11 Ekim 2016 Salı

Çekme Kat Nedir?

Çekme Kat Nedir?
Çekme kat, çatı ile son kat arasında bulunan kata / yapı modeline denir. Genellikle dört tarafı balkonla çevrilidir. Terasın orta yerinde bulunabilir. 
İmar kanununda çekme katın tanımı şu şekildedir:
3194 Sayılı İmar Kanunu Madde 2.02.- İnşa edildiği tarihte yürürlükte olan mevzuat hükümlerine uygun olarak yapılmış çekme kattır. 2981 sayılı kanuna göre af kapsamına dahil edilerek aynen veya ıslah edilerek muhafazası mümkün olan çekme katlar da mevcut çekme kat kabul edilir.
Çekme katların tapuda kaydının olması gerekir. Fakat çoğu çekme katların tapu kaydı bulunmamaktadır. 
Eğer çekme kat tapuda kayıtlı değil ise ' yapıda projeye aykırılık ' söz konusudur. Bunu gidermek için bağlı bulunan belediyeye, çekme katı projeye dahil ettirmek gerekir. 
Çekme Kat Projeye Nasıl Dahil Edilir ?
Proje değişikliği yaptırmak için belediyeye başvurulur. Proje değişikliğiniz uygulandığı taktirde çekme kat Tapuya kayıt edilir.

Tapuda kaydı olmayan çekme kat bir denetim esnasında anlaşılırsa kaçak yapı olarak kabul edilecektir ve belediye tarafından yıkımı söz konusu olur. Daire sahibi de para cezasına çarptırılır.

Boşanınca Ev Kime Kalacak ? Boşanmada Mal Paylaşımı

Bu yazıda çok merak edilen konulardan , ‘ Boşanınca ev kime kalacak ? ‘ , ‘ Ayrıldıktan sonra mallar kimin olacak ‘ , ‘ Ev benim üstüme fakat boşanınca ne olacak ?’ gibi soruların cevabı olan Boşanmada Mal Paylaşımı konusunu ele alacağız.
Malesef ülkemizde boşanmalar seneden seneye artış gösteriyor. Bu gibi durumlarda ilk akla gelen gayrimenkullerin kime kalacağını düşünmek oluyor.
2002 senesi bu konu için bir milat olarak kabul edilmektedir. Çünkü genelde 2002’den önce alınan mallarda mal ayrılığı görülmektedir. 2002 senesinden önce alınan mallar eğer özel bir sözleşme yapılmadıysa kimin adına kayıt ettirildiyse ona ait olmaktadır. Mal rejimi dediğimiz bu kanun çıkmadan önce , evin geçimini erkeğin sağladığı ve kadın çalışmadığı düşünüldüğünden mal varlığı genelde erkek üzerine yapılmaktaydı.
1 Ocak 2002 tarihi sonrasında yapılan tüm evliliklerde ve öncesi tarihli evliliklerde 2002 den sonra alınan mallar için yasal mal rejimi ‘Edinilmiş Mallara Katılım ‘ uygulaması geçerlidir. Yani eşler evlendikten sonra çalışıp aldıkları tüm mallar için , ortak hak ve tasarruf sahibi olur. 
Miras ya da bağış bu kapsama girmediği için bir ortaklık söz konusu olamaz. 
Eşler eğer isterlerse ‘ Mal Ayrılığı ‘ yapabilirler. Yani eşler Edinilmiş Mallara Katılımdan faydalanmak istemeyip mallarını ayırmak isterlerse , evlilik anında ya da sonrasında bir beyan düzenleyerek notere onaylatabilirler. Fakat bu konuda herhangi bir seçim  yapılmaz ise 1 Ocak 2002 tarihiyle yürürlüğü giren ‘ Edinilmiş Mallara Katılım ‘ yasal rejimi uygulanır.
Bu konu 4721 sayılı Türk Medeni Kanun 4. Bölüm’de ‘ Eşler Arasındaki Mal Rejimi’ olarak düzenlenmiştir.
Boşandıktan Sonra Eşlere Kalacak Pay Miktarı Nedir ? 
1 ocak 2002’den sonra bir eşin edindiği mal varlığının değerinin yarısı diğer eşe aittir. Diğer eşin çalışması, çalışmaması hatta fiili olarak aynı evde yaşıyor olmaları dahi önemli değildir.
Mal rejimi boşanma veya evliğin iptali ile sona erer. Malın kime ait olduğunun önemi yoktur. Mallar paylaştırılırken malların yüzde 50si ya da bu değerin karşılığı olan bedel diğer eşe verilir.
Fakat burda önemli nokta , boşanmadan sonra malların paylaşılabilmesi için payın talep edilmesi gerekmektedir. Bu bir seçimdir. Eğer herhangi bir talepte bulunulmaz ise kendiliğinden bir hak oluşmaz. 
İpotekli veya Borçlu Mallarda Durum Nedir ?
Boşanmanın ardından paylaşılması gereken mal varlığı ipotekli ya da borçlu olabilir. Fakat bu durumda da uygulama değişmiyor. Mal paylaşımı yüzde 50 olarak uygulanır.

