9 Haziran 2017 Cuma

Tapu İpotek Harcı Ne Kadar ?

Tapu İpotek Harcı Ne Kadar Yazar: Emre Çelik   07 Haziran 2017             Kaydet   Alacaklı kişi, taraflarına borcu bulunan borçlu kişiler adına ipotek işlemi isteminde bulunma hakkına sahip oluyorlar. Tapu dairesinde gerçekleştirilen ipotek işlemi için belli bir             Tapu İpotek Harcı 2017 Alacaklı kişi, taraflarına borcu bulunan borçlu kişiler adına ipotek işlemi isteminde bulunma hakkına sahip oluyorlar. Tapu dairesinde gerçekleştirilen ipotek işlemi için belli bir harcın ödenmesi gerekiyor. İpotek İşlemi İpotek işlemi, halihazırda bulunan ya da gerçekleşmesi beklenene borçlar adına gayrimenkullerin teminat olarak gösterilmesi işlemi olarak karşımıza çıkıyor. İpotek işlemine konu olan taşınmaz malın, borcu bulunan ya da borcu bulunacak olan kişinin üzerine kayıtlı olması gerekmiyor. Bir başka şahıs adına olan taşınmaz mal için de borçlu kişi adına ipotek işlemi başlatmak mümkün oluyor. İpotek İçin Gereken Belgeler 1- İpotek işleminin gerçekleştirilmesi için, ipoteğe konu olan taşınmaz mal adına tapu senedi gerekiyor. 2- İpotek isteminde bulunan alacaklı ve ipoteğe konu olan borçlunun ya da temsilcilerinin fotoğraflı nüfus cüzdanları gerekiyor. 3- Alacaklı kişinin ve borçlu kişinin birer adet vesikalık fotoğrafları gerekiyor. 4- Akitte borçlu ya da alacaklı taraflardan birisi ya da her ikisi vekille temsil edilmiş ise temsile ilişkin belge gerekiyor. 5- Eğer borçlu ya da alacaklı taraflardan birisi tüzel kişi ise ipotek tesis etmek adına ticaret sicil memurluğundan alınan yetki belgesi, imza sirküleri, vergi levhası fotokopisi, kaşe ve yetkili kişilerin kimlik belgeleri gerekiyor. Tapu İpotek Harcı - İpotekte sağlanan borç miktar üzerinden binde 4,55 oranında, - İpoteğe dahil olan gayrimenkullerden birisinin çıkarılarak başkasının ithalinde ya da teminat ilavesinde borç miktarı üzerinden binde 4,55 oranında, - Mevcut ipotek derecelerinin sonradan istenilen değişikliklerinde borç miktar üzerinden binde 2,27 oranında, - Tacirler arası ipotek tesis işlemlerinde hesaplanan harçlar yüzde elli oranında uygulanıyor.

Emlak Ofisi İsimleri

  Emlakçılık güven isleyen bir meslek olduğu herkes tarafından kabul gören bir gerçek. Yeni emlakçılık hayatına merhaba diyecek olan emlakçılar bu güven yakalaya bilmek içi güven duyulan isimler

Emlak Ofisi İsimleri Emlakçılık güven isleyen bir meslek olduğu herkes tarafından kabul gören bir gerçek. Yeni emlakçılık hayatına merhaba diyecek olan emlakçılar bu güven yakalaya bilmek içi güven duygusu uyandıran emlak ofisi isimleri bulmaları gerekmektedir. emlakçı isimleri genel olarak amatör ruh ile birlikte açan emlakçı adayının soy ismi yada asıl ismi ile açıldığının farkındayız. iyi bir hizmet ile altı doldurulabilirse aslında ismin hiç bir anlamı yok.  Emlak ofisi açmayı düşünüyorsanız ve henüz Emlak büronuzun ismini belirlemediyseniz ve bu yazıyı okuyorsanız sıkı durun. Sizler için internetteki tüm elit emlak isimlerini bir araya getirerek toparladık.

