24 Mayıs 2016 Salı

Trampa Nedir? Tapudaki Anlamı Nedir ?

Trampa Nedir? Tapudaki Anlamı Nedir ?

Trampa, para birimi kullanmadan bir malı başka bir malla değiştirmektir.
Bir başka değişle trampa aslında bir takastır. Elinde var olan bir malı
aynı değerde bir malla takas etme işlemidir.
Trampa, para biri kullanılmadan bir mal değişimidir ancak değer farklılığı
olan mallarda aradaki fark karşı taraftan talep edilir.
Gayrimenkullerde trampa işlemi; iki gayrımenkulun birbiriyle değişimi şeklinde
yapılır. Bu işlem yapılırken taraflar kendi menfaatlerini göz önünde bulundurur.
Değerler eşit olmak zorunda değildir. Taraflar isterlerse bir kısmını nakdi
olarak karşılayara da trampayı gerçekleştirebilirler.
Gayrimenkullerde trampa tapuda yapılır. Taraflar arasındaki anlaşma gerçekleştikten
sonra Tapu Sicil Müdürlüğünde resmi senet hazırlanır ve tapuya tescil ettirilir.
Tapuda trampa işlemi için gerekli olan belgeler;
- Gayrimenkullerin tapuları 
- tapu sahilerinin kimlik veya pasaportları(eğer vekaletname ile işlem yapılacak ise
vekaletnameler)
-  vesikalık fotoğraf 

2b Arazisi Nedir ? Üzerinde Kimler Hak Sahibi Olabilir ?

2b Arazisi Nedir ? Üzerinde Kimler Hak Sahibi Olabilir ?
2b Arazileri kısaca , orman vasfını yitirmiş arazilerdir.
6831 sayılı Orman Kanunu’nun 2. Maddesinin ilk fıkrası ( B ) bendinde belirtilmiş olup , hazinenin üstüne kayıtlı olup orman sınırları dışına çıkmış ya da çıkarılacak olan alanlardır.  
2b kısaltması da 2. Maddesinin ilk fıkrası ( B ) bendinin kısaltması olarak kullanılır.
2b araziler , kadastro tarafından orman sınırları dışına çıkarılmış , bir daha geri kazanılamayan ve ıslah edilemeyen arazilerdir. Söz konusu araziler toplamda 473 bin hektarlık alana yayılmış durumdadır.
2b arazileri üzerinde elektrik , su , doğalgaz gibi alt yapısı devlet yoluyla sağlanmış 400 bin kadar yapı bulunuyor. 
Bu arazilerin  büyük bir kısmı ( %80 ) ,  Antalya , Mersin , Kocaeli ve Yalova gibi rantı yüksek illerde bulunmaktadır. Bu arazilerin büyük kısmı zeytinlik, narenciye alanları ve otlaklardan oluşuyor.
2B araziler hakkında işlem yapma hakkı illerde defterdarlıklara ilçelerde ise mal müdürlüklerine verilmiştir.
2B'nin satışına imkân veren yasa düzenlemesi Cumhurbaşkanı Abdullah Gül tarafından 2009 yılının başlarında onaylanmıştır.
2b Arazisinin Satışı Yapılır Mı ?
Orman vasfını kaybetmiş arazilerin yani 2b arazilerin, orman köylüsü dışındaki üçüncü şahıslara satışı Anayasanın 169. ve 170. maddeleri gereği yasak.
2b Araziler Üzerinde Hak Sahibi Olmak Ne Demektir ? Nasıl Hak Sahibi Olunur ?
31.12.2011 tarihinden önce söz konusu araziyi kullanan ve belirtilen süreler içerisinde başvuru yapan, bunun yanında gerekli bedelin ödemesini yapan, itiraz veya dava konusu edilmemiş şahıslar hak sahibi sayılabilmektedir. Bahsedilen hakkı elde etmeye uygun kişiler kanunun yürürlüğe girmesinin ardından altı ay (6ay) içerisinde idareye başvurmaları gerekmektedir.
2B Arazileri Satış Tutarı Nasıl Hesaplanır ?
Bu kanunun yürürlüğe girmesinden önceki güncelleme listeleri ya da kadastro tutanakları içerisinde kalan taşınmazların satılma işlemleri rayiç bedellerinin tespit edilmesi ile yapılacaktır.
Bu karar ise 01.05.2010 tarihinden itibaren uygulanmaktadır. İdare hak sahiplerinin başvuru süresinin bitmesinden itibaren 6 ay içinde satış işlemini sonuçlandıracaktır. Ancak satış bedelinin hesaplanan rayiç bedelin yüzde 70’i olacağını da ifade etmekte yarar var. İlk aşamada başvuru bedeli de talep edilecek kişi adına emanete alınacaktır. Bu tutar ise mücavir sınırlar içinde bulunan alanlar için 2000 TL dışarıda kalan alanlar için ise 1000 TL’dir.

