30 Mart 2016 Çarşamba

İşsiz Sayısı 3 Milyona Çıktı

İşsiz Sayısı 3 Milyona Çıktı

2015 işsizlik ve istihdam rakamları açıklandı. Buna göre işsiz sayısı 204 bin kişi artarak 3 milyon 57 bin kişiye çıktı.

İşsiz Sayısı 3 Milyona Çıktı
Türkiye genelinde 15 ve daha yukarı yaştakilerde işsiz sayısı 2015 yılında bir önceki yıla göre 204 bin kişi artarak 3 milyon 57 bin kişi oldu. İşsizlik oranı ise 0,4 puanlık artış ile yüzde 10,3 seviyesinde gerçekleşti. İşsizlik oranı erkeklerde 0,2 puanlık artışla yüzde 9,2 kadınlarda ise 0,7 puanlık artışla yüzde 12,6 oldu. Milliyet'in haberine göre aynı yılda; tarım dışı işsizlik oranı bir önceki yıla göre 0,4 puanlık artışla yüzde 12,4 olarak tahmin edildi.  15-24 yaş grubunu içeren genç işsizlik oranı 0,6 puanlık artış ile yüzde 18,5 olurken,15-64 yaş grubunda bu oran 0,4 puanlık artış ile yüzde 10,5 olarak gerçekleşti. 

İstihdam oranı yüzde 46 oldu 

İstihdam edilenlerin sayısı 2015 yılında, geçen yıla göre 688 bin kişi artarak 26 milyon 621 bin kişi, istihdam oranı ise 0,5 puanlık artış ile yüzde 46 oldu. Erkeklerde istihdam oranı 0,2 puanlık artışla yüzde 65 kadınlarda ise 0,8 puanlık artışla yüzde 27,5 olarak gerçekleşti.

Bu yıl, tarım sektöründe çalışan sayısı 13 bin kişi, tarım dışı sektörlerde çalışan sayısı ise 675 bin kişi arttı. İstihdam edilenlerin yüzde 20,6’sı tarım, yüzde 27,2’si sanayi, yüzde 52,2’si ise hizmetler sektöründe yer aldı. Bir önceki yıl ile karşılaştırıldığında hizmet sektörünün istihdam edilenler içindeki payı 1,2 puan artarken, tarım sektörünün payı 0,5 puan, sanayi sektörünün payı 0,7 puan azaldı.

Üçüncü Köprü Kapsamında Kamulaştırma Kararı Çıktı

Üçüncü Köprü Kapsamında Kamulaştırma Kararı Çıktı

Bakanlar Kurulu, Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü dahil) projesi kapsamında İstanbul'da bazı bölgelerde kamulaştırma yapması için KGM'ye izin verdi.
Üçüncü Köprü Kapsamında Kamulaştırma Kararı Çıktı
Bakanlar Kurulu, Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü dahil) projesi kapsamında İstanbul'da bazı bölgelerde kamulaştırma yapması için Karayolları Genel Müdürlüğü'ne (KGM) izin verdi. Hüriyet'in Reuters'tan derlediği habere göre, Resmi Gazete'de yer alan konuya ilişkin Bakanlar Kurulu kararına göre KGM, İstanbul'da, Başakşehir, Beykoz, Sancaktepe, Sultanbeyli, Pendik ve Çekmeköy bölgelerinde yer alan bazı mahalle ve köylerdeki parsellerde otoyol ve bağlantı yolları inşası için kamulaştırma yapacak.

