M.E.B.'nın Emlakçılık Sertifikası

M.E.B.'nın Emlakçılık Sertifikası
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Özel Öğretim Kurumlan Genel Müdürlüğü
SAYI : B.08.O.ÖÖG.O.19.03.01420/5 Kurs.Şb. ANKARA
KONU : EmIakçılıkKursu
İSTANBUL VALİLİĞİNE
(Milli Eğitim Müdürlüğü)
İLGİ :
a) Başbakan!ık Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğü'nün 26.04.2000 tarih ve
B.02.0.PP6-0.12-320-7189 sayılı yazısı.
b) İstanbul Valiliği Milli Eğitim Müdürlüğü'nün 03.05.2005 tarih ve3213 sayılı" yazısı.

Emlakçilik Kurslarının açılması ve emlakçilik sertifikasına ilişkin ilgi (b) yazı ve eki incelenmiştir.

Bilindiği üzere Türkiye Cumhuriyeti Anayasası'nın 42'nci maddesinde "Eğitim ve öğretim Atatürk ilke ve inkılapları doğrultusunda çağdaş bilim ve eğitim esaslarına göre devletin gözetim ve denetimi altında yapılır. Bu esaslara aykırı eğitim ve öğretim yerleri açılamaz." hükmü yer almaktadır.

1739 Sayılı Milli Eğitim Teme! Kanununun 17 nci maddesinin ikinci fıkrasında, "Resmi, özel ve gönüllü her kuruluş eğitimle ilgili faaliyetleri, Milli Eğitim amaçlarına uygunluğu bakımından Milli Eğitim Bakanlığının denetimine tabidir" ve 56 ncı maddesinde, "eğitim ve öğretim hizmetinin, bu kanun hükümlerine göre Devlet adına yürütülmesinde, gözetim ve denetimden Milli Eğitim Bakanlığı sorumludur" hükümleri bulunmaktadır.

625 Sayılı Özel Öğretim Kurumlan Kanununun birinci maddesinde ise; "Bu Kanun,Türkiye Cumhuriyeti uyruklu gerçek kişiler, özel hukuk tüzel kişileri veya özel hukuk hükümlerine göre yönetilen tüzel kişiler tarafından açılan okul öncesi eğitim, ilköğretim, ortaöğretim kurumlan ve bu düzeyde haberleşme ile öğretim yapan kuruluşlar, çeşitli kurslar, dershaneler, öğrenci etüt eğitim merkezleri, biçki dikiş yurtları ve benzeri kurumların kurum açma, öğretime başlama, eğitim, öğretim, yönetim, denetim ve gözetimi ile yabancılar tarafından açılmış bulunan özel öğretim kurumlarının eğitim, öğretim, yönetim, denetim ve gözetimi konularındaki hükümlerikapsar." hükmü gereğince özel öğretim kurumlarını açacak kişi ve kuruluşlar açıklanmıştır.

Gene 625 Sayılı Kanuna dayanılarak hazırlanan Özel Öğretim Kurumları Yönetmeliği de her derece ve türdeki özel öğretim kurumlarının açılış ve işleyişiyle ilgili esaslarıdüzenlemektedir.

İlgi (b)'de kayıtlı yazınızda sözü edilen 08.07.2003 tarih ve 25162 sayılı Resmi Gazetedeyayımlanan "Emlak Komisyonculuğu Hizmetleri Genel Kurallar" mecburi standartın 1.3.3maddesindeki "Emlakçilik yapmak isteyenlerin, üyesi olduğu Ticaret Odası, Sanayi ve TicaretOdası veya Esnaf Sanatkarlar Odası bünyesinde kurulan Emlak Meslek Odasınca düzenlenmişkurslara katılma mecburiyeti getirilmiştir" ifadesi; bu iş ve işlemleri asıl sahibi olan Milli EğitimBakanlığının 1739 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanunu ve 625 Sayılı Özel Öğretim KurumlarıKanunu hükümleriyle çelişmektedir.
MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞI
Özel Öğretim Kurumları Genel Müdürlüğü
SAYI :B.08.0.ÖÖG.O.19.03.01420/5 Kurs .Şb.ANKARA
KONU :Emlakçılık Kursu

Diğer taraftan, Başbakanlık Personel ve Prensipler Genel Müdürlüğü ilgi (a) da kayıtlı emrinde "Milli Eğitim Bakanlığının denetimi dışında faaliyet gösteren vakıf, demek ve benzeri kuruluşların düzenledikleri kurslar sonucunda kursiyerlere verilen sertifikaların, DMS sonuçlarına göre personel istihdam edecek kamu kurum ve kuruluşlarınca aranan niteliklere uygun belgeler olmadığından bahisle, bu sertifikalarla müracaat edecek adaylar konusunda gereken duyarlığın gösterilmesi gerektiği" ifade edilmektedir.

Bütün bunlar dikkate alındığında "625 Sayılı Özel Öğretim Kurumları Kanunu ve bukanuna dayalı olarak çıkarılan Özel Öğretim Kurumlan Yönetmeliği çerçevesinde açılan "Emlak Komisyonculuğu" kursundan alınan sertifikaların esas alınması zorunlu görülmektedir.

Bilgilerinizi ve gereğini rica ederim.

Cemal TAŞAR
Bakan Genel Müdür V

Yorumlar

Popüler Yayınlar