6 Mayıs 2009 Çarşamba

Türk Telekom’dan RE/MAX müşterilerine ücretsiz adrese servis


RE/MAX ve Türk Telekom, hayatı kolaylaştıran bir kampanya için işbirliği gerçekleştiriyor.

“Eviniz ve işyeriniz RE/MAX’ten, telefon ve internet bağlantınız Türk Telekom’dan” sloganıyla gerçekleştirilen kampanya çerçevesinde, İstanbul’daki RE/MAX ofisleri kanalıyla gayrimenkul satın alan ya da kiralama yapanlar, sabit hat ve ADSL bağlatmak için, bir telefonla Türk Telekom’un, ücretsiz kapıya servisinden yararlanma ayrıcalığı elde ediyorlar.
RE/MAX ofisleri kanalıyla satın alınan ya da kiralanan ev ve işyerlerine, telefon ya da internet bağlatmak için, Telekom Müdürlükleri’ne gidip başvuruda bulunmak yerine Türk Telekom’un 0216 530 22 22 ya da 0216 495 95 94 numaralı hatlarını aramak yeterli oluyor.
Türk Telekom ekipleri İstanbul’un neresinde olurlarsa olsunlar, RE/MAX müşterilerinin bir telefonlarıyla internet ve telefon bağlantılarını adreslerinde ücretsiz gerçekleştiriyorlar.

Halkbank'tan TOKİ kredilerine faiz indirimi


Halkbank, Toplu Konut İdaresi (TOKİ) tarafından yaptırılan konut ve iş yerleri için kullandırdığı kredilerde faiz indirimi kampanyası başlattı.

Halkbank'tan yapılan yazılı açıklamada, kampanya süresince, satışları 31 Aralık 2008'e kadar gerçekleştirilmiş TOKİ'ye ait konut ve iş yeri projeleri için kullandırılan ve geri ödemeleri devam eden kredilere aylık yüzde 1,24'ten başlayan faiz oranı uygulanacağı, ayrıca kredi sahiplerine 120 aya kadar vade seçeneği sunulacağı belirtildi.
Açıklamada, 27 Nisan-27 Mayıs 2009 tarihleri arasında devam edecek kampanyadan Halkbank'ın yanı sıra başka bir bankadan kredi kullanan konut ve iş yeri sahiplerinin de yararlanabileceği ifade edildi.
Halkbank Bireysel Bankacılık Genel Müdür Yardımcısı Bilgehan Kuru, konuya ilişkin değerlendirmesinde, bankanın, piyasalardaki olumlu gelişmeleri ve Merkez Bankasının faiz indirimlerini kısa sürede ürünlerine yansıtarak Halkbank müşterilerinin olumlu ekonomik gelişmelerden kısa zamanda yararlanmasını sağladığını ifade etti.
Kuru, kampanya ile uygun faiz oranları ve vade seçenekleri oluşturarak, tüketicilere TOKİ'ye olan borçlarını kapatma fırsatı sunduklarını kaydetti.

DD Mortgage’dan 'Yüzde 92’lik Bahar Kampanyası'

DD Mortgage, 30 Mayıs 2009 tarihine kadar geçerli olan yeni kampanyası ile satın almak istediğiniz evin yüzde 92’sini kredilendiriyor.

DD Mortgage’ın yeni ürünü ile ek teminat göstermeden sadece yüzde 8 peşinat ile yeni evinizin değerinin yüzde 92’sine kadar kredi kullanabilir; dilerseniz yapacağınız ara ödemeler ile taksit tutarınızı ve dolayısıyla toplam geri ödeme tutarınızı düşürebilirsiniz. ilk evini almak, yatırım ya da oturum amaçlı ikinci bir eve sahip olmak isteyenler, DD Mortgage’ın birbirinden farklı ödeme koşulları ile ‘yüzde 92’ kredi kampanyasından yararlanabilecekler.
Yüzde 5 veya yüzde 10 ara ödemeleriyle taksit tutarınızı ve toplamda geri ödeme tutarınızı düşüren “Yüzde 92 Esnek” ürünü ile taksit tutarınızı düşürmek için 60 ayda yüzde 10 ara ödeme, 120 ayda ise yüzde 5 ara ödeme yapmanız gerekiyor.
“Yüzde 92 Sık Öde Az Öde” ürünü ile taksitlerinizi 14 günde 1 ödeyebilir ve yapacağınız ara ödemeleri azaltabilirsiniz. Taksit tutarlarınızı düşürmek için de 60 ayda yüzde 6 ara ödeme, 120 ayda ise yüzde 3 ara ödeme yapmanız yeterli.

