30 Ekim 2012 Salı

Projeler

Deprem Gerçeği -11- Projeler

Mustafa DEMİR
17 Ağustos 2010, 10:25
Bu yazımda sürekli teknik konulardan okuyucuların sıkılabileceği kanaatiyle, biraz Belediye konularından bahsedeyim diye kafamdan taslak yaparken, yine bir baktım anlatacaklarım teknik bilgiler olup çıktı! Sonra baktım ki konu: bölgemizi hepimizi ilgilendiren ortak konular olduğundan sonunda hepimiz faydalanacağız.

Gaziosmanpaşa Meydana yapılan geçit tüneli, zamanında Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmış, amacı TEM yolundan Haliç’e inen en kısa yol olması olarak düşünülmüş ve o şekilde planlanmıştır. Yani planlama aşamasında ilçe merkezinden geçerken, buranın trafiğini de çözelim düşünülmemiş, geçit yapılırken zamanın Belediye Başkanı olan Sayın Recep KORAL beye mecliste söylemiştim, geçide bir kat daha yaptır diye, ancak olmadı, şimdide altına veya arasına 1 kat daha ilave olmuyor, bu nedenle trafik böyle felç oluyor.

Geçidin altından geçmesi gereken araç sayısı üstten geçtiği için, ışıklar ve yoğunluk çözümsüzlük getirdi. Şimdi ise çözüm tünelleri uzatıp üstteki trafiği alta yönlendirmek oda nasıl olur. Şöyle: Eski Edirne asfaltından 24 m genişliğinde bir yol doğrudan kaymakamlık önüne gelmek ve tam orada iki katlı yer altı kavşağı yapmak, hatta biraz açık otopark olarak kullanılan arsaya doğru çukur çeşmeyi bir S yaptırmak işi rahatlatır ve dağılım alttan olur. O kavşağı da tek katlı yaparsan yine 3-5 yıl sonra bu günkü gibi olayı çözmez, meydanda yapılması düşünülen yol genişletme çalışmaları ise palyatif çözümler olup, çare değildir. Diğer Halitpaşa, Salihpaşa, AliGalip caddelerini de tamamen ilçeden çıkış olarak tek yönlü vermek ve ilçeye tek bahsedilen caddeden girmek olayı çözecektir.
Yapılacak hizmetler 10-20 yıl aksaksız hizmet görmeli ki; harcanan para, emek, zaman ve yakıta değsin.

Diğer bir proje: İlçeye yapılacak en büyük hizmet, ekonomik ömrünü tamamlamış Alibey barajını kapatıp gölet haline getirmek ( veya 1km arkasına yeni bir baraj yapmak ) gölet çevresini imara açmak ve elde edilen parselleri kat karşılığı vermek, hem oranın rekreasyon çalışmasını ve alt yapısını karşılar, hem de Belediye ye gelir sağlar ve Ankara Dikmen vadisi projesi gibi nezih bir yerleşim olur, hele 3.cü boğaz köprüsü yolları oralardan geçeceği düşünülürse kıymetli bir yerleşim alanı olmaya adaydır.

Diğer bir öneri: 500 evler İSTON fabrikası yeri, komple yer altı otopark ile, bir alışveriş merkezi, sinemalar, tiyatro ve spor merkezi gibi ilçeye prestij kazandıracak bir yer olmalı.

Aklın yolu bir olan diğer bir proje, ise: Eski Edirne asfaltı raylı sistemin yer altına alınması ( aç kapa sistemi ) yani zamanında Vatan caddesi misali, çok önemli bir karardır. Bu konuda, bu fikirde kararı olan inandığım emeği geçen sayın mimar Yakup DEMİRHAN’ a teşekkür ediyorum.

Başka projelerde var, ancak, yer kalmadı sanıyorum, diğerlerini iler ki yazılarda anlatmaya çalışacağım. Yazının başlığı Deprem Gerçeği olduğundan, konuya değinmeden geçmeyelim, bir sitede, 6 katlı apartmanda güçlendirme çalışması yaparken, binayı taşıyan kolonları tıraşlayıp, sıvayı döktüğümüzde, kolon, kiriş birleşim yerinde demir sıklığından dolayı, oraya beton girmemiş ve bir besili kedi sığacak bir boşluk görmüştük, burayı harçla değil, YKS firmasının ( emoco 55 ) isimli, metalli, suyla temasında genleşen ve yük taşıyıcı özelliği olan betonla yapışan ve mikron mertebesinde boşluk bırakmayan bir tamir harcı ile kapattık, doğrusuda odur bilginize sunarım. Unutmayalım! ’’İnsanlar Depremden değil, çürük yapılardan oturmaktan korkmalıdır.’’

Mustafa DEMİR
İnş. Müh.
Uzman, Denetçi, Deprem Müşaviri
PM 193

Hiç yorum yok: