25 Mayıs 2016 Çarşamba

Kirayı Elden Almanın Cezası Var Mıdır ?

Kirayı Elden Almanın Cezası Var Mıdır ?
Ev sahiplerinin genellikle bilmediği , bilenlerin de en çok sorduğu sorulardan biri olan 
‘ Kirayı Elden Almanın Cezası Var Mıdır ? Varsa Koşulları Nelerdir ? ‘ sorusunun cevabı sizlerle…
Sorunun kısa cevabı : Kira tutarı Aylık 500 TL veya geçiyorsa Evet ! 
Aylık kira tutarı 500 TL ve daha yüksek olan konutlarda ayrıca tutarı ne olursa olsun işyeri kiralarında kira 
ödeme işlemleri banka üzerinden yapılmalıdır. 
Bu zorunluluk 1 Kasım 2008 tarihinde Maliye tarafından yapılan düzenleme ile yürürlülüğe girmiştir.
Kirayı Elden Almanın Cezası Nedir ?
Banka üzerinden yapılması gereken kira ödemesini elden alan ev sahipleri ceza ödemek zorundadırlar. Yani eski usul olan elden kira ödeme , 500TL ve üstü kiralarda ev sahibini ceza ile karşı karşıya bırakıyor.
Eğer 500 TL ve üstü kiralarda ev kirasının elden ödendiği tespit edilirse , ev sahibine 250 TL’den az olmamak üzere 
kira bedelinin ‘ yüzde 5’i oranında özel usulsüzlük cezası kesiliyor. 
İş yeri Kirasını Elden Ödeyene Ceza Daha Büyük !
İşyeri kiralarının bankaya yatırılmayıp elden ödenmesi halinde ise hem kiracıya hem mal sahibine özel usulsüzlük cezası kesiliyor.
Kesilecek cezanın en az tutarı, kiracının defter tutma durumuna göre, 250 lira ile 1000 lira arasında değişiyor.
Hisseli tapu ayrılır mı ? Hisseli tapu nasıl ayrılır ? Hisseli tapu bölünür mü ? Hisseli tapu Nasıl Bölünür ?
Hisseli tapu ayırma işlemine ifraz denir. Tapuları birleştirme işlemine tevhid denmektedir. 
Hisseli tapu , aynı gayrimenkul / taşınmaza birden çok kişinin sahip olmasıyla meydana gelir. Bu tapuda tüm hisse sahiplerinin isimleri yazılıdır.
Hisseli tapunun ayrılması işlemi genelde , hisse sahiplerinin kendi yerlerini belirlemek ve satmak istemeleridir. Yani hisseli bir tapuda hissedarlar kendi yerlerini gösteremezler. Bu hisse bölme işlemi sayesinde tapu sayısı artar ve birden fazla tapu ortaya çıkar.
Hisseli tapuyu bölmek için bir harita mühendisiyle çalışılması gerekiyor. Bu işlemin kontrolü ve uygunluğu Kadastro müdürlüğü tarafından kontrol edilir. 
Hisseli Tapu Ayırmak İçin Hangi Belgeler Gereklidir ? 
- Harita mühendisi tarafından çalışılmış ve kontrolü Kadastro müdürlüğü tarafından yapılarak onaylanmış plan ve ek belgeleri
- Mal sahibinin veya temsilcilerin nüfus cüzdanları ve temsil belgeleri 
- Son 6 ay içerisinde çekilmiş fotoğraf ( bölünmek istenilen parça sayısı kadar ) 
- Gayrimenkulün bulunduğu yerde bulunan Belediye Encümeni onayı 
Hisseli Tapu Ayırmanın Ücreti / Mali Yönü Nedir ? 
- Belediyeye kayıt ettirilen değer üzerinden binde 11,38
- (5831 sayılı Kanunun 7 nci maddesi ile değişen bent. Yürürlük: 27/1/2009) İmar parselasyon planları uygulama sonucu şuyulanan parsellerin pay sahipleri arasında rızaen veya hükmen taksiminde kayıtlı değer üzerinden de binde11,38 oranında harç . 
- Yukarıdaki fıkralar dışında bulunan ve müşterek mülkiyete konu olanların rızaen veya hükmen pay sahipleri arasında, aynen veya ifrazen taksiminde kayıtlı değer üzerinden binde 4,55

Rakabe Nedir?