İFM’de Kamunun İnşaatları Start Alıyor

İFM’de Kamunun İnşaatları Start Alıyor

Avan projede sona gelindi. 2 milyar dolarlık yatırıma nisanda başlanıyor.
İFM’de Kamunun İnşaatları Start Alıyor
Dünya Gazetesi'nden Hüseyin Gökçe'nin haberine göre, İstanbul’a dünyanın önde gelen finans merkezlerinden biri kimliğini kazandırmak amacıyla yürütülen finans merkezi projesinde, özel sektörden sonra kamu da inşaat çalışmalarına başlıyor. İstanbul Uluslararası Finans Merkezi Projesi’nde (İFM) yer alacak Merkez Bankası’nın yanı sıra Ziraat, Halk, Vakıflar bankaları ile BDDK ve SPK gibi kamu kurumları için inşa edilecek binalara ilk kazma nisanda vurulacak. BDDK ve SPK için inşa edilecek binaların yer teslimi yapılırken, MB ile de protokol imzalandı. DÜNYA’ya açıklama yapan TOKİ Başkanı Ergün Turan, İFM inşaatlarına Topkapı Sarayı ve Kapalıçarşı mimarisinin damga vuracağını bildirdi. İstanbul’u dünyada ilk 25 küresel finans merkezlerinden biri yapmak ve Türkiye’nin finansal gelişmişlik açısından ilk 30 ülke içerisinde yer almasını sağlamak için hazırlanan İstanbul Uluslararası Finans Merkezi’nin (İFM) inşası için hazırlanan avan projede son aşama gelindi. Gerekli ruhsat izinleri alındıktan sonra projeye ilk kazmanın bu ay içinde vurulması bekleniyor.

Projenin inşa aşamasıyla ilgili açıklama yapan TOKİ Başkanı Ergün Turan proje ile birlikte yıllık yaklaşık 20 milyar euro gelir elde edileceğini kaydederken, finans merkezi olmak için Dubai, Pekin ve Londra ile yarıştığını söyledi. Nisan ayı itibarıyla proje için yaklaşık 2 milyar dolar yatırım planlanıyor. İstanbul Uluslararası Finans Merkezi Projesi’nde Merkez Bankası, Ziraat Bankası, Halk Bankası, Vakıflar Bankası, Bankacılık Düzenleme ve Denetleme Kurumu (BDDK), Sermaye Piyasası Kurulu (SPK) gibi kamu kurumları inşaatları da yer alıyor. Başkan Turan, inşaatlarda Topkapı Sarayı ve Kapalıçarşı’nın mimari etkilerinin damga vuracağını aktardı. İstanbul Finans Merkezi’nin Selçuklu ve Osmanlı mimarisinden esinlenerek tasarlandığını dile getiren Ergün Turan, Tarihi Yarımada, Topkapı Sarayı ve Kapalıçarşı’nın etkilerinin bugüne taşınmasının amaçlandığını söyledi.
Anadolu Yakası'nın simgesi olacak
Ataşehir’de E5 ile TEM otoyollarının kesiştiği alana inşa edilecek İFM’nin konumu ve mimarisiyle Anadolu Yakası'nın simgesi olarak tasarlandığının altını çizen Ergün Turan, kampüste, 3 bin kişilik kongre ve kültür sarayı, kütüphane, oteller, okul, kreş, cami, sağlık merkezi, itfaiye, karakol gibi destek ve hizmet birimlerinin yer alacağı bilgisini verdi.
BDDK ve SPK'ya yer teslimi yapıldı, MB ile protokol imzalandı
BDDK’nın hizmet binasıyla ilgili olarak arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı ihalesi tamamlandı. Yüklenici firma, arsa karşılığı satış gelirini 1 milyar 861 milyon lira, idare payı gelirini ise 372 milyon lira olarak taahhüt etti. Yer teslimi ise şubat ayının son haftasında yapıldı. SPK ile imzalanan protokol kapsamında yapılan ihalede ise yüklenici firma 915 milyon 417 bin liralık satış geliri, 215 milyon liralık da TOKİ payı geliri taahhüdü ile ihaleyi kazandı. Buranın yer teslimi ise 9 Şubat 2015’te yapıldı.
Merkez Bankası inşaatı için ise 28 Temmuz 2015’te imzalanan protokol kapsamında yine arsa satışı karşılığı gelir paylaşımı modeliyle ihale gerçekleştirilmesi öngörülüyor. Merkez Bankası’nın, konsept projeyle ilgili çalışmalarını tamamladıktan sonra ihaleye ilişkin fizibilite çalışmalarına başlanacak.
İnşaat ruhsatından sonra ilk kazma vurulacak
TOKİ Başkanı Ergün Turan, inşaat ruhsatı alınması için avan proje çalışmalarının tamamlanmak üzere olduğunu belirtirken, ruhsat alımının tamamlanmasının ardından inşaat çalışmalarına hemen başlanacağını söyledi. İstanbul’un her yönüyle finansal bir cazibe merkezi olma potansiyeline sahip olduğunun altını çizen Turan, “İstanbul’un önümüzdeki 10 yıl içinde bölgesel, 30 yıl içinde de küresel bir finans merkezi olması için planlanan İstanbul Uluslararası Finans Merkezi, tamamlandığı zaman ülkemizin ve İstanbul’un gelişimine önemli katkı sağlayacaktır” diye konuştu.