Yuvam Emlak 
Lider Emlak 
Evim Emlak 
Yuva Emlak 
Yuvam Emlak 
Güven Emlak 
Emlakçım 
Seri Emlak
Usta Emlak 
Baş Emlak 
Almina emlak 
Oval emlak 
Miss emlak 
Güvensat emlak 
Güvenal emlak 
Elzem emlak 
Nazenin emlak 
Doğru Emlak 
Anka Emlak 
Evim Emlak 
Nesil Emlak 
Rota Emlak 
Hedef Emlak 
Mutlu Emlak 
Anadolu Emlak 
Kent emlak 
Nezih emlak 
Elit emlak 
Seçkin emlak 
Vadi emlak 
Jet emlak 
Titiz emlak 
Emlak Evi 
Etik Emlak 
Lale Emlak 
Tabi yukarıdaki isimler Gayrimenkul Danışmanlığı diye de değiştirilebilir Sizde farklı ve güzel bir emlak ismi biliyorsanız bizimle paylaşın herkez faydalansın.

Haber Kaynağı : http://www.emlakdanismanlari.com/emlak-ofisi-isimleri-toplu-626-378-5163.html

Eski Kiracının Elektrik Su Doğalgaz Borcunu Kim Öder Ev Sahibi mi Öder Yeni Kiracı Mı ?

Eski Elektrik, Su, Doğalgaz Aidatlarını Kiracı mı Öder? Yasal olarak bir kiracı bir yeri kiralarken, ki zaten şuan ki mevcut uygulamada da bu şekildedir. Elektrik, su, doğalgaz gibi aboneliklerin kiracı üzerine alınması talep edilmelidir. Ev sahibi bu uygulamayı yapmak ve takip etmek yükümlülüğü vardır. Fakat apartman aidatı gibi bir yönetime bağlı aidatlar kiracının ödemesi zorunlu olduğu bir durum olduğu için ev sahibi kiracısını aidat ödemelerini ödeyip ödemediğini Site yöneticisi ile irtibata geçerek öğrenmelidir. Bu gibi maddeler sözleşme üzerinde belirtilmesi gerekmektedir. Sözleşme üzerinde belirtilen bu aidat vb gibi maddeler belirtilmiş ise, kiracıya ödeme baskısı yapılabilir hatta tahliyesi için delil olabilecek bir durumda hak sahibi olabilirsiniz. Eski Abonelik Ücretlerinden Kim Sorumludur? Şayet kiracı habersiz birşekilde kaçıp giderse, şayet elektrik su doğalgaz gibi abonelikleri kiracı üzerine ise borç her zaman eski kiracı üzerine kalmaktadır. Ev sahibinin veyahut yeni gelecek kiracının, kaçan kiracının bıraktığı borcu ödeme mükellefiyeti söz konusu değildir. Bu konu ile alakalı açılan davalarda Yargıtay kiracılar lehine davayı sonlandırdığını hukukçulardan takip etmekteyiz. Fakat Apartman aidatı konusu bu şekilde olmamaktadır. Apartman aidatı konusu gayrimenkulun genel özelliğinden kaynaklandığı için, giden kiracının apartman aidat borcunu Ev sahibi yüklenir. Yine yeni gelecek olan kiracı eski apartman aidat ödemesinden muaf tutulur. Eski Kiracıya Ait Elektrik Su Doğalgaz Borçlarından Dolayı Abonelik Yapılır mı? Genel anlamda eski kiracıya ait elektrik su doğalgaz aboneliklerindeki kalan borçlar, borçluya tebliğ edilir. Eski kiracı bu borcunu ödemez ise, yeni kiracı ödemek zorunda bırakılır. Her abonelik başına belli bir depozit ücreti alınmakta olup bu depozit bedelleri, kiracının abonelik ücretini ödememesine karşılık bir önlem olarak alınmaktadır. Herhangi bir abonelik merkezine gittiğinizde Şayet eski kiracının borcu ödemiş olduğu depozit miktarını geçmiyorsa zaten sorun olmuyor.. Borcu depozitodan düşüp temiz olarak aboneliği kendi üzerinize alabiliyorsunuz. Şayet borç depozitodan yüksek ise Müşteri temsilcisi sizden eski kiracının kalan borcunu isteyebilir. Boyle bir hakkı yoktur. Eski kiracının üzerine olan borçlar eski kiracıdan alınması gerekmektedir. Boyle bir durumla karşılaştığınızda eski kiracının borcunu ödemeyin ve aboneliğinizi açması için ısrar edin. 