Rakabe Nedir?
Rakabenin sözcük anlamı; bir şeye sahip olmabilme hakkıdır.
Sahibiyet demektir.
Bir arazinin veya yapının asıl mülkiyetine rakabe denir.
Rakabe hakkı bulunan yapılarda tam mülkiyet vardır.
Rakabe, kuru mülkiyet ve çıplak mülkiyet olrak da bilinir.
Rakabe kısaca bir mal sahip olma hakkıdır.

Konut Satışları Nisan’da Yüzde 10.9 Azaldı !

Türkiye İstatistik Kurumu ( TÜİK ) Nisan ayı verilerini açıkladı. Buna göre 2016 Nisan ayında geçen senenin aynı ayına nazaran %10.9 luk bir azalma söz konusu. Toplamda 106 bin 348 konut satışı gerçekleşti. Ayrıca ‘ipotekli satış’ olarak bilinen  konut kredili satışlar da ise geçen seneye oranla %27.4 düşüş göstererek 33 bin 429 adet ipotekli konut satışı gerçekleşti. 
İpotekli konut satışlarındaki düşüşe en büyük etken ise ’Yüksek Konut Kredi Faizi’ olarak gösteriliyor. Bankaların şuan ki konut kredi faiz oranları %1.10 ila %1.29 arasında değişmekte ve vatandaşın gözünü korkmuş durumda.
EN ÇOK SATIŞ İSTANBUL’UN
TÜİK verilerine göre 2016 Nisan ayında 19 bin 537 konut satışı ile İstanbul ilk sırayı alırken, 11 bin 843 konut ile Ankara ikinci, 6 bin 568 konut satışı ile İzmir üçüncü sırayı aldı. En az konut satışı gerçekleşen iller ise 7 konut ile Ardahan, 13 konut ile Hakkari ve 18 konut ile Şırnak oldu. 
YABANCILARA SATILAN KONUTTA AZALMA !
Türk vatandaşların konut sayısında düşme olduğu gibi yabancıların aldığı konut sayısından bir önceki yıla göre azalma var. %14.4 azalış ile birlikte 1,581 konut satışı gerçekleşti. Yabancılar arasında en çok konut satın alan ülke 276 konut ile Irak, 172 konut ile Kuveyt, 165 konut ile Suudi Arabistan, 115 konut ile Afganistan ve 96 Konut ile Rusya olarak sıralandı.

İskan Ruhsatı İçin İstenilen Belgeler !