Kira Vergisini Nasıl Düşürürsünüz?

Kira bedeli olmadan verilen evler için, emsal kira bedeli üzerinden vergilendirme yapılacak !

Yaklaşık 14 milyon ailenin kendi evinde oturduğu Türkiye'de, 5 milyona yakın aile kiracı konumunda... Maliye Bakanlığı'nın yeni düzenlemelerinin ardından kira vergisinin nasıl düşürüleceği kamuoyunda en çok merak edilen konulardan biri… Uzmanlara göre, özel okula giden küçük çocuğun eğitim masrafları, özel hastanelere yaptığınız sağlık masraflarını gider yazarak kira geliri vergisi azaltılabilir.
Hürriyet’ten Ahmet Karabıyık’ın haberine göre, kira bedeli olmadan verilen evler için de, emsal kira bedeli üzerinden vergilendirme yapılacak.
2015’de elde ettiği konut kira geliri 3.600 TL’yi aşanlar 25 Mart’a kadar beyanname verecekler. Yarın “işyeri kira gelirleri beyanından” ve vergi ödemeyip üste bir de “vergi iadesi alabilecek” mülk sahiplerinden bahsedeceğiz. 2015’de yıl boyunca elde edilen işyeri kira geliri net 23.200 TL’yi (brüt: stopaj dahil 29.000 TL’yi) aşanlar beyanname verecek. (Eğer işyeri; basit usuldeki bir mükellefe kiraya verilmişse beyanname verme sınırı 1.500 TL.)
Kira vergilerinin genel çerçevesi böyle olmakla beraber ‘bugün’ ayrıntıda gizlenenlere madde madde göz ataldığında şu sonuçlar çıkıyor:
1. 3.600 TL’lik konut kira geliri istisnasından kimler yararlanamaz?
Beyannamesini; 25 Mart’a kadar vermeyip sonradan (denetim sonucu) vergisini ödeyecekler  yararlanamıyor. Maliye’nin radarına takılanlar; hem vergisini cezalı ödeyecek, hem vergi hesabında 3.600 TL’lik istisnayı düşemeyecekler.
3.600 TL’lik istisna konut kira gelirleri için düzenlendiğinden, işyeri kira geliri olanlar istisnadan yararlanamıyor. Aynı dönemde; hem işyeri hem konut kirası elde edenler, konut kira vergisinin hesabında 3.600 TL’yi gelirinden düşebiliyor. 
Ticari, zirai veya mesleki kazancı nedeniyle gerçek usulde gelir vergisi mükellefi olan, esnaf, tüccar, doktor, avukat vb. kişiler de istisnadan yararlanamıyor.
Ayrı ayrı veya birlikte elde ettiği ücret, menkul sermaye iradı, gayrimenkul sermaye iradı ile diğer kazanç ve iratlarının tutarı yıllık 106 bin lirayı aşanlar da istisnadan yararlanamıyor
Bir konuta birden fazla kişinin ortak olması halinde, bu konuttan elde edilen kira gelirlerinin vergilendirilmesinde, her bir ortak, 3.600 TL’lik istisnadan ayrı ayrı yararlanabilecekler.
2. Kiracının ödemediği (kiracıdan alınamayan) kira beyan edilecek mi?
Ev sahiplerinin (veya işyeri sahiplerinin) kiracılarından tahsil edemedikleri kiralar varsa, alınamayan bu kiralar beyannameye de dahil edilmeyecek, vergisi de ödenmeyecek. 2015’de peşin tahsil edilen gelecek yıla ait (2016) kira geliri varsa, ertesi yıl (2017) Mart’da beyan edilecek. Eğer 2015’de; önceki yıla ait (2014) kira bedeli gecikmeli olarak kiracıdan tahsil edilmişse, 25 Mart’a kadar verilecek beyannameye 2014 kira geliride dahil edilip vergisi ödenecek.