Çağlayan'da Kentsel Dönüşüm Başlıyor

Çağlayan'da Kentsel Dönüşüm Başlıyor

Cumhuriyet Savcısı Mehmet Selim Kiraz’ın isminin verildiği İstanbul Adalet Sarayı’nın da bulunduğu Çağlayan Meydanı ve çevresinin “Kentsel Dönüşüm ve Gelişim Alanı” ilan edilmesi için çalışma başlatıldı.

Çağlayan'da Kentsel Dönüşüm Başlıyor
DHA'nın haberine göre, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nde (İBB), Adalet Sarayı’nın yanından geçen E-5’in kuzeyinde yer alan Kağıthane’nin Çağlayan, Gürsel, Hürriyet Mahalleleri ile yolun güneyinde kalan Şişli’ye bağlı Merkez ve Kaptanpaşa Mahallelerinin bir kısmında kentsel dönüşüm ilan edilmesi için Bakanlar Kurulu’na teklif götürülmesi yönünde karar alındı. Mecliste oy çokluğu ile kabul edilen talep, önce Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'na iletilecek, Bakanlığın bu yöndeki teklifi ise Bakanlar Kurulu'na iletilecek. Karar Bakanlar Kurulu tarafından onaylanması halinde Resmi Gazete’de yayımlanmasının ardından yürürlüğe girecek.
Kağıthane ve Şişli'deki 5 mahalleyi etkileyecek
CHP’li Meclis üyelerinin itiraz ettiği rapor, 5 mahalleyi kapsayan yaklaşık 46 bin 578 metrekarelik alanı kapsıyor. İBB Hukuk Komisyonu ile Altyapı, Mesken ve Kentsel Yenileme Komisyonu tarafından hazırlanan ve Meclis gündemine sunulan raporda “bölgedeki mevcut yapı stokunun yıpranmış, 1999 depreminden önce inşa edilmiş ve yürürlükteki yapı denetimi koşullarına göre olmadığı” tespiti yer alıyor.
Öte yandan raporda, Çağlayan Meydanı ve çevresinde bulunan ulaşım ağlarının meydanla entegrasyonunun sağlanmasının amaçlandığı da belirtiliyor.

2008 Project of the Year – 2008 Yılının Projesi

2008 Project of the Year – 2008 Yılının Projesi



KONE, Özgün KONE EcoMod™ çözümüyle New York’daki Morgan Post Office’deki 12 adet merdivenin modernize edilmesindeki başarılı çalışması nedeniyle 2008 Project of the Year (2008 Yılının Projesi) ödülünü kazandı. Böylece, asansör endüstrisinin önde gelen yayını olan Elevator Worlddergisi tarafından verilen ödülü üst üste beşinci kez KONE kazanmış oldu.
Morgan Postanesi’nde yer alan mevcut 12 merdivenin, yapıya herhangi bir zarar vermeden değiştirilmesi gerekiyordu. KONE EcoMod™ çözümüyle, merdivenlerin iskeleti aynen korunarak, yapısal bir değişikliğe gidilmeden yenilendi.