İyi Bir Emlak / Gayrimenkul Girişimcisi Olmak İçin Atılması Gereken 10 Adım !

İyi Bir Emlak / Gayrimenkul Girişimcisi Olmak İçin Atılması Gereken 10 Adım !

Bu Yazıyı Paylaş : Emlak Koalisyonu FacebookEmlak Koalisyonu Twitter
Başarılı bir emlak / gayrimenkul GİRİŞİMCİSİ olmak dışardan göründüğü kadar kolay değildir. Her geçen gün yeni bir emlakçı açılıyor ve rekabet artıyor. Sektördeki rakiplerinizden sıyrılıp başarılı olmak için zahmetli bir yol sizleri bekliyor. 
Dışardan göründüğünün aksine iyi bir Emlak / Gayrimenkul Girişimcisi olmak emek , sabır ve iyi bir plan gerektirir. Peki bu planda neler olmalı... Bunlara beraber bakalım :  

1. En Önemli Adım Doğru Ekibi Kurabilmek !Mart 31, 2016, 16:27

Bu Emlak kariyerinizdeki en önemli adımdır. Doğru kişilerle çalışmak gerçek başarıyı getirir. Görevini gerektirdiği şekilde yapmayan insanlarla yollarınızı hemen ayırmalısınız.

2. İyi Bir Ekip Eğer İNANIRSA Onları Hiçbirşey Durduramaz !Mart 31, 2016, 16:33

Başarıya giden uzun yolda yanınıza alacağınız en güçlü silah İnanç ve Kararlılık olmalıdır. Ekibin kararlılığını en üst seviyede tutmalısınız !

3. Gelişimde Süreklilik !Mart 31, 2016, 16:37

Her işte olduğu gibi , gayrimenkul sektöründe de birçok rakibiniz var. Rakipleriniz gelişiyor , onlardan geri kalırsanız vasatlıktan öteye gidemezsiniz. Gelişime vakit ve para harcamalısınız...

4. Taklit ve Takip Aynı Şeyler Değildir !Mart 31, 2016, 16:42

Rakiplerinizi takip edin ama taklit etmeyin. Müşterilerinizin karşısına farklı çözümler ile çıkın. Herzaman alternatif yerleriniz olsun

5. Müşteri Veli Nimettir ! Onların Beğenisini Toplamaya Çalışın !Mart 31, 2016, 16:46

Müşterilerinizin yorum ve önerilerini es geçmeyin. Bir danışman olarak onların sorunlarına çözüm sağlamaya çalıştığınızı unutmayın !

6. Çevrenizi Sürekli Analiz Edin !Mart 31, 2016, 16:50

Çevrenizde olan biteni sürekli analiz edin , doğru analiz kritik başarıları getirir. 

7. Kendinizi Nasıl Tanıtacağınıza Dikkat Edin !Mart 31, 2016, 16:58

Kendinizi tanıtma şekliniz , insanların gözünde değerinizi belirler ve bundan sonra ki görüşmelerinizde bu aynı şekilde devam eder. İş görüşmelerinden önce bu kuralı kendinize hatırlatın !

8. Kime Ne Satmak İstediğinize Karar Verin !Mart 31, 2016, 17:04

Gayrimenkul girişimciliğinde Uzmanlık çok değerlidir. Mesleğe başladıktan en geç 5-6 ay sonra uzmanlık alanınıza karar verin. Ev mi satmak istiyorsunuz ? Ticari gayrimenkullerle mi uğraşmak istiyorsunuz ? gibi...

9. Uygulama, Uygulama, Uygulama !Mart 31, 2016, 17:12

Sıcak ofislerinizden , vahşi doğaya çıkın ! Teori önemlidir fakat uygulama sizin yeteneklerinizi güçlendirir. Yapmak istediklerinizi düşünmek yerine harekete geçin !

