Farkınız Nerede?

Farkınız Nerede?



Bireysel çok iyi bir satıcı olmanız zor değil. İyi olmayın mükemmel olun bu zamanda iyiler değil işinde en iyi olanlar kazanır. Asla kimseye bir şey satmayın onlarda alma duygusu yaratın. Kimse bir şey satın almaya zorlanmak dan hoşlanmaz. Ancak almaya bayılırlar. Bana satı demesin aldım desin.
Fark yaratmak çok da zor değil.

Bireysel, kurumsal ve ürün olarak doğru stratejiniz olsun. Önce insanların ihtiyacı ne, neden almak istiyorlar, nasıl alacaklar, gibi soruların cevaplarına hakkında bilginiz olsun. Onların size bilgi vermelerine fırsat verin. Siz soru sorun o cevaplarla kendini ele verecektir. İnsanlar önce karışışında ki insana, ürüne ve firmaya bakarlar bunlardan birinde güvensizlik his ederlerse satın alma işlemi sonuçsuz kapanır.

Bireysel olarak işiniz de uzman olduğunu his ettirin. İnsanlar sizi nasıl tanıyor ya da tanıtıyorlar kolaylıkla sizi başka birine tavsiye ediyorlar mı? Konusunda aranan, güvenilir, insan ilişkilerinde önem veren, kendilerine yardım eden, güler yüzlü insanlarla iş yapar. Onun için eksik yanlarınızı belirleyip kendinizi donanım olarak yetiştirmek zorundasınız. Sözünün arkasında durmayan ve sürekli erteleyen zorluk çıkaran birileri ile kimse çalışmaz kolay ulaşılsa bilir olun.

Ürünler konusunda hakim olun ürünün neye fayda sağladığını müşterinin satın almasını sağlamak için yeterlimi? Neden bu ürünü alsınlar onun için ne değer sağlar. Fiyat, satış sonrası hizmet, kalite, garanti süresi, marka, ödeme seçenekleri, servis yaygınlığı, yedek parça gibi, bir sorun olduğunda geri alma ya da sorunu giderme konularına bakarlar. Kimse parası ile rezil olmak istemez.

Kurumsal olarak da birçok iş düşmek de öncelikle iyi bir satış ve pazarlama çalışması olmalı. Kolay ulaşılan, tercih etmenizi artırır müşteri kitlenize göre planlar ve fiyatlama çalışmaları yapmak en önemli nedendir yanlış planlama reklam, tanıtım, site tasarımı, dağıtım ve yatırımlarınızın bir anlamı kalmaz.

Müşterileriniz birer para kaynağı değil de sizin ödemelerinizi yapan firmanın can damarıdır. Sizden memnun olmayan bir kişi sizle asla iş yapmaz yapacak olana da engel olur. Gider rakiplerinizle iş yapar. Giden bir insanın sizden tekrar gelip iş yapmasını beklemek; cehenneme gidenin gelmesi kadar zor ve imkansız çünkü rakipleriniz onu çok dan kapmıştır.

Yorumlar

Popüler Yayınlar