En İyi Yönetici Kendini Gereksiz Yapandır!!

En İyi Yönetici Kendini Gereksiz Yapandır!!






İşletmelerde genelde bir görev dağılımı ve organize olma sorunu var. Bunun en büyük payı yöneticinin bireysel düşünceleri kurumun çıkarlarının önüne geçiyor. Tam olarak kurumsal olmayan firmalar olan teknikerlik yada uzmanlık dan kendi işini kuran yöneticiler her şeyin en iyisini ben bilirim diyerek kurduğu ekibi onların bilgi ve deneyimlerine önem vermeden müdahale ederek; motivasyon düşüklüğü, birlik ruhunu, ait olma duygusuna büyük darbe indiriyor. Bunun sonucu da iş den ayrılmalar ve memnuniyetsizlik, dedikodu, iletişim ve güven eksikliği, kendini değersiz görmeler artarak firmanın potansiyelini düşürüyor.

Öncelikle yönetici duygusal olmadan kurum için en uygun kararlar almalı, ekibi yönlendirmeli. Elaman alımında daha iyi çalışırlar diyerek elamanların veya kendinin arkadaşlarını, aynı memleketlisi ve akrabalarını işe almak ilerde ciddi sorunlara yol acıyor. Kendi basına çok iyi çalışan kişi tanıdıkları yanında iş başladığında verim düşüyor. Ayrıca ekip ruhu yaratmak için ekiple ne çok yakın nede uzak olmalı. Fazla yakın olduğunda şakalaşmalar ve para alıp vermelerin sonucunda lakayt hareketler baslar. Onlar sizin iş arkadaşlarınız herkes yerini ve işini bilmeli.

Yönetici İşletmenin planlama, yönetim ve iş takip yaparak herkese görevini göstermeli ancak kendisi yapmamalıdır. Gerektiği zaman da inçe ayarlamalar yapmaktır. İşle ilgili gerekli bilgilendirme, eğitim ve önemli kararlar almak bu kişiye ait. Patronlar genelde işletmecinin ve yöneticinin yaptığı işleri çok kolay ve kendisinin de yapacağını düşünerek ona diğer elemanların yaptığı işi yapmasını söyler. Senin yaptığını bende yaparım diyerek yol da veriyorlar. Ne iş yapıyorsun bütün gün oturup ancak telefonlarla veya konuşmakla zaman geçirip çay içiyorsun İnternet de dolaşıyorsun derler.

Size basımdan gecen bir olayı paylaşayım. Bundan 4 yıl önce Üsküdar da bir otomotiv firmasına yönetici olarak işe başladım. İlk girdiğim zaman 4 ayın bütün hesaplamalarını yaptım ve firma o ay 5.600 TL nakit sağlamış ilk işim yeniden bir görev tanımlamak ve bunlar için ekibi koordine ederek iş sistemini komple değiştirdim. Elaman göre uygun en iyi şekilde yapacağı işleri verdim ve 1 kişiye göndermek zorunda kaldım. Bende hem yönetim, nakit, satın alma ve hizmetlerde ve ürünlerde değişiklik yaptım. Bu şekilde 9 ay çalıştım. Bir gün patron bana sen olmasan da ben yürütürüm dedi. Bende hiç tereddüt etmeden ilişkimi kestim. Aksam hesap yaptım ve teslim etim bu hesaplamalar sonucu en son ayda toplanan net kar 14.200 TL olarak teslim ettim. İş den ayrıldıktan 3 ay sonra firma iflas ederek devir etmek zorunda kaldılar.

Ancak bir zaman sonra bende hata yaptığımı anladım madem iyi bir yöneticiydim o zaman ben olmadan da sistemde bir aksama olmadan devam etmeliydi. Bilmeyerek sistemi kendi kendini yöneten değildi sürekli bana bağlı bir şekilde kurmuşum. Asıl nitelikli yönetici kendisi olmadan da har hangi bir aksama imkan vermeyecek sistem kurmalıymış o zaman anladım.

Yorumlar

Popüler Yayınlar