10. Heyecanınızı Kaybetmeyin !Mart 31, 2016, 17:26

İnişli çıkışlı zamanlarınız olabilir fakat Heyecan bizi yaşama bağlayan en güzel duygudur. İşinize olan heyecanınızı kaybetmeyin , çünkü dünyadaki en güzel işlerden birini yapıyorsunuz !

Geçit Hakkı Nasıl Kaldırılır?

Geçit Hakkı Nasıl Kaldırılır?
Ulaşım gerçekleştirmek amacıyla başkasının arazisini kullabilme hakkına geçit hakkı denir. Mürur hakkı olarak da bilinen bu hak irtifak haklarının arasında en çok rastlanılan haktır ve Medeni Kanun'da düzenlenmiştir. Geçit hakkının kaldırılmasında ölçüt sözleşmenin düzenleniş şeklidir.
Geçit hakkı sözleşmesi ihtiyaca göre bir süreye bağlanarak ( 10 yıl gibi ) veya süresiz olarak düzenlenebilir. Buna bağlı olarak geçit hakkını kaldırmak için farklı yollar izlenir.
  •  Varolan geçit hakkı sözleşmesinin süresi belirliyse, sözleşme süresi sona erdiğinde herhangi bir işleme gerek kalmaksızın hak sona ermiş olur.
  •  Belirtilen süreden önce geçit hakkının kaldırılması isteniyorsa, geçit hakkının gerekli olmadığını ispat eden belgelerle beraber Asliye Hukuk Mahkemesi'nde dava açılarak geçit hakkı kaldırılabilir.
  • Sözleşmede süre belirtilmemiş ve sözleşme başka bir şarta bağlanmamışsa Tapu Müdürlüğü'ne yapılan tek taraflı beyan ( Bildirme ) geçit hakkının kaldırılmasında yeterlidir.
Geçit hakkı şahıs lehine ya da taşınmaz lehine düzenlenebilir. Geçit hakkı kaldırılmak istendiğinde bu husus da önem taşır. 
  • Şahıs lehine düzenlenmiş olan geçit hakkı, söz konusu şahsın ölümüyle son bulur.
  • Taşınmaz lehine düzenlenmiş olan geçit hakkını kaldırmak için mahkeme kararı gereklidir. Herhangi bir kanundan kaynaklanan sebepler de bu hakkı ortadan kaldırabilir.
Geçit hakkı ihtiyacı imar uygulamalarıyla kendiliğinden kaybolabilir. Taşınmazlardan biri ya da ikisi kamulaştırıldığında yerlerini park, yol, okul, yeşil alan gibi yerler alacağından geçit hakkı hükmünü yitirmiş olur.

İştira Hakkı Nedir ?

İştira Hakkı Nedir ? 
Bir gayrimenkulün / taşınmazın malikinden ( sahibinden ) belli bir bedel karşılığında ve belli bir süre içerisinden satın alınmasıdır. 
İştira Hakkı sözleşmeyle belirli bir süreye tabii tutulmuş ise bu süre geçtikten sonra kullanılamaz. Tapu kütüğünde bulunan şerh 10 yıl için geçerli olur. Örneğin , bu iştira hakkı tapuda şerh edildiğinde , şerh ettiren kişi yani hak sahibi ‘ taşınmazı ‘ sahibinden 10 sene içerisinde satın alabilme hakkına sahip olur.
Bu hak genelde Satış Vaadiyle karıştırılır. Fakat aralarında süre farkı bulunmaktadır. İştirada bu hak süresi 10 sene iken , satış vaadinde 5 senedir. 
İştira Hakkı Nasıl Alınır ? 
İştira Hakkı almak için önce noter huzurunda düzenlenen bir sözleşme yapılmalıdır. Bu sözleşme ile Tapuya gidilir ve Tapu kütüğüne İştira Hakkı şerh edilir. İştira hakkı işleminde taşınmazın değeri üzerinden binde 5.9 oranında harç ve bunun yanında damga vergisi kesilmektedir.
İştira hakkı tapuya şerh olarak verildiği taktirde , gayrimenkulun malikleri tapu siciline itimat prensibi gereğince şerhin verildiği tarihten itibaren 10 yıl süre ile iştira hakkını kullanabilecek olan hak sahibine karşı, hak sahibinin açacağı tescil davasına maruz kalabilir ve taşınmazın devir borcu altına girebilirler

Tahsis - Düzeltme İçin Gerekli Belgeler Nelerdir ?


