HER TARAF ALLAKBULLAK...

HER TARAF ALLAKBULLAK...
Bugüne kadarbu çok kriz üst üste gelmemişti. Gerçektende her taraf allak bullak oldu. Aslında yazımı geçen hafta başında yazacaktım ama bir türlü yazmak içimden gelmedi. Editörümüz Ayşe Yılmaz’a mail gönderdim yazımı daha sonra göndereceğim diye. Neden mi? Hemen söyleyeyim, önümüzdeki günlerde enteresan gelişmeler olacak gibi görünüyor, bekleyelim görelim yazımı gönderirim demiştim. Keşke demez olsaydım ve içinde bulunduğumuz bu zor günleri yaşamıyor olsaydık Bir anda gündemin ilk sırasına neyi koyacağımızı hep birlikte şaşırdık Haftalardır AKP’nin kapatılma davası ilk sırada yer alırken birde Ergenekon davası çıktı Ortalık toz duman ,şimdi herkes bu davayı konuşuyor. Neler olacağı ve ne şekilde sonuçlanacağımerak ediliyor. Tüm gazeteler ve televizyonlar bununla meşgul. Gazetelerin sayfaları bu konuyla dolu. Televizyonlarda ise bir uzman gidiyor biri geliyor herkes durumu yorumluyor. Ben ve benim gibi gayrimenkul sektörünü yorumlayanlar ise eskiden olduğu gibi piyasanın parlak günlerini yazacağımız günleri arıyoruz. Durum gerçekten de iyi görünmüyor. Bir tarafta yukarıda da söylediğim gibi bana göre ilk sırada AKP kapatma davası. Peşinde Ergenekon davası. Sonra petrol fiyatlarının aşırı yükselmiş olması. Şimdi birde General Motor’un içine düştüğü krizle birlikte işten çıkarılma korkuları. Ve de önümüzdeki günlerde açıklandığındagenel olarak hiçte olumlu beklenmeyen Banka bilançoları. Daha ne söyleyeyim bunlar yeterli sanırım. Ancak şunu iyi biliniz ki gerçektende bunları yazarken çok üzülüyorum. Hatta bazı dostlarımın yazdıklarımın üzerine yine kriz senaryoları diye düşünmemelerini ummak istiyorum. Ama ne yapayım ki gerçeklerden asla kaçamayız değil mi? Neticeye gelindiğinde siyasi istikrarın bozulması,bunun yanında ekonominin de kötü sinyaller vermeye başlamış olması ,Borsanın aşırı değer kaybetmesi,dövizdeki yükselişler ve bizim sektörümüz için en önemlisi faizlerin %24 seviyelerine çıkmış olması bugünlerde piyasa açısından çok kötü sinyallerdir. Zira faizlerin yükselmesi demek konut kredi faizlerinin de yükselmesine neden olacağındanbu günlerde konut kredisi kullanmak isteyenleri defrenleyecektir. Zaten Bekle-Gör dönemine girmiş olan yatırımcılar yanında ferdi tüketicilerin büyük bölümünün de bu yolu seçeceği piyasamızda en çok konuşulanların başında gelmektedir. Kısacası dünya ekonomisi kriz yaşamaktadır. Ancak bizler bu krizi birde siyasi olarak yaşadığımız için etkilerini daha fazla görmekteyiz. Ancak unutulmamalıdır ki; her şeye rağmenen önemli yatırım aracı gayrimenkuldür. Önümüzdeki yazımda bütün Emlakçıları yakından ilgilendiren ‘Emlak Müşavirliği Yasa Tasarısı’ gibi en önemli bir konudaki en son düşündüklerimi paylaşacağım. Bilindiği gibi Mortgage (Tutsat) yasası çıktıktan sonra piyasa anlaşılmaz bir durum içine girdi. Ben bu konudaki düşüncelerimi bazı meslektaşlarımla ve özellikle de en yakınımdaki Onursal Başkanı olduğum EMFED(Emlak Müşavirleri Federasyonu)Başkan ve Yönetim Kurulu üyeleri ile paylaştım. Bakalım yazımdan sonra ne gibi tepkiler alacağım şimdiden merak ediyorum. Temennim odur ki son günlerde yaşamakta olduğumuz krizden Türkiye’nin aşırı etkilenmemesidir. Bu krizin yaralarını hem siyasi hem de ekonomik yönden en kısa sürede sarabilirsek piyasanın rahatlayacağını ümit ediyorum. Herkesin hayalindekievekavuşması dileklerimle. ResulMEDİN EMLAKİUM Yönetim Kurulu Başkanı www.resmed@ttmail.comwww.emlakium.com

Yorumlar

Popüler Yayınlar