ATIK SU ARITMA VE RUHSAT DENETİM DAİRE BAŞKANLIĞI

İSKİGENEL MÜDÜRLÜĞÜ


ATIK SU ARITMA VE RUHSAT DENETİM DAİRE BAŞKANLIĞI

MARMARA VE HALİÇ DENETİM MÜDÜRLÜĞÜ

YÖNETMELİĞİ

1

1. BÖLÜM

GENEL

MADDE 1 . GAYE VE MUHTEVA

Bu yönetmelik, evsel, endüstriyel ve gemi kaynaklı kirlenmenin tehdidi altında bulunan

Marmara Denizi ile Haliç’in kirlilik kaynaklarının belirlenmesi ve bu kirliliğin kontrol altına

alınarak önlenmesi gayesiyle İSKİ tarafından yapılacak çalışmalın usul ve esaslarını tespit

eder.

MADDE 2 . PRENSİPLER

Bu yönetmelik, Marmara Denizi (İSKİ görev ve sorumluluk sınırları dahilinde), Boğazlar ve

Haliç’te kalite kriterleri çerçevesinde su kirliğinin en yoğun olduğu bölgelerin saptanması,

değerlendirilmesi ve alınacak tedbirlerin belirlenmesi hedef ve esasları dahilinde uygulanır.

II. BÖLÜM

MADDE 3. MARMARA DENİZİ, BOĞAZLAR VE HALİÇ’TE KİRLİLİĞİN

KONTROLÜ

Marmara Denizi, Boğazlar ve Haliç’e gelen atıksuların kontrolü ve izlenmesi Marmara ve

Haliç Denetim Müdürlüğü tarafından sürdürülecektir.

Bu noktadan hareketle ;

a) Dereler ve İSKİ Deniz Deşarj noktalarından düzenli numune almak ve bu numunelerin

analiz sonuçlarını değerlendirmek,

b) Numune analizlerinin değerlendirme sonuçlarını rapor haline getirerek istatistiki

çalışmaları yapmak ve Ruhsat Müdürlüklerine bildirmek,

c) Kanuna ve yönetmeliklere aykırı davranışlarda bulunanlara gerekli işlemin yetkili

makamlarca yapılmasını sağlamak üzere bildirmek.

d) Merkezi yönetim birimleri, İstanbul Valiliği, Üniversiteler, İstanbul ilindeki mahalli

idareler, mesleki kuruluşlar ile işbirliği sağlamak,

e) Proje geliştirmek ve uygun olanların hayata geçirilmesini sağlamak Marmara ve Haliç

Denetim Müdürlüğü’nün sorumluluğundadır.

Bu yönetmelik 28.5.2004 Tarih 75 sayılı Genel Kurul Kararı ile kabul edilmiş olup,

21.6.2004 Tarihli Bizim Gazete gazetesinde yayınlanmıştır.

2

III. BÖLÜM

CEZALAR VE CEZA UYGULAMALARI

MADDE 4.

Bu yönetmelik hükümleri tarafından kısıtlanan ve/veya yasaklanan fiillere uyulmaması

durumunda cezai uygulama; Çevre Kanunu, 2560 sayılı İSKİ Kanunu ve bunlara bağlı

yönetmeliklerde belirtildiği şekilde yerine getirilecektir.

IV. BÖLÜM

MADDE 5. YÜRÜTME

Bu yönetmeliğin uygulanmasından doğabilecek problemlerin halli ile Marmara ve Haliç

Denetim Müdürlüğü’nün yönergesinin yapılmasında İSKİ Yönetim Kurulu yetkilidir.

MADDE 6. YÜRÜRLÜK

6 maddeden ibaret olan işbu yönetmelik, Genel Kurul tarafından kabul ve gazetede ilanını

müteakip yürürlüğe girer ve İSKİ Genel Müdürlüğü tarafından yürütülür.

3

Yorumlar

Popüler Yayınlar