22 Ağustos 2017 Salı

Toki Tapu Teslim Duyurusu

Tapu Teslim Duyurusu

Sayın Gayrimenkul Alıcısı,

İdaremizin üretmiş olduğu ve kredilendirmek yoluyla karşılıklı imza altına alınan "Gayrimenkul Satış Sözleşmesi" karşılığında satışa sunduğu gayrimenkullerden İdaremizle borç ilişiği kalmayan (peşin bedelle satın alan veya borcunu bitiren) ve kat mülkiyeti tesis edilmiş gayrimenkul alıcılarının, tapularını adlarına tescil ettirmeleri gerekmektedir.

Aksi durumda, 12.11.2012 tarihinde banka şubelerine gönderilen talimata istinaden,

1- İdaremizle borç ilişiği kalmayan (peşin bedelle satın alan veya borcunu bitiren) gayrimenkul alıcılarının banka nezdinde üçüncü kişilere sözleşme (Gayrimenkul) devir işlemleri veraseten devirler haricinde kesinlikle yapılmayacaktır.

2- İlgili bankanın tarafınıza tebliğ edeceği "İhtarnamede" belirtilen süre içerisinde alıcısı adına tapu tescil işleminin yapılmaması halinde, bir başka ihtara gerek kalmaksızın akdedilen sözleşmenin ilgili maddeleri gereğince alınacak "Mahkeme Kararı" ile adınıza tapu tescilinin yapılacağı; ihtarname bedeli, dava masrafı, tapu masrafı ve diğer her türlü ferîleriyle birlikte tahsili için hakkınızda yasal yollara başvurulacağı; bu takdirde doğacak icra, dava, harç, sözleşmede yer alan tüm mali yükümlülükler, diğer giderler ve vekalet ücretinin de tarafınıza ait olacağı ihtaren bildirilecektir.

Buna göre; yukarıda belirtilen mağduriyetlerin yaşanmaması adına; taşınmaz borç ilişiği biten gayrimenkul alıcılarının tapu tescil işlemleri için bir an önce banka şubesine başvurmaları gerekmektedir.

TOKİ Vekâletnamede Yer alması Gereken Hususlar

Vekâletnamede Yer alması Gereken Hususlar

Konutla ilgili yapılacak tüm iş ve işlemler için gerekli vekaletnamede, aşağıda yer alan hususlara yer verilmelidir:
  • İdarece satışa sunulan konutlardan satın almak üzere başvuruda bulunma,
  • Konut seçme,
  • Gayrimenkul satış sözleşmesi imzalama,
  • Satın alınan konutun peşinatını ödeme ve borçlanma,
  • Taksitlerini yatırma,
  • Konutu teslim alma,
  • Damga vergisi, KDV, banka komisyonu ve diğer masrafları yatırma,
  • Konuta ilişkin tüm belgeleri düzenleme ve imzalama,
  • Beyan ve taahhütlerde bulunma.

TOKİ İstanbul'da kurayla 603 TL taksitle ev satacak

TOKİ Kayaşehir'e başvurular ne zaman?

İstanbul Kayaşehir 868 Ada 5 Parsel, 919 Ada 4, 6 ve 9 Parseller, 917 Ada 6 Parsel ile 869 Ada 10 ve 11 Parsellerde inşa edilen konutlar için başvurular 5 Eylül - 20 Eylül 2017 tarihleri arasında kabul edilecek. Kura çekilişi ise 4 Ekim 2017'de yapılacak. Başvurular Türkiye Halk Bankası’nın İstanbul'daki bütün şubelerinden yapılabilecek. Başvuru esnasında 5 bin TL’lik bir başvuru bedeli yatırılacak. Başvuru bedelleri 10 Ekim'de iade edilecek. 

Başvuru Şartları

ALT GELİR GRUBU ve EMEKLİ BAŞVURU ŞARTLARI
 
Projeye başvuru yapabilmek için, başvuru sahibinin;
 
  1. T.C. vatandaşı olması,
  2. Projenin bulunduğu il/ilçe sınırları içerisinde 1 yıldan az olmamak koşulu ile ikamet ediyor olması veya projenin bulunduğu il nüfusuna kayıtlı olması (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri kategorisinde başvuracakların en az 3 yıldır ikamet ediyor olması veya il nüfusuna kayıtlı olması gerekmektedir),
  3. Toplu Konut İdaresinden  konut satın almamış olması ve Toplu Konut İdaresinden konut kredisi kullanmamış olması (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri kategorisi hariç),
  4. Kendisine eşine ve/veya velayeti altındaki çocuklara ait tapuda kayıtlı kat irtifaklı / kat mülkiyetli bağımsız bir bölümünün veya müstakil bir konutunun (tarla, bağ, bahçe, köy evi ve işyeri hariç) olmaması, (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri kategorisi hariç) (Başvuru sahibinin hisseli olarak sahip olduğu gayrimenkuller hariç)
  5. Başvuru tarihi itibariyle 25 yaşını doldurmuş olması (Eşi vefat etmiş olan çocuklu dul bayanlarda yaş şartı aranmamaktadır.),
  6. Aylık hane halkı gelirinin, en fazla net 3.200 TL olması (Başvuru sahibinin, eşinin ve velayeti altındaki çocuklarının gıda, yol, vs. her türlü aldıkları yardımlar dahil olmak üzere toplam hane halkı aylık net gelirinin en fazla 3.200 TL olması gerekmektedir.) (İstanbul ilinde gelir şartı 3.700 TL olarak uygulanmaktadır.),
  7. Bir hane halkı adına -yani kişinin kendisi, eşi ve velayeti altındaki çocukları- yalnızca bir adet başvuru yapması,
   gerekmektedir.
 