İskan Ruhsatı İçin İstenilen Belgeler !
İskan ruhsatı , binanın tamamlandığını , ruhsat ve eklerine uygun olduğunu belirtir. 
Peki , İskan ruhsatında hangi belgeler istenir ? İskan ruhsatı için gerekli belgeler nelerdir ?
İskan alabilmek için birtakım belgelerin tamamlanması gerekiyor. İşte bu belgeler : 
- Tapu kayıt bilgileri 
- İskan İzni dilekçesi 
- Vergi Dairesi'nden alınan İlişki Kesme Belgesi 
- Telekom tarafından verilen Olur Yazısı
- Dış Kanal Belgesi 
- Proje Müellifleri Raporu
- Yapı Denetim Kuruluşu’undan alınan Rapor 
-  Emlak ve Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Belgesi
- Cephelerden çekilen fotoğraflar – 13 18 cm
- SSK Borcu Yoktur Yazısı
- Sığınak Raporu (Sığınak var ise ) 
- Yangın Tesisat Raporu
 Dosyada İtfaiye Daire - Başkanlığı'ndan onaylı yangın söndürme, algılama ve tahliye projeleri varsa
İskan Ruhsatı Ne Zaman Alınır ? 
İskan ruhsatı , bir yapının oturulabilir ve tamamlanmış bir yapı olduğunun kanıtı niteliğindedir.
Bu ruhsatın alınabilmesi için inşaatın yetkilileri ya da  müteahitleri tarafından Belediyeye dilekçe verilmesi gerekiyor. 
Başvuru dilekçesinin ardından Yapı Kullanma İzni teknik personeli ruhsatı ve eklerini alarak yapının bulunduğu yere gidip gerekli kontrolleri yapar. Bu kontrollerde inşaatın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığı ve diğer hususlara bakılıyor.
İskan Ruhsatı Neden Önemlidir ? 
İskan ruhsatı , öncelikle bu yapıyı kullanacak kişilerin can ve mal güvenliği açısından herhangi bir problem olmadığını belirtir. İskan ruhsatı ile yapının tam ve eksiksiz olduğu belgelenir. 
İskan ruhsatı alınmayan yapıların yasal olarak oturma izinleri yoktur. Bu yapılarda oturan kişiler birçok haktan yararlanamaz. İmar Kanunun 31. maddesinde bulunan açıklamaya göre , iskan ruhsatı bulunmayan binalar kamusal niteliki hizmetlerden faydalanamaz. 
Örnek vermek gerekirse ; elektrik , su , doğalgaz aboneliği bu yapılara alınamaz… 
Peki İskan Ruhsatı Ne zaman Alınır ? 
İskan ruhsatı , inşaat faliyetleri tamamen bitirildikten sonra alınmalıdır. Eğer mimari projede gösterilen bölümler birebir yapılamaz ise bu yapıya iskan ruhsatı verilmez. 

Bir Arsanın İmar Durumu Nasıl Öğrenilir ?

Bir arsa satın almadan önce yapılması gereken konulardan biri de imar durumunu iyice öğrenmektir. 
Arsanın İmar Durumu Nerden ve Nasıl Öğrenilir ? 
Arsanın imar durumunu , gayrimenkulun bulunduğu belediyeye başvurarak öğrenebilirsiniz. Belediyenin yetkili birimlerinden arsaya ve araziye ait imar durumunu alabilirsiniz. İmar durumunu almak demek , o arsaya nasıl ve ne kadar bir yapılaşma yapabileceğinizi yasal olarak öğrenmek demektir. Bu işlem için bazı belediyeler dilekçe istemektedir. 
İmar Durumunu Kimler Alabilir ? 
İmar durumunu öğrenmek istediğiniz gayrimenkul size ait ise kendiniz belediyeden rahatlıkla bu bilgiyi öğrenebilirsiniz. Fakat kendinize ait olmayan , satın almak istediğiniz bir arsanın imar durumunu öğrenmek bu kadar kolay olmayabilir. Çünkü belediyelerin büyük bir kısmı imar durumu bilgisini Kamuya açık olarak görmemekte ve herkese o arazinin imar durumunu vermemektedir. Böyle bir durumda satın alacağınız yerin malikinden ( sahibinden ) sizin için imar durum belgesini almasını isteyebilirsiniz. 
Arsanın İmar Durum Belgesinde Neler Yazar ? 
- Arsanın üzerinde nasıl bir yapılaşma olabileceği ( tekniki ve fiziki şartlar ) 
- Arsanın üzerinde ne kadar büyüklükte bir inşaata izin verileceği
- Arsanın üzerinde çıkacak inşaatın yüksekliği 
- Tehvid ve İfraz Şartları
- Terkler 
Arsa İmar Durumu Öğrenme Ücreti Nedir ?
Arsa imar durumunu öğrenmek istediğinizde bu işlem için belediye tarafından harç alınmaktadır. 1000 metrekareye kadar olan arsalar için 40 TL , 1000metrekare üstü için ise 60 TL olarak belirlenmiştir.

