir odaya çeşitli mobilya veya ev eşyaları nasıl yerleştireceğinizden mutfağınızdaki dolap ve çekmecelerin nasıl görüneceğine kadar ürünü satın almadan veya mağazaya gitmeye gerek kalmadan görebileceksiniz. Böylece, müşteri satın almak için en doğru tercihi yapıp kararını kolaylıkla verebilecek. Kullanım alanları, yapılacak küçük değişikliklerle daha da artabilir."
Emlak Vergisi Gelirleri Hangi Kuruma Ait
Emlak Vergisi Belediye Gelirlerine Dahil mi? 1319 sayılı Emlak Vergisi Kanununa göre, ülke sınırları içerisinde bulunan tüm taşınmazların sahibi emlak vergisi ödemekle yükümlü oluyor. Emlak vergisi, her yıl iki eşit taksit halinde ödeniyor. Emlak Vergisi Emlak Vergisi Kanunu gereğince, muafiyet durumlarının haricinde kalan taşınmaz mal sahipleri, emlak vergisi ödemekle yükümlü oluyor. Her yıl iki eşit taksit halinde ödenen verginin taksit ödemeleri, belediyeye yapılıyor. Ödemeler belediyelere yapılsa da emlak vergilerini belediyeler belirlemiyor. Emlak vergileri, her ilçede dört senede bir kurulan komisyon tarafından belirleniyor. Emlak Vergisi Oranları Emlak vergilerinin meskenler için oranları büyükşehir sınırları içerisinde binde 2, büyükşehir olmayan yerlerde binde 1 olarak alınıyor. Diğer binalar için ise emlak vergisi oranı büyükşehir sınırları içerisinde binde 4, büyükşehir olmayan yerlerde ise binde 2 olarak alınıyor. Emlak vergilerinin arsa ve araziler için oranları büyükşehir sınırları içerisinde arazi için binde 2, arsa için binde 6 olarak alınıyor. Büyükşehir olmayan yerlerde ise arazi için vergi oranı binde 1, arsa için binde 3 oranında alınıyor. Emlak Vergisi Belediye Gideri mi? İki eşit taksit halinde belediyelere ödenen emlak vergisi, belediye gelirleri arasında bulunuyor. Ödemeler ilgili belediyelere yapılsa da, vergiler belediye tarafından belirlenmiyor.
Müşterek ve Müteselsil Sorumluluk Nedir ?
Müşterek ve Müteselsil Sorumluluk Müşterek ve müteselsil sorumluluk birbirleri ile benzerlik gösterseler ve karıştırlsalar da aslında ayrı kavramlar olarak karşımıza çıkıyor. Müştereken Sorumluluk Birden fazla kişinin, bir borç ya da zararın tamamının ödenmesi sorumluluğundan, kendi payları oranında sorumlu olması durumu olarak adlandırılıyor. Birden fazla kişi için yalnızca müştereken sorumluluk kararı verilmiş ise alacaklı kişi, o borçluların her birinden yalnızca borçlunun kendi payına düşen kısmı tahsil hakkı oluyor. Dört borçlu bulunuyor ise ve toplam borç dört TL ise alacaklı kişi, her borçlu kişiden birer TL tahsil etme hakkına sahip oluyor. Müteselsil Sorumluluk Birden fazla kişinin, bir borç ya da zararın tamamının ödenmesi sorumluluğundan, zincirleme şeklinde ve tek başına sorumlu olması durumu olarak adlandırılıyor. Birden fazla kişi için yalnızca müteselsil sorumluluk kararı verilmiş ise alacaklı kişi, borcun tamamı için borçlular arasından yalnızca seçtiği bir tanesine müracaat etme hakkına sahip oluyor. Dört borçlu bulunuyor ise ve toplam borç dört TL ise alacaklı kişi, borçlular arasından seçmiş olduğu bir borçluya müracaat ederek dört TL’nin tamamını isteyerek borcunu tahsil etme hakkına sahip oluyor. Hem müşterek hem de müteselsil sorumluluğun aynı anda mevcut olması durumunda alacaklı kişi, toplam borcunu tahsil elene kadar, dilediği borçludan dilediği kadar para tahsil etme hakkına sahip oluyor.
Ev Satın Alırken Vergi Kaçakçısı Olabilirsiniz
Ev Satın Alırken Vergi Kaçakçısı Olabilirsiniz.