MOTİVASYON

MOTİVASYON
Kendi Kendine Konuşma Yönetimi
Gözden geçir, üzerine düşün ve daha fazla gelir için kendini yenile

Satışçı olarak, en değerli iki varlığınız tutumlarınız ve duygularınızdır. Potansiyel bir satışı yapmanız ya da kaybetmeniz bu varlıklarınızı nasıl yönettiğinize bağlıdır. Olumlu bir kendi kendine konuşma yaparak bu varlıkları satışın her aşamasında yararınıza kullanabilirsiniz.
Aşağıda çeşitli satış vakalarına ilişkin bazı örnekler bulacaksınız. Kendinizi bu satışçıların yerine koyun. Siz nasıl tepki verirdiniz? Düşüncelerinize sansür uygulamaksızın böyle bir durumda bu satışçının yerinde siz olsaydınız kendinize ne söyleyeceğinizi yazın. Tepkinizi yazdıktan sonra, aynı duruma diğer satışçıların verdiği tepkileri okuyun.
Vaka İncelemesi 1. Satış sunumu sırasında yaşanılan sorunlar
Bir bilgisayar satıcısı, Fortune 500 şirketlerinden birinin bilgi sistemleri yönetimi (MIS) bölümüne büyük bir satış yapmaya çalışıyordu. MIS bölümündeki karar alma yetkisine sahip kişilere çok ayrıntılı bir sunum hazırlamıştı. Sunumun ilk yarısındayken, sunumun hiç de iyi gitmediğini fark etti. Toplantıdaki kişiler olumlu tepkiler vermiyordu; beden dilleri cesaret kırıcıydı ve soruları saldırgan bir tonlamadaydı.
Bu durumda kendinize ne derdiniz?
A Satışçısının kendine söyledikleri: Durum çok kötü! Satışı berbat etmek üzereyim. Bu adamlar beni çiğ çiğ yiyecekler. Yöneticim bunu duyduğunda başıma gelecekleri düşünmek bile istemiyorum. Bir daha asla tek başıma bir sunum yapmama izin vermeyecek. Bu toplantı bir an önce bitse artık!

B Satışçısının kendine söyledikleri: Durum hiç iyi görünmüyor. Bu sunumla onlardan olumlu bir tepki alacağımı düşünmüştüm. Neden böyle tepki verdiklerini bulmam gerek: sorun olan teklifimiz mi yoksa benim bu teklifi nasıl sunduğum mu? Mantıklı bir yerde durup onlardan geribildirim almak daha iyi olacak sanırım. Belki böylece ihtiyaçlarına daha iyi odaklanabilirim. Bir ara verilmesini sağlayabilirsem, bazılarından değerlendirmelerini birebir alabilir ve ne olduğunu bulabilirim. Belki durumu kurtaracak bir şeyler yapabilirim. Evet, derin bir nefes al ve konuya odaklan.


Vaka İncelemesi 2. Satış yaptıktan sonra
Roberta L. küçük bir kasabadaki bir radyo istasyonunda reklam satışı yapmaktadır. Üç haftadır, yerel bir restoranlar zincirine büyük ölçekli bir reklam kampanyası satma konusunda çalışıyordu. Cuma öğleden sonra restoranların başkan yardımcısı onu arayıp teklifinin onaylandığını ve reklam kampanyasını satın alacaklarını haber verdi. Bazı ayrıntılar üzerine konuştuktan sonra Roberta teşekkür edip telefonu kapattı.
Bu durumda kendinize ne derdiniz?

Roberta’nın kendi kendine söylediği 1: Başardım! Bunu kutlamamız gerek. John’u arayıp akşam en sevdiği restoranda yemeğe gideceğimizi söyleyeyim.

Roberta’nın kendi kendine söylediği 2 : Başardım! Bu gece bir kutlama yapalım. Bu satış daha çok tazeyken, en iyisi biraz zaman ayırıp neleri doğru yaptığımı bir not alayım. Nereden başladım ve satış süreci nasıl gelişti. Bu satışın gerçekleşmesini sağlayan benim kontrolümdeki faktörler nelerdi? Her defasında Amerika’yı yeniden keşfetmeye gerek yok; böyle çalışmalarda bundan sonra benzeri yöntemleri uygulayabilirim

KANAL SATIŞI

KANAL SATIŞI
Büyük Müşterilerin Değeri
Daha etkili yönetmek için kârlılıklarını ölçün

Şirketiniz çok büyük müşterilerle çalışıyorsa, bu müşterilere özel bir emek harcıyorsunuzdur. Bunlara ana müşteriler, ulusal müşteriler ya da stratejik müşteriler deyin, çok bir şey fark etmez: Asıl önemli olan bu müşterileri nasıl yönettiğinizdir. Etkili yönetim ölçümle başlar.
Neyi yönettiğinizi bilmek için, geliri değil değeri ölçmeniz gerekir.

Bazı büyük müşteriler hem çok talepkârdır hem de kârlı değildir. Çok yüksek düzeyde hizmet isterler ve sık sık özel isteklerde bulunurlar. Her yıl, bazı büyük müşteriler fiyat düşürmek için çok sıkı pazarlıklara girişir. Bu tür müşteriler, rakiplerinizin sizden çalmasını isteyeceğiniz türden müşterilerdir. Gerçek stratejik müşteri yönetimi, her ilişkinin değerinin kârlılık olarak ölçülmesini gerektirir.

Yöneticiler büyük müşterilere hayır demekte zorlanabilirler; ama ürünlerinin kârlılığını çok iyi bilmektedirler. Ancak, çok azı müşteri ilişkilerinin kârlılığını yeterli şekilde ölçebilmektedir.

Satış yöneticileri bazı büyük müşterilerin kârlı olmadığı görüşüne, gelirlerin çoğunun bu müşteriler tarafından yaratıldığı bilgisine dayanarak şüpheyle yaklaşır. Ve yöneticiler çoğunlukla kısa vadeli gelirlerden prim alırlar.

