3. havaalanı için 5 milyar dolarlık bütçe
Bakan Yıldırım, Avrupa yakasına inşa edilecek havaalanı için şu bilgileri verdi...
İSTANBUL - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, şehre inşa edilmesi planlanan üçüncü havaalanı için çalışmalara son sürat devam ettiklerini söyledi.
Yeni havaalanının Avrupa yakasına yapılacağını ancak yerin henüz kesinleşmediğini kaydeden Yıldırım, tesisin niteliklerine ilişkin şu bilgileri verdi:
''60 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Havaalanında birbirinden bağımsız en az iki pist bulunacak. Bu havaalanı Avrupa'nın sayılı tesislerinden biri olacak ve İstanbul'un havayolu trafiğine nefes aldıracak. Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edilecek bu havaalanının tüm bağlantılarının da tamamlanmasıyla yaklaşık 5 milyar dolara mal olacağını tahmin ediyoruz. Atatürk Havaalanı, İstanbul hava trafiğinin önemli bir kısmını taşıyordu. Bunu Sabiha Gökçen ile bir miktar azalttık. 3. havaalanı ile Atatürk Havaalanı çok rahatlayacak. Kapasiteyi genişleteceğimiz için hava trafiğindeki sıkışıklık da azalmış olacak.''
''ANKARA VE İSTANBUL TRAFİĞİNDE CİDDİ RAHATLAMA OLUR''
Yıldırım, İstanbul ve Ankara'da yarım kalan metro hatlarının yapımının yerel yönetimlerden alınarak Ulaştırma Bakanlığına verilmesine yönelik Bakanlar Kurulu kararının kısa sürede çıkmasını beklediğini ifade etti.
Bu kararla birlikte Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğünün metro inşaatlarına başlayacağını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:
''İstanbul'da muhtemelen aynı yüklenici firma devam edecek. Ankara'da ise çalışmaya devam etmek isteyenlerle yola devam edeceğiz, istemeyenlerin faaliyet gösterdiği metro hatları için yeniden ihaleye çıkacağız. En kısa sürede hatları tamamlamak istiyoruz. önceliği yarım kalan ve toplu taşıma ihtiyacının en fazla olduğu metro hatlarına vereceğiz. Bu hatların devreye girmesiyle Ankara ve İstanbul trafiğinde ciddi rahatlama olur. Toplu taşımada hem şehir merkezlerine hem de çevresine yönelik trafik rahatlar. Tüm hatların tamamlanması 2-2,5 yılı bulur.''
''SÜRAT DEMİRYOLU'NA TALEP OLURSA YİD İLE YAPTIRIRIZ''
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Sürat Demiryolu Projesi'ne ilişkin iddiaların hatırlatılması üzerine de 1974 yılında inşasına başlanan projenin sadece 60 kilometrelik kesimi yapıldıktan sonra kendi haline bırakıldığını söyledi. Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Sürat Demiryolu Projesinde Ankara, Ayaş üzerinden İstanbul'a hızlı tren hattıyla bağlanacaktı ancak yaklaşık 1 katrilyona yakın para harcanmasına rağmen proje tamamlanmadı. Proje kapsamında Ankara-Ayaş arasındaki 60 kilometrelik hat ile Ayaş Tüneli yapıldı. Toplam 260 kilometre uzunluğundaki bu projeyi şimdilik tamamlamayı düşünmüyoruz. Ancak projenin Ankara-Ayaş kesimini, rehabilitasyonla diğer hızlı tren hatlarında olduğu gibi 250 kilometre hız yapılabilecek hale getirerek hizmete açabiliriz. Yaklaşık 150 milyon TL'lik rehabilitasyonu kendi imkanlarımızla tamamlayabiliriz. Böylece bu kadar ciddi kaynağın harcandığı bu hattın yok olmasının da önüne geçilebilir.''
ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN HATTI 2013'TE
Bu projenin tamamlanmasının gündemlerinde olmadığını, Ankara-İstanbul arasında Eskişehir üzerinden yapımı devam eden hızlı tren hattını 2013'te hizmete sokmayı hedeflediklerini vurgulayan Yıldırım, ''Ankara-İstanbul hattının devreye girmesinden sonra, talep olursa Sürat Demiryolu için ihaleye çıkar, YİD modeliyle yaptırırız'' diye konuştu.
24 KARAYOLU PROJESİ EN GEÇ 2035'TE BİTECEK
Karayolları Genel Müdürlüğünün çalışmalarına ilişkin de bilgi veren Yıldırım, 24 önemli karayolu projesini Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçireceklerini kaydetti.
Yıldırım, sözlerini şöyle tamamladı:
''Toplam 83 milyar dolarlık bu projelerin bazıları 2023, bazıları ise 2035'e kadar hizmete girmiş olacak. Türkiye'nin ihtiyaçları gün geçtikçe artıyor. Ulaştırma Bakanlığı olarak bu ihtiyaçlara cevap verebilmek için altyapıyı daha çok geliştirmemiz lazım. Ulaştırma Bakanlığı, bugüne kadar yaklaşık 20 milyar dolarlık projeyi Yap-İşlet-Devret modeliyle ihale etti ve bunlardan bazıları da tamamlanarak hizmete sunuldu. Bundan sonra da önemli çalışmalarımızı bu modelle yaptırmaya devam edeceğiz. İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprü de YİD modeli ile inşa edilecek.''
Öte yandan CNBC-e'ye konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da üçüncü havalimanının 5 yıl içinde devreye gireceğini açıkladı.
İSTANBUL - Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, şehre inşa edilmesi planlanan üçüncü havaalanı için çalışmalara son sürat devam ettiklerini söyledi.
