Evde Home Ofis Kurmak İçin Gerekenler !

Evde Home Ofis Kurmak İçin Gerekenler
Günümüzde giderek yaygınlaşan home ofisler ev ile işyerinin birleşimi olan bağımsız bölümlerdir. Kanunen tapuda mesken olarak kayıtlı bir taşınmazın işyeri olarak kullanılması mümkündür. Peki, evde home ofis kurmak için neler gereklidir ?
İlk olarak evin işyerine dönüştürülecek kısım / kısımları için, işyeri açma izinlerinin alınması şarttır. Bu açılacak iş yeri apartman gibi bir ortak yaşam alanı içinde yer aldığından iş yeri açma izinlerinin içinde apartman yönetiminin iznide bulunmalıdır, bu izin bulunmadığı taktirde apartman yönetimi işyerine dava açabilmektedir. Gerekli diğer belgeleri şu şekilde sıralayabiliriz :
1- İki adet vergi levhası fotokopisi
2- Tapunun fotokopisi
3- Kira kontratı
5- Nufüs cüzdanı fotokopisi
6- Binanın imar durum belgesi
7- Bağlı olunan esnaf odasına ait oda kayıt belgesi
8- Yangın söndürme tüpünün dolum faturası
9- Olumlu itfaiye raporu
10- Yapı sağlamlık raporu
11- Portör muayene kartı
12- Söz konusu dairenin üst kat sakinlerinden alınmış muvafakatname ( izin belgesi )  
13. Söz konusu dairede şirket kurulmuşsa; Ticaret sicili gazetesi, mesul müdürlük sözleşmesi, imza sirküsü, faaliyet belgesi
Home Ofis İçin Emlak Vergisi
İş yeri olarak kullanılan veya bir bölümü dükkân, mağaza, depo gibi ticaret ve sanat icrasına dönüştürülmüş konutlar için vergi değerinin değişimi söz konusudur ve konutun bu duruma göre vergilendirilmesi gerekmektedir. Bu yeni durumda home ofislerin vergi oranı işyerlerine ait vergi oranıyla aynı olur. İşyerleri için geçerli emlak vergisi oranlarıysa söz konusu işyerinin bulunduğu yere göre değişmektedir. Eğer işyeri normal yörede ise emlak vergisi binde 2, büyükşehirde ise binde 4 olarak belirlenmiştir.

Yorumlar

Popüler Yayınlar