5-150 Kuralı. Peki, 80-20 kuralı ne olacak? Gelirlerinizin %80’i müşterilerinizin %20’sinden geldiği doğrudur. Ancak, kârlarınız nereden geliyor? 1980’lerin sonlarında, İsveçli Kanthal Corporation yeni bir kural keşfetti. Bu kurala 5-150 kuralı adını verdi.

Kanthal, sıcaklık kontrol bileşenleri ve sistemleri üreten milyonlarca dolarlık büyüklüğe sahip bir şirkettir. Müşterilerini dikkatli bir şekilde incelediğinde, İsveçli müşterilerinin yalnızca %40'ının kârlı olduğunu belirledi. Bu müşteriler kârın %250’sini oluşturmaktaydı. En göze çarpan veri ise, Kanthal’ın müşterilerinin en kârlı %5'lik dilimi şirketin toplam kârının %150'sini oluşturuyordu.

Diğer bir deyişle, Kanthal’ın müşterilerinin çok küçük bir azınlığı diğer müşterilerden kaynaklanan çok büyük zararları telafi ediyordu. Sonuç olarak, Kanthal’ın müşterilerinin %10’u şirketin kârlılığının neredeyse yarı yarıya düşmesine yol açıyordu. En şaşırtıcı olansa, en büyük zarar yol açan bu şirketlerden ikisi, gelirler açısından Kanthal’ın en büyük 3 müşterisi arasındaydı. Bir yönetici bu durumda ne yapardı? İsveç sanayii üzerindeki vergi yükü ağırdır, sanayi son derece sıkı düzenlemelere tabi ve sendikalaşmış bir yapıdadır. “Bu ülkede olmaz!” diyebilirsiniz.

Ama oldu. Amerikan şirketlerinin her şeyi sayılarla ifade etmeye bayıldığını hepimiz biliriz. Yakın zamanda yapılmış bir Ernst & Young araştırmasına göre, Fortune 500 şirketlerinin üçte ikisi müşteri ilişkilerinin değerini ölçmektedir. Ancak E&Y, en yaygın değer ölçümünün, bu dev şirketler de bile kârlılıktan çok gelirler açısından olduğunu belirtmiştir.

Üreticiler, sattıkları ürünlerin brüt kâr marjlarını hesaplayabilir. Ancak, müşterilerin yarattığı ürün dışı maliyetleri belirlemekte ve hesaplamakta zorlanmaktadırlar.

Bu durum birkaç yıl içinde değişecektir. Dikkatlerini hissedar değeri üzerine yoğunlaştıran CFO’lar, kârlılığa daha fazla dikkat etmek zorunda kalacaklardır. Kıt kaynakları müşteri ilişkilerine ayırması gereken üst düzey satış ve pazarlama yöneticileri bu ilişkileri çok daha kapsamlı şekilde tahlil etmek zorunda kalacaktır.

Pazar liderleri, stratejik müşteri programları alanında gerçek değer ölçümüne doğru kaymaktadır. Kapsamlı adımlar basittir. Öncelikle, her müşterinin kârlılığında bir kazanç ya da maliyet olarak sayılması gereken her şeyi göz önünde bulunduran bir model ya da mantıksal bir resim geliştirin.

İkinci olarak, müşterilerinize değer katarken şirketinizin maliyetlerini artıran etmenleri tanımlayın. Üçüncü olarak, fiziksel bir varlığa yaptığınız gibi stratejik bir ilişkinin şu anki ne değerini tahmin edin. Sonuncusu, ancak en önemlisi olarak, stratejik ilişkilerinizi varlıklarınızı yönetir gibi yönetin.

Çoğu şirket, hala zamanının ve harcamalarının çoğunu ilişki varlıklarını yönetmeye değil fiziksel varlıklarını yönetmeye ayırmaktadır. Ancak, en iyi ilişki varlıkları fiziksel varlıkların değerinden kat kat daha değerli olabilir. Durum böyleyken, bunun için biraz daha çaba göstermeye değmez mi?

Ancak bir işe başlamak küçük çabalardan fazlasını gerektirir. İlk adım: Kârlılığı nasıl modellersiniz? Muhasebecilerin ve satış yöneticilerinin tüm maliyetlerin nasıl ölçüleceği, bir müşterinin oluşturacağı olası gelir ve net değeri konusunda uzlaşmaya varmalarını nasıl sağlarsınız? Düşünme yapısında değişime ve şirket içindeki çatışmalı ilişkilere bir son verilmesine gerek vardır.

Şu anda müşteri değerini ölçmekte olan şirketler, bu çabaya değdiğini; talepkâr ve kârlı olmayan müşterilerinin rakipleri tarafından kapılmasına da aldırmadıklarını belirtmektedirler.