Ayrıca, yukarıdaki başvuru şartlarına sahip olan;
 
  • 1. Kategori olan“Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimlerinin” ,
  • 2. Kategori olan“En az %40 Engelli Vatandaşlarımızın”
  • 3. Kategori olan “Emekli Vatandaşlar”ın
  • 4. Kategori olan “Diğer alıcı adaylarının”
 başvuruları ayrı olarak 4 kategoride kabul edilecektir.
  
BAŞVURU İÇİN GEREKLİ BELGELER
 
 Başvuru sahipleri,
  • Kimlik Fotokopisi,
  • Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri, kredi kullanım durumuna göre T.C. Emekli Sandığından alacakları “Hak Sahipliği Belgesi”
  • Engelli vatandaşlarımız, Engelli ve Yaşlı Hizmetleri Genel Müdürlüğü tarafından verilen kimlik kartının fotokopisiveya tam teşekküllü bir devlet hastanesinden alınmış sağlık heyet raporunu (en az % 40 engelli olduğuna dair),
  • Emekli vatandaşlarımız, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan Emekli Kimlik Belgesini veya belgesi henüz çıkmadı ise emekli olduğunu gösteren belge veya yazıyı,
İbraz edeceklerdir.

 
KURA ÇEKİLİŞİ
 
  1. Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimlerine kuraya girmeden konut alma hakkı tanınacak, ancak bu kişilerin konutları öncelikli olarak kura ile belirlenecektir.
  2. Engelli vatandaşlarımıza konut sayısının %5’i kadar kontenjan ayrılacak ve hak sahipleri kura ile belirlenecektir. Kura sonucu bu kategoriden hak sahibi olamayan başvuru sahipleri diğer alıcılar kategorisindeki başvuru sahipleri ile birlikte tekrar kuraya tabi tutulacaktır.
  3. Emekli vatandaşlarımıza konut sayısının %25’i kadar kontenjan ayrılacak ve hak sahipleri kura ile belirlenecektir. Kura sonucu bu kategoriden hak sahibi olamayan başvuru sahipleri diğer alıcılar kategorisindeki başvuru sahipleri ile birlikte tekrar kuraya tabi tutulacaktır.
  4. Diğer başvuru sahipleri, İdaremiz genel uygulamalarında olduğu üzere başvuru sayısına göre gerektiği takdirde kura ile belirlenecektir.
 
Kura çekim işlemleri belirlenen kategori önceliğine göre gerçekleştirilecektir.
 
  1. Sırada Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimlerin konutları,
  2. Sırada Engelli Vatandaşlarımızın konut Alma hakkı ve konut belirleme kurası
  3. Sırada Emekli Vatandaşlarımızın Konut Alma Hakkı ve Konut Belirleme kurası,
  4. Sırada Diğer başvuru sahiplerinin Konut Alma Hakkı ve Konut Belirleme kurası
  
SÖZLEŞME İMZALAMA AŞAMASINDA İBRAZ EDİLECEK BELGELER

1. İl/ilçe  Nüfus Müdürlüğünden onaylı vukuatlı nüfus kaydı ve  adrese dayalı kayıt sistemine göre alınacak olan il sınırları içerisinde 1 (bir) yıldan az olmamak koşulu ile ikamet ettiğini kanıtlayacak belge (Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri kategorisinde başvuranlar 3 (üç ) yıl ikamet ettiğini kanıtlayacak belgeyi) ibraz edecektir

2. 1.Kategori Şehit Aileleri, Harp ve Vazife Malulleri ile Dul ve Yetimleri hariç olmak üzere diğer 3 kategoriden hak sahibi olarak belirlenen vatandaşlar, İl/ilçe Tapu Sicil Müdürlüğünden başvuru sahibinin, kendisine, eşine ve/veya velayeti altındaki çocuklarına ait tapuda kayıtlı kat irtifaklı / kat mülkiyetli bağımsız bir bölümünün veya müstakil bir konutunun (tarla, bağ, bahçe, köy evi ve işyeri hariç) bulunmadığına dair belgeyi ilan edilen tarihlerde ibraz ederek başvuru şartlarına sahip olduklarını kanıtlayacaklardır. Kanıtlayamayanların hakları iptal edilecektir

3. Hane halkı gelirinin en fazla net 3.200 olduğunu kanıtlayan gelir belgeleri,
  • Başvuru sahibi evli ise kendisi ve eşinden çalışan varsa kendisinin ve eşinin ayrı ayrı gelirini kanıtlayan belgeler (tabi olarak çalıştıkları sosyal güvenlik kurumlarından çalıştığına dair alınan belgeler ile maaş bordroları, maaş belgeleri, vb.)
     