3. Akrabaların kira ödemeden oturduğu konutlarda vergi
“Yeğenimden para alacak değilim, kira almadığım halde vergi mi ödeyeceğim” sorusunun cevabı ‘vergi var’. Yeğen değil; amca, dayı, teyze, hala, kuzen de olsa farketmiyor, ‘vergi var’. “Kira alınmamışsa vergisi nasıl hesaplanacak” derseniz, emsal kira bedeli (emlak vergi değerinin yüzde 5’i) üzerinden vergisi ödenecek.
“Tapuda benim adıma kayıtlı evimde kızım ve damadım oturuyor, tabiki kira da almıyorum, vergisi var mı?” sorusunun cevabı ‘vergi yok’. Anne, baba, çocuk veya kardeşin kira ödemeksizin oturduğu konut için, konut sahibi vergi ödemiyor. Aynı kişiye (yakınına) ikinci bir konutta tahsis edilmiş ise bu avantaj kalmıyor, emsal kira bedeli üzerinden ev sahibi (ikinci konut için kira almasa da) vergisini ödüyor.
4. Gurbetçiler kira geliri beyannemesi verecek mi? Vergi ödeyecek mi?
Gurbetçilerimiz için de; konut kira gelirleri yıllık 3.600 TL’yi aştığında vergi var, işyeri kirasında ise tutarı ne kadar olursa olsun vergi yok. İşyeri kirası elde eden gurbetçilerimiz beyanname de vermeyecekler. 
Okul faturası vergiyi azaltır
5. Çocuğumun özel okul faturası vergiyi azaltıyor mu?
Evet azaltır. Kira gelirinden dolayı beyanname verecek mükellefler gelirlerinden; 3.600 TL istisnayı ve gerçek/götürü gideri düştükten sonra vergiyi hesaplarken küçük çocuklarının eğitim masraflarını da indirebilirler. Dolayısıyla özel okul faturaları vergiyi azaltıcı bir etkiye sahiptir. Ancak bu özel okul faturası her durumda beyan edilen kira gelirinin yüzde 10’nu aşamıyor.
Eğitim masraflarının dışında; sağlık masrafları, özel sigorta masrafları, bağış ve yardımların beyannamede indirim olarak yer alabileceği (dolayısıyla ödenecek vergiyi azaltabileceği) hususu Gelir Vergisi Yasası’nın 89.ncu maddesinde (en fazla yararlanılabilecek oranlar belirtilerek) düzenlenmiştir.
6. Beyanname verenin kendisi, eşi ve çocuğunun sağlık masrafları vergiyi azaltır mı? 
Sağlık harcamaları da (Türkiye’de yapılmış olmalı) aynı şekilde (gelirin yüzde 10’nu aşmayacak şekilde) vergiyi azaltıcı etkiye sahiptir. Söz konusu harcamalar mükellefin kendisi, eşi ve küçük çocuklarına ilişkin olmalıdır.
• Kira gelirinin büyüklüğüne göre vergi oranları; yüzde 15, yüzde 20, yüzde 27 ve yüzde 35’dir. 
• 2015 kiralarının; her ay değişmeden aynı bedel üzerinden yıl boyunca tahsil edildiği varsayılmıştır.
• Kira gelirinden dolayı beyanname verecek olan mükellefler, GV Yasası’nın 89.ncu maddesinde yazılı olan ve ödenecek vergiyi azaltabilecek olan indirimleri de (özel sigorta prim ve katkı payları, bağış ve yardımlar,  eğitim ve sağlık harcamaları) gösterilen sınırlar çerçevesinde beyanname verirken dikkate alabileceklerdir.