- SELLING POWER EDİTÖRLERİ

5 Mayıs 2009 Salı

Benzin Bayiliği Lisansı

Petrol Piyasası Kanununa göre Bayilik lisansı alınması Enerji Piyasası Düzenleme Kurulundan zorunlu hale getirilmiştir.
BAŞVURU PROSEDÜRÜ
Bayilik lisansı için VAKIFLAR BANKASI BAHÇELİEVLER ŞUBESİ (Şube Kodu:014) nezdindeki, 00158007292229968 numaralı EPDK hesabına 1.500 TL yatırılması gerekmektdir.
BAYİLİK LİSANSI BAŞVURULARINDA SUNULMASI GEREKEN BİLGİ VE BELGELER

1) Başvuru Dilekçesi

(Yetkinin müştereken verilmesi halinde, müştereken yetki verilen kişilerin her biri tarafından imzalanır. Lisans başvurusunu yapanın gerçek kişi olması halinde adı ve soyadı, Tüzel kişi olması halinde ise adı veya unvanı yazılmalıdır.)

2) Taahhütname

(Taahhütnamenin içeriğinde hiçbir değişiklik yapılamaz. Ayrıca, taahhütnamenin müştereken verilen yetki kapsamında imzalanması durumunda, müştereken yetki verilen şahısların her birinin imzasının taahhütnamede bulunması zorunludur.)

3) T.C. Nüfus Cüzdanı Sureti (Tüzel kişilerde istenmez)

İlgili mevzuata göre düzenlenmiş, noter veya muhtarca onaylı (T.C Kimlik Numarası ekli).

4) İkametgah Senedi (Tüzel kişilerde istenmez)

İlgili mevzuata göre düzenlenmiş, muhtarca onaylı.

5) İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatı Sureti

Resmi gazetede 10/08/2005 tarihinde yayımlanan 2005/9207 Karar Sayılı İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğe göre durumuna uygun olarak alınan Gayrı Sıhhi Müesseselere ait İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının noter veya verilen makam tarafından tasdikli sureti.

6) Asgari Mesafe Tespit Tutanağı

Şehir içlerinde Belediye (veya Büyükşehir Belediye) Başkanlıklarınca, şehir dışlarında Valiliklerce, yolun aynı istikametinde kendinden önceki ve sonraki en yakın akaryakıt ve/veya LPG istasyonları arasındaki mesafenin metre cinsinden tespitinin yapıldığı, EPDK hitaplı, imzalı, resmi mühürlü bir belge olan Asgari Mesafe Tespit Tutanağı. (veya; 01/01/2005 tarihinden önce; İmar Kanunu hükümlerine göre imar planına "Akaryakıt İstasyonu" alanı olarak işlenmiş veya geçerli İnşaat Ruhsatı veya Yapı Kullanım Ruhsatı olan yerler için ilgili belgelerden birisinin aslını veya onaylı suretinin sunulması”).

7) Oda Sicil Kayıt Sureti

Bağlı olunan Sanayi ve/veya Ticaret Odası veya ilgili diğer odalardan, başvuru tarihinden önceki son altı ay içerisinde alınan oda sicil kayıt belgesi.

8) Vergi Kimlik Belgesi veya vergi levhası sureti

Bağlı olunan vergi dairesi ve vergi kimlik numarası bilgilerinin yer aldığı vergi kimlik belgesi sureti veya vergi levhasının onaylı sureti.

9) Taşıma Belgesi

• Ulaştırma Bakanlığınca durumuna uygun verilen taşıma yetki belgesinin onaylı sureti,

İstasyonlu akaryakıt bayilerinin ayrıca araç / araçları ile tarımsal amaçlı akaryakıt satışı yapma talebi halinde;

• Taşıt belgesinin onaylı sureti,

• Taşıt kartı veya kartlarının onaylı sureti,

• Yetkililerce imzalı, lisansa eklenmek istenen araçların beyan edildiği taşıt listesi,

• Periyodik muayenesinin yapıldığını gösteren Tanker Sayacı Muayene Raporu Sureti.

10) Sabit köy pompaları için; (Sadece İstasyonlu Akaryakıt Bayileri Talep Edebilir)

İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatlarına İlişkin Yönetmeliğe göre durumuna uygun olarak alınan İşyeri Açma ve Çalışma Ruhsatının noter veya verilen makam tarafından tasdikli sureti.

11) Yetki Belgesi (Tüzel kişiler için imza sirküleri veya gerçek kişiler için imza beyannamesi)

Şirketlerde temsil ve ilzama yetkili kılınanların

Adı, soyadı ve unvanının,
Tatbik imzasının
Yetkinin sınırlarının
yer aldığı belgenin aslı veya noter onaylı sureti,

Gerçek kişilerde, kişinin;

Adı ve soyadının,
Kimlik bilgilerinin,
İkametgah adresinin,
Tatbik imzasının,
yer aldığı belgenin aslı veya noter onaylı sureti.

12) Bayilik Sözleşmesi

Dağıtıcı lisansı sahibi ile akdedilen bayi lik sözleşmesinin dağıtım firması tarafından onaylanan sureti.

Aksi belirtilmedikçe, bütün belgeler ve ekleri, ilgililerce tüm sayfaları imzalanmış ve kaşeli olarak asıl veya ilgili kişi / kuruluş ya da noter tarafından son altı ay içinde onaylanmış suret olarak temin edilir.