Tahsis - Düzeltme İçin Gerekli Belgeler Nelerdir ?
Tahsis ( Düzeltme ) işlemi için gerekli belgeler  : 
- Tahsisi istenen gayrimenkulun tapu senedi 
- Malikin ya da varsa temsilcinin nüfus cüzdanı 
- Gayrimenkul sahibinin 1 adet fotoğrafı ( son 6 ayda çekilmiş fotoğrafı )
- Temsil söz konusu ise temsili gösteren belge 
- Tahsis nedenini gösteren belgenin aslı ya da onaylanmış bir örneği
-  İlgili belediyeden alınacak Emlak Beyan Değerini gösteren belge
- Bina Niteliğindeki gayrimenkullerde zorunlu deprem sigortası
 Tahsis - Düzeltme İşleminin Maliyeti Nedir ?
- Beyan edilen emlak vergisi üzerinden binde 11.38 Tapu Harcı ödenir.
Yeni Tapu Sicil Tüzüğü Gereğince ( 2013 ) Tapu müdürlüklerine geniş yetkiler verilerek , tapudaki hataların daha kısa bir sürede idari yoldan düzenlenmesine imkan verilmiştir. 
Kayıt düzeltmeleri için öncelikle Tapu Müdürlüklerine başvuru yapılması zorunlu hale getirilmiştir. 
Bu yollar izlenmeden mahkemeye başvurulamaz. 

Emsal (KAKS) Nedir ?

Emsal , bir inşaatın katları dahil toplamda kaç metrekare olacağını gösteren katsayıdır.
Bu kat sayı imar parseli alanıyla çarpıldığında inşaat alanı ortaya çıkar.
Emsal arsanın özelliklerini göre daha önce belirlenen bir değerdir.Emsal , Kaks olarak da bilinir.
Kaç Emsal ? 
Bir arsa ile ilgili sorulan ilk soru ‘kaç emsal’ dir. Çünkü arsanın metrekaresi bellidir. Öğrenilen emsale göre kaç metrekare inşaat (kat alanı) yapılabilineceği belirlenir. Emsal arsanın özelliklerini göre daha önce belirlenen bir değerdir.
Emsal Oranları Nedir ? 
Emsal oranları , 0.20 – 0.30 – 0.40 – 1.0 – 1.5 – 2.0 – 2.07 – 2.5 – 3.0  bu oranların biri ya da aynı anda birden fazlası olabilir.
Emsal Nasıl Hesaplanır ? 
Arsanın alanı ile emsal değeri çarpılır ve bu sayede kat alanı belirlenmiş olur.
Emsal Formulü : Arsa alanı x Emsal Oranı 
Mesela , 1000 metrekare bir arsanız var  ve emsal değeriniz 0.30  
1000 x 0.30 = 300 metrekare kat alanı çıkar.
Emsal Alanına Girmeyen Alanlar Hangileridir ?
- Asansör Boşluğu
- Kalorifer Dairesi 
- Sığınaklar
- 60 metrekareyi geçmeyen kapıcı dairesi
- Bekçi Odası ve Kontrol Klubelerinin toplamda 9 metrekaresi 
- Bodrum katlarla beraber 20 katı geçmeyen konut binalarında kat şeklinde düzenlenmemek kaydıyla inşaat alanının  % 5 ini geçmeyen kısmı
- İç Bahçe

İmar planı Nedir ? Kaç çeşit imar planı vardır ?

