25 Mayıs 2016 Çarşamba

İskan Ruhsatı İçin İstenilen Belgeler !

İskan Ruhsatı İçin İstenilen Belgeler !
İskan ruhsatı , binanın tamamlandığını , ruhsat ve eklerine uygun olduğunu belirtir. 
Peki , İskan ruhsatında hangi belgeler istenir ? İskan ruhsatı için gerekli belgeler nelerdir ?
İskan alabilmek için birtakım belgelerin tamamlanması gerekiyor. İşte bu belgeler : 
- Tapu kayıt bilgileri 
- İskan İzni dilekçesi 
- Vergi Dairesi'nden alınan İlişki Kesme Belgesi 
- Telekom tarafından verilen Olur Yazısı
- Dış Kanal Belgesi 
- Proje Müellifleri Raporu
- Yapı Denetim Kuruluşu’undan alınan Rapor 
-  Emlak ve Çevre Temizlik Vergisi Yoktur Belgesi
- Cephelerden çekilen fotoğraflar – 13 18 cm
- SSK Borcu Yoktur Yazısı
- Sığınak Raporu (Sığınak var ise ) 
- Yangın Tesisat Raporu
 Dosyada İtfaiye Daire - Başkanlığı'ndan onaylı yangın söndürme, algılama ve tahliye projeleri varsa
İskan Ruhsatı Ne Zaman Alınır ? 
İskan ruhsatı , bir yapının oturulabilir ve tamamlanmış bir yapı olduğunun kanıtı niteliğindedir.
Bu ruhsatın alınabilmesi için inşaatın yetkilileri ya da  müteahitleri tarafından Belediyeye dilekçe verilmesi gerekiyor. 
Başvuru dilekçesinin ardından Yapı Kullanma İzni teknik personeli ruhsatı ve eklerini alarak yapının bulunduğu yere gidip gerekli kontrolleri yapar. Bu kontrollerde inşaatın ruhsat ve eklerine uygun olarak yapılıp yapılmadığı ve diğer hususlara bakılıyor.
İskan Ruhsatı Neden Önemlidir ? 
İskan ruhsatı , öncelikle bu yapıyı kullanacak kişilerin can ve mal güvenliği açısından herhangi bir problem olmadığını belirtir. İskan ruhsatı ile yapının tam ve eksiksiz olduğu belgelenir. 
İskan ruhsatı alınmayan yapıların yasal olarak oturma izinleri yoktur. Bu yapılarda oturan kişiler birçok haktan yararlanamaz. İmar Kanunun 31. maddesinde bulunan açıklamaya göre , iskan ruhsatı bulunmayan binalar kamusal niteliki hizmetlerden faydalanamaz. 
Örnek vermek gerekirse ; elektrik , su , doğalgaz aboneliği bu yapılara alınamaz… 
Peki İskan Ruhsatı Ne zaman Alınır ? 
İskan ruhsatı , inşaat faliyetleri tamamen bitirildikten sonra alınmalıdır. Eğer mimari projede gösterilen bölümler birebir yapılamaz ise bu yapıya iskan ruhsatı verilmez. 

Bir Arsanın İmar Durumu Nasıl Öğrenilir ?