13) Ortaklar ve Hisse Dağılımı Beyanı


Ortaklardan:

Gerçek kişiler için; adı ve soyadı, T.C uyruklular için kimlik numarası, diğerleri için varsa eşdeğeri numara ve ikametgah adresinin,

Tüzel kişiler için; unvanı, bağlı olunan oda, oda sicil numarası ve ikametgah adresinin,

Sermaye payının; sayısı, gruplara göre dağılımı ve tutarlarının,

beyan edildiği metin

Ortakların Tüzel kişi olması durumunda, gerçek kişiye ulaşılıncaya kadar ortaklar ve hisse dağılımı bayanının ibraz edilmesi gerekmektedir.



14) Adli Sicil Kaydı



Adli Sicilden son üç ay içinde alınmış imzalı ve mühürlü belge (Tüm ortaklar için)






--------------------------------------------------------------------------------

Ayrıca;

İstasyonlu Bayilik Lisansı başvurularında;

Tesis devir alınmış ise;

i) Önceki işletici adına düzenlemiş lisansın iptaline ilişkin lisans sahibinin iptal dilekçesi ve söz konusu lisans metninin Kuruma iade edilmesi (özel ve genel hükümleri ile birlikte)

ii) Tesise ilişkin adres değişikliği gerçekleşmiş olması durumunda adres değişikliğine ilişkin yetkili mahalli idareden alınacak teyit yazısı

Tesis faaliyete yeni başlayacak ise (daha önce lisanslandırılmamış ise);

i) Tesisin faaliyete yeni başlayacak bir tesis olduğuna ve daha önce lisanslandırılmadığına ilişkin beyan dilekçesi

Kuruma ibraz edilmelidir.

TSE Hizmet Yeterlilik Belgesi

LPG'li Akaryakıt İstasyonlarında TSE Alımında İstenen Belgeler

1. Tank sızdırmazlık raporu.

2. Bayilik sözleşmesi.

3. Topraklama raporu (tank,tesisat,dispenser, paratoner)

4. Katodik koruma raporu.

5. Paratonerin TS 622'ye uygunluk belgesi.

6. Çalışanların eğitim sertifikikası.(Yetkili odadan, MakinaMO,KimyaMO)

7. Çalışanların son dönem SSK bordroları.

8.Dispenserin kalibrasyon raporu ve raporu hazırlayan kişinin yetki belgesi.

9. Tank Loyd belgesi.

10. Dispenserin tip sistem onayı.

11. Tesiste kullanılan malzemelerin TSE belgeleri (boru, vana, manometre, çek valf v.s.)

12. Dispenser ve gaz alarm dedektörlerinin eksproof belgeleri.

13. Tankın projesi resmi.

14. Proje (vaziyet planı, tesisat projesi, elektrik tesisat projesi, ankrajlama resmi)

15. Uyarı levhaları, tanker boşaltma, acil eylem planları.

16. Tank üzerinde gaz ve sıvı fazları işaretlenmesi montaj firmaları tarafından yapılmaktadır.

17.%80 dolum kontrolü iki türde olmaktadır;

a-) Yeni tip tanklarda tankın içinde omega valf olduğundan otomatik olarak %80 kesmektedir. Belgesi olmaktadır.

b-)Dolum hattı olan sistemlerde selenoid %80 kesmektedir. Bu durum panodan kontrol edilebilmektedir.

Bayinin Yapması Gerekenler

Bayilik sözleşmesi.
Vaziyet Planı (Belediye projesine işletilmiş onaylı LPG yeri)
Elektrik Müh. Odasından topraklama raporu (tank,tesisat,dispenser,paratoner)
Elektrik Müh. Odasından katotik koruma raporu.
Elektrik Müh. Odasından paratonerin TS 622'ye uygunluk belgesi.
Çalışanların eğitim sertifikası.
Çalışanların son dönem SSK bordroları.
İşyeri ruhsatı veya elektrik, su, telefon aboneliklerinden birisiyle beraber vergi dairesi kaydı, vergi levhası.
Emniyet ayakkabısı ve koruyucu eldiven.
Dispenser etrafında en az 50 cm yüksekliğinde sabit korugan.
Dolum için gelen araçların duracağı alanlar 15 cm genişliğinde sarı renkli çizgilerle belirtilmeli.
Dispenser yanında 1 adet 6 kg. kuru kimyevi tozlu (TS 862'ye uygun ) yangın söndürme cihazı.
Tank sahasında 4 adet 6 kg. kuru kimyevi tozlu (TS 862'ye uygun ) yangın söndürme cihazı.
Tesiste 2 adet 25 kg. veya 1 adet 50 kg. tekerlekli yangın tüpü.
Otomatik yangın alarm sistemi.
Tank sahasında 2 adet karşılıklı yangın dolabı.
LPG fiyatları görünen bir yere asılmalıdır.

GSM Ruhsatı

GAYRİ SIHHİ MÜESSESE NEDİR?

Gayrı sıhhi (sıhhi=sağlıklı olmayan) müesseseler, yani işyerleri; faaliyette bulundukları alan itibariyle gerek çıkardıkları koku, duman ve gürültü yönünden, gerekse üretim sonucunda meydana gelen zararlı atıklar nedeniyle çevresinde bulunan insanlara fiziksel, ruhsal ve sosyal yönlerden az ya da çok zarar veren veya zarar verme ihtimali bulunan müesseselerdir.

