Gayrimenkul Sektöründe Markalaşma
Gayrimenkul Sektöründe Markalaşma
Küreselleşme olgusu her sektörde
olduğu gibi gayrimenkul sektöründe de yaşanmaktadır. Dünyanın tek pazar haline
gelmesi, ticari sınırların yavaş yavaş ortadan kalkması ile her işletme dünyanın
her yerinde faaliyet gösterebilir hale gelmiştir. Bu çerçevede, uluslararası gayrimenkul
işletmeleri ülkemizde
faaliyet gösteriyorlar ve acentalık sistemi ile Türk gayrimenkul pazarına
girdiler. Öte yandan mortagage ile başlayarak yabancı finans kuruluşları
ülkemize gelerek ve bazı yerel bankaları satın aldılar gayrimenkul pazarına
girmiş bulundurlar.
Markalaşma
artık sürekli duyduğumuz bir terim olarak yer almaktadır. Marka reklam ilişkisi
ise rekabette önemli rol oynamaktadır. Reklam markalar hakkındadır; reklamı
yapılan markanın bilinçli veya bilinçsiz olarak imajını yaratmak veya
güçlendirmek için dizayn edilir Uluslararası markaların Türk pazarına girmesi
kesinlikle bir tehdit olarak algılanmamalıdır, aksine ülkemizdeki yerel
işletmeler bu sayede rekabetten geri kalmamak için standartlarını yükseltmek
zorundadırlar.
Markalaşmak, yerel ve
uluslararası pazarlarda önemlidir, çünkü markanın, rekabetin olduğu pazarlarda
diğer ürün sunan firmalardan ayırt edici özelliği vardır ve güven verir. Fakat,
ülkemizde maalesef yerel ve uluslararası bazı işletmeler markalaşmaya gitmiş,
fakat marka gerekliliğini yerine getirememişlerdir. Marka, bir işletmenin ürün
ve hizmetlerini diğer işletmenin ürün ve hizmetlerinden ayırt eden sembol, isim,
logo işaretleridir. Fakat hedef kitlerde bir duygu ve güven sunmalıdır. Sadece
markalaşıp, fakat marka gerekliliğini benimsemeyen
işletmeler markalaşmamış demektir.
Gayrimenkul
sektöründe uluslararası markaların yanında başarılı yerel markalar da vardır
Gayrimenkul işletmeleri, aslında, kendilerini diğer işletmelerden nasıl farklı
konuma getirebilirler konusuna odaklanmalıdırlar. Bakkalların bile
süpermarketler ile rekabet edemediği günümüz koşullarında gayrimenkul firmaları
da standartlarını arttırmalı ve farklı olma yollarını aramalıdır, çünkü pazarda
aynı gayrimenkulü sunan birçok işletme vardır.
Markalaşma hem
gayrimenkul pazarlayan firmalar ve inşaat şirketleri için artı değerler katarak
hem müşterileri acısından daha güvenilir bulunur. İnşaat firmaları için
işe markalaşan bir firma ile markalaşmayan
bir firma arasında konut satışlarında bile %30 Lara varan bir fiyat farkı
vardır. Bundan dolayı firmaların markalaşma ve kurumsallaşma için gerekeni
yapması lazım.
Yorumlar