Kayyum Nedir ? Ne Yapar ?

Kayyum, belli bir mal varlığını yönetmek ve sadece belirli işleri 
yürütmek için mahkeme tarafından atanan kişidir. Vasi gibi kayyum
da vesayet organlarındandır.
Vasi, vesayet altındaki kimsenin hem kendini hem de mal varlığını
gözetlemek için mahkeme tarafından atanır ancak kayyum sadece belirli
bir iş için ya da belirli bir mal varlığını yönetmek için atanır.
Kayyum genellikle şirketlere, özel kuruluşlara ve tüzel kişiliklere 
usulsüzlük sonucunda atanır. Bir diğer deyişle devletin usulsüzlük 
yapan şirkete veya özel kuruluşa el koymasıdır.
Şirket veya özel kuruluş aklanana kadar kayyum yönetime devam eder.
kayyum her şirketin lehine her türlü kararı alıp uygulamakta
serbesttir. Eğer suçlamalara konu olan faliyetlere devam ediliyorsa
bunları sonuçlandırmak da kayyumun görevlerindendir.

Tüketici hakem heyetine itiraz etme süresi nedir ?

Tüketici hakem heyetine itiraz etme süresi nedir ?
Tüketici Hakem Heyetinin verdiği karara , tebliğ tarihinden 15 gün içerisinde itiraz edilebilir. 
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Madde 22 ye göre : 
Taraflar bu kararlara karşı onbeş gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler. İtiraz, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını durdurmaz.
Ancak, talep edilmesi şartıyla hakim, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir. 
Tüketici sorunları hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.
olarak belirtilmiştir.

Tüketici Hakem Heyetine Online Başvuru İçin Buraya Tıklayınız

Tüketici Hakem Heyeti Dilekçe Örnekleri İçin Buraya Tıklayınız

Kooperatif Üyeliği Nasıl Devredilir ? Kooperatif Üyelik Devri

Kooperatif Üyeliği Nasıl Devredilir ? Kooperatif Üyelik Devri 
En az 7 ortaktan oluşan ve aylık düzenli ödemeler ile üyelerini konut sahibi yapan yatırım modeline Kooperatif denir. 
Kooperatif ana sözleşmesi noterde imzalanır. Bu sözleşme , Ticaret Bakanlığına verilerek izin istenir. Bakanlık tarafından izin çıkması halinde , kooperatif ticaret siciline tescil ve ilan olur.
Kooperatife üye olan kişiler kooperatifi ödemekte zorlanabilir ya da kooperatifden tamamen vazgeçebilir.  Bu durumda sonuç ne olur ?
Kooperatif Üyelik / Ortaklık Devri Nasıl Olur ? 
İstenildiği taktirde kooperatif ortaklığı devredilebilir. Ortak olmak isteyen kişi , yönetim kurulu tarafından incelenir. Yeni ortak , kooperatifin yönetim kurulunun belirlediği nitelikleri taşıyor ise kooperatife ortak olabilir. Ortaklığın verilmesi ile eski kooperatife karşı olan tüm hak ve yükümlülükleri yeni ortağa geçer. 

Nedir?

Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO) Nedir?
Gayrimenkule veya gayrimenkule dayalı sermaye piyasası araçlarına yatırım
yapmak amacıyla kurulmuş portföy yönetim şirketlerine verilen isimdir.
Bu şirketler süreli ya da süresiz olarak kurulabilirler. Bir projeyi gerçekleştirmek
amacıyla süreli olarak, belirli bir alanda yatırım yapmak için de süresiz olarak 
kurulurlar.
GYO sayesinde taşınmazlar kolaylıkla nakit hale gelebilir ve şirketlerin hisse senetleri 
borsada alınıp satılabilir.
Lüks Vergisi Nedir?
Hükümet Programı dahilinde, halkın lüks tüketim mallarından cayması amacıyla uygulanan vergiye lüks vergisi denilmektedir. Halk arasında "Havyar Vergisi" adıyla da bilinen lüks vergisinin amacı ülke genelinde tasarrufların artmasıdır.
Ülkemizde otomobil, akaryakıt, elektronik alet ve tütün ürünlerinde kendini gösteren bu vergi türünün içine taşınmazlar da dahil edilmektedir. Bu bağlamda geliştirilen tasarılardan biri kademeli gelir vergisi olarak karşımıza çıkmaktadır. 
Eski gelir vergisinde 5 yıl içinde satılan taşınmaz mallar için vergi ödenmekte ancak 5 yıldan sonra satılan taşınmaz mallar için vergi ödenmesi yapılmamaktaydı. Artık 5 yıldan sonra satılan mallar için de gelir vergisi ödenmektedir.
Gelir Vergisi Nasıl Hesaplanır?
Taşınmazın 2 yıl içinde satılması durumunda değerinin %40'ı
Taşınmazın 3 yıl içinde satılması durumunda değerinin %50'si
Taşınmazın 4 yıl içinde satılması durumunda değerinin %60'ı
Taşınmazın 5 yıl ve sonrasında satılması durumda ise değerinin yüzde 75'i muaf ( HARİÇ ) tutularak gelir vergisi ödenmektedir.
Yukarıdaki bilgilere göre 500 bin TL değerindeki bir taşınmaz için;
2 yıl içinde satılması durumunda 300 bini
3 yıl içinde satılması durumunda 250 bini
4 yıl içinde satılması durumunda 200 bini
5 yıl içinde satılması durumunda 150 bini üzerinden vergi ödenecektir.
  • Rezerv yapı alanı nedir ?

  • Kanun uyarınca gerçekleştirilecek uygulamalarda yeni yerleşim alanı olarak kullanılmak üzere, Toplu Konut İdaresi Başkanlığının veya İdarenin talebine bağlı olarak veya resen, Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenen alanlarıdır.

  • Rezerv yapı alanının tespiti nasıl belirlenir  ?

  1.  Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca belirlenir.
Gerçek veya özel hukuk tüzel kişiler
a) Alanın büyüklüğünü de içeren koordinatlı hâlihazır haritası
b) Alanın uydu görüntüsünü veya ortofoto haritası
c) Alanda bulunan kamuya ait taşınmazların listesi hazırlanarak
         dosyaya istinaden Bakanlıktan rezerv yapı alanı belirlenmesi talebinde bulunabilir.Maliye Bakanlığı rezerv yapı alanına ilişkin görüşünü otuz gün içinde bildirir.
  • Taşınmazların değerinin tespiti nasıl yapılır ?
(1) İlgili kurum, uygulama alanındaki taşınmazların sınırını, yüzölçümünü ve cinsini gösteren kamulaştırma haritasını veya krokiyi yapar veya yaptırır ve bu taşınmazların maliklerini ve bunların adreslerini tespit eder veya ettirir.
(2) Taşınmazın değeri; ilgili kurum bünyesinden en az üç kişiden teşkil olunacak kıymet takdir komisyonları marifetiyle veya hizmet satın alınmak suretiyle tespit edilir.
(3) Taşınmazın değeri; taşınmaz değerleme konusunda uzman kişi, kurum veya kuruluşlardan bilgi alınarak ve mahallin emlak alım satım bürolarından alınacak bilgilerden de faydalanılarak, 4/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununun 11 inci maddesindeki esaslara göre tespit edilir.
Apartmanlarda Açılmayan İş Yerleri Hangileridir ? 
Bazı işyerlerinin istenilen her yerde açılabilmesi kanunen uygun değildir. Sahibi olduğunuz apartman dairesine yada apartmanda işyeri olarak gösterilen bağımsız bölüme istediğiniz
iş yerini açmanız için bazı şartlar ve engeller vardır.
Kat mülkiyeti kanununa göre apartmanlarda, hastane, eczane, klinik, polikilinik, eczadeposu gibi yerler kurulamaz. Daire ya da işyeri sahiplerinin bu maddeye karşı aldıkları kararlarda hükümsüz olarak kabul edilmektedir. Ancak muayenehane apartman sakinlerinin oybirliği
ile açılabilir.
Sinema, tiyatro, kahvehane, pavyon, gazino, bar, kulüp, dans salonu gibi toplu eğlence yerleri ve bunların dışında fırın, lokanta, pastane, süthane gibi gıda üretim yerleri ile imalathane, boyahane, basımevi, dükkan, galeri ve çarşı gibi yerler kat mülkiyeti sahiplerinin oy birliği kararı ile açılabilen işyerleridir.
2013 de yapılan kanun değişikliği ile apartman dairelerinin ya da bağımsız bölümlerin hukuk bürosu yada avukatlık bürosu olarak kullanımının oy birliği şartı kaldırılmıştır.