İnsanları etkileyen bu zararlarının yanı sıra, üretim faaliyetleri sonucunda ortaya çıkan tehlikeli ve zararlı atıklar da hava, su ve toprağın kirlenmesine sebep olarak hayvan veya bitki gibi diğer canlılara da zarar vermektedir.

1930 yılında yürürlüğe giren 1593 sayılı Umumi Hıfzıssıhha Kanunu'nun "Gayri Sıhhi Müesseseler" başlıklı 268-275 inci maddeleri uyarınca çevre ve toplum sağlığının korunması açısından önem arzeden gayri sıhhi müesseselerin zararlı etkilerinin yok edilmesi veya en az düzeye indirilmesi ve doğal kaynakların kirlenmelere karşı korunması için gayri sıhhi müesseselerin kontrol altına alınması, ruhsatlandırılması ve denetlenmesindeki usul ve esasları belirlemek amacıyla 1995 yılında Sağlık Bakanlığı'nca "Gayri Sıhhi Müesseseler Yönetmeliği" yürürlüğe konulmuştur.

Gayri Sıhhi Müesseseler Yönetmeliği gereğince;

Birinci sınıf gayri sıhhi müesseseler Sağlık Bakanlığınca,
İkinci sınıf gayri sıhhi müesseseler Valiliklerce,
Üçüncü sınıf gayri sıhhi müesseseler merkez ilçe sınırları içinde valiliklerce, diğer ilçelerde kaymakamlıklarca, ruhsatlandırılacaktır.


GAYRİ SIHHİ MÜESSESE RUHSAT MÜRACAATINDA İSTENEN EVRAKLAR:

TÜM İŞYERLERİNDEN İSTENECEKLER:

Ruhsat Başvuru / Beyan Formu

Nüfus Cüzdanı Fotokopisi ( T.C. Vatandaşlık No’lu )

3 Adet Vergi Levhası Fotokopisi ( Aslı da ibraz edilecek )

Tapu Fotokopisi ( 2 Adet )

Kira Kontratı ( Aslı da ibraz edilecek )

Motor Beyanı

Oda Faaliyet Belgesi

Şirket ise; Ticaret Sicil Gazetesi, İmza Sirküleri, Faaliyet Belgesi

Borcu Yoktur Yazısı

İtfaiye Raporu

Tapu Yazısı

GEREKTİĞİNDE İSTENECEK OLANLAR

Bina Yönetim Kurulu Muvafakati ( Noter Onaylı )

Yapı Kullanma İzin Belgesi

ÇED Belgesi

Emisyon Belgesi veya Analiz Raporu

Deşarj Belgesi veya Analiz Raporu

Katı Atık Sözleşmesi ( Temizlik İşleri Müdürlüğünden )

Zorunlu Sorumluluk Sigortası ( LPG Bayilerinden )

LPG Taahhütnamesi ( Noterden )

İşletme Belgesi

İskan

İSKAN RAPORU NEDİR?

Ruhsatlı binalar için ruhsat ve eklerine uygun olarak tamamlandığını gösteren; ruhsat bilgilerini inşaatın bitim tarihini, tapu kaydını, adresini, bağımsız bölümlerin cinslerini, numaralarını, arsa paylarını, metrekarelerini, sınıflarını, mal sahiplerini gösteren ve Belediyenin İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni birimince düzenlenen bir belgedir.

İSKAN RAPORU ALMANIN KOŞULLARI NELERDİR?

İskan raporu almak için inşaat sahibi, müteahhidi veya yetkilisi bir dilekçe ile Belediyeye başvurmalıdır. Başvuruyu alan Yapı Kullanma İzni teknik elemanları binanın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığını yerinde kontrol ederek saptar. Binanın herhangi bir teknik eksikliği yoksa mal sahibi veya müteahhidinden yapıyla ilgili olarak TEDAŞ, TÜRK Telekomünikasyon A.Ş., Sivil Savunma Müdürlüğü, İtfaiye Müdürlüğü gibi kuruluşlardan su, elektrik, telefon, sığınak, yangın, asansör tesisatları ile ilgili teknik raporlarla, yapının fenni sorumlusundan yapının kontrolü altında ruhsat ve eki projesine uygun olarak yapıldığına dair raporu İmar İşleri Müdürlüğüne vermesi istenir. Teknik raporlar verildikten sonra yapı için Genel İskan Raporu düzenlenir.

YAPI KULLANMA İZNİ NASIL ALINIR?

Genel iskan raporu düzenlenmiş binalardaki bağımsız bölüm sahipleri 3 adet tapu fotokopisi ile Belediye İmar Müdürlüğü Yapı Kullanma İzni Amirliğine başvurarak yapı kullanma izni harçlarını emlak vergisi ve katılım paylarını ödeyerek ve vergi dairesinden ilişiğini keserek kendi bağımsız bölümü için yapı kullanma izin belgesi alabilir. Yapı kullanma izni ile ilgili kuruluşlara başvurarak su, elektrik ve telefon abonelikleri de yaptırılabilir.

