Gayrimenkul Fiyatını Artıran Nedenler ve Fiyatlama
Gayrimenkul Fiyatını Artıran Nedenler ve Fiyatlama
Konut üreten ve/veya
pazarlayan firmalarda konut fiyatını artıran nedenlerin Belirlenmesi önemli bir
stratejidir. Arsa temini, alt yapı giderleri, proje maliyeti, Finansman
maliyeti, konutun bulunduğu bölge ve konutun çevresiyle olan bağlantısı, Konut
fiyatını artıran nedenler arasındadır. Konutlara uygun arsa temini güçtür. Arsa
fiyatları konutun bulunduğu bölgeye göre değişiklik göstermektedir.
Merkezi bölgelerde konut
fiyatları yüksek Kırsalda ise daha düşüktür. Arsanın yeri konut fiyatını
etkileyen faktörlerden biridir. Konutun bulunduğu bölgenin genel görünümü,
ulaşım olanakları, alışveriş merkezlerine olan uzaklıkları vb. fiyatı etkileyen
nedenlerden biridir. Gün geçtikçe konut üreten ve pazarlayan firmalar bu konuya
daha çok önem vermektedir.Konutun ve çevresinin manzarası, sosyal ve kültürel
alanların oluşturulması (okul,Sinema, spor tesisleri konutun yonu .) oto park,
yeşil alanlar, eğlence alanları konut fiyatlarını Artıran unsurlar
arasındadır.
Proje maliyeti, kullanılan
malzeme kalitesi, konutun büyüklüğü, inşaat ve işçilik Maliyetlerindeki
artışlar, yapım sistemleri v.b. konut fiyatını etkileyen diğer Faktörlerdendir.
Konut fiyatları; enflasyon oranları, deprem, tahmin edilemeyen girdiler
ülke ekonomik koşulları gibi beklenmedik maliyetlerden etkilenmektedir
Fiyatlamayı iyi anlayabilmek için iyi bilmek gerekir. Fiyatlama yöntemi her bir
ürün için temel fiyatı belirlemektedir. İşletmelerin uyguladıkları fiyatlama
yöntemleri üç grupta incelenir: Maliyete Göre Fiyatlama, Talebe Göre Fiyatlama,
Rekabete Göre Fiyatlama.
Maliyete göre fiyatlamada,
toplam maliyetlere dayanarak fiyat belirlenmeye çalışılır.Toplam birim maliyete
belirli bir kâr eklenir. Bu yöntemde kullanılan fiyatlama Tekniği “Maliyete +
Kâr Yüzdesi” şeklindedir. Fiyatlamada; maliyetlerin türünün ve Miktarının
saptanmasının güç olması, talep ve rekabet koşullarının ihmal edilmesinden
dolayı bu yöntemin eksik yönleri bulunmaktadır.
Talebe Göre Fiyatlamada,
talebin yoğunluğu dikkate alınarak fiyatlandırma yapılır.Talep yüksek olduğunda
yüksek fiyat uygulaması ve talep düşük olduğunda düşük Fiyat uygulaması yapılır.
Talebe dayanan modellerde, maliyetler göz ardı edilmez Fakat ikinci derecede
önemlidir. Fiyatlar rekabet güçleri ile ürünün değeri konusunda Tüketicinin
gösterdiği davranışa göre belirlendiği geliştirilmiş bir fiyatlamadır. Bu
metodun pazar konumlandırma düşüncesiyle benzer yönleri bulunmaktadır. Talebe
yönelik fiyatlandırmanın temeli, pazara sunulan ürün ile ilgili olarak tüketici
davranışı ve buna yönelik olarak fiyatlamanın gerçekleştirilmesidir.
Rekabete Dayalı
Fiyatlandırmada, işletme fiyatlarını geniş ölçüde rakiplerin fiyatlarına bakarak
saptamaktadır. Rekabet fiyatının belirli bir yüzdesi içinde kalmak koşuluyla,
fiyat biraz daha yüksek veya düşük tutulabilir. Bu yöntem, genellikle ürünler
benzer olduğunda ve fiyatın en önemli pazarlama karması elemanı olması durumunda
etkindir.
Yorumlar