Dere Mutlak Nedir ? Dere Mutlak Koruma Alanı Ne Demektir ?

Dere Mutlak Nedir ? Dere Mutlak Koruma Alanı Ne Demektir ? 
Dere mutlak koruma alanları , su havzalarını koruma amacını hedeflemektedir. Bu alana derenin heriki tarafında daki şerit de dahil olmaktadır. Yani bunu derenin kenarlarına çizilmiş bir koruma bandı gibi düşünebilirsiniz. 
Dere mutlak koruma alanları ile ilgili yönetmelik , İzmir Büyükşehir Belediyesi İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olup , İzsu Su Havzaları Koruma Yönetmeliği olarak geçer. 
Dere mutlak dediğimiz kavramın önemli kısmı , dereye yakın olan arsanızın durumudur. Dere mutlak durumuna göre inşaata izin verilir ya da verilmez. Hatta dere mutlak yönetmeliğine uymadığı için yıkılan bir çok apartman vb. yerler bulunmaktadır.
Fakat dere mutlak çok iyi incelenmeli ve karar verilmelidir. Eğer yanlış olduğunu düşünüyorsanız mahkemeye verebilir ve kazanabilirsiniz. Burda yapılan planı incelemek gerekir.
İzmir Su Havzaları Koruma Yönetmeliği İlgili Maddeye Göre : 
MADDE 5: DERELER
1. Su toplama havzası yağış alanlarındaki dereler İZSU’ca koruma altına alınmıştır. İçme ve kullanma suyu rezervuarını besleyen tüm sulara, akar ve kuru derelere hiçbir surette atıksu ve arıtılmış atıksu deşarjı ile atık deşarjı yapılamaz. Su havzalarında dere mutlak koruma bandı uygulanacak dereler belirleninceye kadar, 0-200 m dere mutlak koruma bandı tüm dereler için geçerlidir. Derelerin her iki yanındaki mutlak koruma bantlarında yapı ve tesislere izin verilmez. Bu bantlarda bulunan tüm yapı ve tesislerin uzaklaştırılmaları esastır.
2. Tahtalı Barajı kısa, orta ve uzun mesafeli koruma alanlarında bulunan ve bu Yönetmeliğin eki olan Liste 1’de belirtilen 1/5000 ölçekli paftalara işlenmiş olan derelerin her iki tarafındaki 0 – 100 m’lik koruma bantlarında, havzanın mutlak ve kısa mesafeli koruma alanlarında geçerli olan m. 4.B. mutlak koruma alanı 1, 4, 5, 6, 7, ve 8’inci fıkraları geçerlidir. Bu yönetmeliğin eki olan Liste 1’de verilen derelere ait dere mutlak koruma bantlarındaki mevcut yapı ve tesisler, İZSU Yönetim Kurulu Kararı ile kamulaştırılır ve uzaklaştırılır. Kamulaştırma işlemi tamamlanıncaya kadar mevcut yapı ve tesisler atıksuları için sızdırmasız fosseptik yapmak ve atıksularını İZSU’nun uygun göreceği havza dışındaki bir yere taşımakla yükümlüdür. Mevcut yapı ve tesis kapsamı dışında kalanlar, kaçak yapı olarak değerlendirilir ve İZSU tarafından yıkılarak uzaklaştırılır.
3. Kısa, orta ve uzun mesafeli koruma alanlarındaki dere mutlak koruma bantlarında bu koruma alanlarının sadece tarıma yönelik hükümleri, seracılık ve yapı niteliği taşıyan tesis olmaması koşuluyla geçerlidir.

