Marmaray 2013 yılında tamamlanacak
Asya ile Avrupa’yı denizin altından birleştirecek Marmaray ile Sirkeci İstasyonu’ndan Yenikapı’ya hareket edecek trenler, 3 bin 300 metre uzunluğundaki hattı, 3.5 dakikada geçecek.
Asya ile Avrupa’yı denizin altından birleştirecek Marmaray ile Sirkeci İstasyonu’ndan Yenikapı’ya hareket edecek trenler, 3 bin 300 metre uzunluğundaki hattı, 3.5 dakikada geçecek.
Bazı tarihi yapıların da altından geçilecek yolculuk yerin 60-83 metre arasında değişen derinliklerinde yapılacak. Avrupa Yakası’nda Yenikapı’da başlayan tünelin üzerinde Hocapaşa Camii, Ebussuud Caddesi, Mercan Camii, İstanbul Erkek Lisesi, Beyazıt Devlet Kütüphanesi, Beyazıt tramvay hattı, Laleli, Aksaray’daki Rus Pazarı da bulunuyor. Tünel, Kapalıçarşı’nın ise 150 metre yanından geçiyor.
Bozmayalım diye derinden gidiyoruz
Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) Marmaray Bölge Müdürü Dr. Mühendis Haluk Özmen, Koruma Kurulu kararlarına uygun çalıştıklarını belirterek, şu bilgileri verdi: "Bize verilen bilgilere göre yaşayan medeniyetlerin bıraktığı izler, 14-15 metre kalınlığındaki kültür tabakası içinde. Onun altında ana kaya, yani jeolojik olarak el değmemiş bir katman var. Arkeolojik olarak sıkıntı olmaması ve binaların zarar görmemesi için derinden gidiyoruz."
Marmaray Projesi’nin banliyö hatlarının yapımını da içine alan tüm çalışmalarının 2009’da tamamlanması bekleniyordu. Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle çalışmalar uzadı. Marmaray’nin tamamlanmasında yeni tarih 2013 oldu.
Tamamı 3 milyar dolara mal olacak
Başbakan Tayyip Erdoğan’ın 2004 Mayıs’ında temelini attığı Marmaray’a 3 milyar dolar harcanacak. Bunun 860 milyon dolarını tüp geçiş sistemi oluşturuyor. Şu ana kadar 500 milyon dolar harcanan tüp geçiş sisteminde, tünel Sarayburnu’nda deniz altından karaya kadar geldi. Kara çıkışının açılması için Sirkeci İstasyonu’ndan TBM’lerle tünel kazılması bekleniyor. Ayrılıkçeşme’den Üsküdar Meydanı’na gelecek tünel, Ticaret Lisesi yanındaki makas tünele ulaştı. Haziran’a kadar tünelin Üsküdar İstasyonu’na, Ocak 2010’da ise tüp tünelin başlangıç noktası olan Kız Kulesi altındaki 11 numaralı tüpe ulaşması bekleniyor. Deniz altındaki tüp tünellerin bağlantıları da yapıldı. Ek birleşim yerleri betonlandı. Sırada, güvenliği de sağlayacak servis yollarının yapılması var.
İki bölgede kazı sürüyor
DLH Marmaray Bölge Müdürü Dr. Mühendis Haluk Özmen’in verdiği bilgilere göre, Sirkeci İstasyonu’na dönüştürülecek Hocapaşa Vergi Dairesi’nin yanındaki Batı Havalandırma Şaftı’nda şimdiden 50 metre derinliğe inildi. Gidiş-gelişli, trenlerin geçeceği pilot tünellerin yapımında ise çalışmalar halen geceli gündüzlü sürüyor. Türk-Japon mühendis ve işçilerin dört yıldır sürdürdüğü çalışma kapsamında, Sirkeci İstasyonu’nun havalandırmasını sağlayacak Batı Şaftı ile kaçış şaftında da sürdürülen arkeolojik kazılar tamamlandı. Ancak istasyonun, Sirkeci Garı arkasında kalan kuzey girişi ile Doğu Şaftı’nda ise arkeolojik kazılar sürüyor.