İskanı Bulunmayan Konutun 
Doğalgaz, Elektrik, Su Abonman Ücretleri 
( Kocaeli 2014 ) 
Doğalgaz : 370 TL 
Elektrik : 225 TL 
Su : 400 TL Olarak depozit ücreti alınır. 

İskanı Bulunan Konutun 
Doğalgaz, Su, 
Elektrik Abonelik Ücretleri 
Doğalgaz : 370 TL 
Elektrik : 100 TL 
Su : 200 TL Olarak depozit alınır. Bu depozitolar gayrimenkulün ve bölgenin özelliklerine göre değişiklik gösterebilir.

Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği Değiştirildi

Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği Değiştirildi  Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yapılan resmi bir açıklama ile Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği üzerinde bir dizi değişiklik yapıldığı açıklandı. Yapılan değişiklik Resmi Gazete ’de Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ olarak yayımlanarak resmi olarak yürürlüğe girmiş oldu.  İlgili tebliğde yapılmış olan değişiklik ile beraber kurucu veya portföy yöneticileri tarafından yapılacak olan fon portföyünün yönetimi ile ilgili olarak madde içeriğinde bir değişikliğe gidildi ve bu maddeye yeni bir bent eklenmiş oldu.  Bilindiği üzere hali hazırda uygulamada olan ve hala geçerli olarak kabul edilen tebliğde kurucu olan kişi veya portföy yönetimi gayrimenkul projelerine yatırımcı olarak katılamayacak ve söz konusu bu gayrimenkullerin inşa işlerinde yüklenici olarak asla üstlenmeye gidemeyecek. Yine yönetimin bu amaca hizmet edecek şekilde personel ve ekipman edinmesi de yasak.  İşte Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği üzerinde yapılan değişiklik ile beraber eklenen yeni bent sayesinde ekleme yapıldı. Yeni eklenen bende göre belediyeler ve belediyelere bağlı ortaklıklar, İller Bankası, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi (TOKİ) ve yönetim kuruluna gerektiği takdirde aday gösterme ayrıcalığına sahip olan şirketlerce gerçekleştirilen ve inşaat ruhsatı verilmiş olan projeler kapsamına giren bağımsız bölümler muaf tutulacak. Üstelik bu muaflıktan yararlanmak için inşaatın tamamlanma oranı da aranmayacak.  

Belediye Meclisi Kimdir ve Görevleri Nelerdir ?