Bir arsa satın almadan önce yapılması gereken konulardan biri de imar durumunu iyice öğrenmektir. 
Arsanın İmar Durumu Nerden ve Nasıl Öğrenilir ? 
Arsanın imar durumunu , gayrimenkulun bulunduğu belediyeye başvurarak öğrenebilirsiniz. Belediyenin yetkili birimlerinden arsaya ve araziye ait imar durumunu alabilirsiniz. İmar durumunu almak demek , o arsaya nasıl ve ne kadar bir yapılaşma yapabileceğinizi yasal olarak öğrenmek demektir. Bu işlem için bazı belediyeler dilekçe istemektedir. 
İmar Durumunu Kimler Alabilir ? 
İmar durumunu öğrenmek istediğiniz gayrimenkul size ait ise kendiniz belediyeden rahatlıkla bu bilgiyi öğrenebilirsiniz. Fakat kendinize ait olmayan , satın almak istediğiniz bir arsanın imar durumunu öğrenmek bu kadar kolay olmayabilir. Çünkü belediyelerin büyük bir kısmı imar durumu bilgisini Kamuya açık olarak görmemekte ve herkese o arazinin imar durumunu vermemektedir. Böyle bir durumda satın alacağınız yerin malikinden ( sahibinden ) sizin için imar durum belgesini almasını isteyebilirsiniz. 
Arsanın İmar Durum Belgesinde Neler Yazar ? 
- Arsanın üzerinde nasıl bir yapılaşma olabileceği ( tekniki ve fiziki şartlar ) 
- Arsanın üzerinde ne kadar büyüklükte bir inşaata izin verileceği
- Arsanın üzerinde çıkacak inşaatın yüksekliği 
- Tehvid ve İfraz Şartları
- Terkler 
Arsa İmar Durumu Öğrenme Ücreti Nedir ?
Arsa imar durumunu öğrenmek istediğinizde bu işlem için belediye tarafından harç alınmaktadır. 1000 metrekareye kadar olan arsalar için 40 TL , 1000metrekare üstü için ise 60 TL olarak belirlenmiştir.

Kayyum Nedir ? Ne Yapar ?

Kayyum, belli bir mal varlığını yönetmek ve sadece belirli işleri 
yürütmek için mahkeme tarafından atanan kişidir. Vasi gibi kayyum
da vesayet organlarındandır.
Vasi, vesayet altındaki kimsenin hem kendini hem de mal varlığını
gözetlemek için mahkeme tarafından atanır ancak kayyum sadece belirli
bir iş için ya da belirli bir mal varlığını yönetmek için atanır.
Kayyum genellikle şirketlere, özel kuruluşlara ve tüzel kişiliklere 
usulsüzlük sonucunda atanır. Bir diğer deyişle devletin usulsüzlük 
yapan şirkete veya özel kuruluşa el koymasıdır.
Şirket veya özel kuruluş aklanana kadar kayyum yönetime devam eder.
kayyum her şirketin lehine her türlü kararı alıp uygulamakta
serbesttir. Eğer suçlamalara konu olan faliyetlere devam ediliyorsa
bunları sonuçlandırmak da kayyumun görevlerindendir.

Tüketici hakem heyetine itiraz etme süresi nedir ?

Tüketici hakem heyetine itiraz etme süresi nedir ?
Tüketici Hakem Heyetinin verdiği karara , tebliğ tarihinden 15 gün içerisinde itiraz edilebilir. 
Tüketici Sorunları Hakem Heyeti Madde 22 ye göre : 
Taraflar bu kararlara karşı onbeş gün içinde tüketici mahkemesine itiraz edebilirler. İtiraz, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını durdurmaz.
Ancak, talep edilmesi şartıyla hakim, tüketici sorunları hakem heyeti kararının icrasını tedbir yoluyla durdurabilir. 
Tüketici sorunları hakem heyeti kararlarına karşı yapılan itiraz üzerine tüketici mahkemesinin vereceği karar kesindir.
olarak belirtilmiştir.

Tüketici Hakem Heyetine Online Başvuru İçin Buraya Tıklayınız

Tüketici Hakem Heyeti Dilekçe Örnekleri İçin Buraya Tıklayınız

Kooperatif Üyeliği Nasıl Devredilir ? Kooperatif Üyelik Devri

Kooperatif Üyeliği Nasıl Devredilir ? Kooperatif Üyelik Devri 
En az 7 ortaktan oluşan ve aylık düzenli ödemeler ile üyelerini konut sahibi yapan yatırım modeline Kooperatif denir. 
Kooperatif ana sözleşmesi noterde imzalanır. Bu sözleşme , Ticaret Bakanlığına verilerek izin istenir. Bakanlık tarafından izin çıkması halinde , kooperatif ticaret siciline tescil ve ilan olur.
Kooperatife üye olan kişiler kooperatifi ödemekte zorlanabilir ya da kooperatifden tamamen vazgeçebilir.  Bu durumda sonuç ne olur ?
Kooperatif Üyelik / Ortaklık Devri Nasıl Olur ? 
İstenildiği taktirde kooperatif ortaklığı devredilebilir. Ortak olmak isteyen kişi , yönetim kurulu tarafından incelenir. Yeni ortak , kooperatifin yönetim kurulunun belirlediği nitelikleri taşıyor ise kooperatife ortak olabilir. Ortaklığın verilmesi ile eski kooperatife karşı olan tüm hak ve yükümlülükleri yeni ortağa geçer. 