Asya ile Avrupa’yı denizin altından birleştirecek Marmaray ile Sirkeci İstasyonu’ndan Yenikapı’ya hareket edecek trenler, 3 bin 300 metre uzunluğundaki hattı, 3.5 dakikada geçecek.
Bazı tarihi yapıların da altından geçilecek yolculuk yerin 60-83 metre arasında değişen derinliklerinde yapılacak. Avrupa Yakası’nda Yenikapı’da başlayan tünelin üzerinde Hocapaşa Camii, Ebussuud Caddesi, Mercan Camii, İstanbul Erkek Lisesi, Beyazıt Devlet Kütüphanesi, Beyazıt tramvay hattı, Laleli, Aksaray’daki Rus Pazarı da bulunuyor. Tünel, Kapalıçarşı’nın ise 150 metre yanından geçiyor.
Bozmayalım diye derinden gidiyoruz
Demiryolları Limanlar ve Hava Meydanları İnşaatı Genel Müdürlüğü (DLH) Marmaray Bölge Müdürü Dr. Mühendis Haluk Özmen, Koruma Kurulu kararlarına uygun çalıştıklarını belirterek, şu bilgileri verdi: "Bize verilen bilgilere göre yaşayan medeniyetlerin bıraktığı izler, 14-15 metre kalınlığındaki kültür tabakası içinde. Onun altında ana kaya, yani jeolojik olarak el değmemiş bir katman var. Arkeolojik olarak sıkıntı olmaması ve binaların zarar görmemesi için derinden gidiyoruz."
Marmaray Projesi’nin banliyö hatlarının yapımını da içine alan tüm çalışmalarının 2009’da tamamlanması bekleniyordu. Ancak arkeolojik kazılar nedeniyle çalışmalar uzadı. Marmaray’nin tamamlanmasında yeni tarih 2013 oldu.
Tamamı 3 milyar dolara mal olacak
Başbakan Tayyip Erdoğan’ın 2004 Mayıs’ında temelini attığı Marmaray’a 3 milyar dolar harcanacak. Bunun 860 milyon dolarını tüp geçiş sistemi oluşturuyor. Şu ana kadar 500 milyon dolar harcanan tüp geçiş sisteminde, tünel Sarayburnu’nda deniz altından karaya kadar geldi. Kara çıkışının açılması için Sirkeci İstasyonu’ndan TBM’lerle tünel kazılması bekleniyor. Ayrılıkçeşme’den Üsküdar Meydanı’na gelecek tünel, Ticaret Lisesi yanındaki makas tünele ulaştı. Haziran’a kadar tünelin Üsküdar İstasyonu’na, Ocak 2010’da ise tüp tünelin başlangıç noktası olan Kız Kulesi altındaki 11 numaralı tüpe ulaşması bekleniyor. Deniz altındaki tüp tünellerin bağlantıları da yapıldı. Ek birleşim yerleri betonlandı. Sırada, güvenliği de sağlayacak servis yollarının yapılması var.
İki bölgede kazı sürüyor
DLH Marmaray Bölge Müdürü Dr. Mühendis Haluk Özmen’in verdiği bilgilere göre, Sirkeci İstasyonu’na dönüştürülecek Hocapaşa Vergi Dairesi’nin yanındaki Batı Havalandırma Şaftı’nda şimdiden 50 metre derinliğe inildi. Gidiş-gelişli, trenlerin geçeceği pilot tünellerin yapımında ise çalışmalar halen geceli gündüzlü sürüyor. Türk-Japon mühendis ve işçilerin dört yıldır sürdürdüğü çalışma kapsamında, Sirkeci İstasyonu’nun havalandırmasını sağlayacak Batı Şaftı ile kaçış şaftında da sürdürülen arkeolojik kazılar tamamlandı. Ancak istasyonun, Sirkeci Garı arkasında kalan kuzey girişi ile Doğu Şaftı’nda ise arkeolojik kazılar sürüyor.
Yorumlar