Belediye Meclisi Nasıl Seçilir? Yerel seçimlere yaklaştığımız şu günlerde büyük ihtimalle belediye başkanlarının hizmet performansı sorgulanırken benzer seçimle 5 yıllığına göreve gelmiş kalan ve il vatandaşının birçok de tanımadığı belediye meclis üyelerinin, seçildikleri il amaçlı neler yaptığı anında hiç gündeme gelmez. Hâlbuki belediye meclis üyeleri, yerel(yöresel) demokrasi tarafından son derece mühim bir işleve sahiptir. Belediye Meclisinin Görevleri Nelerdir? Belediye başkanına karar verecek seçmenler, seçtikleri belediye meclis üyeleri ile o kentin sorunlarının çözülmesini, buna ek olarak yaşanabilir bir kente ulaşmayı arzulamaktadır. Peki, belediye meclis üyeleri seçildikten anında sonra o il yerine ne faaliyet yapmaktadır? Kentinizin sağlıklı ve yaşanabilir olması yönünde ne şekilde bir faaliyette bulunmaktadır? Yalnızca meclis toplantılarına katılıp el indirip kaldırarak apar topar geçtiğimiz kararları seçip, sonrasında her toplantı amaçlı ” huzur hakkı ” ücretini alarak görevlerini yaptıklarını mı düşünmektedir?  Belediye meclis üyeliğinin manası ve işlevi bu kadar mıdır? Belediye Meclisinin görevi nedir? Bugün Belediye Meclisinin görev ve yetkilerini irdeleyeceğiz. Belediye meclisi stratejik planlar yaparak , belediyenin çalışma planlarını ve yatırım programlarını belirler .Ayrıca belediye faaliyetlerinde çalışan personelin performans ölçütlerini görüşür ve kabul eder. Buna karşı belediye meclisinin bütçe hesabının ve kesin hesabın kabul edilmesi gibi görevleri de vardır. Bütçede kurumsal sınırlandırmalara aktarma da yapabilirler.Bir diğer görevi isi belediyenin imar üzerine olan planları belediye meclisinde görüşerek onay veya ret kararı almaktır. Büyükşehirlerin ve belediyelerin sınırları içerisinde olan çevre düzenlemeleri planlarını kabul etmek veya ret etmektir.Bu karar alınmadan önce il çevre düzeni planı Büyükşehir belediyeleri tarafından yapılır fakat kararı belediye meclisi almaktadır.Borçlanmaya belediye meclisi üyeleri karar vermektedir.Belediyenin taşınmaz mallarının satılmasına , alınmasına ,takasına teşvik verebilir veya bir taşınmaz malın ihtiyaç halinde kamu hizmetinde kullanılmasına gerek var ise buna izin verilmesine karar verir.Şayet bu taşınmaz malın kamu hizmeti süresi dolmuş ise geri belediyeye gelmesine onay kararı da belediye meclislerinden çıkmaktadır. Kanunlara göre vergi ve harçlar için uygulanacak ücretin şartlarını da belediye meclisi üyeleri belirlemektedir.Belediye meclisi şartlı bağışları da kabul etmektedir.Belediye meclisi 6762 sayılı kanuna göre ortaklık kurma veya bu ortaklıkların ayrılması gibi unsurlara karar verebilmektedir.Ayrıca sermaye satışına ve bunun ortaklığına karar verebilmektedir.Belediyeye ait şirketlerin özelleştirilmesine ve yap-işlet devler modeli ile yatırım yapılmasına karar verebilmektedir.Ayrıca Belediye meclisi meclis başkanını ve encümen üyelerini kendi içerisinde seçmektedir. Meclis başkanlık divanını ve encümen üyeleri de belediye meclisi tarafından seçilmektedir,bu seçim oturumu belediye meclisi başkanı tarafından yürütülmektedir.Belediye meclisi , belediyeye bağlı çalışan kurumların içerisinde ki kadroların iptaline veya değiştirilmesine de karar verebilmektedir.Belediye meclisi belediye tarafından çıkarılan yönetmelikleri de tartışarak kabul eder veya iptal eder.Belediye meclisinin bir diğer görevi ise cadde,sokak,park ve tesislere ad vermek , mahallenin kurulmasını ön ayak olmak , mahallenin kaldırılmasına karar vermektir.Belediyenin reklamını ve halka lanse edilmesini de sağlayan kararlar da bu meclisten çıkmaktadır. Belediye meclisinin bir diğer görevi ise onur kuruluşu oluşturarak onur belgesi ve hemşerilik payesi vermektir.Belediye başkanı ve belediye encümeni bir sorun yaşamış ise bunu karara bağlamaktır. Ülkemizde Belediye Meclislerinin Durumu Maalesef ülkemizdeki belediye meclis üyelerinin büyük bölümü bu mühim görevin içini boşaltarak uygulamakta, yerel demokrasinin mühim bir parçası oldukları bilinci ile davranış göstermemektedirler. Üstelik gün zaman yargıya da yansıyan şekilde, belediye meclis üyelerinin bir bölümünün imar yolsuzluklarına bulaştıkları, bilhassa imar komisyonlarında bulunmak amaçlı gayri ahlaki şekilde birçok kritik çıkar çatışmalarına giriştikleri, belediyedeki nüfuzlarını yandaşlara çıkar sağlamak için kullandıklarına tanık olunmaktadır. 

5393 SAYILI BELEDİYE KANUNUNDA BELEDİYE MECLİSİNİN ÇALIŞMA GÖREV VE YETKİLERİ İNDİR

8 Haziran 2017 Perşembe

Takyidat Nedir, Tapuda Takyidata Nasıl Bakılır

Takyidat nedir, tapuda takyidata nasıl bakılır? 