Gayrimenkul alım ve satım işlemleri esnasında, tapu harcı ödenirken mülkün değerini az göstererek tapu harcını eksik ödeyenler, Maliye Bakanlığının dikkatinden kaçmıyor. Rayiç Bedellerinin Güncel Olması Gerekiyor Gayrimenkul alım ve satımlarında, mülkün değerinin az gösterilmesi ile tapu harcını eksik ödeyenler, vergi kaçakçısı ile eşdeğer kabul ediliyor. Mülk değerini eksik gösteren vatandaşlar ve müteahhitlerin haricinde, belediyelerde kayıtlı olan rayiç bedeller güncel değil ise tapu harcını eksik ödeyenler de vergi kaçakçısı olarak kabul ediliyor. “Ev Alayım Derken Vergi Kaçakçısı Olmayın” Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, yaptığı açıklamalarda bilinçli ya da bilinçsizce yapılan eksik tapu harcı ödemelerinin sonucunda hem alıcının hem de satıcının cezalandırılacağını belirtti. Mahmut Şahin’in açıklamaları, "Kimi zaman tapu harcının eksik ödenmesi ya da müteahhidin eksik vergi ödeme isteği sonucu bilinçli olarak, kimi zaman da bilinçsizce gayrimenkulün değerinin düşük gösterilmesi vergi cezalarına yol açıyor. Ev alayım derken vergi kaçakçısı olmayın." şeklinde oldu. Vatandaş Bilinçleniyor Mahmut Şahin, tapu harcının eksik ödenmesine ilişkin yapılan takiplerin yaygınlaşması ile birlikte vatandaşların da bilinçlendiğini, duyarlı yaklaşmaya başladıklarını belirtti. Vatandaşın, artık ceza gelmeden tedbirlerini aldığını da ekleyen Şahin, "Geçmiş yıllarda bize ulaşan tüketiciler, 'Böyle bir ceza kağıdı geldi ödemek gerekir mi' diye sorarlardı. Şimdi ise 'ben evi tapu alırken düşük bedelli göstermiştim, ceza geliyormuş, gelmeden ne yapabilirim' diye soruyorlar. Vergi dairesinden vergi kaçırıldığına dair bir evrak gelmesi bile çok üzücü. Pişmanlıktan yararlanmak için vatandaş, Bakanlık tespit etmeden elini çabuk tutup, bildirimde bulunmalı ve eksik ödediği bedeli ödemeli. Böylece gelecek diğer cezalardan kurtulabilir. Öte yandan satıcı ile aracı arasındaki sözleşmede tapu harcının kime ait olduğu yazar. Eğer tapu harcı müteahhide aitse satıcı ödediği tapu harcı cezasını geri alacak davası açarak alabilir. Bizler bu konuda tüketiciye yol gösteriyoruz." açıklamasını yaptı.
Gayrimenkul alım ve satım işlemleri esnasında, tapu harcı ödenirken mülkün değerini az göstererek tapu harcını eksik ödeyenler, Maliye Bakanlığının dikkatinden kaçmıyor. Rayiç Bedellerinin Güncel Olması Gerekiyor Gayrimenkul alım ve satımlarında, mülkün değerinin az gösterilmesi ile tapu harcını eksik ödeyenler, vergi kaçakçısı ile eşdeğer kabul ediliyor. Mülk değerini eksik gösteren vatandaşlar ve müteahhitlerin haricinde, belediyelerde kayıtlı olan rayiç bedeller güncel değil ise tapu harcını eksik ödeyenler de vergi kaçakçısı olarak kabul ediliyor. “Ev Alayım Derken Vergi Kaçakçısı Olmayın” Tüketiciler Birliği Genel Başkanı Mahmut Şahin, yaptığı açıklamalarda bilinçli ya da bilinçsizce yapılan eksik tapu harcı ödemelerinin sonucunda hem alıcının hem de satıcının cezalandırılacağını belirtti. Mahmut Şahin’in açıklamaları, "Kimi zaman tapu harcının eksik ödenmesi ya da müteahhidin eksik vergi ödeme isteği sonucu bilinçli olarak, kimi zaman da bilinçsizce gayrimenkulün değerinin düşük gösterilmesi vergi cezalarına yol açıyor. Ev alayım derken vergi kaçakçısı olmayın." şeklinde oldu. Vatandaş Bilinçleniyor Mahmut Şahin, tapu harcının eksik ödenmesine ilişkin yapılan takiplerin yaygınlaşması ile birlikte vatandaşların da bilinçlendiğini, duyarlı yaklaşmaya başladıklarını belirtti. Vatandaşın, artık ceza gelmeden tedbirlerini aldığını da ekleyen Şahin, "Geçmiş yıllarda bize ulaşan tüketiciler, 'Böyle bir ceza kağıdı geldi ödemek gerekir mi' diye sorarlardı. Şimdi ise 'ben evi tapu alırken düşük bedelli göstermiştim, ceza geliyormuş, gelmeden ne yapabilirim' diye soruyorlar. Vergi dairesinden vergi kaçırıldığına dair bir evrak gelmesi bile çok üzücü. Pişmanlıktan yararlanmak için vatandaş, Bakanlık tespit etmeden elini çabuk tutup, bildirimde bulunmalı ve eksik ödediği bedeli ödemeli. Böylece gelecek diğer cezalardan kurtulabilir. Öte yandan satıcı ile aracı arasındaki sözleşmede tapu harcının kime ait olduğu yazar. Eğer tapu harcı müteahhide aitse satıcı ödediği tapu harcı cezasını geri alacak davası açarak alabilir. Bizler bu konuda tüketiciye yol gösteriyoruz." açıklamasını yaptı.
