Emlak İşinde Medya Kullanımı
MEDYA
PROFİL NASIL DAHA İYİ OLUR?
TANITIM
Merhabalar
Hizmet
verdiğimiz danışmanların ortak sıkıntılarının sosyal medyalarını yönetmekte
sıkıntı çektikleri olduğunu gördük ve sizlere fayda sağlamak amacıyla bir E
kitap hazırlama kararı verdik.
Bu yazı dizisinde bahsettiğimiz konular
1- Reels, Gönderi, Video Ve Hikayeler İçin +30 Adet Fikir
2- Bölge çalışması yapanlar için fikirler
3- Sektörle İlgili İnsanların Merak Ettiği Sorular
4- Doğru Profil Nasıl Olmalı?
Bu fikirler takipçilerinizle iletişim halinde kalmanızı, etkileşiminizi arttırır
ve bir ihtiyaçları olduğunda sizi tercih etme sebeplerinden biri olacaktır.
Çünkü akıllara ilk gelen göz önünde olan danışman sizsiniz.
BÖLÜM 1
Reels, Gönderi, Video Ve Hikayeler İçin +30 Adet Fikir
1-Ailenizle birlikte yapmaktan keyif aldığınız aktiviteleri anlatın. Takipçilerinizin neler tercih ettiklerini sorun,
2-Müşteri memnuniyeti videoları paylaşın,
3-Ofis arkadaşlarınız ile katıldığınız bir etkinliği paylaşın ve etkinliğe göre takipçilerinize bir anket veya soru sunmaya çalışın,
4-Hafta sonları geçirdiğiniz hafta boyunca başınıza gelen garip veya güzel olaylardan bahsedebilirsiniz,
5-Uzmanlığınızı ve sağladığınız faydalar hakkında video çekebilirsiniz,
6-Hafta sonları okuduğunuz kitapları paylaşıp ardından sorular ile kitlenizle etkileşime girebilirsiniz,
7-Bir emlakçının insanlara sağladığı faydaları ve kişisel amaçlarınızla ortak yönlerini anlatın,
8-Döviz ve konut fiyatları ilişkisi üzerinden finansal analizlerde bulunun.
9-Kitlenizin uzmanlığınızı anlayabileceği ve bilgi veren, mutlaka okumasını istediğiniz 3 kitabı tanıtın,
10- Emlak işiyle ilgili alanınızla haber veya gelişme paylaşın.
11-Bir gün boyunca yaptığınız işleri vlog gibi hikayelerinizde paylaşabilirsiniz,
12-Yetki belgesinin önemini vurgulayarak kitlenizi yetki belgesi vermeye ikna edin,
13-Bir bilim adamı ile ilgili veya bilinmeyen bir hikaye anlatın,
14-Hesabınıza samimiyet katmak için kendi özel hayatınızdan çizginize göre paylaşmaya özen gösterin,
15-Emlak işinde ne kadar uzman da olsanız yaşadığınız sorunlardan bahsedin,
16-Yurt dışında gitmek istediğiniz yerlerden bahsedip takipçilerinize söz verin,
17-“….işinizle ilgili ne bilmek istersiniz?” Takipçilerinizden size soru sormasını isteyin. Etkileşime geçin,
18-Gayrimenkulunuzu pazarlamak için yaptıklarınızdan bahsedip güven verin,
19-Tapu süreçlerinde yaşanan sorunlardan bahsedin,
20-Bankalarınkonut kredileri ile ilgili bilgi verin,
21-Hangi konularda paylaşım yapmamı istersiniz sorusunu takipçilerinize sorunuz,
22-Kira getirisi elde etmek için ev alan veya almak isteyen var mı yok mu bir kitlenizi yoklayın,
23-Müşterilerinizden aldığınız en komik, saçma ve çok yanlış mesaj neydi bunu hikayeleştirip paylaşın,
24-Farklıbölgeden meslektaşınızla canlı yayın yapın,
25-Evi değil olduğu bölgeyi satmaya çalışın bu her zaman daha etkilidir,
26-Müşterilerinizdenevi aldıktan 1 sene sonra fotoğraf çekilmesini isteyerek evlerinde nasıl mutlu olduklarını paylaşın,
Peki Bu
Fikirler Neden Önemli?
Bütün danışmanlar evin fotoğraflarını paylaşır
ancak bunun yeri sahibinden.com. Sosyal medyanızda eğer siz bu mutfak mı güzel
öbürü mü? Veya bu mutfakta hafta sonu neler pişirmek istersiniz diye sorular
yöneltirseniz etkileşiminiz artacaktır ve etkileşimleriniz artarak bölgenizde tek olmaya bir
adım daha yaklaşmış olacaksınız.
