Farkınız Nerede?
Farkınız Nerede?
Bireysel çok iyi bir satıcı olmanız zor değil. İyi olmayın
mükemmel olun bu zamanda iyiler değil işinde en iyi olanlar kazanır. Asla
kimseye bir şey satmayın onlarda alma duygusu yaratın. Kimse bir şey satın
almaya zorlanmak dan hoşlanmaz. Ancak almaya bayılırlar. Bana satı demesin
aldım desin.
Fark yaratmak çok da zor değil.
Bireysel, kurumsal ve ürün olarak doğru stratejiniz
olsun. Önce insanların ihtiyacı ne, neden almak istiyorlar, nasıl alacaklar,
gibi soruların cevaplarına hakkında bilginiz olsun. Onların size bilgi
vermelerine fırsat verin. Siz soru sorun o cevaplarla kendini ele verecektir.
İnsanlar önce karışışında ki insana, ürüne ve firmaya bakarlar bunlardan birinde
güvensizlik his ederlerse satın alma işlemi sonuçsuz kapanır.
Bireysel olarak işiniz de uzman olduğunu his ettirin.
İnsanlar sizi nasıl tanıyor ya da tanıtıyorlar kolaylıkla sizi başka birine
tavsiye ediyorlar mı? Konusunda aranan, güvenilir, insan ilişkilerinde önem
veren, kendilerine yardım eden, güler yüzlü insanlarla iş yapar. Onun için eksik
yanlarınızı belirleyip kendinizi donanım olarak yetiştirmek zorundasınız.
Sözünün arkasında durmayan ve sürekli erteleyen zorluk çıkaran birileri ile
kimse çalışmaz kolay ulaşılsa bilir olun.
Ürünler konusunda hakim olun ürünün neye fayda sağladığını
müşterinin satın almasını sağlamak için yeterlimi? Neden bu ürünü alsınlar onun
için ne değer sağlar. Fiyat, satış sonrası hizmet, kalite, garanti süresi,
marka, ödeme seçenekleri, servis yaygınlığı, yedek parça gibi, bir sorun
olduğunda geri alma ya da sorunu giderme konularına bakarlar. Kimse parası ile
rezil olmak istemez.
Kurumsal olarak da birçok iş düşmek de öncelikle iyi bir
satış ve pazarlama çalışması olmalı. Kolay ulaşılan, tercih etmenizi artırır
müşteri kitlenize göre planlar ve fiyatlama çalışmaları yapmak en önemli
nedendir yanlış planlama reklam, tanıtım, site tasarımı, dağıtım ve
yatırımlarınızın bir anlamı kalmaz.
Müşterileriniz birer para kaynağı değil de sizin
ödemelerinizi yapan firmanın can damarıdır. Sizden memnun olmayan bir kişi sizle
asla iş yapmaz yapacak olana da engel olur. Gider rakiplerinizle iş yapar.
Giden bir insanın sizden tekrar gelip iş yapmasını beklemek; cehenneme gidenin
gelmesi kadar zor ve imkansız çünkü rakipleriniz onu çok dan kapmıştır.
Yorumlar