Emlak Vergisi Nedir ?

Emlak vergisi , konut , arsa , arazi ve bina gibi taşınmaz gayrimenkulleri satın alan herkesin ilk karşılaştığı vergidir. 
Emlak vergisi nedir ? 1986 yılında çıkan bu vergi sene de bir sefer de ya da iki seferde ödenebilecek , taşınmaz mal varlığı için devlete ödenen veridir.
Emlak vergisi konusu genelde konut gibi bir gayrimenkul alana kadar pek bilinmez fakat konu buraya gelince herkesin merak ettiği bir konudur.
Bu yazı da size , emlak vergisi ne zaman ödenir  ? , emlak vergisi nereye ödenir ? , emlak vergisi nereden sorgulanır gibi soruların cevaplarını vermeye çalışacağız.
Emlak Vergisi Nereye Ödenir ? 
Emlak vergilerinizi , vergisini ödemek istediğiniz gayrimenkulün ( taşınmaz ) bulunduğu Belediyeye başvurarak ödeme yapabilirsiniz.
Peki emlak sahibi , emlağın bulunduğu yerden uzakta ise ne olacak ? Tabi ki , uzaktan ödeme seçeneği mevcut.
PTT ile havale ya da direk Belediye hesap numarasına emlak vergisi mükellef numarasını kullanarak verginizi ödeyebilirsiniz.
Ayrıca eğer Belediyeniz  E-Belediye sistemi kullanıyor ise internet üzerinden ödeme yapabilirsiniz.
Emlak Vergisi Ne Zaman Ödenir ? 
Bu zamanlar komisyon tarafından belirlenir. Genelde ilk taksit Mayıs ayı , ikinci taksit ise Kasım ayı gibi iki eşit taksit olacak şekilde ödenir.
Emlak Vergisi Hesaplama , nasıl hesaplanır  ? 
Emlak Vergisi hesabı çok basittir. Vergiler gayrimenkulün türüne göre (arsa , arazi , bina ,konut ve iş yeri için ) farklı farklı hesaplanır. Yani hepsi için ayrı oranlar vardı. Bu oranlar hesaplanırken belediyedeki rayiç bedel üzerinden hesaplama yapılır. Ayrıca gayrimenkulun bağlı olduğu belediye eğer Büyük Şehir Belediyesi ise ödenmesi gereken vergi 2 katı çıkar.
Normal Belediyelerde Emlak Vergisi:
Binalarda Binde 2
Meskenlerde Binde 1
Arazilerde Binde 1
Arsalarda Binde 3
Büyük Şehir Belediyelerinde Emlak Vergisi:
Binalarda Binde 4
Meskenlerde Binde 2
Arazilerde Binde 2
Arsalarda Binde 6
Emlak Vergisi Sorgulama ? 
Vergileriniz devletin borç sorgulama ekranlarından ya da belediyenizin E-Belediye sisteminden yapabilirsiniz.
Devlet Borç Bilgilendirme Servisi : 

Kiracının Evi Boşaltma , Çıkma Süresi Ne Kadardır ?

