Sık Sorulanlar

Sık Sorulanlar
SORU 2-Çocuğuma evimi hibe edeceğim, ne tür evraklar gereklidir, harcı ne kadardır?
CEVAP-Tapu senedi sizin ve çocuğunuzun nüfus cüzdanı, sizin bir, çocuğunuzun iki adet resmi, konu mesken ise DASK poliçe sureti ile müracaat edebilirsiniz, hibe harcı %5.4 dür.
SORU 3-Kat mülkiyet kanununun değiştiğini duydum. Bir sitede oturuyorum. Yönetim planı değişikliği zorunlumdur?
CEVAP-Bahsettiğiniz yasa 5411 sayılı yasa olup, 27.11.2007 tarihinde yürürlüğe girmiştir. Bu yasanın geçici 3. Maddesine göre yürürlük tarihinden (27.11.2007) itibaren 6 ay içinden yönetim planınızın bu yasaya uydurulması zorunluluktur.
SORU 4-1995 tarihinde 10 bloklu sitemiz kat irtifakı kurulmuş idi. Yeni kat mülkiyeti yasasının bazı kolaylıklar vergi ve harç cezalarının affetmek suretiyle kat mülkiyetine geçebileceğimizi duydum. Doğru mudur?
CEVAP-Bahsettiğiniz yeni düzenleme 5411 sayılı kanun olup, 27.11.2007 de yürürlüğe girmiştir. Bu yasaya göre, yürürlük tarihinden itibaren 2 yıl içinde kat irtifakını kat mülkiyetine çevirirseniz, yapı kullanma izin belgesinin alındığı tarihten itibaren tahakkuk eden vergi resim ve harçlar kat mülkiyetine geçiş esnasında cezasız tahsil edilir.
SORU 5- Babamdan birkaç taşınmaz mal miras kaldı, üzerimize geçirmek için ne yol izlememiz gerekir.
CEVAP- Babanızın vefat ettiği yer Sulh Hukuk Mahkemesinden veraset belgesi alarak, tüm mirasçılara ait nüfus cüzdanları, tapu sayısı, bir adet resim, mesken vasıflı gayrimenkuller için DASK poliçe sureti, tapular ve yukarıda belirtilen veraset belgesi ile bağlı bulunan Tapı Sicil Müdürlüklerine müracaat etmeniz gerekmektedir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar