Hilmi Işıkören // Konut Projesi Üretenler için satışta başarının sırrı
İnşaat-emlak
sektörü potansiyeli ve fırsatlarıyla firmaları yeni konut projeleri üretmeye
teşvik ediyor. Yeni inşaat firmaları kuruluyor. Mevcut inşaat firmaları
yollarına farklı projeler üretmeye devam ediyor.
Yeni
yeni projeler ortaya çıkıyor. Ancak her yeni proje satış konusunda başarılı
olamıyor. Motive alıcıların çok yoğun olduğu bu dönemlerde inşaat sahiplerinin
yeni projelerini görücüye çıkarırken dikkat etmesi gereken çok önemli konularda
beraberinde geliyor.
İnşaat
kalitesi, konsept, daire tipleri, lokasyon, ulaşılabilirlik, sosyal imkanlar,
güvenlik, otopark, aidat, satış ofisi, inşaatı yapan şirketin algısı, fiyat ve
ödeme kolaylıkları gibi unsurlardan biri ya da birkaç tanesi hedef kitle olarak
belirlenen tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerine uygun değilse satış yapmak
zorlaşıyor. Yani A hedef kitleye B hedef kitlenin beğeneceği ya da tam tersi B
hedef kitleye A hedef kitlenin beğeneceği bir proje sunulduğunda satış
güçleşiyor. İşte bir konut projesinin pazarlama sürecinin sonucu olan satışta
başarı tamamen bunda gizli.
Bir
konut projesi üretirken insanlar tarafından talep görmesi hedefleniyor. Ancak
sunulanlara karşılık istenilen bedel hedef kitle tarafından talep görmüyorsa
yapılan projedeki daireler ne ekonomiye, ne insanlara yarar sağlıyor, arz
fazlasını arttırmaktan başka bir işe yaramıyor.
Yeni
dönem inşaat-emlak sektörünün daha da parlayacağı bir dönem olacak. İşin beton,
demir ya da tuğlanın yanısıra daha önemlisi insan olduğunun bilincinde olan
inşaat firmaları satış sorunu yaşamayacaklardır.
Gayrimenkul,
savaş, deprem, ekonomik kriz dönemleri dahil, altın, döviz ve borsa yükselirken
de düşerken de fırsatlar üretebilme kabiliyetine sahip dünyadaki en güvenilir
tek yatırım aracıdır.
Hilmi
Işıkören
www.isikoren.com
Yeni
yeni projeler ortaya çıkıyor. Ancak her yeni proje satış konusunda başarılı
olamıyor. Motive alıcıların çok yoğun olduğu bu dönemlerde inşaat sahiplerinin
yeni projelerini görücüye çıkarırken dikkat etmesi gereken çok önemli konularda
beraberinde geliyor.
İnşaat
kalitesi, konsept, daire tipleri, lokasyon, ulaşılabilirlik, sosyal imkanlar,
güvenlik, otopark, aidat, satış ofisi, inşaatı yapan şirketin algısı, fiyat ve
ödeme kolaylıkları gibi unsurlardan biri ya da birkaç tanesi hedef kitle olarak
belirlenen tüketicinin ihtiyaç ve beklentilerine uygun değilse satış yapmak
zorlaşıyor. Yani A hedef kitleye B hedef kitlenin beğeneceği ya da tam tersi B
hedef kitleye A hedef kitlenin beğeneceği bir proje sunulduğunda satış
güçleşiyor. İşte bir konut projesinin pazarlama sürecinin sonucu olan satışta
başarı tamamen bunda gizli.
Bir
konut projesi üretirken insanlar tarafından talep görmesi hedefleniyor. Ancak
sunulanlara karşılık istenilen bedel hedef kitle tarafından talep görmüyorsa
yapılan projedeki daireler ne ekonomiye, ne insanlara yarar sağlıyor, arz
fazlasını arttırmaktan başka bir işe yaramıyor.
Yeni
dönem inşaat-emlak sektörünün daha da parlayacağı bir dönem olacak. İşin beton,
demir ya da tuğlanın yanısıra daha önemlisi insan olduğunun bilincinde olan
inşaat firmaları satış sorunu yaşamayacaklardır.
Gayrimenkul,
savaş, deprem, ekonomik kriz dönemleri dahil, altın, döviz ve borsa yükselirken
de düşerken de fırsatlar üretebilme kabiliyetine sahip dünyadaki en güvenilir
tek yatırım aracıdır.
Hilmi
Işıkören
www.isikoren.com
www.isikoren.com
Yorumlar