Nedir?

Gayrimenkul Yatırım Ortaklığı (GYO) Nedir?
Gayrimenkule veya gayrimenkule dayalı sermaye piyasası araçlarına yatırım
yapmak amacıyla kurulmuş portföy yönetim şirketlerine verilen isimdir.
Bu şirketler süreli ya da süresiz olarak kurulabilirler. Bir projeyi gerçekleştirmek
amacıyla süreli olarak, belirli bir alanda yatırım yapmak için de süresiz olarak 
kurulurlar.
GYO sayesinde taşınmazlar kolaylıkla nakit hale gelebilir ve şirketlerin hisse senetleri 
borsada alınıp satılabilir.
Lüks Vergisi Nedir?
Hükümet Programı dahilinde, halkın lüks tüketim mallarından cayması amacıyla uygulanan vergiye lüks vergisi denilmektedir. Halk arasında "Havyar Vergisi" adıyla da bilinen lüks vergisinin amacı ülke genelinde tasarrufların artmasıdır.
Ülkemizde otomobil, akaryakıt, elektronik alet ve tütün ürünlerinde kendini gösteren bu vergi türünün içine taşınmazlar da dahil edilmektedir. Bu bağlamda geliştirilen tasarılardan biri kademeli gelir vergisi olarak karşımıza çıkmaktadır. 
Eski gelir vergisinde 5 yıl içinde satılan taşınmaz mallar için vergi ödenmekte ancak 5 yıldan sonra satılan taşınmaz mallar için vergi ödenmesi yapılmamaktaydı. Artık 5 yıldan sonra satılan mallar için de gelir vergisi ödenmektedir.
Gelir Vergisi Nasıl Hesaplanır?
Taşınmazın 2 yıl içinde satılması durumunda değerinin %40'ı
Taşınmazın 3 yıl içinde satılması durumunda değerinin %50'si
Taşınmazın 4 yıl içinde satılması durumunda değerinin %60'ı
Taşınmazın 5 yıl ve sonrasında satılması durumda ise değerinin yüzde 75'i muaf ( HARİÇ ) tutularak gelir vergisi ödenmektedir.
Yukarıdaki bilgilere göre 500 bin TL değerindeki bir taşınmaz için;
2 yıl içinde satılması durumunda 300 bini
3 yıl içinde satılması durumunda 250 bini
4 yıl içinde satılması durumunda 200 bini
5 yıl içinde satılması durumunda 150 bini üzerinden vergi ödenecektir.
  • Rezerv yapı alanı nedir ?

  • Kanun uyarınca gerçekleştirilecek uygulamalarda yeni yerleşim alanı olarak kullanılmak üzere, Toplu Konut İdaresi Başkanlığının veya İdarenin talebine bağlı olarak veya resen, Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Bakanlıkça belirlenen alanlarıdır.

  • Rezerv yapı alanının tespiti nasıl belirlenir  ?

