Ağaoğlu’na Bankacılardan sert tepki!

Ağaoğlu’na Bankacılardan sert tepki!

Ağaoğlu’na Bankacılardan sert tepki!

Müteahhit Ali Ağaoğlu’nun ’0 faizli 5 yıl kredi veriyorum’ reklamları bankacıların tepkisine neden oldu.


Herkesin bildiği gibi kredi bir bankacılık ürünü… Krediyi bankalarla finans kurumları verir. Bankalar müşterilerinden topladıkları mevduatları ya da dışardan temin ettikleri uzun vadeli kaynakları diğer müşterilerine kredi olarak kullandırarak fonlama sağlarlar. Yani paranın el değiştirmesine aracılık ederler. Bankacılık bunun içinde sıkı denetimlere tabidir.

Çünkü bunun sosyal yönleri de vardır. Bu fonlamanın en basit adı da kredidir. Ama son günlerde Ali Ağaoğlu’nun da ‘kredi veriyorum’ diyerek reklamlara başlaması bankaların tepkisine neden oldu. Elbette detaylarını bilmiyoruz ama bu kampanya olsa olsa taksitli bir satış olabilir. Ticaret Kanunu’na göre bir mütehattidin yapacağı kredilendirmenin böyle olması gerekir. Bunun adı da “o faizli kredi” olmaz. Böyle tanıtım kampanyaları da yapılmaz.

Ali Ağaoğlu’nun son kampanyası da böyledir. Çünkü herkes Ağaoğlu’nun bankacılığa soyunduğu düşünebilir. Yani Ali Ağaoğlu, aslında kredi vermiyor. Hem de reklamlarda “ben veriyorum” diye bağırıyor! Ali Ağaoğlu, faiz farkı almadan taksitli satış yapıyor. En azından yapıyor olması gerekir. O zaman neden böyle bir kampanya yaptı derseniz, bunun yanıtını biz de bilmiyoruz. Ama bankacıların bu sorunun yanıtını aradığını söyleyebilirim. Konu kısa sürede Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurulu’na (BDDK) giderse kimse şaşırmasın.


finans gündem

Yorumlar

Popüler Yayınlar