En İyi Yönetici Kendini Gereksiz Yapandır!!
En İyi Yönetici Kendini Gereksiz Yapandır!!
İşletmelerde genelde bir görev dağılımı ve organize olma
sorunu var. Bunun en büyük payı yöneticinin bireysel düşünceleri kurumun
çıkarlarının önüne geçiyor. Tam olarak kurumsal olmayan firmalar olan
teknikerlik yada uzmanlık dan kendi işini kuran yöneticiler her şeyin en
iyisini ben bilirim diyerek kurduğu ekibi onların bilgi ve deneyimlerine önem
vermeden müdahale ederek; motivasyon düşüklüğü, birlik ruhunu, ait olma
duygusuna büyük darbe indiriyor. Bunun sonucu da iş den ayrılmalar ve
memnuniyetsizlik, dedikodu, iletişim ve güven eksikliği, kendini değersiz
görmeler artarak firmanın potansiyelini düşürüyor.
Öncelikle yönetici duygusal olmadan kurum için en uygun
kararlar almalı, ekibi yönlendirmeli. Elaman alımında daha iyi çalışırlar
diyerek elamanların veya kendinin arkadaşlarını, aynı memleketlisi ve
akrabalarını işe almak ilerde ciddi sorunlara yol acıyor. Kendi basına çok iyi
çalışan kişi tanıdıkları yanında iş başladığında verim düşüyor. Ayrıca ekip ruhu
yaratmak için ekiple ne çok yakın nede uzak olmalı. Fazla yakın olduğunda
şakalaşmalar ve para alıp vermelerin sonucunda lakayt hareketler baslar. Onlar
sizin iş arkadaşlarınız herkes yerini ve işini bilmeli.
Yönetici İşletmenin planlama, yönetim ve iş takip yaparak
herkese görevini göstermeli ancak kendisi yapmamalıdır. Gerektiği zaman da inçe
ayarlamalar yapmaktır. İşle ilgili gerekli bilgilendirme, eğitim ve önemli
kararlar almak bu kişiye ait. Patronlar genelde işletmecinin ve yöneticinin
yaptığı işleri çok kolay ve kendisinin de yapacağını düşünerek ona diğer
elemanların yaptığı işi yapmasını söyler. Senin yaptığını bende yaparım diyerek
yol da veriyorlar. Ne iş yapıyorsun bütün gün oturup ancak telefonlarla veya
konuşmakla zaman geçirip çay içiyorsun İnternet de dolaşıyorsun
derler.
Size basımdan gecen bir olayı paylaşayım. Bundan 4 yıl
önce Üsküdar da bir otomotiv firmasına yönetici olarak işe başladım. İlk
girdiğim zaman 4 ayın bütün hesaplamalarını yaptım ve firma o ay 5.600 TL nakit
sağlamış ilk işim yeniden bir görev tanımlamak ve bunlar için ekibi koordine
ederek iş sistemini komple değiştirdim. Elaman göre uygun en iyi şekilde
yapacağı işleri verdim ve 1 kişiye göndermek zorunda kaldım. Bende hem yönetim,
nakit, satın alma ve hizmetlerde ve ürünlerde değişiklik yaptım. Bu şekilde 9 ay
çalıştım. Bir gün patron bana sen olmasan da ben yürütürüm dedi. Bende hiç
tereddüt etmeden ilişkimi kestim. Aksam hesap yaptım ve teslim etim bu
hesaplamalar sonucu en son ayda toplanan net kar 14.200 TL olarak teslim ettim.
İş den ayrıldıktan 3 ay sonra firma iflas ederek devir etmek zorunda
kaldılar.
Ancak bir zaman sonra bende hata yaptığımı anladım madem
iyi bir yöneticiydim o zaman ben olmadan da sistemde bir aksama olmadan devam
etmeliydi. Bilmeyerek sistemi kendi kendini yöneten değildi sürekli bana bağlı
bir şekilde kurmuşum. Asıl nitelikli yönetici kendisi olmadan da har hangi bir
aksama imkan vermeyecek sistem kurmalıymış o zaman anladım.
Yorumlar