  1.  Maliye Bakanlığının uygun görüşü alınarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığınca belirlenir.
Gerçek veya özel hukuk tüzel kişiler
a) Alanın büyüklüğünü de içeren koordinatlı hâlihazır haritası
b) Alanın uydu görüntüsünü veya ortofoto haritası
c) Alanda bulunan kamuya ait taşınmazların listesi hazırlanarak
         dosyaya istinaden Bakanlıktan rezerv yapı alanı belirlenmesi talebinde bulunabilir.Maliye Bakanlığı rezerv yapı alanına ilişkin görüşünü otuz gün içinde bildirir.
  • Taşınmazların değerinin tespiti nasıl yapılır ?
(1) İlgili kurum, uygulama alanındaki taşınmazların sınırını, yüzölçümünü ve cinsini gösteren kamulaştırma haritasını veya krokiyi yapar veya yaptırır ve bu taşınmazların maliklerini ve bunların adreslerini tespit eder veya ettirir.
(2) Taşınmazın değeri; ilgili kurum bünyesinden en az üç kişiden teşkil olunacak kıymet takdir komisyonları marifetiyle veya hizmet satın alınmak suretiyle tespit edilir.
(3) Taşınmazın değeri; taşınmaz değerleme konusunda uzman kişi, kurum veya kuruluşlardan bilgi alınarak ve mahallin emlak alım satım bürolarından alınacak bilgilerden de faydalanılarak, 4/11/1983 tarihli ve 2942 sayılı Kamulaştırma Kanununun 11 inci maddesindeki esaslara göre tespit edilir.
Apartmanlarda Açılmayan İş Yerleri Hangileridir ? 
Bazı işyerlerinin istenilen her yerde açılabilmesi kanunen uygun değildir. Sahibi olduğunuz apartman dairesine yada apartmanda işyeri olarak gösterilen bağımsız bölüme istediğiniz
iş yerini açmanız için bazı şartlar ve engeller vardır.
Kat mülkiyeti kanununa göre apartmanlarda, hastane, eczane, klinik, polikilinik, eczadeposu gibi yerler kurulamaz. Daire ya da işyeri sahiplerinin bu maddeye karşı aldıkları kararlarda hükümsüz olarak kabul edilmektedir. Ancak muayenehane apartman sakinlerinin oybirliği
ile açılabilir.
Sinema, tiyatro, kahvehane, pavyon, gazino, bar, kulüp, dans salonu gibi toplu eğlence yerleri ve bunların dışında fırın, lokanta, pastane, süthane gibi gıda üretim yerleri ile imalathane, boyahane, basımevi, dükkan, galeri ve çarşı gibi yerler kat mülkiyeti sahiplerinin oy birliği kararı ile açılabilen işyerleridir.
2013 de yapılan kanun değişikliği ile apartman dairelerinin ya da bağımsız bölümlerin hukuk bürosu yada avukatlık bürosu olarak kullanımının oy birliği şartı kaldırılmıştır.

Dere Mutlak Nedir ? Dere Mutlak Koruma Alanı Ne Demektir ?

Dere Mutlak Nedir ? Dere Mutlak Koruma Alanı Ne Demektir ? 
Dere mutlak koruma alanları , su havzalarını koruma amacını hedeflemektedir. Bu alana derenin heriki tarafında daki şerit de dahil olmaktadır. Yani bunu derenin kenarlarına çizilmiş bir koruma bandı gibi düşünebilirsiniz. 
Dere mutlak koruma alanları ile ilgili yönetmelik , İzmir Büyükşehir Belediyesi İzmir Su ve Kanalizasyon İdaresi Genel Müdürlüğü tarafından hazırlanmış olup , İzsu Su Havzaları Koruma Yönetmeliği olarak geçer. 
Dere mutlak dediğimiz kavramın önemli kısmı , dereye yakın olan arsanızın durumudur. Dere mutlak durumuna göre inşaata izin verilir ya da verilmez. Hatta dere mutlak yönetmeliğine uymadığı için yıkılan bir çok apartman vb. yerler bulunmaktadır.
Fakat dere mutlak çok iyi incelenmeli ve karar verilmelidir. Eğer yanlış olduğunu düşünüyorsanız mahkemeye verebilir ve kazanabilirsiniz. Burda yapılan planı incelemek gerekir.
İzmir Su Havzaları Koruma Yönetmeliği İlgili Maddeye Göre : 
MADDE 5: DERELER
1. Su toplama havzası yağış alanlarındaki dereler İZSU’ca koruma altına alınmıştır. İçme ve kullanma suyu rezervuarını besleyen tüm sulara, akar ve kuru derelere hiçbir surette atıksu ve arıtılmış atıksu deşarjı ile atık deşarjı yapılamaz. Su havzalarında dere mutlak koruma bandı uygulanacak dereler belirleninceye kadar, 0-200 m dere mutlak koruma bandı tüm dereler için geçerlidir. Derelerin her iki yanındaki mutlak koruma bantlarında yapı ve tesislere izin verilmez. Bu bantlarda bulunan tüm yapı ve tesislerin uzaklaştırılmaları esastır.
2. Tahtalı Barajı kısa, orta ve uzun mesafeli koruma alanlarında bulunan ve bu Yönetmeliğin eki olan Liste 1’de belirtilen 1/5000 ölçekli paftalara işlenmiş olan derelerin her iki tarafındaki 0 – 100 m’lik koruma bantlarında, havzanın mutlak ve kısa mesafeli koruma alanlarında geçerli olan m. 4.B. mutlak koruma alanı 1, 4, 5, 6, 7, ve 8’inci fıkraları geçerlidir. Bu yönetmeliğin eki olan Liste 1’de verilen derelere ait dere mutlak koruma bantlarındaki mevcut yapı ve tesisler, İZSU Yönetim Kurulu Kararı ile kamulaştırılır ve uzaklaştırılır. Kamulaştırma işlemi tamamlanıncaya kadar mevcut yapı ve tesisler atıksuları için sızdırmasız fosseptik yapmak ve atıksularını İZSU’nun uygun göreceği havza dışındaki bir yere taşımakla yükümlüdür. Mevcut yapı ve tesis kapsamı dışında kalanlar, kaçak yapı olarak değerlendirilir ve İZSU tarafından yıkılarak uzaklaştırılır.
3. Kısa, orta ve uzun mesafeli koruma alanlarındaki dere mutlak koruma bantlarında bu koruma alanlarının sadece tarıma yönelik hükümleri, seracılık ve yapı niteliği taşıyan tesis olmaması koşuluyla geçerlidir.