Tüm kiracıları etkileyen ve çok iyi bilinmesi gereken evi boşaltma , çıkma süresi evi tutarken söylenmediği için her zaman bir soru işaretidir.
2012’de Türk Borçlar Kanunu’nun düzenlemeleri sonucunda kiracının haklarında iyileştirmeler yapılmıştır. 
Kira sözleşmelerini sonlandırmak isteyen taraf ( kiracı / ev sahibi ) sözleşme bitim süresinden 15 gün önce karşı tarafa yazılı olarak bildirmek zorundadır. Aksi durumda sözleşme otomatik olarak 1 sene daha uzamış olur. 
Belirsiz süreli kira sözleşmelerinde ise, kiracı her zaman, kiraya veren ise kiranın başlangıcından 10 yıl geçtikten sonra sözleşmeyi sona erdirebilir.
Eskiden olduğu gibi kiracıyı çıkarmak artık o kadar kolay değil , kiracıya çıkması gereken süre ile ilgili açılan davalar 1 seneye kadar sürebiliyor. Bu sebeple en mantıklı yol kiracı ve ev sahibinin birbiriyle anlaşması olacaktır.
Eğer kiracı taahhüd vermiş ve evden çıkmadıysa , kiracıyla ilgili dava açılması için taahhütten 30 gün önce kiracıya bildirilmesi gerekmektedir.

Emlak Beyanı Nedir ? Ne zaman Yapılır ?

Emlak beyanı , kısaca o taşınmazın kime ait olduğunu ispatlanması olayıdır. 
Şahıs , kurum ve kuruluşların o gayrimenkulün ( bina , ev , arazi , arsa ) kendilerine ait olduğunu ispatlamaları için Belediyeye başvurup , bazı belgeler vermeleri gerekir.  Bu belgelere dayanarak devlet o gayrimenkulünüzü vergilendirir. 
Gerekli belgeler : 
- Kapak Dosya 
- Tapu Fotokopisi 
- Yapı Ruhsatı
- Adres ve Telefon Numarası 
- Mülk Sahibinin Nüfus Cüzdanı 
- Belediyeden alınan form

Emlak Beyanı Ne Zaman Yapılır ? 
Emlak beyannamesi  , tapu alındıktan sonra en geç o senenin sonuna kadar yapılmalıdır. Bu konu çok önemlidir. Geç kaldığınız taktirde ceza ile karşı karşıya kalırsınız.
Her gayrimenkul için ayrı beyanname yapılır. Bu beyannameler sonucunda her gayrimenkul için ayrıca vergi ödenir.

Taksim Nedir ?

Taksim Nedir ?
Taksim kısaca , ortak mülkiyet olan gayrimenkullerin ortakların arasında paylaşılmasına denir. 
Paylaşım sonucunda ortakların arasındaki mülk ortaklığı sona erer ve her ortak kendisine düşen pay üzerinde kişisel mülkiyet hakkına sahip olur. Taksim işlemi sonunda her ortağa bir taşınmaz düşmesi gerekir. 
Rızai Taksim Nedir ? 
Rızai Taksim , tarafların kendilerinin anlaşarak yaptığı Taksime denir.
Kazai Taksim Nedir ? 
Kazai Taksim , tarafların kendi aralarında anlaşamadığı durumlarda Yargıç kararıyla yapılan taksimdir.
Taksim İçin Hangi Belgeler Gerekir ? 
- Taksim işlemi yapılacak gayrimenkullerin tapu senetleri 
- Gayrimenkul ortaklarının ya da temsilcilerinin fotoğraflı nüfus cüzdanları 
- Ortaların ( Maliklerin ) 2şer adet fotoğrafları ( son 6 ay içerisinde çekilmiş olmalı ) 
- Ortaklar adına temsil söz konusu ise , temsili belirten belge 
- Noter tarafından düzenlenmiş fotoğraflı ve onaylı Taksim Sözleşmesi . Sözleşmede mirasçılara tescil isteme yetkisi verilmiş ise her mirasçı
kendisine düşen gayrimenkulün tescilini isteyebilir. Tescil yetkisi yok ise , bu mümkün olmadığı taktirde mahkeme kararı gerekmektedir.
- İlgili belediyeden alınan Emlak Beyan değerini gösteren belge
- Bina niteliği olan gayrimenkuller için zorunlu deprem sigortası 
Taksim İşlemi Ücreti / Mali Yönü Nedir ?
Gayrimenkullerin ilgili belediye tarafından bildirilen emlak beyanı değerinden az olmamak koşuluyla beyan değeri üzerinden : 
- 3/a göre , terekeye dahil gayrimenkullerin kanuni ve atanmış mirasçılar arasında aynen veya ifrazen yapılacak taksiminde kayıtlı değer üzerinden binde 22.77 
- 6/a göre , taksim işlemlerinde kayıtlı değerler üzerinden binde 11.38
- 6/b göre , İmar Parselasyon planları uygulama sonucu uygulanan parsellerin pay sahipleri arasında rızaen ya da hükmen taksiminde kayıtlı değer üzerinden binde 11.38
- 6/c göre , yukarda yazılanlar dışında kalan ve müşterek mülkiyete konu olanların rızaen yada hükmen pay sahipleri arasında aynen yada ifrazen taksiminde kayıtlı değer üzerinden binde 4.55