Takyidat belgesi herhangi bir gayrimenkul üzerinde 3. Kişilerin yararına konulmuş ve gayrimenkul üzerindeki mülkiyet hakkını farklı şekillerde sınırlayan ön alım, haciz, intifa, şufa, irtifak gibi hakların bildirildiği belgedir. Tapu sicil kütüğünde gayrimenkul tapusu üzerinde şerh, beyan veya irtifak hakları bulunuyorsa bu sizin o mülkü kullanmanıza engel olabilmektedir. Bu nedenle bir gayrimenkul satın almadan önce takyidat belgesini görmek faydalı olacaktır. Takyidat bilgileri malik ya da tapu ilgilisi veya bu kişilerin kanuni vekilleri tarafından alınabilmektedir. Bu bilgilerin üçünü kişilere verilmesi yasaktır bu nedenle kanuni olarak tapu ile ilişki bulunmayanlar takyidat belgesini alamazlar.  Takyidat Belgesi Nasıl Alınır? Tapu Müdürlüğünden takyidat belgesini alabilmek için anlaşmalı bankalara (Ziraat Bankası, iş Bankası, Halkbank ve Vakıfbank) takyidat harcı yatırılmalıdır. Bazı bankalar bu harcı sadece gişelerden tahsil ederken Ziraat Bankasından takyidat harcı yatırmak istediğinizde işlemi ATM cihazları aracılığı ile gerçekleştirmeniz gerekmektedir. Eğer iskan için takyidat belgesi almanız gerekiyor ise ilgili apartmanda bulunan her daire bağımsız olarak harç ücretini bankaya yatırmalıdır.  2016 yılı için takyidat harç tutarı 7,60 TL’dir. Eğer harç ödemek istemiyorsanız tapuda görevli memurdan ricada bulunabilir ve kayıtları inceleyebilirsiniz. Ancak bu durumda elinizde resmi bir belge bulunmayacaktır. Daha önce takyidat belgesi aldınız mı?

Tapu İpotek Harcı Ne Kadar

Tapu İpotek Harcı 2017 Alacaklı kişi, taraflarına borcu bulunan borçlu kişiler adına ipotek işlemi isteminde bulunma hakkına sahip oluyorlar. Tapu dairesinde gerçekleştirilen ipotek işlemi için belli bir harcın ödenmesi gerekiyor. İpotek İşlemi İpotek işlemi, halihazırda bulunan ya da gerçekleşmesi beklenene borçlar adına gayrimenkullerin teminat olarak gösterilmesi işlemi olarak karşımıza çıkıyor. İpotek işlemine konu olan taşınmaz malın, borcu bulunan ya da borcu bulunacak olan kişinin üzerine kayıtlı olması gerekmiyor. Bir başka şahıs adına olan taşınmaz mal için de borçlu kişi adına ipotek işlemi başlatmak mümkün oluyor. İpotek İçin Gereken Belgeler 

1- İpotek işleminin gerçekleştirilmesi için, ipoteğe konu olan taşınmaz mal adına tapu senedi gerekiyor. 2- İpotek isteminde bulunan alacaklı ve ipoteğe konu olan borçlunun ya da temsilcilerinin fotoğraflı nüfus cüzdanları gerekiyor.
 3- Alacaklı kişinin ve borçlu kişinin birer adet vesikalık fotoğrafları gerekiyor. 
4- Akitte borçlu ya da alacaklı taraflardan birisi ya da her ikisi vekille temsil edilmiş ise temsile ilişkin belge gerekiyor. 
5- Eğer borçlu ya da alacaklı taraflardan birisi tüzel kişi ise ipotek tesis etmek adına ticaret sicil memurluğundan alınan yetki belgesi, imza sirküleri, vergi levhası fotokopisi, kaşe ve yetkili kişilerin kimlik belgeleri gerekiyor. Tapu İpotek Harcı - İpotekte sağlanan borç miktar üzerinden binde 4,55 oranında, - İpoteğe dahil olan gayrimenkullerden birisinin çıkarılarak başkasının ithalinde ya da teminat ilavesinde borç miktarı üzerinden binde 4,55 oranında, - Mevcut ipotek derecelerinin sonradan istenilen değişikliklerinde borç miktar üzerinden binde 2,27 oranında, - Tacirler arası ipotek tesis işlemlerinde hesaplanan harçlar yüzde elli oranında uygulanıyor.