4. İZSU Genel Kurulu’nun 10.01.2005 tarih 05/26 sayılı kararı ve 27.01.2005 tarihli gazete ilamı ile yürürlüğe girmiştir.
Çamlı Barajı kısa, orta ve uzun mesafeli koruma alanlarında bulunan ve bu Yönetmeliğin eki olan Liste 2’de belirtien 1/5000 ölçekli paftalara işlenmiş olan derelerin her iki tarafındaki 0 – 150 m’lik koruma bantlarında, havzanın mutlak ve kısa mesafeli koruma alanlarında geçerli olan m. 4.B. mutlak koruma bantlarındaki mevcut yapı ve tesisler, İZSU Yönetim Kurulu Kararı ile kamulaştırılır ve uzaklaştırılır. Kamulaştırma işlemi tamamlanıncaya kadar mevcut yapı ve tesisler atıksuları için sızdırmasız fosseptik yapmak ve atıksularını İZSU’nun uygun göreceği havza dışındaki bir yere taşımakla yükümlüdür. Mevcut yapı ve tesis kapsamı dışında kalanlar, kaçak yapı olarak değerlendirilir ve İZSU tarafından yıkılarak uzaklaştırılır.

Kira Şerhi Nedir ?

Kira Şerhi Nedir ? 
Kira şerhi kısaca kiracı ve mal sahibi arasında yapılan kira kontratının tapuya işletilmesidir.  Yani , kira kontratı tapu kütüğünün şerhler sütununa eklenir. 
Bu işlem genelde uzun süreli kiralamalarda ve kiracının isteği üzerine yapılır.  Kira şerhinin amacı kiracıyı korumaktır. Bu şerh ile gayrimenkulün satılması durumunda kira kontratındaki şartlar ve süre yeni alıcı içinde geçerli olur. 
Kira kontratı yapılırken de kontrata ’ Tapuya Kira Şerhi Yapılacaktır ‘ gibi bir madde konulması önemlidir. Böyle durumlarda kira kontratının da noterde yapılması tercih edilir. 
Günümüzde yüksek harçlar nedeniyle küçük işletmeler yerine bankalar ve büyük kurumsal işletmeler tarafından yapıldığı görülmektedir.
Kira şerhi işlemi için noter tarafından alınan harç , damga vergisi ve tapu tescilinde kira bedeli göz önüne alınarak hesaplanan matrah üzerinden binde 6.83 harç ödenir.
Eğer sözleşmede kiracıya şerh yetkisi verilmemişse Tapuda şerh işlemi gerçekleştirilemez.  
Kira sözleşmesi tapuya şerh edildiğinde , kiracının gayrimenkul üzerinde ki hakkı kanunen bir geçerlilik kazanır. Gayrimenkulün direk satılması ya da icradan satılması durumunda bu şerh yeni alıcıyı da bağlar.
Tapu da Şerh İçin Neler Gerekir ? 
- Kira kontratı ( sözleşmesi )  ,
- Kiralanacak mülkün tapu senedi, 
- Kiracı ve Mal sahiplerinin fotoğraflı nüfus cüzdanı, 
- Temsilci olarak katılan var ise , temsile ilişkin gerekli belge,
- Kiracı ya da kiralayan taraflardan herhangi biri şirket ise şirket evrakları ( Şirkete ait tapuda işlem yapmak için alınan yetki belgesi aslı, imza sirkülerinin aslı, vergi levhası fotokopisi ) . 

