En kaliteli binayı ben yapıyorum

Anadolu yakasında yaptıkları butik ve lüks konutlarla adından söz ettiren Han İnşaat’ın Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Saraç, “Projemizin en büyük özelliği kalitesi. Üstüne basa basa söylüyorum. En kaliteli binayı ben yapıyorum. Bu konudaki iddiamız ortada” dedi. Geçtiğimiz ay satışa çıkardığı Caddebostan Konutları’nda 162 ile 170 metrekare arasında değişen dairelerin fiyatları 800 bin dolar ile 1 milyon dolar arasında değişiyor.




Seda TABAK



Butik projeleriyle dikkat çeken Han İnşaat by Orhan Saraç, Caddebostan Konutları’nı geçtiğimiz ay satışa çıkardı. Önümüzdeki günlerde anahtar teslimi yapılacak olan, 5.500 metrekarelik inşaat alanına sahip olan konutlar 2 blokta 22 daireden oluşuyor. 162 ile 170 metrekare arasında değişen konutların fiyat aralığı 800 bin dolar ile 1 milyon dolar arasında değişiyor. Mimarisi Muzaffer Mutlu’ya ait Caddebostan Konutları’nın toplam yatırım değeri ise 5 milyon dolar.



Kaliteli binada iddialıyız

Son 11 yıldır özellikle Anadolu yakasında yaptıkları butik ve lüks konutlarla adından söz ettiren Han İnşaat Yönetim Kurulu Başkanı Orhan Saraç, “Projemizin en büyük özelliği kalitesi. Üstüne basa basa söylüyorum. En kaliteli binayı ben yapıyorum. Bu konudaki iddiamız ortada” dedi. Kalite anlayışının bir bütün olduğunu vurgulayan Saraç sözlerine şöyle devam etti: “Kaliteli proje yaparken, bir binanın temel izolasyonundan bahçe duvarının kalitesine, kullanılan betondan parkesine, seramiğine, süpürgeliğinden kapılarına, mimarından müdendisine kadar hepsinin total bir kalitede olması gerekiyor. Ben projelerimi hayata geçirirken en çok buna dikkat ediyorum. Benim kalite anlayışım budur.”



Herkesin kullandığı ürünü tercih etmem

Total kalitede herkesten daha iyi olduğunu iddia eden Orhan Saraç, “Herkesin kullandığı ürünleri tercih etmeyerek, en pahalısını, en kalitelisini kullandık biz dairelerimizde. Örneğin, herkes klima kullanıyor artık. Ama biz Siemens’in en pahalı SAZ 1 modelini kullandık. Diğer projelerde kullanılan 100-150 euro proje fiyatlı davlumbazlardan almayıp, 4.600 TL’lik davlumbaz aldık. Mutfak dolaplarında herkes Lineadekor, PVC mutfak kullanırken, biz Almanya’dan ithal lake getirdik. Bunun fiyatı ise 3 katı. Çatıda, asansörde, pencerede ve kullanılan bütün malzemelerde en iyisi kimse onunla çalıştık.” dedi.



Kullanılan malzemeler 5 yıl garantili

Proje tamamlanmadan satışa sunmadıklarını kaydeden Saraç, “Genelde müteahhitler yapacağım derler ama hep lafta kalır. Biz Caddebostan Konutları’nı tamamladıktan sonra satışa sunduk. Çünkü söylenenler lafta kalmasın ve insanlar yapılan işleri görsün istedik” dedi. Yapılan işlerin arkasında durmanın çok önemli olduğunu kaydeden Orhan Saraç, evlerde kullanılan malzemelerin garantili olduğunu belirtti ve şöyle devam etti: “Evlerde kullanılan bütün malzemeler 5 yıl garantili ve sorumlusu benim. Örneğin TEKA beyaz eşya kullanıyorum. Sanayi Bakanlığı 2 yıl garanti vermiş. Ben 3 yıl daha aldım müşterilerim için.”



Söz verdiğimizden 6 ay erken teslim edeceğiz



15 Mayıs itibariyle konutların teslimine başlayacaklarını hatırlatan Orhan Saraç, “Caddebostan Konutları’nı söz verdiğimiz tarihten 6 ay önce teslim edeceğiz. Bunların hepsi bana göre kalitenin hepsidir. Söz verilen tarihten sonra teslim edilirse bu da kalitenin eksilmesidir” dedi.



Lokasyon çok önemli

Bir projeyi hayata geçirirken lokasyonun çok önemli olduğunu vurgulayan Orhan Saraç, “Eğer lokasyonu Çekmeköy, Kurtköy tarafına kaydırırsam fabrikasyon imalata giriyor. Ben bunu istemiyorum. Caddebostan Konutları’nda ortaya çıkardığım kaliteyi koruyamadığım ve uygulayamadığım hiçbir projeye girmeyeceğim. Çünkü ben şu anda tek tek daireleri gezip kaliteyi kontrol edebiliyorum. Ama 300 daire olsa bunu yapamam. Mevcut kaliteyi koruyamadıktan sonra hiçbir şekilde yapmış olmak için bina yapmak istemiyorum.” dedi.



4 butik proje daha geliyor



Bu yıl dört projeye daha başlayacaklarını ve inşa edecekleri konut sayısının 250’ye ulaşacağını bildiren Saraç, “Bu dört yeni projenin yatırım bedeli bedeli 30 milyon dolar (45 milyon TL), satış bedeli ise 40 milyon dolar (60 milyon TL)olacak. Han Yapı yeni projeleri iddialı olduğu Anadolu yakasındaki Fenerbahçe, Erenköy, Caddebostan ve Göztepe gibi merkezi lokasyonlarda hayata geçirecek” diye konuştu.







Kaynak : Hürriyet Emlak Yasam Eki

Yorumlar

Popüler Yayınlar