Osmanlı Tapusu Sorgulama

Yıllar öncesinden kalmış Osmanlı zamanına ait gayrimenkullerin tapu sahipleri , Çevre ve Şehircilik Bakanlığının aldığı karar ile bu tapuları Cumhuriyet tapusuna çevirebiliyor.
Tapu sahibi olan kişiler Osmanlı zamanından kalan bu Osmanlı tapulu taşınmazlar için kadastro çıktıktan sonra 10 yıl içerisinde hakkını alabiliyor.
Geçen bu süre içerisinde söz konusu gayrimenkul üzerinde yapılaşma olmuş ise tapu sahibine hakkı olan parası da ödenebiliyor.
Osmanlı Tapusu Nerden Sorgulanır ?
Yapılması gereken işlem çok basit :

Öncelikle Osmanlı Tapusu olan taşınmazın kaydının bulunduğu ilgili Tapu Müdürlüğü’ne buradan sonuç alınamadığı durumlarda ise Arşiv Dairesi Başkanlığı’na başvurularak konu araştırılabilir.

Kiracılar Aidat Ödemek Zorunda Mıdır? Kiracının Aidat Ödeme Zorunluluğu !

Kiracılar Aidat Ödemek Zorunda Mıdır ? 
Apartman, site gibi birden fazla konutun bir arada yaşadığı yapılarda ortak alanların bakımı, temizliği ve günlük hizmetlerin maliyet söz konusu yerde yaşayanların ortak ödemeleriyle karşılanır. Peki, kiracıların aidat ödeme zorunluluğu var mı?
Kiracı Aidat Öder mi ? Kiraci Aidat Ödemek Zorunda Mı ? Kiracı - Aidat İlişkisi 
Kat Mülkiyeti Kanunu gereğince, kat malikleri kendi aralarında tersi yönde bir karar almadığı sürece apartman aidatını ortak ve eşit bir şekilde ödemekle yükümlü sayılıyor. Her malikin eşit miktarda ödeyeceği bu aidatın miktarı, kat malikleri genel kurul toplantısında ortak bir kararla belirleniyor. Belirlenen aidat varsa kiracısından yoksa maliklerden toplanıyor. 
Kiracı Aidatı Ödemezse Ne Olur ? Kiracı Aidatı Ödemedi !
Apartman giderlerine katkıda bulunmayan / aidatı ödemeyen malikler hakkında katılım cezai yaptırımlar uygulanabiliyor. Böyle durumlarda öncelikli olarak ihtarname çekiliyor. İhtarname üzerinde belirtilmiş süreye kadar ödeme yapılmamışsa söz konusu borçlu kişiye dava açılabilmek mümkün. Ayrıca vaktinde ödenmemiş borçlar sonrasında gecikme tazminatıyla beraber ödeniyor.
Kat Mülkiyeti Kanunu Madde 20 'den 
Kat maliklerinden her biri aralarında başka türlü anlaşma olmadıkça:
 a) Kapıcı, kaloriferci, bahçıvan ve bekçi giderlerine ve bunlar için toplanacak avansa eşit olarak;
 b) Anagayrimenkulün sigorta primlerine ve bütün ortak yerlerin bakım, koruma, güçlendirme ve onarım giderleri ile yönetici aylığı gibi diğer giderlere ve ortak tesislerin işletme giderlerine ve giderler için toplanacak avansa kendi arsa payı oranında;
 Katılmakla yükümlüdür.
 c) Kat malikleri ortak yer veya tesisler üzerindeki kullanma hakkından vazgeçmek veya kendi bağımsız bölümünün durumu dolayısıyla bunlardan faydalanmaya lüzum ve ihtiyaç bulunmadığını ileri sürmek suretiyle bu gider ve avans payını ödemekten kaçınamaz.
Gider veya avans payını ödemeyen kat maliki hakkında, diğer kat maliklerinden her biri veya yönetici tarafından, yönetim planına, bu Kanuna ve genel hükümlere göre dava açılabilir, icra takibi yapılabilir. Gider ve avans payının tamamını ödemeyen kat maliki ödemede geciktiği günler için aylık yüzde beş hesabıyla gecikme tazminatı ödemekle yükümlüdür. 