Şufa Ön Alım Hakkı Nedir ?

Şufa Ön Alım Hakkı Nedir ? 
Şufa hakkı , Kanunda yeri olan ve Tapu Sicil işlemlerinde sıklıkla geçen bir kelimedir. Hukukta ve emlak sektöründe Ön Alım Hakkı olarak da bilinir. 
Şufa Hakkı , hisseli ( paylı ) olan gayrimenkullerde satış gerçekleştirilirken , önceliğin diğer hissedarlarda olması gerektiği manasına gelir.  Yani , hissedarların aralarında olan haklar çerçevesinde , hisseye dahil olan gayrimenkulün satışında ,  yabancı kişilerden önce diğer hisse sahiplerinin satın alma hakkı vardır.
Örnek vermek gerekirse , hissedarlardan birisi hissesini satmak istiyor. Bu kararı verdikten sonra diğer hissedarlara ihtarname çekmek zorundadır. İhtarname ile diğer hisse sahiplerine bu hisseyi alıp almayacakları sorulur. Diğer hissedarlar satışa çıkacak olan gayrimenkulu satın alma önceliğine sahiptirler. 
Şufa Hakkı Süresi Ne Kadardır ? 
Şuf'a hakkının kullanılma süresi satışın yapıldığının öğrenildiği tarihten itibaren 3 ay , öğrenilmemesi durumunda 2 yıldır.
4721 sayılı Türk Medeni Kanunu’nda 732. ve 736. maddeleri arasında düzenlenen şufa hakkının tanımı : 
Önalım hakkı; Müşterek mülkiyete tabi  taşınmazdaki bir hissenin üçüncü bir kişiye satılması halinde, hissesi bulunan hissedarların veya  sözleşme ile bu hak kendisine tanınan kişilerin ,satışa konu taşınmazı , belirli bir süre içerisinde diğer alıcılara nazaran öncelikli satın alma hakkıdır. Ayni ve yenilik doğrucu bir haktır.
Önalım Hakkının Kullanılamayacağı Durumlar
1.Paydaşlar arasında yapılan satışlarda önalım hakkı kullanılamaz. Paydaşlardan biri payını üçüncü bir kişiye sattıktan bir süre sonra sattığı payı geri satın alırsa bu kişiye karşı önalım hakkı kullanılabilir.
2.Bağışlama halinde önalım hakkı kullanılamaz.
3.Trampa halinde önalım hakkı kullanılamaz.
4.Taşınmaz satış vaadi sözleşmesi halinde önalım hakkı kullanılamaz.
5.Ölüme bağlı tasarruf halinde önalım hakkı kullanılamaz.
6.Tapusuz taşınmazların satımında önalım hakkı kullanılamaz.
7. Paydaşların paylarını hep birlikte üçüncü kişiye devretmesi halinde önalım hakkı kullanılamaz.
8. Bir bağımsız bölümün veya kat irtifakı payının satılması halinde, başka bağımsız bölüm malikleri önalım hakkı kullanamaz.
9. Önalım hakkından feragat edilmişse, önalım hakkı kullanılamaz. Önalım hakkından feragatin resmi şekilde yapılması ve tapu kütüğüne şerh verilmesi gerekir. Belirli bir satışta önalım hakkını kullanmaktan vazgeçme, yazılı şekle bağlıdır ve satıştan önce veya sonra yapılabilir (TMK. Md. 733/II).
10.Önalım hakkı dürüstlük kurallarına aykırı kullanılamaz.
11.Paydaşlar arasında fiili taksim yapılmış ise önalım hakkı kullanılamaz.
12.Tapuda paydaş olmayan önalım hakkını kullanamaz.
13.Yasal önalım hakkı menkul satışlarda geçerli değildir.
14.Payın şirkete sermaye olarak konulması halinde önalım hakkı kullanılamaz.
15.Cebri arttırmayla satışlarda önalım hakkı kullanılamaz.
16.Elbirliği mülkiyetine  (iştirak halinde mülkiyete) bağlı taşınmazlarda önalım hakkı kullanılamaz.