  • Başvuru sahibi veya eşinden herhangi biri çalışmıyorsa Sosyal Güvenlik Kurumundan çalışmadığına dair belgeleri,
  • Başvuru sahibi emekli ise, Sosyal Güvenlik Kurumundan alınan maaş dökümü veya emekli maaşının yatırıldığı banka hesap ekstresi.

Gerekli görüldüğünde ek belge istenebilecektir.


1. KATEGORİDE EVRAK İBRAZ EDEREK HAK SAHİBİ OLANLARDAN TOPLU KONUT FONUNDAN ŞEHİT AİLELERİ, HARP VE VAZİFE MALULLERİ İLE DUL VE YETİMLERİNE AÇILACAK FAİZSİZ KONUT KREDİSİNDEN YARARLANMAK İSTENMESİ DURUMUNDA SÖZLEŞME İMZALAMA İŞLEMLERİ;
 
  1. Aracı Bankanın T.C. Ziraat Bankası A.Ş. olması halinde;
    1. İlan edilen tarihler arasında kura ile belirlenen konuta ilişkin “Konut Tahsis Belgesi”ni ilgili Banka Şubesinden temin edecektir. Hak sahibine ilişkin bilgiler ile “Konut Tahsis Belgesi”, ilgili Temerküz Banka şubesi tarafından T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel Müdürlüğüne ulaştırılacaktır.
    2. T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Genel Müdürlüğü hak sahibine ilişkin kredi talebini Toplu Konut İdaresi Başkanlığına iletecek ve açılacak olan kredi tutarı konut bedelinden mahsup edilecektir. Bakiye borç kalması durumunda satış sözleşmesi hükümleri uygulanacaktır. Ancak, seçilen konutun bedelinin kredi tutarından düşük olması durumunda; satış bedeli dışında kalan masraflar ve vergiler dikkate alınarak kredi ödemesi yapılır ve bu miktar kredi tutarını geçemez.
  2. Aracı Bankanın T.C. Ziraat Bankası A.Ş. dışında başka bir banka olması halinde;
    1. İlan edilen tarihler arasında ilgili Banka şubesindenalacakları “Konut Tahsis Belgesi” ile birlikte T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Şubesine başvuracaktır. Başvurular T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Şubesi tarafından T.C. Ziraat Bankası A.Ş. Bireysel Krediler Daire Başkanlığı’na iletilecektir.
    2. T.C. Ziraat Bankası A.Ş. tarafından İdaremizden talep edilen kredi tutarları konut satışına aracılık eden Banka şubesinde hak sahipleri adına açılan hesaba aktarılacaktır. Aktarılacak olan kredi tutarı konut bedelinden mahsup edilir. Bakiye borç kalması durumunda satış sözleşmesi hükümleri uygulanacaktır. Ancak, seçilen konutun bedelinin kredi tutarından düşük olması durumunda; satış bedeli dışında kalan masraflar ve vergiler dikkate alınarak kredi ödemesi yapılır ve bu miktar kredi tutarını geçemez.
EVRAK İBRAZ EDEREK HAK SAHİBİ OLAN VE TOPLU KONUT FONUNDAN ŞEHİT AİLELERİNE, HARP VE VAZİFE MALULLERİ İLE DUL VE YETİMLERİNE AÇILACAK FAİZSİZ KONUT KREDİSİNİ KULLANMAKSIZIN 1. KATEGORİDE SÖZLEŞME İMZALANMAK İSTENMESİ DURUMUNDA SÖZLEŞME İMZALAMA İŞLEMLERİ;

İdaremizce ilan edilecek tarihler arasında, kura ile belirlenen konuta ilişkin peşinat bedelini yatırarak sözleşme imzalayacaklardır.
Söz konusu kişilere bu satış kampanyasından bir defaya mahsus olmak üzere konut satışı yapılacaktır.
Konutlar, %10 peşin 240 ay vadeli sabit taksit ödemeli ve taksit başlangıçları konut teslimlerini takip eden ay itibariyle başlayacak şekilde satılacaktır. 
 
 OTURMA KOŞULU ve DEVİR İŞLEMLERİ;
 
Alt gelir grubu projelerinde hak sahibi olup sözleşme imzalayanlar konutlarını borçları bitene kadar devredemeyeceklerdir.
 
Ayrıca, sözleşme imzalanan konut için borç bitene kadar, alıcının veya ailesi için ikamet koşulu aranacak olup,   alıcının, kendisinin, eşinin veya çocuklarının söz konusu konutta ikamet etmediklerinin tespit edilmesi halinde sözleşmeleri feshedilecektir.
 