2008 Good Design Award – 2008 En İyi Tasarım Ödülü

2008 Good Design Award – 2008 En İyi Tasarım Ödülü


Chicago Athenaeum ve European Centre for Architecture Art Design and Urban Studies (Mimari Sanatsal Tasarım ve Kentsel Çalışmalar için Avrupa Merkezi) tarafından verilen Good Design Award (En İyi Tasarım) ödülüne KONE değer bulundu.FourSeasons™ konseptiyle ödüle değer görülen KONE, böylesine prestijli bir ödülü kazanan ilk asansör firması oldu.
2006 yılında lansmanı yapılan KONE’nin FourSeasons™ konsepti, KONE tasarım koleksiyonunun bir parçası olup, mevsimleri ve farklı bölgelerin kültürel havasını yansıtan farklı renk ve gölgeleri birleştiriyor. Yetmişin üzerinde özel olarak tasarlanmış ürünler, farklı iç mekânları ve mimariyi uyumlu hale getirebilmek için binlerce seçenek sunuyor.
1950 yılından beri verilen GOOD DESIGN, dünyanın en çok tanınan tasarım ödül programı olarak biliniyor. Ödüller, 2006 ve 2008 yılları arasında oluşturulan en iyi yeni tasarım ve tasarım inovasyonlarını vurgulamak üzere veriliyor.

Accessibility” Projesi

Accessibility” Projesi


KONE Türkiye, 'Binaların Erişilebilirliği – Accessibility' projesini başlattı. Bunun ilk adımı olarak da, 04 - 06 Ağustos 2008tarihlerinde Lift Instituuttarafından Hollanda’nınAmsterdam kentinde gerçekleştirilen 'Access for All - Built for All' konulu eğitime KONE Türkiye’den Ünver Tekirli,Celalettin BesenSelçuk DikmenFunda Doğru Tavukcu, KONE’nin erişilebilirlik projesi çözüm ortağı ADAKON’dan Berrin Şencan ve Rolf Waldhof ile KONE Türkiye’nin danışmanlarında Nahit Öztürkcan katıldılar.
Böylece adı geçen kişiler Lift Instituut tarafından sertifikalandırılarak, binaların 'erişilebilirliliği' konusunda rapor verebilecek; yani yaşlı ve engellilerin rahat bir şekilde binalara giriş-çıkışlarını sağlamak, bina içindeki hareketlerini kolaylaştırmak ve ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla yapılması gerekli düzenlemelerin normlara uygun nasıl olması gerektiğini mimarlara, bina yöneticilerine tavsiye edebilecek duruma geldiler.
Accessibility Süreci
Konuyla ilgili olarak, Birleşmiş Milletler'in 20 Aralık 1993 yılında aldığı kararda şöyle deniliyor:
· “Fiziksel çevreye katılımı engelleyen her şeyin ortadan kaldırılması için önlemler alınmalı ve toplum hayatının ev, bina, kamu ve diğer taşıma araçları, sokaklar ve diğer açık hava çevreleri gibi çeşitli alanlarına erişim mutlaka sağlanmalıdır.”
· Buna uygun olarak da Avrupa Standart Kurumu CEN / CENELEC, yukarıda sözü edilen fiziksel çevrede yaşlıların ve engellilerin erişimi ve kullanımı üzerine bir rehber yayınlamıştı.
· Daha sonra Avrupa Komisyonu yaşlıların ve engellilerin kullanabileceği asansörler için EN 81–70 standardını kabul etmiş, üye ve üyeliğe aday ülkelerde harmonize edilerek kullanılmaya başlanmasını sağlamıştı.
KONE bu yeni standardın gereksinimlerini karşılayan sertifikalı ürünler sağlayan ilk asansör şirketlerinden biri. Bu anlamda hâlihazırda KONE asansörleri, duruş hassasiyeti, kabin ve kapı ölçülerinin uygunluğu ve acil aydınlatma, haberleşme gibi güvenlik özelliklerinin varlığı ile EN81-70'in öngördüğü normlara uyan bir erişim paketi de geliştirdi.