İSKAN RAPORU ALINIRKEN GEREKLİ BELGELER NELERDİR

1. Dilekçe

2.Tapu Fotokopisi

3. İnşaat Ruhsatı

4. Numarataj Belgesi

5. Fenni Mesul Raporu

6.SSK Yazısı

7.Sığınak Raporu

8.Asansör Raporu

9.Vergi İlişik Kesme Belgesi (Her bağımsız bölüm için)

10.Ön ve arka cephenin 13*18 ebadında ikişer fotoğrafı,

Akaryakıt İstasyonu Ruhsatı

Yeni Kurulacak istasyonlarda Akaryakıt ve Lpg ruhsat talebi için öncelikle ilgili bulunduğu belediyeler Çalışma Ruhsatı talebinde bulunulur.

Parselin 1/1000’lik ve 1/5000’lik planlardaki konumu parsel akaryakıt sahasında değilse, parselin 1/5000’lik planlara işlenebilmesi için Büyükşehir Belediye Başkanlığı Planlama Müdürlüğüne başvurur.

Planlama Müdürlüğü konuyu inceler ve ilgili mercilerden (Ruhsat ve Denetim Md., Deprem ve Zemin İnceleme Md., Ulaşım Koordinasyon Md., Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Md., Elektrik İdaresi Genel Md., İtfaiye Destek Hizmetleri Md.,İGDAŞ, BOTAŞ…) ister.

Planlama Müdürlüğü, gelen görüşler doğrultusunda hazırladığı raporu, 1/5000’lik plan kararı alınmak üzere Büyükşehir Belediye Meclisine sunar.

1/5000’lik plan teklifi, Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından uygun bulunursa; planın bağlı bulunduğu ilçeye, 1/1000’lik plan yapılması için gönderilir.

İlgilisi, parselin 1/1000’lik planlarda “Akaryakıt İstasyonu” sahasına alınması için bağlı bulundukları İlçe / İlk Kademe Belediyesi’nin imar birimine başvurur.

İlçe / İlk Kademe Belediyesinin İmar birimi, görüşleri toplayarak konuyu İlçe / İlk Kademe Belediye Meclisine sunar.

İlçe / İlk Kademe Belediye Meclisi 1/1000’lik plan teklifini uygun bulursa; onay için Büyükşehir Belediye Başkanlığına gönderir. Başkan onayladıktan sonra plan yürürlüğe girer.

İlgilisi, parsel 1/1000’lik ve 1/5000’lik plana işlendikten sonra yer seçimi tesis izni için Büyükşehir Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne başvurur.

Parsel akaryakıt sahasında ise yukarıdaki başvurular yapılmadan ilgilisi, parsel 1/1000’lik ve 1/5000’lik plana işlendikten sonra yer seçimi tesis izni için Büyükşehir Belediyesi Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne başvurur.Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü konuyu dosyasıyla birlikte mahallinde inceler, uygun bulursa dosyayı Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğüne gönderir.

Ulaşım Koordinasyon Müdürlüğü, dosyayı Ulaşım ve Trafik açısından inceleyerek Ulaşım ve Trafik Komisyonu (UTK) Kararı alır.UTK Kararı olumlu ise; Yer Seçimi-Tesis İzni Kararı verilmek üzere dosya Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünce Gayri Sıhhi Müesseseler İnceleme Kuruluna sunulur.

GSMİ Kurulu tarafından verilen Yer Seçimi-Tesis İzni Kararı olumlu ise, Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünce “İtfaiye onaylı Avan Proje” Gayri Sıhhi Müessese Mevzuatına göre onaylanır, YER SEÇİMİ-TESİS İZNİ düzenlenir.

Yer Seçimi-Tesis İzni alan istasyon, inşaat izni (İNŞAAT RUHSATI) almak için mimari ve tesisat projeleri, zemin emniyeti ile ilgili raporlarla birlikte bağlı bulundukları İlçe / İlk Kademe Belediyelerinin imar birimine başvurur.

İlçe / İlk Kademe Belediye Başkanlığı İmar Mevzuatı açısından konuyu inceler. Mimari proje ve tesisat projesini onaylayıp inşaatın kurulmaya başlaması için “İnşaat İzni” verir.İnşaat İzni alan İstasyon ilgilileri mimari projeye göre inşaatı tamamlarlar ve “Yapı Kullanma İzni – İskan Belgesi” almak için İlçe / İlk Kademe Belediyeye başvururlar.

İlgilisi, GSM ruhsatı için Yapı Kullanma İzni ve diğer belgelerle Ruhsat ve Denetim Müdürlüğüne başvurur.Ruhsat ve Denetim Müdürlüğü, işyerini Gayri Sıhhi Müessese Mevzuatı açısından Mahallinde tetkik ederek, Çalışma Ruhsatı verilip verilmeyeceği hususunda karar alınmak üzere dosyayı Gayri Sıhhi Müessese İnceleme Kuruluna sunar.

Kurul kararı olumlu ise Gayri Sıhhi Müessese Kurul kararı sınucu Kurul Kararının yazılması, Çalışma Ruhsatının Düzenlenmesi ve Makine Yerleşim Projesi onay işlemlerinin yapılması Ruhsat ve Denetim Müdürlüğünce yürütülür.

Olumlu olmaması durumunda gerekçesi ile birlikte bildirilir.