Gerçeğe aykırı beyanda bulunulması halinde, kurada hak sahibi olanların konut alma hakları iptal edilecektir. Sözleşme imzalanmış ise sözleşmeleri feshedilerek gerekli hallerde ödenen peşinat tutarları irat kaydedilecek ve ödenen taksit tutarları masraflar tahsil edildikten sonra faizsiz olarak iade edilecektir.

1 Ağustos 2017 Salı

Emlak Profesyonelleri Seçkin Gayrimenkul Listesini Nasıl Oluşturur?

Emlak Profesyonelleri Seçkin Gayrimenkul Listesini Nasıl Oluşturur? Çok kısa bir deyimle konumuzu şöyle özetleyebiliriz; “listesi olanın satışı hazırdır” Bu mesleki sözden anlayacağımız üzere, eğer bir satış yapmak istiyorsanız öncelikle satışa hazır listenizin olması gerekmektedir. Listenin olması her şeyin çözümü değildir, her satıcının evini, arsasını, arazisini listelemek zorunda değilsiniz. Bu yazının amacı, etkin bir gayrimenkul listesi oluştururken dikkat etmeniz gereken bazı noktaları ve takip etmeniz gereken bir takım stratejileri ifade etmek için yazılmıştır. 1) İlişkiler, iletişim ve satışa uygunluk Bütün iş sektörlerinde olduğu gibi ikili ilişkiler, emlak sektöründe de önemli bir yer arz eder. Mal sahipleri ile olan diyaloglarınız, etkin emlak listesi oluşturma noktasında ilk takip etmeniz gereken adımların başında gelir. Mal sahipleri, tüm satış süreci boyunca kendilerini temsil eden emlak brokerlarının satmak istediği gayrimenkulleriyle ilgili çalışma yaptığını görmek ister. Bu çerçevede, emlak borker/danışmanları her türlü gelişmeyi karşılıklı olarak satıcılarıyla haftada en az bir kez de olsa görüşmeli, gerektiği durumda yeni satış planları oluşturmalı ve stratejilerini satıcılarıyla eş zamanlı paylaşmalıdır. Özellikle satıcı, satmak istediği gayrimenkulünün olduğu bölgede değilse ve satışı uzaktan takip etmek zorunda kalıyorsa, devamlı iletişim halinde olmalı ve güncel gelişmeler kendisine ulaştırılmalı. 2) Özgün pazarlama stratejileri oluşturmanın faydaları Bütün mal sahiplerinin beklentileri aynıdır. Hepsi en kısa zamanda en fazla fiyata gayrimenkullerini satmak ister, ancak bunun olabilmesi için öncelikle bir evin güzel görünmesi ve albenisinin olması gerekmektedir. Emlak profesyonelleri bu noktada, kendilerini alıcı yerine koyup, listelerindeki gayrimenkulleri detaylı inceleyerek avantajlarını ve dezavantajlarını ortaya çıkarmalıdır, ki bir sonraki aşamada pazarlama planları bu sonuçların ışığında ilerleyecektir. İyi bir emlak broker/danışmanını satıcıların gözünde diğerlerinden farklı kılan şey, özgün pazarlama stratejileridir. Her gayrimenkulün kendine has özellikleri olduğunu düşünürsek, bu yargının ne kadar doğru olduğunu anlarız. Yapılan bu planlamaların detaylarını mal sahiplerine anlatarak, onların temsilcisi olmanın, kendilerine dönecek faydalarını da görmesini sağlamış oluruz. 3) Gayrimenkul fiyatlandırma politikası Yukarıda da bahsettiğimiz gibi mal sahipleri her zaman kendi gayrimenkullerini en yüksek fiyata satmayı isterler. Mal sahibi gayrimenkulüne en iyi fiyatlandırmayı sunan veya en yakın fiyatı veren, en kısa sürede satışı gerçekleştirecek emlak profesyonelinden yana tercihini kullanır. Unutmayın ederinden fazla fiyat verilen gayrimenkul satılmayacaktır! Fiyatlandırma listelerinizi oluştururken, emlak broker/danışmanları pazar hakkında karşılaştırabilir bilgilere sahip olması gerekir, listenizdeki bir gayrimenkulün bir takım etkenler (bina yaşı, ana cadde, alışveriş merkezleri, deniz manzarası vs.) haricinde fiyat aralığı aşağı yukarı bölgeye göre bellidir, bazı satıcılar agresif fiyat uygular demiştik, bölgeye ait piyasa bilgilerini satıcılarınızla paylaşarak, onları aydınlatarak, fiyat konusunda anlaşma sağlayabilirsiniz. Eğer hala ikna edemiyorsanız, kendisinin gayrimenkulünü listenizden çıkartmanız iyi bir fikir olabilir. “Bazen az, çoktan iyidir” Bu şekilde satıcıyı başka bir danışmana yönlendirip, gerçeği bu şekilde görmesini sağlayabilirsiniz, muhtemelen sizi anladığı zaman tekrar geri dönecektir. 4) Gayrimenkullerin göze hitap etmesi Bir evin ilk ziyareti çok önemlidir, ilk izlenim nasıl ki insanlar için de son derece önemliyse bu durum aynı şekilde emlak sektöründeki gayrimenkullerimiz içinde geçerlidir. Emlakların, temiz, derli-toplu ve ferah olması bu açıdan alıcılar üzerinde iyi bir izlenim bırakacaktır. Bazı emlakların satış sürecinde tamir/onarım ihtiyacı olduğunu hepimiz pek çok yerde görmüşüzdür. İyi bir satış listesi oluşturmak için, portföyünüzde ki gayrimenkullerin sorunsuz olması gerekmektedir. Satış listesine konulacak evin detayları incelenirken tamir ve onarım ihtiyacı olan yerlerin de keşfedilmesi, emlak profesyoneline yapılacak çalışmalarda yol gösterici bir rol de verecektir. Bu zorunluluktan ötürü emlak broker/danışmanlarının tamir/onarım faaliyeti gösteren firmalarla da bağlantı içerisinde olması gerekmektedir. Mal sahiplerine tamir/onarım çalışmalarının meyvesini, satış hızıyla ve daha karlı bir satış gerçekleştirerek alabileceklerini ifade edebilirsiniz. 5) Yetki sözleşmesi İşin en can alıcı noktasına gelmiş bulunuyoruz. Broker/danışmanların portföylerini oluştururken, herkese paylaşımda olan bir gayrimenkulü listelerine dahil etmeleri rekabet ve motivasyon açısından son derece zorluklar içerir. Herkese paylaşımda olan bir gayrimenkulü portföyünüze dahil ettiğinizde, bu emlak için artık çalışma zamanıdır. Pazarlama faaliyetleri, hazırlıklar ve müşteri adayı yaratmak için sabahtan akşama kadar onlarca müşteri adayıyla görüşmeler vs. Ve bu görüşmelerin neticesinde, portföyünüzdeki bu gayrimenkule bir müşteri adayı yaratmış olursunuz büyük bir sevinçle. Müşteri ile randevulaşma, tüm hazırlıklar tamam fakat son bir güncelleme için mal sahibiyle görüştüğünüzde buranın satıldığını duymak en kötü durumdur biz emlak profesyonelleri için. Bu durumda süreli yetki belgesi almanızdan başka çare yok. Buda iyi anlatılamadığı zaman mal sahiplerinde sıkıntılı bir durum ortaya çıkarmaktadır. Emlak profesyonelleri 3-6 ay arasında değişen tek satış yetki belgesi aldığında, şampiyon emlak profesyonelleri arasına girmiş sayılır. Çünkü aldığı bu yetkiyle bir nevi mal sahibi olur. Ve diğer tüm emlak profesyonellerine burayı paylaşıma tek elden açar. Önemli olan bu tek satış yetki belgesini alabilmektir. Bunun için çok iyi referanslara ve çok profesyonel bir ağa ihtiyacınız olacak. Son Söz olarak Seçkinlik Satışlarınıza, öncelikle sizin gibi emlak danışmanlığı yapan kişilere karşı yapmayı düşünerek başlayabilirsiniz. Görüş alış-verişlerine emlak profesyonellerinin de ihtiyacı var. Neticesinde onlar da sizin gibi gayrimenkul satışlarında gösterilmesi gereken inceliği gösterecektir. Toplantılarda yapılan değerlendirmeler esnasında, diğer emlak profesyonellerinin tepkilerini, görüşlerini, fikirlerini ölçü alarak satış listenizi oluşturabilirsiniz. Bu şekilde listenizi tam bir seçkin liste haline getirmiş olursunuz. Hayırlı satışlar! Kaynak