Gebze Eğitim Merkezi

Gebze Eğitim Merkezi



Asansör montajı ve bakımı konusunda bireysel gelişim eğitimleri başlatanKONEGebze’de bir eğitim merkezi kurdu. Çok fonksiyonlu bir eğitim asansörünün de yer aldığı merkezde, montörler ve servis elemanları uygulamalı eğitimler alıyor. Uygulamalı eğitimler, 2008 Ocak ayında başladı. İlk olarak KONE’nin üzerinde titizlikle durduğu ve çok önem verdiği İş Sağlığı ve Güvenliği Yönetim Sistemleri eğitimi verildi.
Eğitimlerde montörler için;
· Yeni montör yetiştirilmesi ve mevcutların teknik yeterliliğinin artırılması, 
· Tüm montörlere uluslararası geçerliliği olan KONE montaj pasaportu verilmesi,
· Özel yeterlilik programları (kaynakçı, ilkyardım vb)
Servis departmanları için de;
· Modüler bakım eğitimleri,
· Trouble shooter adı verilen sorun giderici / arıza eğitim workshopları,
· Kalifiye servis elemanları yetiştirme eğitimleri amaçlanıyor.
Öte yandan, KONE Corporation tarafından 2000 yılında bu yana düzenli olarak verilen Ambassador eğitimleri de Merkez’in konuları arasında yer alıyor. Taşeronlar dahil tüm KONE çalışanlarını birer elçi olarak gören Ambassador eğitimleriyle, müşteri memnuniyetinin artırılması, KONE ile oluşan bağların daha da güçlendirilmesi hedefleniyor. Eğitimler ilk aşamada KONE personeli ve taşeronlarına yönelik olacak. Sonrasında ise öğrencilere yönelik teknik gezi ve eğitimler düzenlenecek.

KONE VQ Sistemi

KONE VQ Sistemi


KONETürkiye gibi deprem kuşağında bulunan bir ülkede depremi algılayıp önlem alan deprem sertifikalı asansörleriyle hizmet sunuyor. Deprem sırasında mekanik olarak etkilenebilecek tüm asansör aksamının depreme dayanıklılığının artırılarak yolcu güvenliğinin sağlanmasını ve kesilen elektrik enerjisine rağmen kabinin en yakın kata gidip kapılarını kendiliğinden açarak yolcuların tahliye edilmesini sağlayan KONE VQ sistemi, şöyle çalışıyor:
- Depremi anında algılayan Sismik Sensör, binada uygun bir yere monte ediliyor. 
- Depremi algılayan Sensör, asansörün kumanda tablosuna hemen deprem sinyalini gönderiyor.
- Sinyali alan asansör, öncelikle en uygun katta duruyor ve kapılarını açarak insanları tahliye ediyor. 
- Sonrasında da sistemi kilitleyerek, asansörü kullanım dışı tutuyor. Asansör, ancak ehil bir teknisyenin manuel müdahelesi ile yeniden devreye verilebiliyor (bunun amacı deprem nedeniyle asansörde güvenliği etkileyen bir hasar olmadığı gözlendikten sonra hizmete sunulması).
- Ayrıca, sarsıntı anında, asansörün raydan çıkmamasını, halatların güvenliğini sürdürmesini, asansörde oluşacak çeşitli deformasyonları önleyici mekanik özellikler de sistemin diğer özelliklerini oluşturuyor.

