Emlak Danışmanlarının Görüşme Öncesi Yapması Gereken 16 Madde !
Emlak Danışmanlarının Görüşme Öncesi Yapması Gereken 16 Madde!
Emlak danışmanlığına yeni başlayan okurlarımızdan en çok aldığımız sorulardan biri de
‘ Görüşmelere nasıl gitmeliyim ? Görüşmelerden önce ne gibi hazırlıklar yapmalıyım ? ‘
Aslına bakarsanız bunun bir kesinleşmiş bir formülü ya da listesi yoktur. Çünkü emlak danışmanlığı ana kategorisi de kendi altında kategorilere ayrılmaktadır. Yapılması gerekenler uzmanlık alanına ve gayrimenkulün cinsine göre farklılıklar göstermektedir.
Bu yazıda genel olarak yapılması gereken ön hazırlık aşamalarını listeleyeceğiz.
İşte ön hazırlıkta yapılması gerekenlerin listesi :
1. Müşteri aranarak gayrimenkul gösterilmesi için randevu alınması
2. Randevu ileri bir tarihe alındıysa görüşmeye gitmeden telefon ya da email ile randevuyu hatırlatma
3. Görüşmede sorulacak soruların bir listesini çıkarma
4. Kendi portföyünüzde bulunan benzer gayrimenkullerin listesini çıkarma
5. Görüşmeye gideceğiniz bölge hakkında yeterli bilgi sahibi değilseniz , bölge ile ilgili ön araştırma yapma
6. Aynı lokasyonda bulunan benzer portföylerin ortalama fiyatlarını çıkarma
7. Eğer bir iş yeri ise lokasyonda bulunan diğer iş yerlerinin ortalama kira bedellerini çıkarma
8. Online ada - parsel sorgulamadan gerekli bilgileri öğrenme
9. Lokasyonu ada - parsel bazında inceleme
10. Gayrimenkul sahibinin sahiplik - edinim şeklini araştırma
11. Duruma göre yasal durumu sorgulama
12. Tapu daki imar durumunu sorgulama ( Online ada - parsel sorgulamadan )
13. Çevrede bulunan okul - hastane - alışveriş merkezi benzeri gayrimenkulün değerini arttırabilecek unsurların listesini çıkarma
14. Gayrimenkul ile ilgili bir powerpoint sunumu hazırlama
15. Yetki belgesi sözleşmesini yanında bulundurma
16. Yer gösterme belgesini yanında bulundurma
bu sayılan maddeler görüşmeden görüşmeye farklılık gösterebilir. Yeni maddeler eklenebilir ya da çıkarılabilir.
Yorumlar