Gayrimenkul Fiyatını Artıran Nedenler ve Fiyatlama
Konut üreten ve/veya 
pazarlayan firmalarda konut fiyatını artıran nedenlerin Belirlenmesi önemli bir 
stratejidir. Arsa temini, alt yapı giderleri, proje maliyeti, Finansman 
maliyeti, konutun bulunduğu bölge ve konutun çevresiyle olan bağlantısı, Konut 
fiyatını artıran nedenler arasındadır. Konutlara uygun arsa temini güçtür. Arsa 
fiyatları konutun bulunduğu bölgeye göre değişiklik göstermektedir.
 Merkezi bölgelerde konut 
fiyatları yüksek Kırsalda ise daha düşüktür. Arsanın yeri konut fiyatını 
etkileyen faktörlerden biridir. Konutun bulunduğu bölgenin genel görünümü, 
ulaşım olanakları, alışveriş merkezlerine olan uzaklıkları vb. fiyatı etkileyen 
nedenlerden biridir. Gün geçtikçe konut üreten ve pazarlayan firmalar bu konuya 
daha çok önem vermektedir.Konutun ve çevresinin manzarası, sosyal ve kültürel 
alanların oluşturulması (okul,Sinema, spor tesisleri konutun yonu .) oto park, 
yeşil alanlar, eğlence alanları konut fiyatlarını Artıran unsurlar 
arasındadır.
Proje maliyeti, kullanılan 
malzeme kalitesi, konutun büyüklüğü, inşaat ve işçilik Maliyetlerindeki 
artışlar, yapım sistemleri v.b. konut fiyatını etkileyen diğer Faktörlerdendir. 
Konut fiyatları; enflasyon oranları, deprem, tahmin edilemeyen girdiler 
ülke ekonomik koşulları gibi beklenmedik maliyetlerden etkilenmektedir 
Fiyatlamayı iyi anlayabilmek için iyi bilmek gerekir. Fiyatlama yöntemi her bir 
ürün için temel fiyatı belirlemektedir. İşletmelerin uyguladıkları fiyatlama 
yöntemleri üç grupta incelenir: Maliyete Göre Fiyatlama, Talebe Göre Fiyatlama, 
 Rekabete Göre Fiyatlama.
Maliyete göre fiyatlamada, 
toplam maliyetlere dayanarak fiyat belirlenmeye çalışılır.Toplam birim maliyete 
belirli bir kâr eklenir. Bu yöntemde kullanılan fiyatlama Tekniği “Maliyete + 
Kâr Yüzdesi” şeklindedir. Fiyatlamada; maliyetlerin türünün ve Miktarının 
saptanmasının güç olması, talep ve rekabet koşullarının ihmal edilmesinden 
dolayı bu yöntemin eksik yönleri bulunmaktadır.
Talebe Göre Fiyatlamada, 
talebin yoğunluğu dikkate alınarak fiyatlandırma yapılır.Talep yüksek olduğunda 
yüksek fiyat uygulaması ve talep düşük olduğunda düşük Fiyat uygulaması yapılır. 
Talebe dayanan modellerde, maliyetler göz ardı edilmez Fakat ikinci derecede 
önemlidir. Fiyatlar rekabet güçleri ile ürünün değeri konusunda Tüketicinin 
gösterdiği davranışa göre belirlendiği geliştirilmiş bir fiyatlamadır. Bu 
metodun pazar konumlandırma düşüncesiyle benzer yönleri bulunmaktadır. Talebe 
yönelik fiyatlandırmanın temeli, pazara sunulan ürün ile ilgili olarak tüketici 
davranışı ve buna yönelik olarak fiyatlamanın gerçekleştirilmesidir.
Rekabete Dayalı 
Fiyatlandırmada, işletme fiyatlarını geniş ölçüde rakiplerin fiyatlarına bakarak 
saptamaktadır. Rekabet fiyatının belirli bir yüzdesi içinde kalmak koşuluyla, 
fiyat biraz daha yüksek veya düşük tutulabilir. Bu yöntem, genellikle ürünler 
benzer olduğunda ve fiyatın en önemli pazarlama karması elemanı olması durumunda 
etkindir.


Hiç yorum yok:
Yorum Gönder