27-Başka ofislerdeki arkadaşlarınızın elindeki çok pahalı ilanlardan kısa bir liste
oluşturup paylaşın İnsanlar pahalı ilanlara bakmayı severler ve bu ilanlardan hangilerine sahip olmak
isterlerdi tarzında bir anket planlayabilirsiniz,
28-Bu evi 7 günde sattım ve harika müşterim için tonlarca para kazandım! Bunu yapmak için çok çalıştık ve bir sonraki adımda size yardımcı olmak için sabırsızlanıyoruz. Sadece xxx-xxx xxxx numaralı telefondan bizi arayın, tüm zor işi sizin için yapacağız! YERİNE BUNU DENEYİN; Seçiş Mart ayında beklenmedik bir iş teklifi aldı ve evini aniden terk etmek zorunda kaldı. Evlerini 1000 KM
öteden satma konusunda endişeliydi, özellikle de evlerin satılmasının genellikle aylar sürdüğü bir mahallede, kışın son günlerinde. Alışılmadık bir pazarlama süreci gerektirdi, ancak Selin'in evi sadece birkaç ay içinde 1,700.000 TL’ye satıldı ve bu da onu yeni hayalindeki evi satın alma özgürlüğüne kavuşturdu. Ona en iyisini diliyoruz!
29-Bu işe nasıl başladığınızı anlatın,
30-Mülk alırken dikkat edilmesi gerekenlerden bahsedin,
31-Bir başarısızlık hikayenizden ve o hikayeden çıkardığınız dersi anlatın,
32-Şuan veya daha önceden uğraştığınız bir hobiden bahsedin ve püf noktalarını anlatın,
33-Film önerilerinde bulunun,
34-Size uğur getirdiğine inandığınız bir nesne, cisim var mı? Neden bu inanışa sahipsiniz?
35-Yılın en sevdiğiniz aydan nedenleri ile bahsedin ve topu takipçilere atın,
36- Bir önceki ay yaptıklarınızdan bahsedin,
37- Kullandığınız en çok emojileri paylaşın ve tekrardan topu takipçilere atarak onların kullandığı emojileri öğrenin
Bu İçerik fikirlerini kendinize uyarlayarak uygulamanız daha fazla takipçi ve
etkileşim elde etmenizi sağlar.
07
BÖLÜM 2
Bölge çalışması yapanlar için fikirler
1.Uzmanlık bölgenizde yemek sepetindeki en yüksek puanlı işletmelerden ve görüşlerinizi paylaşın,
2.Uzmanlık bölgenizdeki insanların emlakçılardan beklediği hizmet türü ve şekli ile ilgili geri bildirim toplayın,
3.Uzmanlık bölgesinde bir iyilik hareketi başlatın ve herkesin size katılmasını sağlayın sonuçları hikayenizde paylaşın,
4.Uzmanlık bölgenizde gezilip görülecek yerler ile ilgili önerilerde bulunun veya çevrenizde bulunan güzel yerler hakkında da olabilir,
5.Bölgenizdeki tesisatçı, elektrikçi gibi temel ihtiyaç gereksinimi olan kişilerle iletişimde olduğunuzu ve sorunlarına çözüm bulabilmek için her şekilde yanlarında olduğunuzu hissettirin. Bir liste hazırlanıp öne çıkanlara eklenebilir,
6.Bölgesinde uzman bir emlakçı ile normal emlakçılar arasındaki farklardan bahsedip kendi avantajınızı öne çıkarabilirsiniz,
7.Bölgenizdeki haberleri paylaşarak kendinizi takip edilebilir kılın,
8.Uzmanlık bölgenizdeki insanlar emlakçı seçerken nelere dikkat etmeli? Onlara en iyi sonucu nasıl biri verir?
9.Bölgenizdeki bir gayrimenkulü arada sırada bir fırsat ürünü olarak sunun,
10.Uzmanlık bölgenizden bir manzara görüntü paylaşıp açıklamasına özlü söz yazı yazın,
11.Fırsat ilanlardan erken haberdar olmaları için takipçilerinizden maillerini isteyin,
12.Bölgede değişen şeyler hakkında kitlenizin neler düşündüklerini sorun,
13.Kitlenize satılık gayrimenkulü olan tanıdıkları olup olmadığını sorun,
14.Emlak danışmanı olmak ister miydiniz? Neden? Diye bir soru etkinliği yapın.