Emlak Alırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Emlak almayı düşünüyorunuz ve kararsızsanız bu blog size yardımcı olabilir. İlk önce ne amaçla emlak almayı düşündüğümüzü netleştirmemiz lazım. Uzan vadeli yatırım, kısa vadede kar, kullanım yada proje geliştirmek amacı ile bir gayrimenkul alabilirsiniz. Karar verirken amaca uygunluğu ön planda tutmalısınız. Uzun vadede kar sağlayacak, gelişim bölgesinde bir arsa alıp bir yıl sonra satmayı düşünürseniz büyük ihtimalle zarar edersiniz.

Emlak piyasasının en aktif oyuncusu konuttur. Konut alırken nelere dikkat etmeliyiz?

1. Resmi İnceleme
2. Strüktür incelemesi
3. Konum incelemesi
4. Tasarım incelemesi
5. Dış cephe incelemesi
6. İç eleman incelemeleri

1. Resmi İncelemeler

Yapı kullanma izin belgesi olarak geçen halk arasında iskan olarak bilinen, konutun standartlara ve kanunlara uygun olarak inşaa edilip kullanıma hazır olduğunu gösteren bir belge vardır. Konut İskanı alınmış konutlar her zaman avantajlıdır. Satımı kolaydır, iskan çıkartmak için ek masrafa gerek kalmaz. İskanını alınmamaış her konuta iskan alınamayabilir. İskanı alınmamış bir konut almayı düşünüyorsanız mutlaka konusunda uzman bir kuruluştan konut ile ilgili inceleme yapmasını istemelisiniz.

Konutun tapusunun hissesiz olması işini kolaylaştırır. Hisseli tapular bir çok problemi beraberinde getirdiği için çoğu kimse tarafından tercih edilmezler. Dolayısıyla fiyatları ucuz, satışları zor olur.

2. Stüktür İncelemesi

Ülkemizde deprem ülkesi olduğu için yapılarda strüktürel sağlamlık oldukça önemlidir. Yapı denetim kuruluşları tarafından kontrol edilen yani yeni inşaa edilmiş konutlar daha önce inşaa edilmiş konutlara göre daha kaliteli üretilmektedir.

Ancak bilinçsiz kimseler tarafında strüktür sistemde bazen değişiklikler yapılmaktadır. En kaba hali ile planda belirtilen kolon ve kirişlerin yerinde oluğ olmadığını kontrol etmeniz yada ettirmeniz sizin yararınıza olacaktır. Özellikle alt katlarında dükkan olan apartmanlarda, kimi zaman kolonların kesilip dükkanın daha kullanışlı hale getirildiği geçmişte görülmüştür.

3. Konum İncelemesi

Bir yatırımcı olarak sizi en çok ilgilendiren madde bu olmalıdır. Çünkü bir binayı yıkıp yeniden yapabilirsiniz ancak konumunun getirdiği artı ve eksileri kolay kolay değiştiremezsiniz. Yapının konumu inşaat maliyetini ufak miktarda etkilerken, satış değerini 10 katına çıkarabilir. Globalleşen dünyada malzeme fiyatları ve üretim fiyatları bölgeler arasında bile ciddi farklılıklar göstermemektedir. Yani bina için yapılan masraf aynı iken sadece konumdan dolayı ciddi kaznımlar sağlayabilirsiniz.

Bir çok kişi kazandığı parayı içgüdüsel olarak fazla düşünmeden memleketine yatırım yapar. Ancak ilk önce daha çok prim yapan bir yerde yatırım yaparsanız, bunu istediğiniz zaman nakite dönüştürebilirsiniz. Emekliği olduğunuzda yine memleketinizde yaşamak isterseniz elinizdeki daha çok para ile yeni bir yatırım yapabilirsiniz.

4. Tasarım İncelemesi

Kullanım amacı ile almayı düşündüğünüz konutların tasarımına çok dikkat etmelisiniz. İç mimar yardımı ile bir çok olumsuzluğu giderebileceğiniz doğru, ancak direk ihityacınıza uygun bir konut almak daha uygun olacaktır. Eşyalarınızı ve ihtiyaçlarınızı , kısacası kullanım programınızı oluşturup, konutun sizin ihtiyacınıza uygun olup olmadığını değerlendirmeniz sizin yararınıza olacaktır. Bu konu hakkında mimarlar yada iç mimarlardan yardım alabilirsiniz.


5. Dış Cephe İncelemesi

Binanınızın bulunduğu konum ile ilişkileri ve cephede kullanılan malzeme, cephenin oranları kısa vede kar etmeyi düşündüğünüz yatırımlarda çok önemlidir. Alıcılar genelde ilk 10 saniye içinde bir şeyi alıp almayacaklarına karar verirler. Genellikle bu ilk 10 saniye cephe karşısında yaşanır.

6. İç Elemanların İncelenmesi

Yapının yer kaplaması, duvar kaplaması, banyo ve mutfak elemanları kişiye özel elemanlar olarak değerlendirebiliriz. Bunlar genellikle konutu incelerken dikkat edilen ancak em fazla 5 yıl içinde kökten yenilemeye gidilen elemanlardır. Siz bu elemanları tercihiniz sırasında önemsiz olarak düşüneblirsiniz. İstediğiniz her zaman, isteğinize göre değiştirebileceğiniz elemanlardır.