9 Haziran 2017 Cuma

Tapu İpotek Harcı Ne Kadar ?

Tapu İpotek Harcı Ne Kadar Yazar: Emre Çelik   07 Haziran 2017             Kaydet   Alacaklı kişi, taraflarına borcu bulunan borçlu kişiler adına ipotek işlemi isteminde bulunma hakkına sahip oluyorlar. Tapu dairesinde gerçekleştirilen ipotek işlemi için belli bir             Tapu İpotek Harcı 2017 Alacaklı kişi, taraflarına borcu bulunan borçlu kişiler adına ipotek işlemi isteminde bulunma hakkına sahip oluyorlar. Tapu dairesinde gerçekleştirilen ipotek işlemi için belli bir harcın ödenmesi gerekiyor. İpotek İşlemi İpotek işlemi, halihazırda bulunan ya da gerçekleşmesi beklenene borçlar adına gayrimenkullerin teminat olarak gösterilmesi işlemi olarak karşımıza çıkıyor. İpotek işlemine konu olan taşınmaz malın, borcu bulunan ya da borcu bulunacak olan kişinin üzerine kayıtlı olması gerekmiyor. Bir başka şahıs adına olan taşınmaz mal için de borçlu kişi adına ipotek işlemi başlatmak mümkün oluyor. İpotek İçin Gereken Belgeler 1- İpotek işleminin gerçekleştirilmesi için, ipoteğe konu olan taşınmaz mal adına tapu senedi gerekiyor. 2- İpotek isteminde bulunan alacaklı ve ipoteğe konu olan borçlunun ya da temsilcilerinin fotoğraflı nüfus cüzdanları gerekiyor. 3- Alacaklı kişinin ve borçlu kişinin birer adet vesikalık fotoğrafları gerekiyor. 4- Akitte borçlu ya da alacaklı taraflardan birisi ya da her ikisi vekille temsil edilmiş ise temsile ilişkin belge gerekiyor. 5- Eğer borçlu ya da alacaklı taraflardan birisi tüzel kişi ise ipotek tesis etmek adına ticaret sicil memurluğundan alınan yetki belgesi, imza sirküleri, vergi levhası fotokopisi, kaşe ve yetkili kişilerin kimlik belgeleri gerekiyor. Tapu İpotek Harcı - İpotekte sağlanan borç miktar üzerinden binde 4,55 oranında, - İpoteğe dahil olan gayrimenkullerden birisinin çıkarılarak başkasının ithalinde ya da teminat ilavesinde borç miktarı üzerinden binde 4,55 oranında, - Mevcut ipotek derecelerinin sonradan istenilen değişikliklerinde borç miktar üzerinden binde 2,27 oranında, - Tacirler arası ipotek tesis işlemlerinde hesaplanan harçlar yüzde elli oranında uygulanıyor.