BÖLÜM 3
Sektörle İlgili İnsanların Merak Ettiği Sorular
1-Yeni ev sahibi kirayı istediği gibi arttırabilirmi?
2-Apartman görevlisinin kıdem tazminatını yeni ev sahibi mi yoksa eski ev sahibi mi öder?
3-Kiracınızın kefiline evli olup olmadığınızı sordunuz mu? (Türk ceza 584.madde)
4-Evi boşaltırken anahtarı ev sahibi dışında birine bırakırsanız kira sözleşmesi sona erer mi? (tevdi mahalli nedir)
5-Kira sözleşmesi dolmadan kiracı daireyi boşaltabilir mi? (325. Madde Türk borçlar kanunu)
6-Ev sahibi kiracı lı dairesini satmak isterse, kiracının daireyi alıcılara göstermeme hakkı var mı?
7-Apartman veya site bahçesinde mangal yakılabilir mi?
8-Eşiniz sizden habersiz oturduğunuz evi satabilir mi?
9-Kira sözleşmesi bitince kiracı nasıl çıkarılır?
10- Kira sözleşmesinin süresi dolunca kiracı tahliye edilebilir mi?
Peki Bu Soruları Ne Yapacağız?
Bu sorular ve benzerleri ile ilgili videoları çekerek insanların meraklarınız gidermeyi amaçlıyoruz.
Reels'ler
paylaşılınca zaten altına farklı sorular gelmeye başlayacak otomatikman yeni
reels fikirleri de edinmiş olacaksınız.
11-Kira döviz olarak alınabilir mi?
12-Ev sahibi kiraya %30-40 zam yapabilir mi?
13-Yönetici aidat öder mi?
14-Yeni ev sahibi kiracıyı çıkartabilir mi?
15-Çatı onarımlarından kimler sorumludur?
16-Dükkan sahipleri aidat öder mi?
17-Ödenmeyen aidattan kimler sorumlu?
18-Boş daireye aidat ödenir mi?
19-Arızalanan kombiyi kim öder?
20- Asansör bakım giderini kim karşılar?
21- Miras intikali için gerekli belgeler nelerdir? Nasıl bir yol izlenir?
BÖLÜM 4
Doğru Profil Nasıl Olmalı?
Takipçi çekmede en önemli faktörlerden biri profilimizin optimize olmasıdır.
Peki profilimizi nasıl optimize edebiliriz?
Profilimizin İsmi Nasıl Olmalı?
arama sonuçlarında sadece ad ve kullanıcı adlarında yazan şeyleri
çıkarmaktadır.
Bu yüzden Instagram biyografinizdeki ismin, kullanıcıların bulmak için arayacağı isimler olmasına özen gösterin ki arama ve keşfedilme
hacminiz artsın.
Öbür türlü insanların sizi bulması çok zor olabilir. Şirketinizin ismini geçirmenizi öneririz.
Keşfetten Profilimize gelen kişinin ilk yaptığı şey biografi kısmını okumak oluyor bu alanda yapmamız gerekenler;
1-Yaptığımız işi geçirmemiz lazım.
(Gayrimenkuldanışmanı- Lüks konut uzmanı Yatırım danışmanı vs vs)
2-Bir sloganımız mutlaka olmalı ve bunu da eklememiz gerekiyor.
3-CTA yani harekete geçirici mesaj eklemeniz lazım. (Hemen Ara- Mesaj at gibi neler size uygunsa)
4-Lokasyonu belirtebilirsiniz.
Hashtag Analizi Nasıl Yapılmalı?
Kimsin
/ Mesleğin / Alanın nedir?
-#Gayrimenkuldanışmanı
#emlakçı
#yatırımdanışmanı
Hedef
Kitleniz Nedir?
-#Evlilik
#Yatırımcı
Sayfanızı
Neden Ziyaret Etmeliler?
-#Satılıkdaire
#emlakbilgi
Alakalı
Popüler Hashtagler?
-#Yatırımuzmanı
#Kuponarsa #Luxury
30 adet
kullanabilirsiniz ancak her gönderide aynı hashtagleri kullanmamaya dikkat
etmelisiniz
yoksa instagram tarafından
spam’a düşme şansınız olur.
3-5 hashtag’i ve yerlerini değiştirirseniz bir sıkıntı kalmaz ve ayrıca dikkat edilmesi noktalardan biride alaksız hashtag kullanmak eğer bunu yaparsanız instagram algoritması
sizin kitlenizi doğru algılayamaz ve bunu istemeyiz..
Yorumlar