MaxiSpace

MaxiSpace



Asansör bulunmayan veya mevcut binalarda eskiyen sistemlerin yenilenmesi için tasarlanmış olan MaxiSpace, karşı ağırlık ihtiyacını ortadan kaldırarak, aynı boyutlardaki asansör kuyularına geleneksel sistemlerden çok daha büyük kabin konmasına olanak sağlıyor. Daha önce 4 kişilik kabin yer alan kuyulara 6 veya 8 kişilik kabinler yerleştirilerek, taşıma kapasitesi ikiye katlanabiliyor.
MaxiSpace platformu, küçük ama son derece güçlü KONE PowerDisc motoru ve gergi kabiliyeti yüksek olan esnek bir halat düzenine dayanıyor. Piyasada mevcut tüm kaldırma ünitelerinden daha hafif ve kompakt, dişli kutusu olmayan bir kaldırma ünitesi olan PowerDisc, yalnızca 70 kg ağırlığı ile asansör kuyusunda küçük bir hacme sığabilmekte. Buna karşın kendisinden kat kat büyük makineler kadar güç üretebilmekte.
KONE MaxiSpace teknolojisi, özellikle mevcut binalar için büyük olanaklar sağlıyor. Platformları ekonomik ömrünü yitirmiş olan asansörlerin yenilenmesinde veya asansörü olmayan binalarda, merdiven boşluğuna küçük boyutlu bir asansör kuyusu konabilecek projeler için ideal bir çözüm sunuyor.
Kuyusu küçük ve makine dairesi olmayan asansörlere daha geniş kabin, ileri teknoloji, seyir konforu sağlayan MaxiSpace:
· Daha konforlu ve daha güvenli bir seyir sağlıyor,
· Makine dairesine gerek olmadığı için çatı katı kullanılabilir alan haline dönüştürülebiliyor ve asansör bu kata da çıkabiliyor,
· Hidrolik asansörlerle kıyaslandığında yüzde 50’den fazla enerji tasarrufu sağlıyor.

MonoSpace

MonoSpace


KONE, geliştirdiği makine dairesiz asansör ile endüstride yeni bir dönem başlattı. Kaldırma ünitesini asansör kuyusunun içine yerleştirerek, ekstra alan gerektiren makine dairesi ihtiyacını ortadan kaldıran devrim niteliğindeki bu yenilik, 1850’lerde Elisha Graves Otis tarafından geliştirilen güvenli fren mekanizmasından sonra asansör endüstrisindeki en önemli icat olarak kabul ediliyor.

Makine dairesiz asansörü mümkün kılan EcoDisc® teknolojisini kullanan KONE, sunduğu bu teknolojik yenilikle sektöre büyük avantajlar sağlıyor.

Çevre dostu ve enerji tasarrufu

EcoDisc®, teknolojisiyle çalışan MonoSpace’ler;

· Geleneksel asansörlere göre %53,3 enerji tasarrufu sağlıyor.
· Yağ gerektirmediği için yağ sızmalarına karşı önlem gerektirmiyor.
· Makine dairesiz asansör kullanılan binaların çatılarında biçimsiz çıkıntılara gerek kalmıyor. Böylece, şehir siluetinin bozulmasını engelliyor.
· Makine dairesini binanın çatısından alıp asansör kuyusunun içine yerleştirmek binanın “Beşinci Cephe”sini, yani çatısını boş bırakarak, özgürleştiriyor. 
Böylelikle çatı, makine dairesinden öte, daha başka ve daha hoş bir amaçla kullanılabilecek hale geliyor.
· Hafifliği nedeniyle bina statiğine yük getirmiyor.
· Motorun düşük devirli olması ve redüksiyon dişlisine ihtiyacının olmaması EcoDisc®’i son derece sağlam ve basit bir hale getirirken, yumuşak ve güvenilir bir seyir konforu sağlıyor.

Ekonomik enerji kullanımı, yağ gerektirmemesi, aynı zamanda kolayca geri dönüşebilen çevre dostu malzemelerle üretilmesi, hem satın alanlar hem de kullanıcılar açısından çevreye katkıda bulunmaları anlamını da taşıyor.

Yeni Bina da Müteahhit Firmanin Sorumlulukları

 Yeni iskanı alınmış bir binada müteahhit firmanın teknik ve eksiklere dair sorumlulukları, hem Türk mevzuatı hem de genel inşaat hukuku çer...