4. İZSU Genel Kurulu’nun 10.01.2005 tarih 05/26 sayılı kararı ve 27.01.2005 tarihli gazete ilamı ile yürürlüğe girmiştir.
Çamlı Barajı kısa, orta ve uzun mesafeli koruma alanlarında bulunan ve bu Yönetmeliğin eki olan Liste 2’de belirtien 1/5000 ölçekli paftalara işlenmiş olan derelerin her iki tarafındaki 0 – 150 m’lik koruma bantlarında, havzanın mutlak ve kısa mesafeli koruma alanlarında geçerli olan m. 4.B. mutlak koruma bantlarındaki mevcut yapı ve tesisler, İZSU Yönetim Kurulu Kararı ile kamulaştırılır ve uzaklaştırılır. Kamulaştırma işlemi tamamlanıncaya kadar mevcut yapı ve tesisler atıksuları için sızdırmasız fosseptik yapmak ve atıksularını İZSU’nun uygun göreceği havza dışındaki bir yere taşımakla yükümlüdür. Mevcut yapı ve tesis kapsamı dışında kalanlar, kaçak yapı olarak değerlendirilir ve İZSU tarafından yıkılarak uzaklaştırılır.

Kira Şerhi Nedir ?

Kira Şerhi Nedir ? 
Kira şerhi kısaca kiracı ve mal sahibi arasında yapılan kira kontratının tapuya işletilmesidir.  Yani , kira kontratı tapu kütüğünün şerhler sütununa eklenir. 
Bu işlem genelde uzun süreli kiralamalarda ve kiracının isteği üzerine yapılır.  Kira şerhinin amacı kiracıyı korumaktır. Bu şerh ile gayrimenkulün satılması durumunda kira kontratındaki şartlar ve süre yeni alıcı içinde geçerli olur. 
Kira kontratı yapılırken de kontrata ’ Tapuya Kira Şerhi Yapılacaktır ‘ gibi bir madde konulması önemlidir. Böyle durumlarda kira kontratının da noterde yapılması tercih edilir. 
Günümüzde yüksek harçlar nedeniyle küçük işletmeler yerine bankalar ve büyük kurumsal işletmeler tarafından yapıldığı görülmektedir.
Kira şerhi işlemi için noter tarafından alınan harç , damga vergisi ve tapu tescilinde kira bedeli göz önüne alınarak hesaplanan matrah üzerinden binde 6.83 harç ödenir.
Eğer sözleşmede kiracıya şerh yetkisi verilmemişse Tapuda şerh işlemi gerçekleştirilemez.  
Kira sözleşmesi tapuya şerh edildiğinde , kiracının gayrimenkul üzerinde ki hakkı kanunen bir geçerlilik kazanır. Gayrimenkulün direk satılması ya da icradan satılması durumunda bu şerh yeni alıcıyı da bağlar.
Tapu da Şerh İçin Neler Gerekir ? 
- Kira kontratı ( sözleşmesi )  ,
- Kiralanacak mülkün tapu senedi, 
- Kiracı ve Mal sahiplerinin fotoğraflı nüfus cüzdanı, 
- Temsilci olarak katılan var ise , temsile ilişkin gerekli belge,
- Kiracı ya da kiralayan taraflardan herhangi biri şirket ise şirket evrakları ( Şirkete ait tapuda işlem yapmak için alınan yetki belgesi aslı, imza sirkülerinin aslı, vergi levhası fotokopisi ) .