Köy İmarı Nedir ? Köye Nasıl Ev Yapılır ?

Köy İmarı Nedir ? Köye Nasıl Ev Yapılır ?


Köye ev yapma şartları nelerdir ? Köye ev yapma koşulları nelerdir ? Köye nasıl ev yapılır ? Köy imarı nedir ? Köye ev yapmak istiyorum fakat nasıl yapacağım ? Kanuni zorunlulukları ve sorumluluklarım nelerdir diyorsanız bu yazımız size gereken temel bilgileri verecektir.  
Bilindiği üzere bir yerin imarı o alana ne türde bir yapılanma olacağını belirtmektedir. Alanda yapılan imar çalışmaları ile yerin imar  durumu belirlenir. (Örn konut imarı , ticari imarı , turizm imarı ) 
Köy imarı da köyde ne türde bir yapılanma yapılabileceğini bize açıklar. 
Bir köye ev yapılmak istenildiğinde karşımıza iki durum çıkmaktadır.
Arsanın : 
- ’ Köy Yerleşik Alanı ‘ içinde bulunması 
- Ya da bu alanın dışında olması. 

Bu konuda temel alınan yönetmelik Plansız Alanlar Yönetmeliği olup ilgili detaylar : 
Belediye ve Mücavir Alan Sınırları İçinde ve Dışında Planı Bulunmayan Alanlarda Uygulanacak Esaslar bölümünde maddelenmiştir.  
Yöntemelikte bulunan bilgiye göre Köy Yerleşik Alanı tanımı : 
Köy ve mezraların cami, köy konağı gibi köy ortak yapıları ile köy nüfusuna kayıtlı ve köyde sürekli oturanlar tarafından, yapımı tarihinde yürürlükte bulunan mevzuat hükümlerine uygun olarak inşa edilmiş yapıların toplu olarak bulunduğu yerlerde mevcut binaların en dışta olanlarının dış kenarlarından geçirilen çizginin içinde kalan alan köy yerleşik (meskun) alanını; bu çizgi ile 100 m. dışından geçirilecek olan, valiliklerce tespit edilerek il idare kurulunca karara bağlanan sınırın içinde kalan alan köy yerleşik alanı civarını tanımlar.