İmar planı , imar uygulaması yapılacak yer hakkında detaylı bilgiler veren bir plan/haritadır.
3194 sayılı imar kanununda bahsi geçen bu plan , nüfusu 10.000 ü geçmiş yerleşim birimlerinde yapılması zorunlu olan ve yapılırken de ciddi istatislik raporları oluşturan bir çalışmadır. Plan sonucunda , imar uygulaması , adalar , yoğunluk düzeyleri ve yollar gibi çok önemki bilgiler orataya çıkar. 
Nüfus eğer 10.000 altında ise bunun yapılması belediyeye kalmıştır.
İMAR PLANLARI :
Nazım İmar Planı Nedir ?
Varsa bölge veya çevre düzeni planlarına uygun olarak halihazır haritalar üzerine, yine kadastral durumu işlenmiş olarak çizilen gelecekteki nüfus yoğunluklarını, gerektiğinde yapı yoğunluğunu, çeşitli yerleşme alanlarını gelişme yön ve büyüklükleri ile ilkelerini, ulaşım sistemlerini ve problemlerinin çözümü gibi hususları göstermek ve uygulama imar planlarının hazırlanmasına esas olmak üzere düzenlenen detaylı bir raporla açıklanan ve raporuyla beraber bütün olan ve genelde 1/25.000 ölçekli planlardır.
Kentin gelecekte nasıl şekilleneceğini gösteren plandır diyebiliriz.
Uygulama İmar Planı Nedir ?
Tasdikli halihazır haritalar üzerine varsa kadastral durumu işlenmiş olarak nazım imar planı esaslarına göre çizilen ve çeşitli bölgelerin yapı adalarını, bunların yoğunluk ve düzenini, yolları ve uygulama için gerekli imar uygulama programlarına esas olacak uygulama etaplarını ve diğer bilgileri ayrıntıları ile gösteren 1/1000 ölçekli plandır.
Mevzi İmar Planı Nedir ? 
Mevcut planların yerleşmiş nüfusa yetersiz kalması veya yeni yerleşim alanlarının kullanıma açılması gereğinin ve sınırlarının ilgili idarece belirlenmesi halinde, bu Yönetmeliğin plan yapım kurallarına uyulmak üzere yapımı mümkün olan, yürürlükteki her tür ve ölçekteki plan sınırları dışında, planla bütünleşmeyen konumdaki, sosyal ve teknik altyapı ihtiyaçlarını kendi bünyesinde sağlayan, raporuyla bir bütün olan imar planıdır.
Revizyon İmar Planı Nedir ?
Her tür ve ölçekteki planın ihtiyaca cevap vermediği veya uygulamasının mümkün olmadığı veya sorun yarattığı durumlar ile üst ölçek plan kararlarına uygunluğun sağlanması amacıyla planın tamamının veya plan ana kararlarını etkileyecek bir kısmının yenilenmesi sonucu elde edilen plandır.

Riskli Olmayan Binalar Kentsel Dönüşüm ile Yıkılabilir mi?

Riskli Olmayan Binalar Kentsel Dönüşüm ile Yıkılabilir mi?
2012’de uygulamaları başlayan Kentsel dönüşümde , riskli olarak belirlenmiş yapılar yıkılarak yeniden düzenlemeye alınmak üzere kentsel dönüşüme giriyor. 
Riskli Bulunmayan Binalar Kentsel Dönüşüm ile Yıkılabilir Mi ? 
Kentsel dönüşüm ile yıkım kararı alabilmek için lisanslı bir kurumun risk tespiti yapması gerekiyor. 
Peki , binanıza risk tespiti için gelindi fakat yapılan inceleme sonucunda binanız riskli çıkmadı , bu durumda binanız kentsel dönüşüme alınabilir mi ? 
Kısa cevap , hayır … 
Bakanlığın bu konuda ki açıklaması şu şekildedir : 
Gayirmenkul / Yapılarınızın 6306 Sayılı Kanun kapsamında değerlendirilebilmesi için Bakanlığımızın lisanslandırdığı kuruluşlardan herhangi birine başvuru yaparak yapılarınıza risk tespitinin yaptırılması gerekmektedir. 
Bu kurumlardan birinin yaptığı inceleme neticesinde yapılarınız riskli olarak nitelendirilirse 6306 Sayılı Kanun kapsamında hak sahibi olarak finansal desteklerden ve muafiyetlerden faydalanarak yapılarınızın dönüşümünü başlatabilirsiniz.
Kentsel Dönüşüm kanunu kapsamında risk tespiti yapılmayan ya da yapılan incelemeler sonucunda ‘ Risksiz ‘ olarak sonuçlandırılan yapılar kanun kapsamında değerlendirilemez.
Ayrıca , bakanlığın lisanslandırdığı kurumlar bir yapı hakkında ‘ Bu yapı riskli değil ! ‘ tabiri ile risk tespiti yapmaya gerek yok şeklinde bir tavır sergileyemez. 
Çünkü kanunda da belirtildiği gibi bir yapının değerlendirilmesinin şartı 6306 Sayılı Kanun kapsamında riskli olduğunun ' RISKLI YAPILARIN TESPIT EDILMESINE ILISKIN ' Esaslara uygun şekilde incelenmesi ve neticenin raporla belgelenmesi zorunluluğu bulunmaktadır

Taksim Nedir ? Taksim İçin Hangi Belgeler Gerekir ?