Miras Vergisi Nedir ? Kaç Sene Ödenir ?

Miras ( İntikal  , Veraset ) vergisi ,  ölüm ya da bağış şeklinde bir kişinin mülkiyetinin başkasına geçmesi ile ödenen vergidir.
Ölen kişinin mükelleflerin 4 ay içerisinde beyanname vermeleri gerekir.
Ölüm Türkiye’de , müfellefler yurtduşında ise bu süre 6 ay dır.
Ölüm Yurtdışı , mükellefler de yurtdışında ise bu süre 8 aya kadar çıkar.
Gaiplik durumunda ise , karar ölüm siciline işlerse , bu tarihten sonra 1 ay içerisinde beyanname verilmelidir.
Miras Vergisi Kaç Sene Ödenir ?
Miras vergisi toplamda 6 kere ödenir. Her sene Mayıs ve Kasım aylarında 2 taksit olarak toplamda 3 sene ödeme yapılmak zorundadır.
Miras , Veraset ( İntikal ) Beyannemesi İçin Hangi Neler Gereklidir ?
Beyanname yapılırken , beyanneme ile birlikte aşağıdaki evraklar gereklidir : 
- Veraset ilamı (Mirasçılık Belgesi) 
- Vasiyetname
- Borç ve masraflara ait belgeler 
 -Ticari bilanço ve gelir tablosu
 -Gayrimenkuller için, tapunun fotokopisi ve emlak vergisi değerini gösteren ilgili belediyeden alınmış bir belge 
- Ölüm ve Mirasçılık Bildirimi

Muris Nedir ? Muris Muvazaası Ne Demektir ?

Muris Nedir?
Miras Hukuku'nda, ölümü sonucu varlıklarını miras bırakan kişiye muris denilmektedir. Mirasçılık kanuna ya da murisin iradesine dayanabilmektedir. Kanun sonucu oluşmuş mirasçılığa “kanuni mirasçılık”, murisin iradesi sonucu oluşmuş mirasçılığa ise “mansup mirasçılık” denilmektedir. 
Muris Muvazaası Ne Demektir ?
Bazı miras bırakanlar yaşlanmaları durumunda bir ya da birkaç mirasçıyı mallardan mahrum etmek amacıyla, malları başka mirasçıya devrederler. Muris muvazaası böyle bir hukuk dışı işlemle malların kaçırılması durumunda açılan davadır.
Muris muvazaası davası açmak için kaçırılan mirasın bağlı olduğu bölgedeki Asliye Hukuk Mahkemesi'ne başvurulur.
Muris Muvazaası Davasını Kimler Açabilir?
Miras hakkı çiğnenmiş tüm mirasçılar muris muvazaası davasını açabilmektedir.
"Miras hakkı çiğnenmiş tüm mirasçılar" tanımına yasal mirasçılar, atanmış mirasçılar, evlatlıklar ile onların altsoyu dahil edilmektedir.
Muris Muvazaası Davasını Kimler Açamaz?
Miras hakkını reddetmiş kişiler, mirasından feragat sözleşmesiyle vazgeçmiş olan mirasçılar ve muris tarafından mirastan çıkarılmış kişiler muris muvazaası davasını açamamaktadır.
Muris Muvazaası Davası Kime veya Kimlere Karşı Açılır?
Muris muvazaası davalarında, davanın kime / kimlere karşı açılacağı konusu çok önemlidir, davalı olarak gösterilecek kişinin iyi tespit edilmiş olması gereklidir.
Bu davalarda davalı, miras kaçırma sonucu mal sahibi olan mirasçılardır. Eğer söz konusu kişi de hayatını kaybetmişse, davalı bu kişinin mirasçıları olmalıdır.