Emlak Ofisi Açmak İçin
Kaynak : http://www.emlakcidostu.com/emlak-ofisi-acmak-icin/
Emlak Ofisi açmak için izlenecek yol:
1. Vergi dairesi kaydı
2. Meslek Odası Kaydı
3. Bağ-kur kaydı
4. Belediye ruhsatı
1. Vergi Dairesine Başvururken
· Nüfus cüzdanı sureti
· İkametgah ilmühaberi
· İmza sirküleri
· Tapu fotokopisi veya kira kontratosu
· Nüfus cüzdanı fotokopisi
· İşe başlama formu
Bağlı olacağımız vergi dairesine müracaatımız üzerine görevli yoklama memuru adrese gelerek yerinde tespit yapar .Bu tespit sonucu yoklama fişinin bir nüshasını tarafımıza verir. Yoklama fişiyle tekrar vergi dairesine giderek vergi sicil numaramızı alır vergi levhamızı tasdik ettiririz. Bununla birlikte fatura tasdik ve basım yazısı alınır. Alınan bu yazı ile antlaşmalı matbaaya fatura bastırılır.
2. Fatura, fiş yazısını almak için oda veya dernek kaydının yapılması gerekir.
3. Vergi dairesi işlemlerimizin tamamlanmasının ardından bağ-kur kaydımız yapılır.
Vergi dairesinde işe başladığımız tarih bağ- kur kayıt tarihimizdir.
4. Belediyeye müracaatta istenilen belgeler;
- Bağ-kur kaydı veya emeklilik belgesi
- Oda Kaydı
- Çevre temizlik vergisi tahakkuk belgesi
- Kontrat veya tapu fotokopisi
- Vergi levhası fotokopisi
- İlân reklam tabela vergisi kaydı
- Basit işyeri krokisi
Malîye Bakanlığı denetim elemanlarının kontrol sırasında istedikleri belgeler;
· Vergi levhası
· Fatura cildi
· K.D.V tabelası
Yorumlar