Emlak Ofisi İsimleri

  Emlakçılık güven isleyen bir meslek olduğu herkes tarafından kabul gören bir gerçek. Yeni emlakçılık hayatına merhaba diyecek olan emlakçılar bu güven yakalaya bilmek içi güven duyulan isimler

Emlak Ofisi İsimleri Emlakçılık güven isleyen bir meslek olduğu herkes tarafından kabul gören bir gerçek. Yeni emlakçılık hayatına merhaba diyecek olan emlakçılar bu güven yakalaya bilmek içi güven duygusu uyandıran emlak ofisi isimleri bulmaları gerekmektedir. emlakçı isimleri genel olarak amatör ruh ile birlikte açan emlakçı adayının soy ismi yada asıl ismi ile açıldığının farkındayız. iyi bir hizmet ile altı doldurulabilirse aslında ismin hiç bir anlamı yok.  Emlak ofisi açmayı düşünüyorsanız ve henüz Emlak büronuzun ismini belirlemediyseniz ve bu yazıyı okuyorsanız sıkı durun. Sizler için internetteki tüm elit emlak isimlerini bir araya getirerek toparladık.

Yuvam Emlak 
Lider Emlak 
Evim Emlak 
Yuva Emlak 
Yuvam Emlak 
Güven Emlak 
Emlakçım 
Seri Emlak
Usta Emlak 
Baş Emlak 
Almina emlak 
Oval emlak 
Miss emlak 
Güvensat emlak 
Güvenal emlak 
Elzem emlak 
Nazenin emlak 
Doğru Emlak 
Anka Emlak 
Evim Emlak 
Nesil Emlak 
Rota Emlak 
Hedef Emlak 
Mutlu Emlak 
Anadolu Emlak 
Kent emlak 
Nezih emlak 
Elit emlak 
Seçkin emlak 
Vadi emlak 
Jet emlak 
Titiz emlak 
Emlak Evi 
Etik Emlak 
Lale Emlak 
Tabi yukarıdaki isimler Gayrimenkul Danışmanlığı diye de değiştirilebilir Sizde farklı ve güzel bir emlak ismi biliyorsanız bizimle paylaşın herkez faydalansın.

Haber Kaynağı : http://www.emlakdanismanlari.com/emlak-ofisi-isimleri-toplu-626-378-5163.html

Eski Kiracının Elektrik Su Doğalgaz Borcunu Kim Öder Ev Sahibi mi Öder Yeni Kiracı Mı ?