Yeni havaalanının Avrupa yakasına yapılacağını ancak yerin henüz kesinleşmediğini kaydeden Yıldırım, tesisin niteliklerine ilişkin şu bilgileri verdi:
''60 milyon yolcu kapasitesine sahip olacak. Havaalanında birbirinden bağımsız en az iki pist bulunacak. Bu havaalanı Avrupa'nın sayılı tesislerinden biri olacak ve İstanbul'un havayolu trafiğine nefes aldıracak. Yap-İşlet-Devret yöntemiyle ihale edilecek bu havaalanının tüm bağlantılarının da tamamlanmasıyla yaklaşık 5 milyar dolara mal olacağını tahmin ediyoruz. Atatürk Havaalanı, İstanbul hava trafiğinin önemli bir kısmını taşıyordu. Bunu Sabiha Gökçen ile bir miktar azalttık. 3. havaalanı ile Atatürk Havaalanı çok rahatlayacak. Kapasiteyi genişleteceğimiz için hava trafiğindeki sıkışıklık da azalmış olacak.''
''ANKARA VE İSTANBUL TRAFİĞİNDE CİDDİ RAHATLAMA OLUR''
Yıldırım, İstanbul ve Ankara'da yarım kalan metro hatlarının yapımının yerel yönetimlerden alınarak Ulaştırma Bakanlığına verilmesine yönelik Bakanlar Kurulu kararının kısa sürede çıkmasını beklediğini ifade etti.
Bu kararla birlikte Ulaştırma Bakanlığına bağlı Demiryollar, Limanlar ve Havameydanları (DLH) İnşaatı Genel Müdürlüğünün metro inşaatlarına başlayacağını anlatan Yıldırım, şunları kaydetti:
''İstanbul'da muhtemelen aynı yüklenici firma devam edecek. Ankara'da ise çalışmaya devam etmek isteyenlerle yola devam edeceğiz, istemeyenlerin faaliyet gösterdiği metro hatları için yeniden ihaleye çıkacağız. En kısa sürede hatları tamamlamak istiyoruz. önceliği yarım kalan ve toplu taşıma ihtiyacının en fazla olduğu metro hatlarına vereceğiz. Bu hatların devreye girmesiyle Ankara ve İstanbul trafiğinde ciddi rahatlama olur. Toplu taşımada hem şehir merkezlerine hem de çevresine yönelik trafik rahatlar. Tüm hatların tamamlanması 2-2,5 yılı bulur.''
''SÜRAT DEMİRYOLU'NA TALEP OLURSA YİD İLE YAPTIRIRIZ''
Ulaştırma Bakanı Yıldırım, Sürat Demiryolu Projesi'ne ilişkin iddiaların hatırlatılması üzerine de 1974 yılında inşasına başlanan projenin sadece 60 kilometrelik kesimi yapıldıktan sonra kendi haline bırakıldığını söyledi. Yıldırım, sözlerini şöyle sürdürdü:
''Sürat Demiryolu Projesinde Ankara, Ayaş üzerinden İstanbul'a hızlı tren hattıyla bağlanacaktı ancak yaklaşık 1 katrilyona yakın para harcanmasına rağmen proje tamamlanmadı. Proje kapsamında Ankara-Ayaş arasındaki 60 kilometrelik hat ile Ayaş Tüneli yapıldı. Toplam 260 kilometre uzunluğundaki bu projeyi şimdilik tamamlamayı düşünmüyoruz. Ancak projenin Ankara-Ayaş kesimini, rehabilitasyonla diğer hızlı tren hatlarında olduğu gibi 250 kilometre hız yapılabilecek hale getirerek hizmete açabiliriz. Yaklaşık 150 milyon TL'lik rehabilitasyonu kendi imkanlarımızla tamamlayabiliriz. Böylece bu kadar ciddi kaynağın harcandığı bu hattın yok olmasının da önüne geçilebilir.''
ANKARA-İSTANBUL HIZLI TREN HATTI 2013'TE
Bu projenin tamamlanmasının gündemlerinde olmadığını, Ankara-İstanbul arasında Eskişehir üzerinden yapımı devam eden hızlı tren hattını 2013'te hizmete sokmayı hedeflediklerini vurgulayan Yıldırım, ''Ankara-İstanbul hattının devreye girmesinden sonra, talep olursa Sürat Demiryolu için ihaleye çıkar, YİD modeliyle yaptırırız'' diye konuştu.
24 KARAYOLU PROJESİ EN GEÇ 2035'TE BİTECEK
Karayolları Genel Müdürlüğünün çalışmalarına ilişkin de bilgi veren Yıldırım, 24 önemli karayolu projesini Yap-İşlet-Devret modeliyle hayata geçireceklerini kaydetti.
Yıldırım, sözlerini şöyle tamamladı:
''Toplam 83 milyar dolarlık bu projelerin bazıları 2023, bazıları ise 2035'e kadar hizmete girmiş olacak. Türkiye'nin ihtiyaçları gün geçtikçe artıyor. Ulaştırma Bakanlığı olarak bu ihtiyaçlara cevap verebilmek için altyapıyı daha çok geliştirmemiz lazım. Ulaştırma Bakanlığı, bugüne kadar yaklaşık 20 milyar dolarlık projeyi Yap-İşlet-Devret modeliyle ihale etti ve bunlardan bazıları da tamamlanarak hizmete sunuldu. Bundan sonra da önemli çalışmalarımızı bu modelle yaptırmaya devam edeceğiz. İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprü de YİD modeli ile inşa edilecek.''
Öte yandan CNBC-e'ye konuşan İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul'da üçüncü havalimanının 5 yıl içinde devreye gireceğini açıkladı.
Yorumlar