Tahliye Taahhütnamesine Uymayan Kiracı

Tahliye Taahhütnamesine Uymayan Kiracı Gayrimenkul kiralama işlemlerinde kiralayan ve kiracı arasında sözleşme ile hazırlanan tahliye taahhütnamesi, kiralayan kişinin ihtiyacı olması takdirinde kiracı adına tahliye işlemlerinin gerçekleştirilebilmesini sağlıyor. Tahliye Taahhütnamesi Nedir? Gayrimenkul kiralamalarında, kiralayan kişinin kiracıdan evi tahliye etmesini isteyebilmesi için bazı koşulların oluşması gerekiyor. Söz konusu koşullar 6570 sayılı kanuna ve Borçlar Kanununa göre belirleniyor. Ev sahibinin tahliye isteminde bulunabilmesi için gösterilecek sebeplerden birisi de tahliye taahhütnamesi olarak karşımıza çıkıyor. Tahliye taahhütnamesinde kiracı, evi beli bir tarihte tahliye edeceğini taahhüt etmiş oluyor. Belirtilen tarihte kiracı evden ayrılmaz ise kiralayan kişi, kiracıdan evi tahliye etmesini talep edebiliyor. Taahhütnamenin Özellikleri 1- Tahliye taahhütnamesi, kiracının kendi el yazısı ile yazılıp veriliyor. Ayrıca taahhütname, noter aracılığında da hazırlanabiliyor. 2- Tahliye taahhüdünde, evin tahliye edileceği kesin tarihin belirtilmesi gerekiyor. 3- Taahhütname ve kira başlangıç tarihinin birbirinden farklı tarihlerde olması gerekiyor. Kira sözleşmesinin üzerinden belirli bir süre geçmesi takdirinde taahhütname hazırlanabiliyor. 4- Boş tarihli taahhütnamenin imzalanmaması, kiracının sonradan eklenen tarihte evi tahliye etmek zorunda olmaması adına gerekiyor. 5- Taahhütnamenin geçerliliğini koruyabilmesi adına yazılı bir şekilde hazırlanmış olması gerekiyor. Kiracı Taahhütnameye Rağmen Evden Çıkmazsa Tahliye taahhütnamesine rağmen belirlenen tarihte evden çıkmayan kiracılar için, mal sahibi dava açabiliyor. Fakat davanın açılabilmesi adına ya da icra takibi yapılabilmesi adına taahhüt tarihinin otuz gün öncesinden kiracıya ihtar çekilmiş olması gerekiyor.

Haciz Şerh ve İpotekli Gayrimenkuller Satılabilir mi ?

Haciz Şerh ve İpotekli Gayrimenkuller Satılabilir mi? İpotek; bir borca karşı alacaklıya verilen teminatı ifade eder. Bankalardan kredi kullanırken genelde ipotekli krediler daha düşük faiz oranlarına sahip olduğu için kredi çekenler tarafından tercih edilmektedir.  Haciz ise alacağını tahsil edemeyen kurumların borçlusunun gayrimenkulüne hukuki yaptırımlar ile icra daireleri aracılığı ile koyduğu şerhtir. Bir mala tapuda hacz şerhi konulduğunda artık onun haczi caiz olur. İcra müdürlüğü tarafından bu mala el konulmakta ve alacağın tahsil edilebilmesi için mal satışa çıkarılmaktadır. İpotekli veya hacizli tapuları satabilmek için; • Borcu kapatarak ipoteği kaldırabilir böylece tapuyu devredebilirsiniz. • Bankayı devre dışı bırakarak alıcı ve satıcı arasında bir anlaşmada bulunabilir ve borcu gayrimenkulün yeni sahibine devredebilirsiniz. • İpoteğin devrini sağlamak için banka ile görüşerek eski krediyi kapatıp gayrimenkulün yeni sahibi üzerine yeni bir kredi açarak yeni tapuya ipotek koydurabilirsiniz. Alım satım işlemi sırasında tapuda yer alan herhangi bir haciz veya ipoteği gayrimenkulün alıcısı durumundaki kişi kabul etmeden satış işlemi gerçekleşmez. Eğer bu durumda bir malı satın almayı planlıyorsanız borcun güncel durumunu öğrenmeden işleme girişmemeli ve toplam borç miktarını satış bedelinden düşürmelisiniz. Yaşanacak herhangi bir olumsuzlukta bu konuda tek sorumlu malın yeni sahibi olmaktadır. Eğer gayrimenkul üzerinde kamu haczi var ise bu haciz kaldırılmadığı müddetçe tapuda işlem yapılamaz. Mal alınamaz, satılamaz, üzerinde yeni haklar tesis edilemez. Öncelikle devlete olan borç ödenmelidir. Sorununuz Daha farklı ise lütfen konu altından yorumlayın size yardımcı olmaya çalışacağız