Eski Elektrik, Su, Doğalgaz Aidatlarını Kiracı mı Öder? Yasal olarak bir kiracı bir yeri kiralarken, ki zaten şuan ki mevcut uygulamada da bu şekildedir. Elektrik, su, doğalgaz gibi aboneliklerin kiracı üzerine alınması talep edilmelidir. Ev sahibi bu uygulamayı yapmak ve takip etmek yükümlülüğü vardır. Fakat apartman aidatı gibi bir yönetime bağlı aidatlar kiracının ödemesi zorunlu olduğu bir durum olduğu için ev sahibi kiracısını aidat ödemelerini ödeyip ödemediğini Site yöneticisi ile irtibata geçerek öğrenmelidir. Bu gibi maddeler sözleşme üzerinde belirtilmesi gerekmektedir. Sözleşme üzerinde belirtilen bu aidat vb gibi maddeler belirtilmiş ise, kiracıya ödeme baskısı yapılabilir hatta tahliyesi için delil olabilecek bir durumda hak sahibi olabilirsiniz. Eski Abonelik Ücretlerinden Kim Sorumludur? Şayet kiracı habersiz birşekilde kaçıp giderse, şayet elektrik su doğalgaz gibi abonelikleri kiracı üzerine ise borç her zaman eski kiracı üzerine kalmaktadır. Ev sahibinin veyahut yeni gelecek kiracının, kaçan kiracının bıraktığı borcu ödeme mükellefiyeti söz konusu değildir. Bu konu ile alakalı açılan davalarda Yargıtay kiracılar lehine davayı sonlandırdığını hukukçulardan takip etmekteyiz. Fakat Apartman aidatı konusu bu şekilde olmamaktadır. Apartman aidatı konusu gayrimenkulun genel özelliğinden kaynaklandığı için, giden kiracının apartman aidat borcunu Ev sahibi yüklenir. Yine yeni gelecek olan kiracı eski apartman aidat ödemesinden muaf tutulur. Eski Kiracıya Ait Elektrik Su Doğalgaz Borçlarından Dolayı Abonelik Yapılır mı? Genel anlamda eski kiracıya ait elektrik su doğalgaz aboneliklerindeki kalan borçlar, borçluya tebliğ edilir. Eski kiracı bu borcunu ödemez ise, yeni kiracı ödemek zorunda bırakılır. Her abonelik başına belli bir depozit ücreti alınmakta olup bu depozit bedelleri, kiracının abonelik ücretini ödememesine karşılık bir önlem olarak alınmaktadır. Herhangi bir abonelik merkezine gittiğinizde Şayet eski kiracının borcu ödemiş olduğu depozit miktarını geçmiyorsa zaten sorun olmuyor.. Borcu depozitodan düşüp temiz olarak aboneliği kendi üzerinize alabiliyorsunuz. Şayet borç depozitodan yüksek ise Müşteri temsilcisi sizden eski kiracının kalan borcunu isteyebilir. Boyle bir hakkı yoktur. Eski kiracının üzerine olan borçlar eski kiracıdan alınması gerekmektedir. Boyle bir durumla karşılaştığınızda eski kiracının borcunu ödemeyin ve aboneliğinizi açması için ısrar edin. 

İskanı Bulunmayan Konutun 
Doğalgaz, Elektrik, Su Abonman Ücretleri 
( Kocaeli 2014 ) 
Doğalgaz : 370 TL 
Elektrik : 225 TL 
Su : 400 TL Olarak depozit ücreti alınır. 

İskanı Bulunan Konutun 
Doğalgaz, Su, 
Elektrik Abonelik Ücretleri 
Doğalgaz : 370 TL 
Elektrik : 100 TL 
Su : 200 TL Olarak depozit alınır. Bu depozitolar gayrimenkulün ve bölgenin özelliklerine göre değişiklik gösterebilir.

Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği Değiştirildi

Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği Değiştirildi  Sermaye Piyasası Kurulu tarafından yapılan resmi bir açıklama ile Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği üzerinde bir dizi değişiklik yapıldığı açıklandı. Yapılan değişiklik Resmi Gazete ’de Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği’nde Değişiklik Yapılmasına Dair Tebliğ olarak yayımlanarak resmi olarak yürürlüğe girmiş oldu.  İlgili tebliğde yapılmış olan değişiklik ile beraber kurucu veya portföy yöneticileri tarafından yapılacak olan fon portföyünün yönetimi ile ilgili olarak madde içeriğinde bir değişikliğe gidildi ve bu maddeye yeni bir bent eklenmiş oldu.  Bilindiği üzere hali hazırda uygulamada olan ve hala geçerli olarak kabul edilen tebliğde kurucu olan kişi veya portföy yönetimi gayrimenkul projelerine yatırımcı olarak katılamayacak ve söz konusu bu gayrimenkullerin inşa işlerinde yüklenici olarak asla üstlenmeye gidemeyecek. Yine yönetimin bu amaca hizmet edecek şekilde personel ve ekipman edinmesi de yasak.  İşte Gayrimenkul Yatırım Fonlarına İlişkin Esaslar Tebliği üzerinde yapılan değişiklik ile beraber eklenen yeni bent sayesinde ekleme yapıldı. Yeni eklenen bende göre belediyeler ve belediyelere bağlı ortaklıklar, İller Bankası, Başbakanlık Toplu Konut İdaresi (TOKİ) ve yönetim kuruluna gerektiği takdirde aday gösterme ayrıcalığına sahip olan şirketlerce gerçekleştirilen ve inşaat ruhsatı verilmiş olan projeler kapsamına giren bağımsız bölümler muaf tutulacak. Üstelik bu muaflıktan yararlanmak için inşaatın tamamlanma oranı da aranmayacak.  

Belediye Meclisi Kimdir ve Görevleri Nelerdir ?

