Çevre ve
Şehircilik Bakanlığı Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü “Tapu da lisanslı aracılık
dönemini” başlatıyor.
Çevre
ve Şehircilik Bakanlığı Tapu
ve Kadastro Genel Müdürlüğü “Tapu
da lisanslı aracılık dönemini” başlatıyor. Oluşturulan yönetmeliktaslağına
göre artık vatandaşın tapudaki işlemlerini lisanslı uzman kişiler
yürütecek.
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü, taşınmaza yönelik aracılık
faaliyetlerini belirleyen yönetmelik taslağı kapsamında lisanslı uzman kişileri
belirleyerek vatandaşa rehberlik hizmeti sunacak. Vatandaş ile lisanslı aracı
arasında imzalanansözleşme sonucunda
vatandaş tapudaki işlemleri bitince sadece imza atmış olacak.
Sistem 2013 yılı
içerisinde hayata geçirilecek.
LİSANSLAR SINAVLA
VERİLECEK
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü önce sınav açacak. Sınava
en az dört yılık eğitim veren yükseköğretim kurumları ile Tapu ve Kadastro
Meslek Yüksek Okulu’ndan veya emlak ve
emlak yönetimi konularında eğitim veren en az iki yıllık bir yüksek okuldan
mezun olanlar başvurabilecek. Sınava yüz kızartıcı suçlardan hüküm giymiş
olanlar başvuramayacak. AyrıcaTürkiye’de
yerleşim sahibi olmayanlara da sınava başvuru hakkı
tanınmayacak.
LİSANS ALAN KİŞİLERE EĞİTİM VERİLECEK
Sınavı
kazananlar Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’nde kayıt altına alınacak. Sicil
kayıtları oluşturulan kişiler daha sonra meslek etiği ve ahlak kurallarına
uyacağına dair yemin edecek. Kayıt altına alınan lisans sahiplerine tapu ve
kadastro mevzuatı ve uygulamalarına ilişkin konularda en az iki hafta genel
müdürlükçe belirlenecek usul ve esaslara göre zorunlu
eğitimverilecek.
Müdürlük isterse eğitim süresini uzatabilecek.
Lisans, kimlik belgesi ve
kaşe verilen lisanslı aracılar kendi işyerlerini açıp, işyerlerinin adresini
Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğüne bildirecekler. Vergi belgesini genel
müdürlüğe gönderen iş yeri sahibi lisanslı aracılar iş yerlerini
değiştirdiklerinde 15 gün içerisinde Tapu ve Kadastro Genel Müdürlüğü’ne
bildirecekler. TAPU İSTİHDAM SAĞLAYACAK YENİ BİR SEKTÖR
DOĞACAK
Tapu, yeni sistemle birlikte üniversite mezunu birçok kişiye
istihdam sağlayacak.
Lisanslı aracıların oluşturulması ile birlikte yeni
bir sektör doğacak.
Evrakta bilgi kirliliğinin önüne geçilmesi
ile bürokrasi azalacak.
Kâğıt ve zaman israfı önlenecek. Vatandaşın işi daha kısa sürede bitecek ve
güvenli denetlenebilen bir kesim doğacak.
Vatandaşa danışmanlık hizmeti
sunularak tapudaki yığılmaların önüne geçilecek.
Emlak sektörü
rahatlayacak. Lisanslı aracılar vatandaşın ‘tapu’ işini kısa sürede bitireceği
için emlakçıların zaman kaybı önlenecek.
Vatandaş isterse aracısız kendi
işini kendi yapabilecek. İsteyen emlakçılar da şartları uygun olduğunda lisans
alabilecek.
Yönetmelik taslağına göre; lisans sahibinin, emlakçılık
kapsamına giren işleri yürütmesi ve taşınmaz pazarlama faaliyetlerinde bulunması
ile birlikte yine emlakçıların aracılık faaliyetlerinde bulunması ise
yasaklanmış olacak.
LİSANS SAHİPLERİ VATANDAŞTAN FİYAT FARKI TALEP
EDEMEYECEK
Lisans sahibinin hizmeti karşılığında alacağı
ücret, asgari
ücret tarifesi,
her yıl ocak ayının ilk haftası içerisinde genel müdürlük tarafından belirlenip
ilan edilecek. Lisanslı aracılar işlerini takip ettiği kişilerden ücretini
alacak. Lisans sahibi kişiler, mevcut ücret tarifesini uygulayacak ve fiyat
farkı talep edemeyecek.
Lisanslı aracıları, Tapu ve Kadastro Genel
Müdürlüğü denetleyecek. Tapu, lisans sahiplerine uyarma, lisansın geçici iptali
ve lisansın sürekli iptali cezalarını verebilecek.
Çevre ve Şehircilik
Bakanı Erdoğan
Bayraktar Tapu
ve Kadastro Genel Müdürlüğünün yeni projesi ile ilgili olarak “Tapu ve Kadastro
Genel Müdürlüğümüzün bu uygulaması ile vatandaşlarımıza daha hızlı ve çağdaş
hizmet sunmanın yanında, tapu aracılık faaliyetine getirilen standart sayesinde
çok sayıda yüksek okul ve fakülte mezunu gencimize de kariyerlerine uygun bir iş
alanı da sağlamış olacağız ” dedi. |
|
|
Yorumlar