KONE ve Farklı Ürün Özellikleri

KONE ve Farklı Ürün Özellikleri



Genel Müdürlük
1910 yılında Finlandiya’da kurulan KONE, bugün 50 ülkeyi kapsayan üretim ağına ve 32 bin 500 personele sahip. KONE’nin dünya asansör sanayisindeki pazar payı yüzde 12. KONE Türkiye bünyesinde, her yıl ortalama 1.200 asansör ünitesi satılıyor. Türkiye’de toplam asansör stoku 140 binlerde; bunların 7.000 adedi KONE asansörü.
Özellikli ürün gamı ile KONE asansör konusunda teknoloji geliştiren en önemli firmalardan biri. 
EcoDisc
Ürün gamının içindeki en önemli asansör teknolojisini makine dairesiz asansör ile yaratmış. Makine dairesiz asansör ile kaldırma ünitesini asansör kuyusunun içine yerleştirerek makine dairesi ihtiyacı ortadan kalkıyor. Bu sayede EcoDisc teknolojisi kullanılarak yüzde 53,3 oranında enerji tasarrufu sağlanıyor. Monospace adı verilen bu teknoloji ile yağ gerekmediği için çevre katkısı perçinleniyor. Asansörlerin makine dairelerine sahip olmaması sayesinde bina çatılarında biçimsiz çıkıntılara gerek kalmıyor. Böylece, şehir silueti bozulmuyor. Hafifliği nedeniyle bina statiğine yük getirmiyor.
Makine dairesi olmayan ürün üretimi ile bugüne kadar 250 MW’lık enerji kaynağını korumuş, 2 milyon varillik yağı harcamamış, 100 bin arabanın tüketeceği karbon sürümünün önüne geçmiş sayılıyor. 2008 yılında KONE 200 bininci monospace asansörünü monte etmiş durumda. 2010 yılı sonunda dünyada kullanılan asansörlerin üçte ikilik bölümünün makine dairesiz asansör olacağını tahmin eden KONE yetkilileri, bu durumun MonoSpace’in ne kadar başarılı olduğunun kanıtı olduğunu bildiriyorlar.
KONE’nin toplam karbondioksit ve sera gazı miktarı ve enerji tüketimi hidrolik bir asansörün yarısından az. Yağ ihtiyacı 0 litre. Bu anlamda termal kaybı sadece 1 kW.
KONE yürüyen yol konusunda da bir teknoloji yaratarak, kuyu dibi gerektirmeyen yürüyen yolu da hizmete sundu. Bu sistemle yürüyen yol, mevcut zemin üzerine herhangi bir işlem yapılmaksızın, yer seviyesinin altına inmeksizin, direk olarak monte edilebiliyor. InnoTrack adını alan bu teknoloji havaalanları, istasyonlar, alışveriş merkezleri veya gösteri salonları gibi halka açık alanlarda kullanılıyor, yürüyen yol tasarım ve planlamasını çok daha esnek ve etkili hale getiriyor. Sistem gerektiğinde sökülüp başka alanlara da sorunsuz olarak taşınabiliyor.
Asansör ufacık bir iç mekan ve bu mekan da bir iç cephe tasarımı gerektirebiliyor. Aynasıyla, doğramasıyla, iç duvar rengiyle bizi “içeride” hangi konforda tutabildiği konusunda bir iddia taşıyabiliyor. Kabin dekorasyonu, bu anlamda asansörü önemli bir endüstri objesi olarak yorumlamamıza sebep oluyor. Örneğin KONE’nin kabin tasarımlarınıFinlandiya’nın dünyaca ünlü tasarım firması Marimekko yapıyor. Bu anlamda asansör kabininin tasarımı aslında, bina içi mekânında ikinci bir iç mekân anlamına geliyor.
Bunun yanısıra asansörde mahsur kalmayı engelleyen deprem opsiyonlu VQ sistemi, karşı ağırlık sistemini ortadan kaldıran ve böylece aynı boyutlardaki asansör kuyularına geleneksel sistemlerden çok daha büyük kabin konmasına olanak sağlayan, taşıma kapasitesini ikiye katlayanMaxiSpace teknolojisi gibi özellikli ürünleri ile KONE asansör sektörüne önemli hizmetler sunuyor. Çift kabinli sistem ve gideceği yeri belirleyen elektronik yön gösterici ile kullanım kolaylığı sunuyor.
Ayrıca KONE, kurduğu Asansör Okulu ile montör ve servis elemanları yetiştiriyor. Teknik eğitimlerin sonucunda KONE pasaportu verilen bu kişiler dünyanın her ülkesinde bakım yapabilecek sertifikasyonlara sahip oluyorlar. Özürlülere yönelik danışmanlık hizmeti de veren KONE, aynı zamanda Yeşil Bina danışmanlığı da yapıyor.

Yorumlar

Popüler Yayınlar