Tarla Araziler İçin Emlak Vergisi Oranları
Tarla Emlak Vergisi Oranları Emlak vergileri, gayrimenkul sahipleri tarafından her yıl iki eşit taksit halinde ödeniyor. İsteyen mükellefler, ödemelerini ilk taksitte tamamlayabiliyor. İlk taksitler için ödemeler 31 Mayıs tarihinde sona eriyor. Emlak Vergisi Emlak vergisi, gayrimenkul sahipleri tarafından iki eşit taksit halinde ödenmek zorunda oluyor. Dileyen gayrimenkul sahipleri, tüm borcunu ilk taksit döneminde kapatabiliyor. Geciktirilen emlak vergilerinde, geciktirilen her ay için emlak vergisi gecikme zammı uygulanıyor. Ve bu zam, 2010 yılından bu yana yüzde 1,40 oranında alınıyor. Ödemeler, gayrimenkulün ilgili olduğu belediyede yapılırken, gayrimenkul başka şehirde bulunuyorsa tüm belediyelerden PTT havalesi ile ya da belediyelerin banka hesap numaralarına emlak vergisi mükellef numarasının yazılması ile yapılıyor. Tarla Emlak Vergisi Oranı Emlak vergisi oranları normal yörelerde araziler için binde 1 oranında, büyükşehirlerde araziler için ise binde 2 oranında alınıyor. Arazilerin emlak vergisini arazinin maliki, varsa intifa hakkı sahibi ya da her ikisi de yoksa araziye malik gibi tasarruf eden kişiler ödüyor. Araziye paylı mülkiyet halinde malik olan kişiler, kendi hisseleri oranında vergiden mükellef tutuluyorlar. Elbirliği yani iştirak mülkiyete konu olan arazilerin malikleri vergiden müteselsilen sorumlu tutuluyorlar. Emlak Vergisi Ödemesinde Aracı Olan Bankalar - AKBANK T.A.Ş - AKTİF YATIRIM BANKASI A.Ş - ALBARAKA TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş - ALTERNATİFBANK A.Ş - ANADOLUBANK A.Ş - CITIBANK A.Ş - DENİZBANK A.Ş - BURGAN BANK A.Ş - FİBABANKA A.Ş - FİNANSBANK A.Ş - HSBC BANK A.Ş - ING BANK A.Ş - KUVEYT TÜRK KATILIM BANKASI A.Ş - ODEA BANK A.Ş - ŞEKERBANK A.Ş - T.C ZİRAAT BANKASI A.Ş - TEKSTİLBANK A.Ş - TURKISHBANK A.Ş - TURKLAND BANK A.Ş - TÜRK EKONOMİ BANKASI A.Ş - TÜRKİYE FİNANS KATILIM BANKASI A.Ş - TÜRKİYE GARANTİ BANKASI A.Ş - TÜRKİYE HALK BANKASI A.Ş - TÜRKİYE İŞ BANKASI A.Ş - POSTA VE TELFRAF TEŞKİLATI ANONİM ŞİRKETİ (PTT) - TÜRKİYE VAKIFLAR BANKASI T.A.O - YAPI VE KREDİ BANKASI A.Ş
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)
-
Emlakçılık güven isleyen bir meslek olduğu herkes tarafından kabul gören bir gerçek. Yeni emlakçılık hayatına merhaba diyecek olan emlakçı...
-
T.C. ÇEVRE VE ORMAN BAKANLIĞI ÇEVRESEL ETKİ DEĞERLENDİRMESİ VE PLANLAMA GENEL MÜDÜRLÜĞÜ ÇED VE PLAN İZLEME KONTROL DAİRESİ BAŞKANLIĞI 8/8/2...