Taksim Nedir ?
Taksim kısaca , ortak mülkiyet olan gayrimenkullerin ortakların arasında paylaşılmasına denir. 
Paylaşım sonucunda ortakların arasındaki mülk ortaklığı sona erer ve her ortak kendisine düşen pay üzerinde kişisel mülkiyet hakkına sahip olur. Taksim işlemi sonunda her ortağa bir taşınmaz düşmesi gerekir. 
Rızai Taksim Nedir ? 
Rızai Taksim , tarafların kendilerinin anlaşarak yaptığı Taksime denir.
Kazai Taksim Nedir ? 
Kazai Taksim , tarafların kendi aralarında anlaşamadığı durumlarda Yargıç kararıyla yapılan taksimdir.
Taksim İçin Hangi Belgeler Gerekir ? 
- Taksim işlemi yapılacak gayrimenkullerin tapu senetleri 
- Gayrimenkul ortaklarının ya da temsilcilerinin fotoğraflı nüfus cüzdanları 
- Ortaların ( Maliklerin ) 2şer adet fotoğrafları ( son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalı ) 
- Ortaklar adına temsil söz konusu ise , temsili belirten belge 
- Noter tarafından düzenlenmiş fotoğraflı ve onaylı Taksim Sözleşmesi . Sözleşmede mirasçılara tescil isteme yetkisi verilmiş ise her mirasçı
kendisine düşen gayrimenkulün tescilini isteyebilir. Tescil yetkisi yok ise , bu mümkün olmadığı taktirde mahkeme kararı gerekmektedir.
- İlgili belediyeden alınan Emlak Beyan değerini gösteren belge
- Bina niteliği olan gayrimenkuller için zorunlu deprem sigortası 
Taksim İşlemi Ücreti / Mali Yönü Nedir ?
Gayrimenkullerin ilgili belediye tarafından bildirilen emlak beyanı değerinden az olmamak koşuluyla beyan değeri üzerinden : 
- 3/a göre , terekeye dahil gayrimenkullerin kanuni ve atanmış mirasçılar arasında aynen veya ifrazen yapılacak taksiminde kayıtlı değer üzerinden binde 22.77 
- 6/a göre , taksim işlemlerinde kayıtlı değerler üzerinden binde 11.38
- 6/b göre , İmar Parselasyon planları uygulama sonucu uygulanan parsellerin pay sahipleri arasında rızaen ya da hükmen taksiminde kayıtlı değer üzerinden binde 11.38
- 6/c göre , yukarda yazılanlar dışında kalan ve müşterek mülkiyete konu olanların rızaen yada hükmen pay sahipleri arasında aynen yada ifrazen taksiminde kayıtlı değer üzerinden binde 4.55

Miras Vergisi Nedir ? Kaç Sene Ödenir ?

Miras ( İntikal  , Veraset ) vergisi ,  ölüm ya da bağış şeklinde bir kişinin mülkiyetinin başkasına geçmesi ile ödenen vergidir.
Ölen kişinin mükelleflerin 4 ay içerisinde beyanname vermeleri gerekir.
Ölüm Türkiye’de , müfellefler yurtduşında ise bu süre 6 ay dır.
Ölüm Yurtdışı , mükellefler de yurtdışında ise bu süre 8 aya kadar çıkar.
Gaiplik durumunda ise , karar ölüm siciline işlerse , bu tarihten sonra 1 ay içerisinde beyanname verilmelidir.
Miras Vergisi Kaç Sene Ödenir ?
Miras vergisi toplamda 6 kere ödenir. Her sene Mayıs ve Kasım aylarında 2 taksit olarak toplamda 3 sene ödeme yapılmak zorundadır.
Miras , Veraset ( İntikal ) Beyannemesi İçin Hangi Neler Gereklidir ?
Beyanname yapılırken , beyanneme ile birlikte aşağıdaki evraklar gereklidir : 
- Veraset ilamı (Mirasçılık Belgesi) 
- Vasiyetname
- Borç ve masraflara ait belgeler 
 -Ticari bilanço ve gelir tablosu
 -Gayrimenkuller için, tapunun fotokopisi ve emlak vergisi değerini gösteren ilgili belediyeden alınmış bir belge 
- Ölüm ve Mirasçılık Bildirimi