İskan
İSKAN RAPORU NEDİR?
Ruhsatlı binalar için ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren; ruhsat bilgilerini inşaatın bitim tarihini, tapu kaydını, adresini, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, arsa paylarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren ve Belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimince düzenlenen bir belgedir.
İSKAN RAPORU ALMANIN KOŞULLARI NELERDİR?
İskan raporu almak için inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediyeye başvurmalıdır. Başvuruyu alan Yapı Kullanma İzni teknik elemanları binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını yerinde kontrol ederek saptar. Binanın herhangi bir teknik eksikliği yoksa mal sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak TEDAŞ, TÜRK Telekomünikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, elektrik, telefon, sığınak, yangın, asansör tesisatları ile ilgili teknik raporlarla, yapının fenni sorumlusundan yapının kontrolü altında ruhsat ve eki projesine uygun olarak yapıldığına dair raporu İmar İşleri Müdürlüğüne vermesi istenir. Teknik raporlar verildikten sonra yapı için Genel İskan Raporu düzenlenir.
YAPI KULLANMA İZNİ NASIL ALINIR?
Genel iskan raporu düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni Amirliğine başvurarak yapı kullanma izni harçlarını emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyerek ve vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabilir. Yapı kullanma izni ile ilgili kuruluşlara başvurarak su, elektrik ve telefon abonelikleri de yaptırılabilir.
İSKAN RAPORU ALINIRKEN GEREKLİ BELGELER NELERDİR
1. Dilekçe
2.Tapu Fotokopisi
3. İnşaat Ruhsatı
4. Numarataj Belgesi
5. Fenni Mesul Raporu
6.SSK Yazısı
7.Sığınak Raporu
8.Asansör Raporu
9.Vergi İlişik Kesme Belgesi (Her bağımsız bölüm için)
10.Ön ve arka cephenin 13*18 ebadında ikişer fotoğrafı,
Ruhsatlı binalar için ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren; ruhsat bilgilerini inşaatın bitim tarihini, tapu kaydını, adresini, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, arsa paylarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren ve Belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimince düzenlenen bir belgedir.
İSKAN RAPORU ALMANIN KOŞULLARI NELERDİR?
İskan raporu almak için inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediyeye başvurmalıdır. Başvuruyu alan Yapı Kullanma İzni teknik elemanları binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını yerinde kontrol ederek saptar. Binanın herhangi bir teknik eksikliği yoksa mal sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak TEDAŞ, TÜRK Telekomünikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, elektrik, telefon, sığınak, yangın, asansör tesisatları ile ilgili teknik raporlarla, yapının fenni sorumlusundan yapının kontrolü altında ruhsat ve eki projesine uygun olarak yapıldığına dair raporu İmar İşleri Müdürlüğüne vermesi istenir. Teknik raporlar verildikten sonra yapı için Genel İskan Raporu düzenlenir.
YAPI KULLANMA İZNİ NASIL ALINIR?
Genel iskan raporu düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni Amirliğine başvurarak yapı kullanma izni harçlarını emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyerek ve vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabilir. Yapı kullanma izni ile ilgili kuruluşlara başvurarak su, elektrik ve telefon abonelikleri de yaptırılabilir.
İSKAN RAPORU ALINIRKEN GEREKLİ BELGELER NELERDİR
1. Dilekçe
2.Tapu Fotokopisi
3. İnşaat Ruhsatı
4. Numarataj Belgesi
5. Fenni Mesul Raporu
6.SSK Yazısı
7.Sığınak Raporu
8.Asansör Raporu
9.Vergi İlişik Kesme Belgesi (Her bağımsız bölüm için)
10.Ön ve arka cephenin 13*18 ebadında ikişer fotoğrafı,
Yorumlar