Yönetmelikte belirtilen bilgiye göre : 
 Arsa “Köy Yerleşik Alanı” içinde bulunuyorsa ; 
- Köy yerleşik alanları içerisinde yanlızca köy nüfusuna kaydı bulunan ve köyde sürekli yaşayanlarca inşa edilecek konut, tarım ve hayvancılık amaçlı yapılar ile köy odası, köy camii ve bunun gibi köy temel yapıları inşaat ve yapı kullanma iznine tabi olmaz. Fakat, inşa edilen yapının fen ve sağlık kurallarına uygun olması ve Köy ihtiyar heyetinden izin alınması zorunludur.
- Bir önceki madde de belirtilen yapılar haricinde ruhsata tabi yapılara inşaat ve yapı kullanma izni, Valiliklerce verilmektedir.
- Köy ve mezarlıkların yerleşik alanları içerisinde yapılacak ifraz işlemlerinde, parsel genişlikleri 10metre den parsel derinlikleri de 20 metre den az olması yasaktır.
- İfraz nedeniyle oluşacak yol, otopark, yeşil alan ve benzeri yerle düzenleme ortaklık payı köy tüzel kişiliği adına bedelsiz terkedilir. Bu oran parselin yüzde 35 inden fazla olmaz.
- Bina cephe ve istikametlerinin, köy mevcut teşekkülü esas alınarak tayin ve tesbitine Köy İhtiyar Heyeti yetkilidir.
- İfraz durumu söz konusu olmadıkça bir parsel üzerindeki ilgili müştemilat yapıları haricinde birden fazla yapı inşa edilemez.
- Köy ve mezarların yerleşik alanlarında taban alanı kat sayısı (TAKS) (müştemilat da dahil) yüzde 50’yi geçemez.
Arsa  “ Köy Yerleşim Alanı “ içerisinde bulunmuyorsa : 
- TAKS yüzde 5 olur(Taban Alanı Katsayısı )
- En fazla - maksimum inşaat alanı 250 m2 olur
- Yükseklik 6.50 metre (H) olur
- Parselin Kadastral yola cephesi bulunması zorunludur.
- Lakin parsel çok geniş bir alana sahipse ve bazı sebeplerden ötürü ifraz söz konusuysa , ifrazların ardından kalacak her parsel 5000 m2’den küçük olamaz. 
Kalan bu alanların tapu kadastro ya da tapulama haritasında olan veya halihazırda bulunan bir yola, yapılan ifrazdan sonra en az - minimum 25 metre cephesi olmalıdır.
- İmar durumu almak istenirse , Tapu ya da tapu yerine gösterilebilecek bir belge ve Röperli kroki ile Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü’ne başvurulur.
Bu imar durumu ile hazırlanacak proje ile Bayındırlık ve İskan Müdürlüğü’ne talepte bulunarak ruhsat alınabilir.
Söz konusu alan , köy yerleşik alanı dışındaysa muhtardan izin almaya gerek yoktur

Tapu Hibesi ( Bağışlama ) Nedir ? Nasıl Yapılır ?

Tapu Hibesi ( Bağışlama ) Nedir ? Nasıl Yapılır ? 
Hibe ( Bağışlama ) kısaca , kişiler arasında gayrimenkulün mülkiyetinin karşılıksız olarak devredilmesidir. 
Yaşı küçük olanların ( 18 yaşını doldurmamış ) ya da vasiyet altına bulunan kişilere ait olan gayrimenkullar veli veya vasilerince bağışlanamaz.
Hibe 18 yaşını doldurmamış kişiler ve zihinsel özürlü kişiler tarafından da yapılamaz.
Mal ortaklığı bulunan gayrimenkullerin üzerinde eşlerin ( karı ve koca ) beraberce bağışta bulunmalarıyla yapılabilir.
Rucu ( Geri Dönme ) şartıyla bağış yapılabilir. Yani , bağış yapılan kişi hibe eden kişiden önce ölürse , gayrimenkulün mülkiyeti hibe eden kişiye geri döner. Rucu şartıyla yapılan hibeler veraset ve intikal vergisinden muaftır.
Bazı kişiler Tapu harcını az ödemek için hibe yolunu kullanmak isterler fakat bu durumda veraset ve intikal vergisi vermek zorunda kalırlar.

Hibe İçin Hangi Belgeler Gereklidir ? 
- Hibe edilecek gayrimenkulün tapu senedi
- Tarafların veya temsilcilerinin fotoğraflı nüfus cüzdanları 
- Tarafların son 6 ay içerisinde çekilmiş 2 adet fotoğrafı
- Tarafların yerine temsilci bulunuyor ise temsile ilişkin belge
- İlgili belediyeden alınacak emlak beyan değerini gösteren belge

Tapu Bağış / Hibe Harcı Ücreti Nedir ?
Gayrimenkulün vergide kayıtlı değerinden az olmamak üzere beyan edilen değeri üzerinden binde 68,31 tapu harcı , bağışı alan kişi tarafından ödenir