Belediye Meclisi Nasıl Seçilir? Yerel seçimlere yaklaştığımız şu günlerde büyük ihtimalle belediye başkanlarının hizmet performansı sorgulanırken benzer seçimle 5 yıllığına göreve gelmiş kalan ve il vatandaşının birçok de tanımadığı belediye meclis üyelerinin, seçildikleri il amaçlı neler yaptığı anında hiç gündeme gelmez. Hâlbuki belediye meclis üyeleri, yerel(yöresel) demokrasi tarafından son derece mühim bir işleve sahiptir. Belediye Meclisinin Görevleri Nelerdir? Belediye başkanına karar verecek seçmenler, seçtikleri belediye meclis üyeleri ile o kentin sorunlarının çözülmesini, buna ek olarak yaşanabilir bir kente ulaşmayı arzulamaktadır. Peki, belediye meclis üyeleri seçildikten anında sonra o il yerine ne faaliyet yapmaktadır? Kentinizin sağlıklı ve yaşanabilir olması yönünde ne şekilde bir faaliyette bulunmaktadır? Yalnızca meclis toplantılarına katılıp el indirip kaldırarak apar topar geçtiğimiz kararları seçip, sonrasında her toplantı amaçlı ” huzur hakkı ” ücretini alarak görevlerini yaptıklarını mı düşünmektedir?  Belediye meclis üyeliğinin manası ve işlevi bu kadar mıdır? Belediye Meclisinin görevi nedir? Bugün Belediye Meclisinin görev ve yetkilerini irdeleyeceğiz. Belediye meclisi stratejik planlar yaparak , belediyenin çalışma planlarını ve yatırım programlarını belirler .Ayrıca belediye faaliyetlerinde çalışan personelin performans ölçütlerini görüşür ve kabul eder. Buna karşı belediye meclisinin bütçe hesabının ve kesin hesabın kabul edilmesi gibi görevleri de vardır. Bütçede kurumsal sınırlandırmalara aktarma da yapabilirler.Bir diğer görevi isi belediyenin imar üzerine olan planları belediye meclisinde görüşerek onay veya ret kararı almaktır. Büyükşehirlerin ve belediyelerin sınırları içerisinde olan çevre düzenlemeleri planlarını kabul etmek veya ret etmektir.Bu karar alınmadan önce il çevre düzeni planı Büyükşehir belediyeleri tarafından yapılır fakat kararı belediye meclisi almaktadır.Borçlanmaya belediye meclisi üyeleri karar vermektedir.Belediyenin taşınmaz mallarının satılmasına , alınmasına ,takasına teşvik verebilir veya bir taşınmaz malın ihtiyaç halinde kamu hizmetinde kullanılmasına gerek var ise buna izin verilmesine karar verir.Şayet bu taşınmaz malın kamu hizmeti süresi dolmuş ise geri belediyeye gelmesine onay kararı da belediye meclislerinden çıkmaktadır. Kanunlara göre vergi ve harçlar için uygulanacak ücretin şartlarını da belediye meclisi üyeleri belirlemektedir.Belediye meclisi şartlı bağışları da kabul etmektedir.Belediye meclisi 6762 sayılı kanuna göre ortaklık kurma veya bu ortaklıkların ayrılması gibi unsurlara karar verebilmektedir.Ayrıca sermaye satışına ve bunun ortaklığına karar verebilmektedir.Belediyeye ait şirketlerin özelleştirilmesine ve yap-işlet devler modeli ile yatırım yapılmasına karar verebilmektedir.Ayrıca Belediye meclisi meclis başkanını ve encümen üyelerini kendi içerisinde seçmektedir. Meclis başkanlık divanını ve encümen üyeleri de belediye meclisi tarafından seçilmektedir,bu seçim oturumu belediye meclisi başkanı tarafından yürütülmektedir.Belediye meclisi , belediyeye bağlı çalışan kurumların içerisinde ki kadroların iptaline veya değiştirilmesine de karar verebilmektedir.Belediye meclisi belediye tarafından çıkarılan yönetmelikleri de tartışarak kabul eder veya iptal eder.Belediye meclisinin bir diğer görevi ise cadde,sokak,park ve tesislere ad vermek , mahallenin kurulmasını ön ayak olmak , mahallenin kaldırılmasına karar vermektir.Belediyenin reklamını ve halka lanse edilmesini de sağlayan kararlar da bu meclisten çıkmaktadır. Belediye meclisinin bir diğer görevi ise onur kuruluşu oluşturarak onur belgesi ve hemşerilik payesi vermektir.Belediye başkanı ve belediye encümeni bir sorun yaşamış ise bunu karara bağlamaktır. Ülkemizde Belediye Meclislerinin Durumu Maalesef ülkemizdeki belediye meclis üyelerinin büyük bölümü bu mühim görevin içini boşaltarak uygulamakta, yerel demokrasinin mühim bir parçası oldukları bilinci ile davranış göstermemektedirler. Üstelik gün zaman yargıya da yansıyan şekilde, belediye meclis üyelerinin bir bölümünün imar yolsuzluklarına bulaştıkları, bilhassa imar komisyonlarında bulunmak amaçlı gayri ahlaki şekilde birçok kritik çıkar çatışmalarına giriştikleri, belediyedeki nüfuzlarını yandaşlara çıkar sağlamak için kullandıklarına tanık olunmaktadır. 

5393 SAYILI BELEDİYE KANUNUNDA BELEDİYE MECLİSİNİN ÇALIŞMA GÖREV VE YETKİLERİ İNDİR